Jokin aika sitten aloin käyttämään laktoositonta maitoa , entisen kevyt maidon sijaan. niin sillä on sitten hyvät ja huonot puolet ei aiheuta vatsakipuja, mutta ummetusta kylläkin onko muilla millaisia kokemuksia laktoosittomasta maidosta? tai näköjään se vaatii vatsalta totuttelua kun siirtyy käyttämään toisenlaista maitoa.
Laktoositon maito
10
633
Vastaukset
- 12+5
No lopeta sen maidon juominen. Ei ihmisen kuulu juoda maitoa, kuin imetysiässä.
Kaikki ihmiset olivat alunperin laktoosi intolerantikkoja, periytyvän geenivirheen vuoksi suurin osa pystyy nykypäivänä joten kuten litkimään sitä.
Itse en juo muuta kuin kahvin kanssa tilkan, muut d-vitamiinit ja kalsiumit saa purkista.
Ei apinatkaan juo minkään muun eläimen maitoa imetysiän jälkeen.- Anonyymi00007
Tunnen kaverin, joka ei erota mitään makueroa, onko hylaa, vai tavallistamaitoa.
Siis ei erota pahaa, hyvästä
Minua oksettaa, juoda suojatun kalakeiton kanssa makeaa maitoa
- Luukato
Kyllä ihmisen kuuluu juoda maitoa,muutoin kuin imetysiässä jos haluaa välttyä
osteoporiisilta.Luut voi haurastua ja mennä helposti poikki ennenaikojaan
jollei juo maitoa ja käytä mitään maitotuotteita.Nuo purkkivitamiinit on
turhakkeita,niitä ei pitäisi käyttää ellei lääkäri pidä tarpeellisena niitä.
Kaikki vitamiinit pitäisi saada ravinnosta,ei mistään purkista.
Jos tavalliset maitotuotteet ei käy,niin kannattaa käyttää
vähälaktoosisia tai laktoosittomia tuotteita ja pysyä niissä.- jokke333
Toivon ettet ole tosissasi.
Käyn itse hakemassa kaiken maidon suoraan maitotilalta ja siellä käy paljon ihmisiä hakemassa aitoa maitoa koska kaupan käsitelty maito aiheuttaa monia ongelmia. Esimerkikiksi monet laktoosi-intolerantikot voivat juoda tilamaitoa mutta kaupan maitoa ei.
- Kaupan maito hyvää
Minä voin ainakin juoda kaupan maitoa,vaikka olenkin laktoosi-intolerantikko.
Höpö puhetta tuo että se aiheuttaisi monia ongelmia.
- Jaska6969696969
jaa
- Anonyymi00006
Olen joskus vahingossa ostanut hyla maitoa.
Se sopii paremmin viemärin aukaisuun,kun juotavaksi- Anonyymi00009
No hyla maito onkin ihan eri asia kuin laktoositon maito. Hyla maistuu makealta laktoositon normaalilta.
- Anonyymi00008
Kokemusta on lähinnä ruuanlaiton osalta sekä kahvissa ja teessä. En ole juonut maitoa sitten -80 luvun puolivälin. Ei ainakaan minulle ole ummetusta näissä käytöissä aiheuttanut en sitten tiedä, jos ihan juomalla joisi miten sitten kävisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?5612556Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671416Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831340- 971307
- 1371228
- 1051128
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro133994- 48910
- 47861
- 64813