Kavereiden tärkeys?

turbo-atm

Nyt oikeasti, vastatkaa rehellisesti, että onko se tärkeää, että yli 30-vuotiaalla miehellä on paljon kavereita ja menoja heidän kanssaan? Entä miksi se on niin oleellista? Minusta olisi kotijumittajan näkökulmasta toisaalta hyvä, että nainen on paljon kavereiden kanssa. Silloinhan hän pääsee minusta eroon joksikin aikaa ja minäkin saan olla omissa oloissani saman ajan.

Olisiko tarkoitus siis aina synkronoida kaverien kanssa näkemiset, jotta voisimme lähteä yhtäaikaa omien kavereidemme luo? Muutenhan yhdessäoloon ei jää aikaa, kun heti kun nainen tulee kotiin, mies lähtee omien kavereidensa luo tai toisin päin. Voin kyllä lähteä vaikka salille tai lenkille, kun nainen tulee kotiin, niin on sitten minullakin niitä paljon kaivattuja omia menoja.

En ole mikään mustasukkainen roikkuja, vaikken kavereita kovin usein näekään ja viihdyn hyvin kotona.

22

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ymmärrä, miksi miehen kaverit olisivat jollekin naiselle jotenkin oleellinen juttu. Mistä ihmeestä olet edes saanut moisen ajatuksen päähäsi? Päivastoin, ylenmääräinen kavereiden kanssa hengaus olisi minusta pikemminkin ärsyttävä piirre miehessä.

• turbo-atm

Tältä palstalta olen usein lukenut ja hyvin useissa nettideittiprofiileissa naiset toivovat mieheltä aktiivista sosiaalista elämää. Luulen toisaalta, että nettideitteihin etsiytyy jotkut vähän omituiset tai semikilahtaneet tyypit, jotka ovat ihan syystäkin jääneet sinkuiksi tosielämässä ja etsivät sitten netistä seuraa.

• hmm.

Minkä kokoluokan ihminen sinä stellaria olet, jos saa kysyä? Pituus/paino.

• hmm. kirjoitti:

Minkä kokoluokan ihminen sinä stellaria olet, jos saa kysyä? Pituus/paino.

Häh, mitenkähän tää nyt mahtaa liittyä aiheeseen mitenkään?

Kerron, jos esität riittävän hyvät perustelut. ;)

• hmm.
        stellaria81 kirjoitti:

Häh, mitenkähän tää nyt mahtaa liittyä aiheeseen mitenkään?

Kerron, jos esität riittävän hyvät perustelut. ;)

Minä oon vapaa sinkku mies. Mietein, että mikä oot naisias... Kertoisit nyt. Ite oon 176cm 76kg. Ei tuo nyt niin kauheaa ole sitä sanoa.

• hmm. kirjoitti:

Minä oon vapaa sinkku mies. Mietein, että mikä oot naisias... Kertoisit nyt. Ite oon 176cm 76kg. Ei tuo nyt niin kauheaa ole sitä sanoa.

No, eipä taida olla mitään järisyttävän ihmeellistä kerrottavaa, eli kovasti keskipituinen ja normaalivartaloinen. :)

• Kuka nyt kavereita tarvitsee. Mielummin yksin. Ei tartte olla joka päivä jonkun luokse menossa. Hui kauhea. Mielummin itsekseen omassa rauhassa niin on hyvä. Töissä näkee työkavereita. Se riittää.

• mies32

Unohdit kertoa joulustasi.

• Yön susi

Eivätkös ne olleet näitä läheisriippuvaisia, jotka ei hetkeäkään kestä olla yksin? Mikä tahansa mistä on riippuvainen, on tuhoksi ihmiselle.

• epäsosiaalinen

Ihmiset ovat tässä asiassa, kuten monessa muussakin, erilaisia.

Varmasti kavereiden puute häiritsee joitakin naisia. Minua ei häiritsisi, koska viihdyn itsekin paljon yksin.

Treffeillä tulee melkein aina se kysymys, että onkos sinulla paljon kavereita. Siinä sitten joutuu selittelemään. Eli kiinnostaa tuo asia miehiäkin.

• mies32

Kaverit kiinnostavat seurustelukumppania lähinnä siksi, että kumppaniksi halutaan terve, ns. "normaali" mies tai nainen. Jos alle 30-vuotiaalla ei ole kavereita, niin hälytyskellot alkavat soimaan: miksi ei ole? Mitä vikaa tässä lonerissa on? Kannattaako hänen kanssaan ottaa riskiä, kun eivät kerran kaveritkaan ole jaksaneet häntä?

• Kaveriton nussimaton

Voi vitun ämmät! Taas tätä iänikuista paskaa. Pystyn ihan hyvin nussimaan ilman kavereita. En tarvitse niitä pitämään munasta kiinni tai kannustamaan vieressä.

• 19+3
        Kaveriton nussimaton kirjoitti:

Voi vitun ämmät! Taas tätä iänikuista paskaa. Pystyn ihan hyvin nussimaan ilman kavereita. En tarvitse niitä pitämään munasta kiinni tai kannustamaan vieressä.

Pelkkä seksi on melkosen eri asia kuin oikea parisuhde. Sinä et tosin vaikuta palstajuttujesi perusteella kiinnostuneelta parisuhteesta joten nämä suhde-keskustelut eivät varmaan juurikaan sua koske.

Itse keskusteluun:
        Jos molemmat ovat koti-ihmisiä/ omaavat vähemmän kavereita niin sittenhän homma varmasti toimii.
        Jos toisella on tosi aktiivinen sosiaalinen elämä sen parisuhteenkin ulkopuolella, niin saatetaan hyvin äkkiä olla tilanteessa jossa "kaveriton" osapuoli ärsyyntyy siitä, että toinen viettää aikaansa mielellään myös frendiensä kanssa. Siksi kai sosiaaliset ihmiset haluavat vastaavanlaisen kumppanin, ei tule taistelua turhasta kun molemmilla on ne omatkin menot. Totta kai parisuhteessa tulee järjestää sitä yhteistä aikaa, mutta tietysti sitä tahtoo pitää kaverisuhteetkin kunnossa.

On näitä suhteita vierestä nähty jossa toinen parisko nalkuttaa menevämmälle että mitä sä nyt taas kavereiden kanssa oot/ omissa harrastuksissa ravaat, eikö mun seura riitä vai yhyy. Ei se parisuhteeseen ryhtyminen tarkoita että elämä olisi sitten vaan pelkästään sen ihmisen kanssa kyhnäämistä.
        Jotkut tosin kun ovat uppoutuneet siihen suhteeseensa ja sivuuttaneet kaverit niin huomaavat eron tullessa että oho, eipä muuten oikeasi ole enää ketään kenelle soitella. Sosiaaliselle ihmiselle semmonen on kova paikka kun huomaa olevansa yhtäkkiä aika yksin.

• mies32
        19+3 kirjoitti:

Pelkkä seksi on melkosen eri asia kuin oikea parisuhde. Sinä et tosin vaikuta palstajuttujesi perusteella kiinnostuneelta parisuhteesta joten nämä suhde-keskustelut eivät varmaan juurikaan sua koske.

Itse keskusteluun:
        Jos molemmat ovat koti-ihmisiä/ omaavat vähemmän kavereita niin sittenhän homma varmasti toimii.
        Jos toisella on tosi aktiivinen sosiaalinen elämä sen parisuhteenkin ulkopuolella, niin saatetaan hyvin äkkiä olla tilanteessa jossa "kaveriton" osapuoli ärsyyntyy siitä, että toinen viettää aikaansa mielellään myös frendiensä kanssa. Siksi kai sosiaaliset ihmiset haluavat vastaavanlaisen kumppanin, ei tule taistelua turhasta kun molemmilla on ne omatkin menot. Totta kai parisuhteessa tulee järjestää sitä yhteistä aikaa, mutta tietysti sitä tahtoo pitää kaverisuhteetkin kunnossa.

On näitä suhteita vierestä nähty jossa toinen parisko nalkuttaa menevämmälle että mitä sä nyt taas kavereiden kanssa oot/ omissa harrastuksissa ravaat, eikö mun seura riitä vai yhyy. Ei se parisuhteeseen ryhtyminen tarkoita että elämä olisi sitten vaan pelkästään sen ihmisen kanssa kyhnäämistä.
        Jotkut tosin kun ovat uppoutuneet siihen suhteeseensa ja sivuuttaneet kaverit niin huomaavat eron tullessa että oho, eipä muuten oikeasi ole enää ketään kenelle soitella. Sosiaaliselle ihmiselle semmonen on kova paikka kun huomaa olevansa yhtäkkiä aika yksin.

Ei päde tuokaan yleistys minuun. Ainakin ajoittain minulla ollut sosiaalista elämää huomattavasti vähemmän kuin tyttöystävilläni, mutta ei se sitä tarkoita, että alkaisin valittamaan heidän menoistaan. Ei se, ettei ole joka päivälle kaverimenoa tarkoita, että haluaisi ihan välttämättä kyhjöttää kylki kyljessä sen kumppanin kanssa joka päivää. Normaalissa suhteessa sitä parisuhdeaikaa jää joka tapauksessa ihan riittävästi eli vähintään arki-illat ja aamut sekä suurin osa viikonlopuistakin. En koe suhdetta sen huonommaksi jos nainen vaikka joka iltakin käy harrastuksissa tai kavereidensa kanssa kahvilla. No toki joskus on kiva sopia yhteistä menoa, mutta kyllä niille yleensä aina tilaa kalenterista löytyy kunhan sopii ajoissa.

Paljon enemmän ahdistaisi pakonomainen yhdessäolo aina ja kaikkialla.

• höömylandia
        mies32 kirjoitti:

Ei päde tuokaan yleistys minuun. Ainakin ajoittain minulla ollut sosiaalista elämää huomattavasti vähemmän kuin tyttöystävilläni, mutta ei se sitä tarkoita, että alkaisin valittamaan heidän menoistaan. Ei se, ettei ole joka päivälle kaverimenoa tarkoita, että haluaisi ihan välttämättä kyhjöttää kylki kyljessä sen kumppanin kanssa joka päivää. Normaalissa suhteessa sitä parisuhdeaikaa jää joka tapauksessa ihan riittävästi eli vähintään arki-illat ja aamut sekä suurin osa viikonlopuistakin. En koe suhdetta sen huonommaksi jos nainen vaikka joka iltakin käy harrastuksissa tai kavereidensa kanssa kahvilla. No toki joskus on kiva sopia yhteistä menoa, mutta kyllä niille yleensä aina tilaa kalenterista löytyy kunhan sopii ajoissa.

heemu setä hei! aina vaan paranee

• lfkgjldk
        Kaveriton nussimaton kirjoitti:

Et pysty nussimaan ilman kavereita, koska nainen ei päästä.

• noniinonnoinon
        mies32 kirjoitti:

Minullakin sosiaalinen elämä muuttuu koko ajan. Joskus olin hyvin kiireinen, nyt en ole niin kiireinen. Toisaalta minusta yhdessä olo ei minua ahdista ollenkaan vaan on kiva olla yhdessä jos ihminen on läheinen. Voin olla kylki kyljessä vaikka kaiket päivät. Olen samaa mieltä että arkielämässä on muuten paljon yhteistä aikaa molemmille: illat, yöt, aamut, viikonloput, juhlat, lomat. Kaveritkin voivat olla yhteisiä ja menoja yhteisiä. Ei kuitenkaan tarvitse väkisin olla yhdessä. Läheinen ihminen on juuri sen takia läheinen, että hän on lähellä ja hänen kanssa on kiva olla lähellä.

• lottamari<3

Mulla on Sveitsin jääkiekkomaajoukkue ystäväpiirinä, eikä tuo mitenkään liialta tunnu.

• jos ei

ole kavereita...jos ne on jo naimisissa...

• 14+14

Sanoisin että kavereiden puute tekee tutustumisen potentiaalisiin seurustelukumppaneihin huomattavasti vaikeammaksi. Yksin päätyy huomattavasti harvemmin tilanteisiin, jossa sinkkunaisia edes on mahdollista tavata.

On huomattavasti helpompi tutustua johonkin kaverin kaveriin, joka on jo ennestään tuttu jonkun yleisen illanvieton ohessa, kuin johonkin tuntemattomaan ihmiseen jossain random tilanteessa.

Luonnollisesti siinä vaiheessa, kun kaikki kaverin kaverin serkun kaimat seurustelee jo, heikkenee kavereista saatava etu uusien ihmisten tapaamisen suhteen, koska tässä vaiheessa piirit on jo niin vakiintuneet, ettei uusia naamoja juurikaan pyöri mukana.

• 67kl2

Sosiaalisuus on yksi tärkeimpiä ihmisen piirteitä.
      Ei se liity seksiin tai parisuhteeseen mitenkään.

Sosiaalisuus ei myöskään tarkoita mitään päivittäistä ramppaamista ja soittelua, vaan esim kerta pari kuukaudessa näkemistä, missä tahansa yms.

Muutenkin tuntuisi aika oudolta että kumppanin kanssa tulee juttuun mutta ei kenenkään muun kanssa?

Kaverittomasta tulee mieleen myös takertuja, joka on henkisesti todella raskas pidemmän päälle.

• ...

Ei ole ratkaisevan tärkeää, että on erityisen paljon kavereita ja menoja kavereiden kanssa, mutta toivoisin mahdollisen tulevan kumppanini olevan edes jonkin verran sosiaalinen. Itse olen hyvin sosiaalinen, pidän ihmisistä, minulla on paljon ystäviä ja haluaisin viettää aikaa heidän kanssaan myös pariskuntana. Olisi kurjaa, mikäli kumppanini jäisi kaiken ulkopuolelle eli tuossa mielessä toivoisin miehen olevan suht samoilla linjoilla sosiaalisesti tai ainakin viihtyvän ihmisten parissa.

Exäni ei ollut erityisen sosiaalinen. Meillä oli usein tilanteita, että itse olisin halunnut vielä jäädä ystävien luokse, juttelemaan mielenkiintoisen ihmisen kanssa ulkomailla tms mutta epäsosiaalisen mieheni takia usein nuo tilanteet päättyivät siihen, että mies huokaili taustalla kelloaan vilkuillen kun jäin hänen mielestään suustani kiinni liian pitkäksi aikaa. No, nyt ei ole tuota ongelmaa, voin puhua ventovieraiden kanssa halutessani vaikka koko yön...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4346
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2489
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1627
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      25
      1280
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1187
    6. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      922
    7. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      113
      918
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      75
      894
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      830
    Aihe