Helvetinpelon hoitaminen (ei hihhuleille)

Aw-Naw B

Edellinen ketju muuttui helvetillä pelotteluksi ja kristinuskon mainostamiseksi.

Tässä ketjussa olisi mukavaa tukea toinen toisiamme ja etsiä ratkaisuja.
Hihhulit voivat mennä omille foorumeillensa.

Miten saan hoidettua helvetinpelkoa ilman lääkkeitä?
Lääkkeet pilaavat myös sosiaalisen elämäni, niiden takia en jaksa edes kääntää kylkeä.

10

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkuri-roomeo

Pelkään aivan samoja asioita.
      Mikään ei tunnu auttavan, mutta ehkä Jumala on se, josta unelmoimme.
      Olen ajoittain surullinen, kun haluaisin uskoa lman uskontoa tai vaatimusta profeettojen seuraamisesta,
      mutten uskalla.
      Tykkään rustailla runoja ja kirjoittaa positiivisia ajatuksia Jumalan hyvyydestä,
      se auttaa jaksamaan.

–——–—–—–
      USKONTO:

Pelkoa tuo,
      nuo helvetin liekit.

Kärsimys kauhea,
      ikuinen tuska.

Valta profeetalle,
      kunnia ylipapille,
      seuraa uskontoa ja pelastu.

Ei Jumala rakasta, kuin uskonsa priimuksia,
      ei Jumala pelasta, kuin kirjaimeen uskovia.

Armo on päättömyyttä,
      saatanan juoni,
      juoni minäni tuhoksi.

Ei sielu ilman uskontoa elä,
      murhaajia jokainen.
      Vapaako on uskonnoton,
      saatanan vallassa hän.

Kuulkaa kaikki uskonnosta,
      moraalin takeesta.
      Uskottomat kivittäkää,
      helvettiä pelätkää.

Värvätkää kysymyksittä,
      aivojanne kylvettäkää,
      kirjaimeen on uskottava,
      näin määrää Jumala.

Armohan on saatanasta,
      pahuuden ruhtinaasta,
      häntä kohti syljen,
      uskottomia seuraavaksi.

Vaan onko näin,
      Jumalako pikkutarkka.
      Maailmankin luonut,
      kirjaimesta kiinnostunut?

Mitä uskonto on tehnyt,
      paljonkin hyvää?
      Mites niille murhatuille,
      vääräuskoisille kidutetuille,
      roviolla poltetuille?

Eikö Jumala ole kaiken Herra,
      uskontoja korkeampi.
      Jumalahan [on] rakkaus, sen todistaa rakkaus.
      Uskontojen uhrit eivät Jumalaa tunne,
      ylipapit pimittävät rakkauden.

Kutsun teidät totuuteen,
      iloon ilman uskontoa.

• no_hell

Toisaalta hieman vaikea lähestyä asiaa kun ei tiedä millaisissa olosuhteissa helvetinpelko on päässyt ottamaan tilaa henkisessä hyvinvoinnissa.

Toisessa ketjussa kannusti mm. perehtymään kristinuskon historiaan, joka osaltaan auttaa suhteuttamaan asioita.

Vasrinkin fundamentalisissa uskonnoissa helvetillä pelottelu on osa vallankäytön työvälineitä jäseniä ruotuun alistettaessa.

Ahdistava uskonto: http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto

Ps. Sitten kaikille uskonsa / uskontonsa ja dogmiensa tyrkyttäjile. Pysykää omilla palstoillanne.

Tämä palsta on temansa mukaisesti pyhitetty uskontojen uhreille ja siihen aihealueeseen kuuluvalle kskustelulle, ei uskontojen uhreja tehtailevien tahojen ja edustajien tyrkkyalustaksi.

• Aw-Naw B

Olen erittäin hyvin perillä kristinuskon historiasta, vaikka itse sanonkin.
        Pelkään vain hiukan Raamatun helvettiä, mutta Koraanin helvetti pelottaa enemmän.
        Ja helvetti yleisesti, mitä jos Jumala onkin paha jne.

Olen lukenut linkkisi aiemminkin ja se on täyttä asiaa,
        mutta silti jokin vaivaa minua.
        Tiedän, että se on mahdotonta, mutta ainoa mikä lopettaisi ahdistukseni,
        olisi todiste helvetin olemattomuudesta.
        Tätä ei tietenkään voi todistaa mitenkään, joten parhaiten auttaa tuntojen vapauttaminen netissä avautuessa.

• ei ole muuta apua

No kun helvetin- ja kuolemanpelkoon ei ole muuta lääkettä kuin Jumalalta saatu rauha Jeesuksen sovitustyön kautta. Turruttaa voit mielesi ja paatua, mutta totuus ei muutu. Monelle nuo pelot tulevat uudelleen kuolinvuoteella.
      Voi joku yrittää antaa muuta tukea, mutta rauhottuuko siitä sisin.
      Itsekkin aikoinani pelkäsin. Nyt en enää pelkää.

• Aw-Naw B

Ei Jeesuksen rukoilu lievittänyt tuskaa, siksi siitä luovuinkin.
        Ahdistus kasvoi suuremmaksi kristittynä olemisen loppuvaiheessa kuin koskaan aiemmin, rukoilusta huolimatta.
        Raamatun lukeminen sai sydämen tykyttämään ja ahdistus oli kova.

Toistuvasti rukoilin johdatusta, jota ei tullut.

On siis selvää, että joko Jeesus ei ole Jumala tai sitten häntä ei vain kiinnosta kärsivien rukoukset.
        Kummin tahansa.

Kristinusko ei siis minulle ole mikään ratkaisu; mukava kuitenkin, mikäli olet siitä löytänyt OMALLE elämällesi merkityksen, jota se ei minulle kyennyt antamaan.

• ei ole muuta apua
        Aw-Naw B kirjoitti:

Ei Jeesuksen rukoilu lievittänyt tuskaa, siksi siitä luovuinkin.
        Ahdistus kasvoi suuremmaksi kristittynä olemisen loppuvaiheessa kuin koskaan aiemmin, rukoilusta huolimatta.
        Raamatun lukeminen sai sydämen tykyttämään ja ahdistus oli kova.

Toistuvasti rukoilin johdatusta, jota ei tullut.

On siis selvää, että joko Jeesus ei ole Jumala tai sitten häntä ei vain kiinnosta kärsivien rukoukset.
        Kummin tahansa.

Kristinusko ei siis minulle ole mikään ratkaisu; mukava kuitenkin, mikäli olet siitä löytänyt OMALLE elämällesi merkityksen, jota se ei minulle kyennyt antamaan.

Jos olet rukoillut Jeesusta elämääsi niin olet sittenkin pelastettu, vaikka tunne-elämässäsi pelkäät. Ihmisellä on hengen ja ruumiin lisäksi kolmas ulottuvuus. sielu. Jospa ongelma onkin sinulla jollakin tavoin psyykkinen. Tarkoitan että alitajunnassa sinulla on pelkoja jotka huontavat eism. lapsuuden traumoista, ne voivat olla aivan muutakin kuin uskonnolisia. Jos ongelma onkin psyykkinen niin Jumala tahtoo, että eheydyt psyyken ja mielen alueella. Kun olet rukoillut ja pelännyt helvettiä niin ei Jeesus ja Taivaallisen Isä sinua sinne syökse. Jospa hakeudut nyt ihan psykologian hoitoon ja jätät tuon hengellisen puolen nyt Jumalan huoleksi ja keskityt psyyken alueelle. Ajattelin tätä jo aikaisemmin kun vastasin sinulle. Joillakin henkilöillä psyykkiset pelot pukeutuvat hengelliseen kaapuun.
        Muistan sinua ihan tosissaan rukouksin, jotta saisit elämääsi ilon ja vapauden ja pääsisit asiantuntevaan hoitoon. Mikäli pelko on psyyken, sielun alueella niin et pääse pelkän nettikeskustelun avulla eteenpäin. En tarkoita, että olet mielisairas ym, Hyvä kun kerroit ongelmastasi tarkemmin.

• Näin.

Tekemällä parhaani mukaan parannuksen kaikesta synnistä. Jeesus elämässä ja eläminen ilman tietoista synnintekoa - ei pelkoa helvettiin joutumisesta. Syntiin voi langeta, mutta kun katuu ja tekee parannusta, tunnustaa syntinsä Jumalalle ja anoo anteeksiantoa, se annetaan anteeksi - ei pelkoa helvettiin joutumisesta

• Aw-Naw B

Onko tosiaan noin vaikea ymmärtää?

Selitin juuri, miksen ole kristitty tai rukoile Jeesusta.
        Otsikkokin sanoo, ettei hihhuleita kaivata.

• Helvetinpelkoa voi hoitaa pysymällä kaukana helluntailais-karismaattisista piireistä. Jumalan armon käsitys on noissa piireissä ehdollistettu tiettyjen asioiden ja "temppujen" taakse. Kun et tee, kuten seurakunta sanoo tai vähänkään arvostelet heitä, saat heti tietää minne olet matkalla.

Armahtavaisempia uskovaisia löytyy enemmän esim luterilaisesta kirkosta. Kirkon opin mukaan armo kuuluu kaikille ilman ehtoja. Jos pyrit hyvään ja oikeudenmukaisuuteen elämässäsi, ei Sinut tarvitse pelätä helvettiin joutumista.

• Aw-Naw B

En ole ollut missään tekemisissä helluntailaisten tai karismaatikkojen kanssa.

Luterilaiset piirit eivät lohduta, he kun ovat vain ihmisiä ja voivat erehtyä.

Koraani sanoo, että "he eivät halua kuullu totuutta, ainoastaan armon sanoja".
        Tämä pelottaa järkyttävän paljon. Mitä jos jae pitääkin paikkansa ja luterilaiset johdattavat muita helvettiin väärällä armollaan?
        Kuka minut voi pelastaa, jos Allah/Jumala on minua vastaan?

Kiitos kuitenkin yrittämisestäsi auttaa minua, arvostan sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      95
      6672
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      461
      4768
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      127
      2680
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      140
      2393
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      2
      2129
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      33
      1157
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      70
      1063
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      1030
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      103
      993
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      73