Olen pitänyt tässä suunnilleen viikon taukoa kuntosalilta vappulomailun ja MM- kiekon takia. Nyt kun eilen kävin salilla oli tulokset huomattavasti laskeneet..
Aijemmin esim. penkki-punnerruksesta laskeneet 75>40 kiloon..
Hauiskääntöjäkään ei oikein jaksanut samaan malliin tehdä samoilla painoilla.
Ruokailua kuitenkin pidin yllä samanlailla.
Onko tämä tavallista tauon jälkeen ja palauutuko voima vähitellen takaisin?
- asiallisia vastauksia, kiitos -
Viikon tauko..
13
564
Vastaukset
- Vm 43
Täysin normaalia.Minulle kävi sama vuonna 1986 kun harrastin voimanostoa.Viikon ryyppäämisen jälkeen en jaksanut nostaa edes tankoa kun krapula oli niin paha.Niimpä ajauduin monien kierteiden jälkeen miesprostituoiduksi hollantiin.Siellä möin itseäni aina vuoteen 1991 kunnes palasin suomeen.
Aloitin välittömästi voimanoston ja kokeilin penkkiounnerrusta.Huomasin etten jaksanut nostaa edes käsiäni saatikka painoja.Siitä lähdin sitten turkuun etsimään parempaa elämää ja löysin nykyisen mieheni.- punttivm43
Ääliö. Et ole vielä joutunut hoitoon!
- Anonyymi
😂😂😂
- MutantMass
Penkki 75->40 kg?!!!
Miten voi olla noin raju lasku edes mahdollista? Viikossa!!? En usko.
Tai sitten on tullu joku vaurio lihakseen/hermostoon? Jos on reenannu kunnolla ja pitää viikon tauon niin pitäs tapahtua just toisinpäin, tulosten voisi olettaa kasvavan!
Joko puhut paskaa, et osaa laskea kiloja oikein, et osaa treenata tai sitten olet koko viikon syönyt ihan päin vittua ja valvonu liikaa ja ottanu keittoa aivan liikaa ja olet vieläkin krapulassa.
Jos mä oon viikon tauolla ja penkkimaksimi on 90kg niin tauon jälkeen mun penkkimaksimi on edelleen 90kg, ellei jopa enemmän. Yleensä on tauon jälkeen saanu laittaa 2,5kg lisää melkein kaikkiin isoihin liikkeisiin.- fdscxvcxvcx
Tuo on kyllä totta, että yleensä lyhyen tauon jälkeen saa laittaa lisää painoja ellei tauko johdu loukkaantumisesta. Taukoja kannattaa välillä pitää ja antaa kehon palautua kunnolla.
- penaa ja haukkaako?
Entäs muut liikkeet, vai onko mittarina vain pena ja haukka? Haistan trollin käryä...
Mutta jos juttu on totta, niin johan on kumma. - punttivm43
Ei vaikuta uskottavalta!
Treeniputken jälkeinen viikon huili vain herkistää ja jos kiinnostaa, niin silloin kannattaa kokeilla maksimeja.
Kaksi viikkoa alkaa jo vaikuttamaan taantuman suuntaan, jos lähtötaso on mistään kotoisin. - penaa ja haukkaako?
Tosin jospa tuo "vapputauko" ja lätkän seuraaminen viittaa hillittömään monen päivän ryyppäämiseen?
- Tämmöstä..
No ei nyt ihan monen päivän ryyppäämiseen. :D
Taisi tulla vähän liioiteltua. 75 kilosta laski johonkin 55-60
nyt en enään muista, mutta mietin vaan, että onko tämmönen yleistä..
Penkki ei ole ainoa mittari... se oli ESIMERKKI.- Sellasta...
Nyt on siis tulokset ja parantuneet yli sen 75 kilon. en tiedä mitä oli...
- rautareiska3
Viikon taukohan vain tekee hyvää,jos on koko pitkän talven reenannut. Itsekkin huomannut,kun muutaman kuukauden vetää rautaa sikana ja ottaa breikkiä salilta sen viikon,alkaa reeni taas kulkemaan..:) 2-3 viikkoa alkaa jo olemaan siinä,että lähtötasot sarjoihin voi jäädä alle tauon,mutta palautuu äkkiä normaaliksi.
Itselläni vähän yli nelikymppisenä teki vain hyvää 4 viikon tauko salilta kun sairastuin keuhkoputken tulehdukseen.......Pyysin varmistamaan erään voimannostaja naisen kun aloin ottamaan kuudella kympillä penkkiä.....ajattelin että nouseeko edes muutama...hups` en ollut ottanut kymppiä koskaan mutta se vain tuli vaikka ei ollut ottaa edes pitkää sarjaa.
- geenit ratkaisee
Geenit ratkaisee kuinka nopeasti lihaskato (atropia) iskee sen jälkeen kun lihaskasvun ärsyke poistuu. Osalla suomalaisista miehistä on sellaiset geenit, että heti kun tulee tilaisuus, kroppa rupeaa hävittämään lihasta ja varastoimaan läskiä, koska se on elonjäännin kannalta fiksumpaa. Itselläni on juuri tällaiset geenit, sen takia en voi pitää taukoa salilta hetkeäkään ja joudun elämään jatkuvasti ylipainon kanssa koska en yksinkertaisesti pysty laihduttamaan ainuttakaan kiloa ilman että lihakset häviää kokonaan ja tulokset tippuu lähtölukemiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841686Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2711584Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2851343Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691282- 57905
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66863- 46861
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40841Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48818