Miksi ihastusta vältellään loppujen lopuksi?

Ihastusko

En tiedä kuuluuko tämä aihe tänne vai minne?! Siis kysymys kuuluukin että kun ihastuu täysin tuntemattomaan ihmiseen niin aluksi yrittää nähdä sitä kaikin keinoin mutta sitten käy koko hommalle niin että yrittää kiertää toisen kaukaa vaikka mieli tekisi nähdäkin. Olenko ainut jolle käy näin vai miten teillä muilla? Miksi ihmeessä on niin kamalan vaikeaa kun ihastuu? Kiitos jos joku viitsii asiallisen vastauksen antaa:-)

16

8859

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uut ojo

oot ujo

• 18+16

Itsellä on työpaikalla kanssa välttelyä naisen osalta, mutta en voi olla varma miksi välttelee, olenko niin kauhea ihminen vai voisiko olla ihastunut?
      Kun vain kävelen sen tietyn ihmisen ohi niin hänen päänsä tippuu maahan ja kasvoilla on jotenkin ahdistunut ilme.
      Joka päivä vain vaivautuneet moi ja moikka/huomiseen sananvaihdot :D

• Ihastusta ilmassa ;)

Itse ainakin käyttäydyin samoin kun olin ihastunut mieheen työpaikalla. Ajattelin, että mies ei kuitenkaan voisi kiinnostua minusta ja jos ihastumiseni hänelle selviäisi, tulisi päivittäisestä kanssakäymisestä sen jälkeen noloa ja epämukavaa. En myöskään tiennyt oliko kyseinen mies varattu vai ei, enkä keksinyt mitään hyvää tekosyytä, millä asiaa olisi häneltä voinut tiedustella. Hän kun puhui minulle pelkästään työasioista. Niin ja en myöskään tiennyt onko ihastuminen ylipäänsäkään työpaikalle sopivaa käytöstä.

Eli ainakin oman kokemukseni pohjalta epäilisin, että kuvailemasi nainen on ihastunut sinuun ja koittaa piilotella sitä. Kääntää katseensa maahan, koska pelkää ihastumisen näkyvän jo silmistäkin. Vaikuttaa vaivaantuneelta, koska yrittää peitellä tunteitaan. Yrittää esittää normaalia, mutta ylilyönniksihän se ihastuneena yleensä menee ja lopputulos on kaikkea muuta kuin normaalia käytöstä

• 18+16
        Ihastusta ilmassa ;) kirjoitti:

Itse ainakin käyttäydyin samoin kun olin ihastunut mieheen työpaikalla. Ajattelin, että mies ei kuitenkaan voisi kiinnostua minusta ja jos ihastumiseni hänelle selviäisi, tulisi päivittäisestä kanssakäymisestä sen jälkeen noloa ja epämukavaa. En myöskään tiennyt oliko kyseinen mies varattu vai ei, enkä keksinyt mitään hyvää tekosyytä, millä asiaa olisi häneltä voinut tiedustella. Hän kun puhui minulle pelkästään työasioista. Niin ja en myöskään tiennyt onko ihastuminen ylipäänsäkään työpaikalle sopivaa käytöstä.

Eli ainakin oman kokemukseni pohjalta epäilisin, että kuvailemasi nainen on ihastunut sinuun ja koittaa piilotella sitä. Kääntää katseensa maahan, koska pelkää ihastumisen näkyvän jo silmistäkin. Vaikuttaa vaivaantuneelta, koska yrittää peitellä tunteitaan. Yrittää esittää normaalia, mutta ylilyönniksihän se ihastuneena yleensä menee ja lopputulos on kaikkea muuta kuin normaalia käytöstä

Kiitos naisen näkökulmasta, toivottavasti, että olet oikeassa! :)

• !!!

..kyllä se miehen pitää tehdä jo aloite jos tytöllä/naisella tipahtaa pää varpaisiin.. ..ne on aivan hirveät ne olot kun on oikeesti ihastunut..

• nm kokemusta on

Se on ujoutta varmaan, suosittelen jos kerran olet ihastunut häneen niin anna hänelle selviä merkkejä että olet ihastunut häneen. esim. hymyile,vilkuta tai ihan mitä vaan että saat sen huomion. Sitten se sun ihastus tulee paremmalla todennäköisyydellä juttelee sulle.
      Pääasia on että teet jotain. Ja nopeesti.

• näiiiino

Kyse on aika usein siitä, että ihminen on ihastunut johonkuhun ja tuntee vetoa jotakuta kohtaan, mutta ei ole elämäntilanteestaan johtuen valmis aloittamaan vakavaa suhdetta. Tämän tyyppisissä tilanteissa ihastunut henkilö pyrkii usein raivaamaan elämästään estotekijät ja sen jälkeen sitten ilmaiseekin tunteensa täysin rinnoin!

• hit and miss

Saman suuntaisia kokemuksia on täälläkin. Syyt ovat varmasti monenlaisia. Yksi syy meikäläisellä on yksinkertaisesti, että kun olen sattunut ihastumaan kohtaamaani naiseen en viitsi viedä asiaa eteenpäin, koska torjutuksi tulemisen pelko voi lamauttaa. Tämä pelko on suoraan verrannollinen ihastuksen määrään, ja saattaa estää lähestymisen jopa tilanteissa, joissa toinen osapuoli osoittaa selviä kiinnostuksen merkkejä. Ristiriita voi olla sydäntä raastava.

Pelko on tietenkin melko irrationaalinen, mutta sen taustalla voi olla joku harvinaisen kirpaiseva kokemus. Ihastuminen tekee ihmisestä haavoittuvaisen, ja fight-or-flight-reaktiolla yrittää suojella itseään.

• omia vastauksia

Itselläni on niin, että olen ihastunut ja mielestäni nykyisin rakastunut naimisissa olevaan mieheen. Mies viestittää koko ajan pitävänsä minusta ja olen aivan sekaisin siitä. Koska olen hänen lähellään ihan oikeasti sekava ja uskon, että hän ja muut huomaavat sen, niin yritän välttää itseni nolaamista. Joskus on suorastaan paniikkihäiriömäinen tunne. Mies ei kuitenkaan siitä koskaan välitä, vaan näyttää koko ajan välittävänsä. Toisaalta tuskattuttaa niin mielttömästi, kun hän on naimisissa, enkä voi oikeasti saada häntä. Olotilani on välillä niin huono ja ahdistunut, että siksikin yritän välttää häntä.

Aina hänen kanssaan on ihanaa, mutta päivän parin päästä tulee ahdistunut olo. Ihan niin kuin olisi narkkari, kaipaan häntä ja vieroitusoireet ovat pahat. Tunteet vaihtelevat siis ahdistuksesta taivaalliseen tunteeseen. Hänen kohtaamisensa on aina vaikeaa, mutta hänen kanssaan on tosi hyvä olla ja se kestää vähän jälkeenkinpäin, mutta päivän kuluttua tulee ahdistus, kun muistan realiteetit.

• ujostelijam. 26

Juu itsellänikin on kans tapana ujostella ihastuksen kohteen kanssa. Kevään aikana kun häntä aina näin, niin vaihettiin pitkiä katseita mutta ei muistaakseni kertaakaan ole tervehditty. Sitten taas hänen kavereita/työkavereita kun näen niin heitä tervehdin. Pitäs varmaanki jotain uskaltaa puhua, jos nyt enään edes törmäilen häneen ja nyt en ole nähnyt häntä yli kuukauteen. Kyse siis eräästä neidistä.

• lifemocker

eihän siitä ihastuksesta, josta ei tule yhtään mitään pääse eroon, jos toisen liepeillä kokoajan pyörii

• ei enää pettymyksiä

Itsekin välttelen ihastuksia vaikka miespuolinen olenkin. Ikääkin on melkein 30v. Onhan se outoa käytöstä melkei kolmekymppiseks. Jotaa epäonnistumisen pelkoa kai.

• Näino!!

Onhan tuo nähty :/
      Jälkeenpäin kiroaa kun ei mennyt heti ekan kiinnostuksen hetkellä jotain juttelemaan, silloin ei vielä jännittäisi.
      Mutta kun sitä arvioi onko se toinen varattu, peilaa vähän saako katseita takaisin, ja sitten ennenkuin tajuaakaan on ihan lääpällään, ja sitten ei tahdo rohkeus riittää kuin pikaiseen vilkaisuun, jos siihenkään.

Asiaa ei tietysti auta se, että on juuri ollut rakastuneempi (lue hyvin voimakkaasti ihastunut) kuin koskaan ja aivan valtavan tsemppauksen jälkeen saanut rohkeutta lähestyä, vain saadakseen tylyt pakit.....

• ei enää pettymyksiää

joo ei siin auta muu ku juosta karkuu ku näkee ihastuksen. :(

• 7+10

Itse olen ainakin huomannut, että yksi tietty nainen työpaikalla vaihtaa aina huonetta kun minä satun olemaan siellä, olisiko ihastunut vai vihastunut :D

• Mankelimimmi

Pelon takia vältellään tai sitten tajuaa että on ihastunut täysin tuntemattomaan ihmiseen eikä ihastumiselle ole perusteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2098
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      46
      1715
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      112
      1476
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1226
    5. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      1034
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      978
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      865
    8. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      34
      842
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      52
      789
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      743
    Aihe