Olen miettinyt seuraavaa: Aika monet kampaamot veloittaa leikkuut edelleen asiakkaan sukupuolen mukaan, vaikka näin ei mm. kuluttajaviraston mukaan saisi tehdä. Itseä on toisinaan ärsyttänyt, kun poikaystävä maksaa suht monimutkaisesta kampauksestaan about kympin vähemmän kuin minä, joka puolestani haluan yleensä vain siistiä latvat.
Tällä hetkellä mua kiinnostais leikkauttaa jonkinlainen unisex-malli. Netissä on tullut vastaan esim. seuraavanlaisia kampauksia:
http://hairartgallery.net/images/2013/04/09134113_2.jpg
http://hairfinder.com/haircollections2/grit3.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_ioZpZMBAZxU/SnuGlGwn99I/AAAAAAAAAoI/zC7ufQVY-hw/s400/kimbum.bmp
Kysymys kuuluu: Onko niin, että jos varaan parturiajan ja menen paikalle mukanani joku tällanen kuva, ne haluavat sitten kuitenkin veloittaa multa korkeamman hinnan ihan vaan sillä perusteella, että leikkaus tulee naisen päähän? Haluaisin tietää, miten tää oikeasti menee, koska tällaisessa käytännössä ei mielestäni ole mitään järkeä.
Kysymys: Hinnoittelu sukupuolen mukaan?
24
382
Vastaukset
- TI haircut
Olen mies ja minua v1tuttaa kun kynivät yli 20e pelkästä hiustenleikkauksesta, yleensä vartissa surauttavat koneella ja vähän klipsivät saksilla korvien takaa. Melkoinen tuntiveloitus yksinkertaisesta hommasta.
Eri asia veloittaa naisilta monimutkaisista kampauksista, pitkien ja paksujen hiusten leikkauksista ja naisillehan pienikin virhe hiusten kampauksessa on maailmanloppu joten tarkkuusvaatimukset naisten kohdalla on eri luokkaa joten mielestäni on täysin perusteltua veloittaa naisilta enemmän kuin miesten yksinkertaisesta hiustenleikkuusta.
Vastalauseena nylkyrihinnoille en ole käynyt nyt ainakaan puoleen vuoteen parturissa, ruman paksu pehkohan tämä minun pää kyllä alkaa olla joten ehkä pitäisi itse vetäistä koneella millin sängelle tms. - ngkdiu
Hommahan menee yleisesti näin:suurimmalla osalla miehistä on todella lyhyt tukka,joten sivut ja takaa otetaan koneella,pääliosa ainoastaan saksilla.Tämä vie vähemmän aikaa kuin pelkillä saksilla leikkaaminen,joten hinta on halvempi.Jos nainen menee kampaajalle ja antaa leikata sivut ja niskan koneella,tuskin joutuu maksamaan enempää kuin mieskään.Lisäksi lopullinen kuivaus ja muotoilu käy miesten hiuksiin nopeammin,joten hinta pysyy alhaisempana.
Ja tosiaan,on laitonta hinnoitella sukupuolen mukaan.
Mene leikkauttamaan hiuksesi paikkaan,jonka hinnastossa leikkaukset on ryhmitelty ajankäytön mukaan (esim.leikkaus alle 30min /leikkaus yli 30min),näissä paikoissa luulisi maksavan ajankäytön,ei sukupuolen mukaan.
TI haircut:työstä veloitettava maksu ei ole sama asia kuin tuntitaksa.Ota asioista selvää ennenkuin julkisesti huutelet.- TI haircut
Päinvastoin, huudan julki seikan jonka unohdin mainita:
Joku vuosi sitten oli parturi-kampaamoissa kokeilussa veroale jonka piti alentaa hintoja ja lisätä siten käyttöä. Ahneet parturinpaskat eivät alentaneet hintoja vaan veivät veronmaksajien taskuista rahat itselleen veroalen aikana.
Sitten veroalekokeilu päättyi niin kehtasivat vielä valittaa että nyt hintoja joudutaan korottamaan vaikka niitä ei koskaan alennettukaan veroalekokeilun aikana!
Kuinka tyhmänä parturit pitävät veronmaksajia, tavallisia kansalaisia? Luulevatko he ettei kukaan seuraa uutisia ja pistä muistiin mitään uutisia ja seuraa mitä tapahtuu?! Nyt he luulivat että kukaan ei muista sitä veroalekokeilua ja sitä ettei hintoja alennettukaan ja yrittivät saada läpi markkinointiviestin että veroalekokeilun päättyminen tarkoittaa hinnankorotusta partureissa! Koko veroalekokeilu näyttää toimineen vipuna parturiyrittäjien voittojen lisäämiseksi ja lähentelee suorastaan petosta veronmaksajie vastaan!!!
En halua tukea noin mädällä moraalilla toimivien yrittäjien toimintaa joten parturissa käynnit on minun osalta loppu niin kauan kunnes hinnat lasketaan kohtuullisemmalle tasolle! EN MAKSA KAHTAKYMPIIÄ YHDESTÄ 8AATANAN YKSINKERTAISESTA HIUSTENLEIKKAUKSESTA JOSSA MONELLA VIELÄ NÄYTTÄÄ OLEVAN NIIN PIRUN KIIRE JA TYLSÄT SAKSET ETTÄ TOIMITUS MUISTUTTAA ENEMMÄN HIUSTEN KYNIMISTÄ JUURINEEN IRTI !!! - älä yleistä
TI haircut kirjoitti:
Joku vuosi sitten oli parturi-kampaamoissa kokeilussa veroale jonka piti alentaa hintoja ja lisätä siten käyttöä. Ahneet parturinpaskat eivät alentaneet hintoja vaan veivät veronmaksajien taskuista rahat itselleen veroalen aikana.
Sitten veroalekokeilu päättyi niin kehtasivat vielä valittaa että nyt hintoja joudutaan korottamaan vaikka niitä ei koskaan alennettukaan veroalekokeilun aikana!
Kuinka tyhmänä parturit pitävät veronmaksajia, tavallisia kansalaisia? Luulevatko he ettei kukaan seuraa uutisia ja pistä muistiin mitään uutisia ja seuraa mitä tapahtuu?! Nyt he luulivat että kukaan ei muista sitä veroalekokeilua ja sitä ettei hintoja alennettukaan ja yrittivät saada läpi markkinointiviestin että veroalekokeilun päättyminen tarkoittaa hinnankorotusta partureissa! Koko veroalekokeilu näyttää toimineen vipuna parturiyrittäjien voittojen lisäämiseksi ja lähentelee suorastaan petosta veronmaksajie vastaan!!!
En halua tukea noin mädällä moraalilla toimivien yrittäjien toimintaa joten parturissa käynnit on minun osalta loppu niin kauan kunnes hinnat lasketaan kohtuullisemmalle tasolle! EN MAKSA KAHTAKYMPIIÄ YHDESTÄ 8AATANAN YKSINKERTAISESTA HIUSTENLEIKKAUKSESTA JOSSA MONELLA VIELÄ NÄYTTÄÄ OLEVAN NIIN PIRUN KIIRE JA TYLSÄT SAKSET ETTÄ TOIMITUS MUISTUTTAA ENEMMÄN HIUSTEN KYNIMISTÄ JUURINEEN IRTI !!!Turhaa yleistämistä kyllä suurinosa pudotti hintoja, mitäs kävit sellaisessa kampaamossa missä ei pudotettu, tietty tuon kokeilun aikana kyllä vuokrat, vedet ja eritoten sähköt sekä tarvikkeet ja kirjanpitäjät muut nosti hintoja, vuokrathan nousee ja muutkin jokavuosi, niin sillonhan ne korotukset tulee hintoihin.
- tuleva hoitsu
TI haircut kirjoitti:
En halua tukea noin mädällä moraalilla toimivien yrittäjien toimintaa joten parturissa käynnit on minun osalta loppu niin kauan kunnes hinnat lasketaan kohtuullisemmalle tasolle! EN MAKSA KAHTAKYMPIIÄ YHDESTÄ 8AATANAN YKSINKERTAISESTA HIUSTENLEIKKAUKSESTA JOSSA MONELLA VIELÄ NÄYTTÄÄ OLEVAN NIIN PIRUN KIIRE JA TYLSÄT SAKSET ETTÄ TOIMITUS MUISTUTTAA ENEMMÄN HIUSTEN KYNIMISTÄ JUURINEEN IRTI !!!Vai ahneet, meikä eli köyhyysrajan alapuolella,koska ala ei elättänyt, ensinnäkin siitä kahdestakympistä jonka luulet kampaajan saavan kokonaan itelleen maksetaan kaikki kulut
-vuokra
- sähkö
-vesi
-tarvikkeet ja aineet
-kirjanpitäjä
- gramex ja teosto maksut
-laajakaista jotta maksupääte toimii
-puhelin
-eläkemaksut
-vakuutukset
-ennakkoverot
-mainonta ja markkinointi ja nettinäkyväisyys esim kotisivut
-koulutukset ym.
No meikäläiselle jäi palkkaa 500-700€/kk, no onneksi mulla insinööri mies joka elätti et sain olla yrittäjä, mutta lopetin ja olen nyt koulussa ja valmistun parin vuoden kulttua lähihoitajaksi ja liksa ihan eriluokkaa sairaalassa jopa lisineen n 3000€/kk,ja palkalliset lomat ja muut edut, no tulipa kokeiltua tuota yrittäjyyttä. - TI haircut
älä yleistä kirjoitti:
Turhaa yleistämistä kyllä suurinosa pudotti hintoja, mitäs kävit sellaisessa kampaamossa missä ei pudotettu, tietty tuon kokeilun aikana kyllä vuokrat, vedet ja eritoten sähköt sekä tarvikkeet ja kirjanpitäjät muut nosti hintoja, vuokrathan nousee ja muutkin jokavuosi, niin sillonhan ne korotukset tulee hintoihin.
Suurin osa... piti hinnat vähintäänkin ennallaan ellei jopa korottanut niitä!
- Älä höpise
"Hommahan menee yleisesti näin:suurimmalla osalla miehistä on todella lyhyt tukka,joten sivut ja takaa otetaan koneella,pääliosa ainoastaan saksilla.Tämä vie vähemmän aikaa kuin pelkillä saksilla leikkaaminen,joten hinta on halvempi.Jos nainen menee kampaajalle ja antaa leikata sivut ja niskan koneella,tuskin joutuu maksamaan enempää kuin mieskään."
No täähän nyt on ihan paskapuhetta, ja sen pystyy about jokainen lyhyitä kampauksia suosiva nainen vahvistamaan. Kävin itse just viime viikolla leikkauttamassa mallin, jossa niska ja sivut on vedetty koneella ja hiukset on edestä pidemmät. Mutta kappas vaan kun se koneajelu ei kyllä laskenut hintaa yhdelläkään sentillä, vaan maksoin koko listan kalleimman hinnan. Malli on sellainen, että lähestulkoon vastaava voisi olla myös miehellä, mutta siinä tapauksessa se epäilemättä maksaisi puolet vähemmän.
- ap__
Kappas, vastauksista päätellen kumpikaan kommentoija ei ymmärtänyt hölkäsen pöläystä aloituksen kysymyksestä.
"tarkkuusvaatimukset naisten kohdalla on eri luokkaa joten mielestäni on täysin perusteltua veloittaa naisilta enemmän kuin miesten yksinkertaisesta hiustenleikkuusta."
Mähän juuri aivan rautalangasta vääntämällä väänsin, että olen tähänkin asti otattanut erittäin yksinkertaisia kampauksia, ja että seuraavaksi suunnitteilla on unisex-malli, jonka osalta on tietysti mielenkiintoista, jos se on kommentoijien/kampaajan mielestä yksinkertainen ja helppo malli miehen päässä mutta monimutkainen minun päässäni. Mikä tässä kysymyksessä nyt sitten meni teiltä noin täysin yli hilseen?
Vain työajan mukaan veloittava kampaamo on tietysti yksi vaihtoehto, mutta näitä ei ole tullut kauheasti vastaan. Osassa on niinkin, että vaikka veloitettaisiinkin työajan mukaan, naisille ja miehille on myös eri aikataksat, eli sellainen puolenkin tunnin työ maksaa enemmän naiselle kuin miehelle.
"TI haircut:työstä veloitettava maksu ei ole sama asia kuin tuntitaksa.Ota asioista selvää ennenkuin julkisesti huutelet."
Ja tämähän ei liittynyt kysymykseen yhtikäs mitenkään. En tiedä, miksi edes väniset moisesta sivuseikasta.- Korjaus
Ai juu, vastasitkin tuon tuntitaksa-asian osalta edelliselle kommentoijalle etkä minulle. Ei sitten mitään.
- Boikotoin
Hyvä lehtijuttu aiheesta:
http://yle.fi/uutiset/nainen_maksaa_samasta_hiustenleikkauksesta_jopa_tuplaten/5057521
Pari nostoa tekstistä:
"YLE Turun mies- ja naistoimittaja soittivat turkulaisiin parturi-kampaamoihin ja kysyivät leikkauksen hintaa. Toimittajien hiuksissa on sukupuolesta huolimatta hyvin samanlainen leikkaus. Periaatteessa turkulaisten parturi-kampaamojen hinta määräytyy leikkaukseen käytetyn ajan mukaan. Näin sanotaan useiden parturi-kampaamojen nettisivuilla. Käytännössä kuitenkin suurimmassa osassa parturi-kampaamoja naistoimittajan hiustenleikkuuseen haluttiin varata aikaa tunti, jolloin hinta oli jopa kaksi kertaa kalliimpi."
"Erityisesti lyhyttukkaiset naiset, joiden hiuksiin ei tehdä raitoja tai muita käsittelyjä, tuntevat hinnoittelun sukupuolen mukaan usein syrjiväksi. Vuori ymmärtää tämän hyvin.
- Varsinkin nuorille miehille tehdään nykyään lyhyisiin hiuksiin jos jonkinmoisia muotoonleikkauksia. Eivät ne kovin paljon eroa naisten lyhyiden hiusten leikkauksista."
Ihan täysin laitontahan toi on, ja on varsin erikoista, ettei käytäntöä ole saatu edelleenkään kitketyksi. Olen jo pari vuotta leikannut itse omat hiukseni, koska ei huvita kustantaa kaksinkertaisia hintoja vain sillä perusteella, että olen nainen. - äiti oli parturi
Kuule mene ihan oikeaan parturiin ei parturi-kampaamoon parturissa ei naisia yleensä palvella, mutta selitä et haluat miesten mallin niin palvelevat, Nämä parturit ovat erikoistuneet vain miesten huoltamiseen ja vanhemmat parturit ei ole käynyt kampaamopuolen opintoja ollenkaan, koska enenvanhaan oli koulutus erikseen joko pa-kampaaja tai kampaaja tai parturi.
Näissä pelkissä parturiliikkeissä vain miesten hinnat, koska naisia ei palvella.- ap.........
Kiinnostava ajatus, mutta enpä tiedä, miten ne suhtautuisivat, jos nainen yrittäisi varata ajan esimerkiksi Groomiin. Voi tietysti olla, että rautainen ammattilainen tuumisi vain että no, asiakas kuin asiakas, mutten kuitenkaan ihan täysin luottaisi tähän. Maksavana asiakkaana olisi aika kurjaa asioida kylmäkiskoisen ja vihamielisen parturin kanssa.
- Asiakas,
Minä olen nainen ja minun hiuksieni leikkaus maksaa 25€.
Minä itse kotona pesen hiukseni.
Kampaaja yleensä hiukan kastelee hiukseni leikkauksen jälkeen ja kuivaa.
Sokos - Hyvä Olo- Asiakas,
Hiukseni on lyhyet ja aikaa menee 30 minsaa.
- selfish bastard
minä minä minä... tyypillinen suominainen...
- ????
Maksaakohan kaljuksi ajaminen naisilla enemmän kuin miehillä?
- Voi olla
Kai ne yrittää siinäkin kohtaa väittää, että siihen menee naisilla niiiiiin paljon enemmän aikaa. :D
- klanipää
Voi olla kirjoitti:
Kai ne yrittää siinäkin kohtaa väittää, että siihen menee naisilla niiiiiin paljon enemmän aikaa. :D
Siihen hommaan ei tarvita ammattilaista sen voi tehdä ihan ilmatteex itse.
- 456789
klanipää kirjoitti:
Siihen hommaan ei tarvita ammattilaista sen voi tehdä ihan ilmatteex itse.
Huoh, kysymys oli sarkastinen, miten voi olla noin vaikeaa tajuta?
- ihan sama
456789 kirjoitti:
Huoh, kysymys oli sarkastinen, miten voi olla noin vaikeaa tajuta?
Sarkastinen tai ei, mutta silti se kalju hoituu omin käsin.
- ...........
ihan sama kirjoitti:
Sarkastinen tai ei, mutta silti se kalju hoituu omin käsin.
No shit, Sherlock? Tätä ei varmaan kukaan muu tiennyt.
- TI haircut
Säästinpä taas sen yli 20e kun leikkasin koneella tukkani itse, kotiparturikone on säästänyt jo hintansa kahdesti takaisin.
Menkööt nylkyriparturit minun puolesta vaikka konkurssiin, ahneille kuuluukin paskainen loppu.- ahne ja rikas kiho
Juu ei se meille missään tunnu, jos yx köyhä nilkki ei käy meillä katos, kun meillä asiakkaita ihan liikaakin ei kaivata sinua.
Konkurssista ei tietoakaan ja rahaa lapioidaan kassaan sen, kun keretään ja paskasta loppua ei tule.
Kohta alkaa loma ja Havajille olis matka. - TI haircut
ahne ja rikas kiho kirjoitti:
Juu ei se meille missään tunnu, jos yx köyhä nilkki ei käy meillä katos, kun meillä asiakkaita ihan liikaakin ei kaivata sinua.
Konkurssista ei tietoakaan ja rahaa lapioidaan kassaan sen, kun keretään ja paskasta loppua ei tule.
Kohta alkaa loma ja Havajille olis matka.oikein hieno asenne teillä, asiakkaat ovat köyhiä nilkkejä ja heitä pyörii vastuksina liikaakin. Näin voi firmat toimia vain suomessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231845
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261579Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras761365- 301312
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1271146Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet481035Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221011- 22987
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66858- 46783