Terveellistä ja hyvää ruokaa ja vielä ilmaiseksi.....Toivotaan jos ketkä eivät jaksa järvelle mennä---kaverit toisivat,koska kaikkia ei jaksa aina syödä.
Olkaamme toisillemme Enkeleitä....
Kyllä tänäkevänä kala liikkuu,saadaan köyhätkin-
17
128
Vastaukset
- seniori3
Oikeassa olet heti ,kun virvelin heittää veteen kala ilmoittaa olostaan.
Parhainta kala onnea vain särkijärvelle, niin kalaa on kiteeäkin runsaasti.. - ullamirjami****
Onhan meitä merelläkalastajiakin . Pojalla on vene täällä ja me kalastetaan silakkaa.
Mikä onkaan parempaa kun Paistetut (voissapaistetut ) silakat ja Perunamuusi.
Silakan kalastus on helppoa -- minä jokatulin tänne Suomesta sisämaasta . ja vaikka kalstin paljon , en olis uskonut että pelkillä koukkuja veteenheittämällä saa kalaa. Jopa 5 tulee kerralla --luulisin että 8 koukkua on se vakio mitä yhdellä kertaa voi heittää.
Hyviä kala ilmoja kun ei ole liian lämmintä . Ja sitähän nyt ei ole ,on kylmää ilmaa pitänyt tääläpäin . - isoäiti*
Minulta on kysytty kaipaanko jotakin Suomesta.
Ja vastaus on: Kyllä kaipaan. Kolme ÄSSÄÄ (S) on kaipuulistassani ja yksi niistä on silakat. Kummallista, sama kaipuu on tarttunut muihinkin perheenjäseniini.- capt. cöpenick
Kun maksaa kalastusmaksun ja ostaa pyydyskohtaiset prikat, voi viedä vaikka katiskan rantamatalikkoon. Kyllä sitä haukipaistiakin voissa paistettuna kerran kesässä syö ennen kuin selkäänsä ottaa.
Merialueella saa verkkoonsa kampeloita, pieniähän ne tuppaa olemaan, mutta enemmän niissä savustettuna syötävää on kuin kravuissa...eihän sellaisia tosi valkoihoinen syö.
Kuten hevat sanoo, nyt on vesissä kevätkalaa. On sanonta, notta ahvenenkutuhun hitaampikin ihminen ehtii. Pienistä ahvenoista tulee maanparas kala-tai patakukko, silavaa ja voita pataan ja muhimaan. - capt. cöpenick
Kun maksaa kalastusmaksun ja ostaa pyydyskohtaiset prikat, voi viedä vaikka katiskan rantamatalikkoon. Kyllä sitä haukipaistiakin voissa paistettuna kerran kesässä syö ennen kuin selkäänsä ottaa.
Merialueella saa verkkoonsa kampeloita, pieniähän ne tuppaa olemaan, mutta enemmän niissä savustettuna syötävää on kuin kravuissa...eihän sellaisia tosi valkoihoinen syö.
Kuten hevat sanoo, nyt on vesissä kevätkalaa. On sanonta, notta ahvenenkutuhun hitaampikin ihminen ehtii. Pienistä ahvenoista tulee maanparas kala-tai patakukko, silavaa ja voita pataan ja muhimaan.
- hevat
Meikä miehen kanssa syö 3 kertaa viikossa erimuodoin laittenuna....
Nyt on hauki ja ahven liukunut mieheni ongen vapaan ja katiska antaa pieniä kaloja lemmikille,kissa tykkää ja labratorin noutaja katselee vierestä.
koira keitettynä myös hiukan syö kaloja.
Vanhuuden päiviksi lemmikit otettiin ja kovasti nauttivat meidän 4kkk vuoden
kohokohdasta.
hyvää elämää kaikille .Kiitos mukaan ryhtymisestä. - mies mierontiellä.
Kyllähän kesän harrastukset tuo elämäämme vaihtelua...Onhan meillä pitkä ja
ankea pimeä aika,joten veneellä järvellä on mukava liruutella samalla hyödyt ottaa. Kyllä fileerattuna ja maustettuna oikein haukikin on mainio lisä ruokavalioon... Savosta ja karjalasta-lohi on jo talven edukasta syötävää. Kyllä kala on poikaa! Ahvensopan keitin keskellä viikkoa ja tein oikein suurustetun liemen siihen. Ruisleivänpala otin käteen ja hörppimään:D
Nyt pitää laittaa viikonlopuksi graavikalaa, on sekin leivänpäällä herkkua. En ehdi olla mukana enempää, kauppaan lähden nyt, kun menoa on iltaan asti! heippa taas- *Kukkahame*
Keitin ruodottomasta Norjan lohesta sopan, osan suolasin (kraavasin) ja pakkaseen odottamaan seuraavaa nälkää, osa on foliossa ja siitä tulee peruna sipuliseoksen kanssa hyvää uunilohta, eikä maksa paljon, mutta maistuu.
Olen saanut lähijärven kuhaa kun naapuri on ahkera kalastamaan, ja saalista tulee.
Kuhan paistoin voissa, minusta se voissapaistettuna on maailman parasta muussin kanssa jossa on paljon ruohosipulia...hnnn nam.
Ensiviikolla on tiedossa muikkuruokaa jos onnistumme on naisporukan mökkireissu, jos epäonnistumme niin ahvenia tai haukea ainakin, eikä hassumpaa. Minulla noin tuhannen €uron pyydykset,kattaen wekekatiskat sekä riimuverkkoja sekä haukiverkojakin muutama.Joka vuosi maksan pyydysmerkit ja kalastukseen oikeuttavan perusmaksun.
En nyt aivan ilmaisena pidä sitä roskakalan myötä tulevaa arvokalaa,viime syksynä sain parin kilon taimenen.
Voisinhan olla siipirikkoenkeli kaiken saastan jälkeen,jota päälleni on kaadettu- merihuisku
Voi sinua Sinisirkku,kun minun suuhuni vesikielelelle-ruisleivästä tuli----en edes käsitellä ,kun keliakia kielsi kotimaiset jauhot. Elämä jatkuu muillakin eväillä,jopa 24v ennen
ihmiset kuollut näivetystautiin,kun moinen eväs ei imeydy. Nopea aineen vaihdunta ,kun vahingossakin syö,joten ei yhteisiin illan viettoihin ei voi lähteä..
Kyllä monelle syrjäytyminen tapahtuu---hautajaiset-synttärit väliin,olen sidottu
omien seinien sisälle. No voi sentään kun tuli mieliteko sinulla :) Pahoittelen, minulla on hyvä ystävätär mökkinaapuri, jolla on kanssa paha keliaakia. Ennenkuin todettiin laihtui ainan hirveästi ja oli aina vatsa kipeänä.
Nyt on melko suuret valikoimat leipää keliaatikoille jo, aina muistan ostaa kun tapaamme ruokailun merkeissä.
Parina viime vuotena olemme kyllä lähteneet syömään ruokapaikkoihin, pääsemme molemmat irti kokkaamisesta silloin:D
Ristiäisistä palasin, oli ihana ilma puutarhajuhlat ne olivatkin ruokailun merkeissä koko suvulle. Saatiin filippiniläistä ruokaa, molemmat nuoret on innokkaita kokkaajia, ja anopit ja mummit auttoivat. Minä old grandma pääsin vähällä :) istuessani seurustelemassa kaikkien kanssa.
Oli ohjelmanjuontaja, runonlausuntaa, ja toivomuspuuhun ripustettu kortteja sisältäen ohjeita elontielle, jotka luettiin. Minä vein ohuen kauniin kultaketjun muistoksi pojalle soikeassa rasiassa, missä kolme viljantähkää koristaa kantta.
Pieni poika on nyt Rain Elo ******* isä soittaa kitaraa ja laulaa, poika laului mukana hänkin.- kaisu-liisa
Voi kun olisikin oikeaa kalaa. Kun täällä puhuttiin kalasta, tuli kalanhimo.
Mies ei ole ikinä ymmärtänyt kalastuksen päälle, pyytää korkeintaan kalatiskiltä.
Piti kaivaa pakastinta, ja paistelin leivitettyjä alaskanseitipalasia.
Maku nyt ei ollut mitenkään herkullinen.
Ikävää, jos joku ei voi syödä ruisleipää, minä kun voisin elää pelkällä sillä. Taitaa nykyisin olla yleisiä nuo allergiat. Minulle ei sovi maitotuotteet.
Olisipa onni, jos naapurissa asuisi kalastaja-Eemeli. - merihuisku
Onhan allergioita ollut aikapäiviä,mutta tietoa ei ole ollut, kun minulla yksityinen lääkäri letkun nieletti hän monitorista näki .Täydellinen keliakia,kaikki ihonukka syöpynyt.Juttelimme mites ennen,kun nytkin oli vielä harvojen lääkäreiden tiedossa,
esim.. omalla alue sairaalassa ei löydetty,kerrottiin vain hiukan olevan vatsakatarria...Joten lopputulos ennenaikaisista keliakista todettu "näivetystauti"..
Nimet on löydetty sanavarastossa aina löytynyt joku nimi.. - hevat
NYT KUUNNELLAANhttp://www.youtube.com/watch?v=wNXTyfWI7BU
kauniin päivän kunniaksi ,sopivaa meidän ikäisille.
Ovat minusta aivan ihania lauluja. Sunnuntain kunniaksi.... - merihuisku
ONNISTU NYT.http://www.youtube.com/watch?v=wNXTyfWI7BU
OPPILAS OLEN toivon kiinnittyvän nyt - *Kukkahame*
http://www.youtube.com/watch?v=wNXTyfWI7BU
tässä olkaa hyvät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1132353
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau311474Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.201458- 1291438
- 681253
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3401094- 891005
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56964- 122831
- 82806