Kiireiset lapset

suvi suloinen

Onko teillä muilla niin kiireisiä aikuisia lapsia etteivät he kerkeä edes äitienpäivää muistaa? Lastenlapset eivät ole koskaan lähettäneet mummolle korttia.En ole ollut aivan huonokaan äiti näille menestyville lapsilleni,kouluja ovat käyneet ja saaneet hyvät työpaikat.Jonkin perustavan virheen olen tehnyt kun eivät omille lapsilleen jaksa opettaa inhimillisyyttä.Vai olisikohan se raha joka ratkaisee,minulla sitä ei ole,lapseni ovat löytäneet puolisoikseen rikkaiden perheiden jälkeläiset.Köyhä mummo unohtuu,taidan lopettaa lastenlasten syntymäpäivien muistamiset,kiitosta niistäkään euroista mitä heille olen lähettänyt en ole koskaan saanut.

17

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suvi suloiselle.

Olipa koskettava kirjoitus,näin se vaan on monenkin mummon kohdalla,pitäisi lasten vanhempien muistaa että hekin tulevat joskus vanhoiksi ja varmasti haluaisivat että heitä käydään katsomassa kun itse olevat ehtoo puolella.On niitä semmosiakin mummoja joita oma lapsi uhkaa oikeudella vaikka mummo on tehnyt kaikkensa hänen ja hänen pikku pojan eteen,mutta mikään ei passaa,emme saa tavata papan kanssa pikku poikaa emmekä saa käydä heillä.Olemme antaneet ison taloudellisen edun hänelle rahallisesti ja myös aina oltu valmiina auttamaan ja poikaa tulleet hoitamaan,emme ole sekaantuneet hänen perhe-elämään että ei ole siittä kinni. TUNTUU PAHALTA TÄMÄN SIITÄ ON SAANUT.

• lumi valkoinen

Eikös se yleensä ole niin, että ei savua ilman tulta....

• sivusta seuraaja
        lumi valkoinen kirjoitti:

Eikös se yleensä ole niin, että ei savua ilman tulta....

Totta! Otappas kunnolla selevää mummosi hommista. Et taija tietää puoliakkaan.

• €€€

"kiitosta niistäkään euroista mitä heille olen lähettänyt en ole koskaan saanut."

Oletko lähettänyt ne kirjeissä? Voi olla että eivät ole saaneet ollenkaan, näin kävi omalla kohdallani. Ketkä taitavat asian, osaavat kyllä katsoa, sisältääkö kirje rahaa. Kannattaa kysyä, ovatko saaneet.

• suvi suloinen

Kyllä ne eurot ovat tileille laitettu,vain synttärikortit postin kautta.

• aapunapa

Voi, meillä päivitelläään ihan päinvastaista, eli naapurustosta on nytkin meillä pihalla 5 lasta, omat kolme siihen päälle. Kaksi sanoi, että heidän ajettiin lounaan jälkeen ulos eikä saa tulla sisään ennen klo 19. Ehkä tässä on syy miksi vanhempana ei muisteta. Nyt omat penskat ovat syömässä, kielsin muita tulemasta sisään, ettei koko taloa sotketa. Siellä kasvimaalla näyttävät kastematoja metsästävän koko jengi...

• suvi suloinen

Ei todellakaan ollut niin etteivät lapsemme olisi saaneet olla kotona,emme ajaneet heitä pois.Kamala ajatuskin.

• lapset parasta

Itse ojentaisin käteni, jos omasta lapsestani olisi kysymys. Tarjoaisin apua ruuhkavuosissa eläville kiireisille lapsiarjen pyörittäjille. Eläkkeellälä luulusi olevan aikaa tärkemmille. Minulla ainakin on, ja lasten auttaminen on yksi tärkemmistä puuhistani. Eivätpä ne lapsetkaan jaksa tulla vanhempiaan onnittelemaan, jos heillekään ei tarjota apua, jos he vaikka useamman lapsen perheessä painivat arjet pitkät. Jokainen valitsee tietysti tapasa elää, mutta minulle tyydytystä ei tuo oma aika ja liikkuminen vaan säilyvä tunneside lapsiin ja lastenlapsiin. Uskon, että suhteemme säilyy, kun tämä on vastavuoroista.

• poljettu miniä

Jos väleissä on jotain ongelmallista, mutta ei käsitä mikä on ongelma, silloin kannattaa tiedustella asiaa suoraan. Ei syyttävästi eikä loukkaavasti. Jokin on voinut jäädä hiertämään.
        Anopin "hyvää tarkoittavat" puheet ja teot tyypillisesti usein loukkaavat miniää. Jotta perheen sopu säilysi, on parempi pitää eteäisyyttä anoppiin.
        Mutta äitienpäivää emme koskaan laiminlyö, emmehän!

• anopin inhokki

Hmm...anopeista sitä vasta juttua riitäiskin:D

• apu1

Ruuhkavuosissa elävänä toivoisinkin apua juuri lastenhoitoon. Teen kyllä itse kotityöni ja -hommani, mutta olisi kiva, jos joku joskus haluaisi lapsia hoitoon...Lähinnä isovanhemmat siis. Mutta kun ei. Lapsi-raukat haluais, mutta aina löytyy jokin este, miksi ei voi tulla. Surullista lasten puolesta. Ja vielä täällä kysellään syitä äitienpäivien muistamattomuuksiin...Itse muistan kyllä, mutta muistan myös tämän kääntöpuolen.

• suvi suloinen

Voi,mielelläni hoitaisin lastenlapsia mutta kun he asuvat niin kaukana eikä minun rahat riitä matkustella kovinkaan usein sinne.Minulla ei ole muuta estettä kuin raha ja se on ihan todellinen syy.!!

• avutonna

Isovanhemmat saattavat peläta, etteivät selviydy, että lapsille tulee jokin vahinko, että lapset eivät tottele.
        Nykylapset saattavat olla niin nirsoja ettei mikään kelpaa mitä isovanhemmat tarjoavat. Lapset nykyään käyttäytyvät rajusti ja puhuvat rumia ja nimittelevät. Tämä satuttaa isovanhempia, jotka eivät oikein tiedä, miten pitäisi suhtautua.

• siirimaija

Eiköhän ne isovanhemmat pärjää, kun ovat vanhempia hekin. Se, joka pelkää lasten kanssa oloa, on varmaan lapseton. Ei ne pikkuiset pelottavia ole. Pelottavaa tässä on ainoastaan se vanhuusajan yksinäisyys, kun kukaan ei käy katsomassa. Eipä ne lastenlapset sinne enää sitten osaa tulla, ellei heihin ole luotu sidettä aikaisemmin. Omaan nilkkaan se napsahtaa lopuksi.

• 10+3

Vieritten lasten hoito on ihan eri tavalla stressaavaa kuin omien.
        Kiva kun tulivat, mutta ihanaa ja kiitos kun lähtivät (ehjinä ja kunnossa)!

• ihmettelijänä

Onneks omat porukat ei aattele noin lapsistani! Stressaavaa?? Hyvää vanhuutta vaan teille!

• kiv kun

Etpä tiedä, kuinka he pohjimmiltaan ajattelevat. Voihan tietenkin olla ihan vastuuntunnottomiakin...
        Vanhempien ei tarvitse pohtia vastuukysymystä samalla tavalla, koska heillä ei ole vaihtoehtoa, on ilman muuta luonnollista että lapset ovat heidän vastuullaan.
        Mutta vieraat hoitajat ovat vapaaehtoisesti ottaneet lapset vastuulleen. Jos jotain sattuu, vaikka vauva putoaa, tulee kamala olo että tuota ei olisi tapahtunut, ellen minä olisi ryhtynyt hoitajaksi. Tätä lie vähän vaikea selittää sellaiselle, jolla ei ole kokemusta ja tarpeeksi ikää. Kun 13-15 -vuotiaana olin lapsenlikkana, se oli yhtä auvoa vaan. Ja kun omat lapset oli hoidettavina, ei ollut stressiä siitä, että jotain tapahtuu nimenomaan minun takiani. Mutta kun nyt muitten lapsia, vastuu tuntuu suurelta, ja sitten ihanalta, kun kaikki meni taas kerran hyvin. Mutta en minä tätä ole kertonut, että he taas hyvillä mielein voisivat antaa lapset meille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe