Vinkkejä hybridin hankkijalle

kysymysmerkki

Hei!

Olen tässä mielessäni pohtinut mahdollista hybridin hankkimista. Kaipaisin kuitenkin neuvoja, asiallisia sellaisia.

1. Mihin pyörässä kannattaa kiinnittää erityistä huomiota? Mistä voi siis tinkiä ja mistä ei missään tapauksessa?

2. Kokemuksia hybrideistä? Mikä miellytti tietyssä pyörässä ja mikä taas ei?

3. Millaisista rahasummista on kyse, kun toiveena olisi edes jonkinlaista laatua (mitä se sitten nykypäivänä merkinneekään)?

4. Ovatko täälläkin paljon parjatut Biltema-Hobby Hall-Anttila -linjan pyörät siis todellakin sitä mitä sanotaan? Jos on kokemuksia, kerro ihmeessä!

5.Muuta tietämisen arvoista

Kiitän ja kumarran. Odotan vastauksianne.

6

6352

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapsa

-Hyväksytty lukko jo kiinteästi eli helppo sitten lukita ja vain tarpeen tullen sitten käyttää vaijerilukkoja yms.
      -Jos on tavarankuljetustarpeita, niin hyvä tavarateline ( hyvät lokasuojat ettei rapa lennä), johon saa hyvän pyörälaukun kiinni.
      -Seisontatuki.
      -Mahdollisuus kiinnittää pulloteline.
      -Osasarjat jotain tuolta MTB-puolelta
      http://bike.shimano.com/mtb/index.asp
      ja ei ainakaan mitään näistä
      http://bike.shimano.com/comfort/index.asp
      jos ajaa vähän enemmän.

Pyörien pikalukituksista ei mielestäni ole hyötyä, koska kuitenkin tarvitaan työkaluja ja samalla kuljettaa sen pienen jakoavaimenkin. Ja kun ei ole pikalukituksia, ei kukaan vie pyöriäkään hetken mielijohteesta ilman työkaluja...

Siis sitä vaan, ettei mielestäni kannata ostaa mitään täysin riisuttua mallia koska sillä, että fillari on muutama sata grammaa kevyempi, ei ole niin merkitystä...

Muut kertokoot lisää. :)

• kauppias

Kokonaisuus ratkaisee mutta halpispyörät kannattaa kiertää kaukaa eli sanoisin että alle 500e on jo siinä hilkulla.
        Niissä yleensä ensimmäisenä pamahtaa keskiö joka on aika kallis remontti, samoin varmasti on sotkettu eri osasarjoja keskenään, vaihtaja varmasti voi olla vaikka Dioretasoa mutta mitä väliä jos muut komponentit ei ole?.
        Halvemmissa pyörissä tulee yleensä aina ongelmia vanteiden kanssa, ne ei tule pysymään kasassa, aina saat rihtauttaa niitä.
        Halvat osat on kyllä kaupassakin hyvännäköisiä mutta varmasti jo vuoden päästä ihan hapettuneita.
        Itse vaihdoin keväällä Tunturi 310 joka on ilman joustokeulaa mutta vakaampi ajaa, todella hyvä kokonaisuus, ovh 699 mutta varmasti lähtee about 600e ja se on jo hyvvä tarjous.

• ostaja

Mitä mieltä olette Nishiki RH75:sta ja Tunturi H300/310/320 -pyöristä. Olen ostamassa, ja haluaisin joitakin tietoja.
      -Onko deore paljon parempi kuin nexave?
      onko välityksissä eroja
      kertokaa vapaasti muutakin, kiitos kaikista ohjeista!

• Raipe

Useamman tuhannen Km kokemuksella voin suositella H310 pyörää. Maantiellä 30Km/h av ei tuota tuskaa. Maantiepyöriin verrattuna on jokunen vaihde vähemmän nopeuksille 25-40km/h mutta pärjätty on. Nyt on tullut sen verran poljettua, että itse vaihdan takarataspakan jolloin välitykset ovat samat kuin maantiepyörillä. Ajan vain maantiellä.Vaihteet ovat toimineet vimpan päälle hyvin.

• Toni
        Raipe kirjoitti:

Useamman tuhannen Km kokemuksella voin suositella H310 pyörää. Maantiellä 30Km/h av ei tuota tuskaa. Maantiepyöriin verrattuna on jokunen vaihde vähemmän nopeuksille 25-40km/h mutta pärjätty on. Nyt on tullut sen verran poljettua, että itse vaihdan takarataspakan jolloin välitykset ovat samat kuin maantiepyörillä. Ajan vain maantiellä.Vaihteet ovat toimineet vimpan päälle hyvin.

Noista kahdesta ehdottomasti RH75 on parempi valinta.
        Niin käytön kuin ulkonäönkin kannalta.

• Raikku

Olen itse ostamassa pyörää lähipäivinä. Ajan päivittäin ja ympäri vuoden töihin yht. 12 km, ja joskus tekisi mieli käydä metsän ja sorateiden puolella. Eli aika lähellä alkuperäistä kysymystäsi.

Pitkään harkittua olen kuitenkin päättänyt hankkia Shimanon 8v napavaihteen pelkästään huollon ja puhdistuksen helppouden takia. Malleiksi jäävät oikeastaan Tunturi H8, Crescent X7/X8 ja Nishiki 408 (joka on kaikista kallein).

Onko näistä ja napavaihteista yleensä (varsinkin talvikäytössä) nyt jollakulla kokemusta ja sanottavaa? Tunskassa näyttäisi olevan "kaikki valmiina", mutta se näyttää tylsältä pappamallilta kuvissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe