täytekakunpohja

tuulia

hei

onko kellään vinkkejä millä sais täytekakunpohjan onnistumaan.Jos muuten paistuu ja kohoaa hyvin ei lähde pois vuoasta "kirveelläkään" Hyvä ohje kakkuun olis myös tervetullut.

6

1344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leipoja

Sulla on sitten huono vuoka, jos kerta ei lähde pois "kirveelläkään".
      Mulla oli ihan sama ongelma, kävin ostamassa uuden teflonvuoan ja niin on kakut lähtenut pois vuoasta =D

• lacey

leikkaa kakkuvuokan pohjan kokoinen ja- muotoinen pala leivinpaperia. voitele ensin kakkuvuoka, laita leivinpaperi pohjalle, voitele taas ja jauhota.
      pitaisi irrota pohjasta ilman kirvesta. leivinpaperikin irtoaa hyvin kakun pohjasta.

• hmm.

Itselläni on käytössä 30 vuotta vanha alumiininen kakkuvuoka, eikä kakku ole koskaan jäänyt kiinni vuokaan, kunhan muistan voidella ja jauhottaa vuoan kunnolla - kakun onnistumiseen ei välttämättä tarvitse teflonvuokaa. Eli kunnolla margariinia joka puolelle vuokaan - eikä mitään kevytmargariinia. Sitten jauhotus korppujauholla (tai mannasuurimoilla), ja kakku vuokaan.

• pipsa

mieltä,minulla on vanhat vuoat joilla aikanaan leivoin omiin häihini kakut ja minut on vihitty v,68. laskekaa siittä paljonko on vuoilla ikää,ja tänäpäivänäkin toimii,ei ole kertaakaan kakku jäänyt kiinni vuokaan,ei siihen tosiaankaan tarvita mitään tefloneita, oikeanlaisella rasvalla kunnon voitelu ja niinkuin mainitsit korppujauhoja tai mannasuurimoita, epäilempä että voiteluun on käytetty vääränlaista margariinia, esim, sellaista mikä ei sovellu paistamiseen, tai kunnollista mutta liian vähän.

• mä vaan
        pipsa kirjoitti:

mieltä,minulla on vanhat vuoat joilla aikanaan leivoin omiin häihini kakut ja minut on vihitty v,68. laskekaa siittä paljonko on vuoilla ikää,ja tänäpäivänäkin toimii,ei ole kertaakaan kakku jäänyt kiinni vuokaan,ei siihen tosiaankaan tarvita mitään tefloneita, oikeanlaisella rasvalla kunnon voitelu ja niinkuin mainitsit korppujauhoja tai mannasuurimoita, epäilempä että voiteluun on käytetty vääränlaista margariinia, esim, sellaista mikä ei sovellu paistamiseen, tai kunnollista mutta liian vähän.

Olettekos kokeilleet silikonista kakkuvuokaa ? Lähtee kakut irti ilman voitelua ! Tosi mainioita, esim. tupperilta.

• Marja

Vuokaa ei juurikaan kannata pestä pesuaineilla, paitsi päälipuolelta. Pelkällä vedellä ja astiaharjalla pesen ja sitten taas voitelen ja leivitän korppujauhoilla.
      Täytekakkuvuoka on helppo voidella. Taitaa olla vuoassasi jotain vikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1780
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe