onhan se nähty jo,,, mitään tulosta ei tule ja me annetaan niille veromarkoista tuhansia euroja vuodessa. Tuki muualle.
rahat pois yleisurheilusta
6
275
Vastaukset
- lauantai
(Yleis)urheilua tuettava lisää. Minä olen valmis maksamaan.
- minä
minun mielestäni yleisurheilua pitäisi tukea lisää. mutta suomessa tuetaan vaan jotain oopperaa. ei niitä tuloksiakaan tule ilman rahaa. enkä tarkoita että pitäisi käyttää dopingkia. suomessa tuetaan yleisurheilua huomattavasti vähempi kuin muissa pohjoismaissa.
- Kassan katsoja
minä kirjoitti:
minun mielestäni yleisurheilua pitäisi tukea lisää. mutta suomessa tuetaan vaan jotain oopperaa. ei niitä tuloksiakaan tule ilman rahaa. enkä tarkoita että pitäisi käyttää dopingkia. suomessa tuetaan yleisurheilua huomattavasti vähempi kuin muissa pohjoismaissa.
Höpö, höpö. Esim. Norjassa ja Tanskassa yleisurheilu on marginaalilaji eikä etenkään yhteiskunnan rahaa tule kuin nimeksi mitä Suomessa tälle ylisuositulle ja huonoja tuloksia tekevälle lajille annetaan. Ruotsissakin tuki tulee lähinnä liike-elämältä. Ei raha tuloksia tee vaan paremmat urheilijat ja oikea työn teko. Latvia, Liettua ja Viro on köyhiä verrattuna Suomeen vaan katsopa Olympialaisten mitali- ja pistesaaliita. Kyllä rahan puute on suuri tekosyy. Urheiluliitto lienee mätäkypsä ja sen tuloksettomat organisaatiot. Moni unohtaa kuinka monelle urheiluopistolle meillä onkaan rahoitettu yleisurheilua palvelevia juttuja samoin kuntatasolla upeita verorahoilla rakennettuja yu-kenttiä enemmäkin tyhjäkäytöllä, tuettua valmentajakoulutusta, kovia stipendejä ym. ym. mutta mutta missä tulokset? Taitaa kuolla yu - ehkä joutaakin.
- Hmm
Kassan katsoja kirjoitti:
Höpö, höpö. Esim. Norjassa ja Tanskassa yleisurheilu on marginaalilaji eikä etenkään yhteiskunnan rahaa tule kuin nimeksi mitä Suomessa tälle ylisuositulle ja huonoja tuloksia tekevälle lajille annetaan. Ruotsissakin tuki tulee lähinnä liike-elämältä. Ei raha tuloksia tee vaan paremmat urheilijat ja oikea työn teko. Latvia, Liettua ja Viro on köyhiä verrattuna Suomeen vaan katsopa Olympialaisten mitali- ja pistesaaliita. Kyllä rahan puute on suuri tekosyy. Urheiluliitto lienee mätäkypsä ja sen tuloksettomat organisaatiot. Moni unohtaa kuinka monelle urheiluopistolle meillä onkaan rahoitettu yleisurheilua palvelevia juttuja samoin kuntatasolla upeita verorahoilla rakennettuja yu-kenttiä enemmäkin tyhjäkäytöllä, tuettua valmentajakoulutusta, kovia stipendejä ym. ym. mutta mutta missä tulokset? Taitaa kuolla yu - ehkä joutaakin.
Tämä väittely saattaisi ratketa käppyrästä, joka kuvaa olympiavaltioiden mitalisaaliin ja niiden dopingtestaamisen tehokkuuden välistä suhdetta.
- Listi
Suomi tukee huippu-urheilua yhteensä 4 miljoonalla eurolla vuodessa (ei siis pelkkää yleisurheilua) ja sponsoreilta irtoaa n. 40 miljoonaa, josta suurin osa menee tietenkin jääkiekkoon.
Ruotsissa valtiolta tulee 8 miljoonaa euroa ja sponsoreilta 180 miljoonaa.
Ja tulokset ovat luettavissa Ateenan olympiakisojen mitalitaulukosta.- Kamreeri
Ruotsi on tosi huono vertailukohde. Köyhemmätkin maat menestyvät Suomea paljon paremmin jopa tosi pienetkin maat.
Faktaa silti Ruotsistakin, siellä nyt ensinnäkin urhei´leminen on rakenteellisistakin syistä paljon kallimpaa koska jo liikuntapaikat maksavat enemmän, eivät ole niin paljon yhteiskunnan omistamia ja tukemia kuin meillä. Tämä ei näy näissä ikuisissa Ruotsiin vertailuissa. Ruotsin hintataso on muutenkin kallimpaa ja maakin on kooltaan ja asukasluvultaan suurempi. Ruotsi taas on maailmalla paljon useammassa lajissa kuin me ja laajalla rintamalla, esim. jalkapallo, käsipallo, tennis vain muutamia mainiten. Syyt ovat muualla kuin rahassa. Kun kaikki tuki ja mahdollisuudet huomioidaan myös kuntien seura-apuina pumppaamat rahat on Suomessa urheiluun panostus ehkä liiankin suurta ja juuri tuo rahan helppous on osaltaan tehnyt urheilijat sekä johtajatkin vetelöiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi634832Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1124558- 794030
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963917Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1222964- 352708
- 282637
- 372632
- 382599
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232464