Vaan vähän kauempana piipun päästä. Miksi savu tulee näkyviin viiveellä?
Savu ei näy ihan tehtaanpiipun päässä
9
229
Vastaukset
- ljbhvjbv bv
Onko kyseessä savu, vai kosteus, joka tuiivistyy vesihöyryksi lämpötilan laskiessa ja höyryn saavuttaessa kastepisteen.
- 14 + 12
"Onko kyseessä savu, vai kosteus, joka tuiivistyy vesihöyryksi lämpötilan laskiessa ja höyryn saavuttaessa kastepisteen."
Kosteuttahan se, ja on aluksi lämmintä ja läpinäkyvää kunnes jäähtyessään tiivistyy höyryksi. Jos joku piippu laskisi nykyisin ihan savua sellaisen määrän kuin talvipäivinä näkyy vesihöyryä piipuista tulevan, heräisi varmaan ympäristöihmisten kiinnostus aika välittömästi.
- martta0
"Kosteuttahan se, ja on aluksi lämmintä ja läpinäkyvää kunnes jäähtyessään tiivistyy höyryksi."
Jaa että kosteus tiivistyy höyryksi?- Holotna Pravda
Sori. Epätarkka ilmaus. Kuinka olisi seuraava. Näkymättömän pienet vesikökäleet muuttuvat holotnan vaikutuksesta näkyväksi?
Ei sekään taida olla tarpeeksi fysiikkaa? - martta0
Holotna Pravda kirjoitti:
Sori. Epätarkka ilmaus. Kuinka olisi seuraava. Näkymättömän pienet vesikökäleet muuttuvat holotnan vaikutuksesta näkyväksi?
Ei sekään taida olla tarpeeksi fysiikkaa?Tämä on kyseiselle ilmiölle jo parempi ilmaisu :) Itse asiassa ilmassa oleva vesihöyry on aina näkymätöntä, se näkyvä "vesihöyry" on höyrystä tiivistynyttä nestemäistä vettä pienen pieninä pisaroina.
- munasavuavain
Onko polttaine sitten märkää kun piipusta tulee vesihöyryä?
No jaa .
Lähes kaikki polttamalla hyödynnettävät energialähteet ovat suurimmilta osiltaan erilaisia hiili-vety-yhdisteitä ja niiden palamistuloksista suurin osa on vettä ja hiilidioksidia, joista vesihöyry on se näkyvin osa.
Aikaisemmin se musta, palamattomista hiukkasista muodostuva savu suodatetaan nykyisin ennen ilmaan vapauttamista.- martta0
Ei siihen vesihöyryn muodostumiseen polttoaineen kosteutta edes tarvita. Jos poltat esimerkiksi 1 kilon absoluuttisen kuivaa puuta (kosteus 0 %), niin palamisessa muodostuu silti hieman yli 500 g vettä!
- Bumb
Bumb
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit856020KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3195117Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei482599Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831832Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1091497
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191402Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393