Kasvissyönti ja hiukset

Olen ollut kasvissyöjä sen 10 vuotta ja siitä lähtien hiukset ovat olleet ohuet, karheat eivätkä kasva kovin pitkiksi.

Koska olen ollut mies, olen ajatellut sen olevan normaalia kaljuuntumista, mutta kun hiukset eivät ole kuitenkaan hirveän nopeasti lähtenyt ja joka kohdassa on vieläkin tukkaa enemmän tai vähemmän niin ajattelin että josko tuo kasvissyönti olisi tässä osasyynä?

Aikaisemmin minulla oli nuorena pitkä ja paksu tukka, mutta nyt sen ei voi kovin pitkäksi enää kasvaa kun ei kasva. Hiuksien muutos alkoi juuri tuossa kasvissyönnin yhteydessä.

En ole koskaan syönyt tämän 10 vuoden aikana mitään vitamiinilisiä eikä minulla ei nyt ole pitkään aikaan ollut mitään erikoista syytä kasvissyöntiin. Liekö koskaan ollutkaan, kun oli vain nuoruuden kokeiluja. Nyt on jäänyt lähinnä tavaksi ja en minä mitään liharuokia sen puoleen osaa valmistaakaan.

En tässä kuitenkaan ihan suoralta kädeltä alkaisi lihoja syömään vaan kysyisin neuvoja mitä vitamiinilisiä kannattaisi ottaa jotka saattaisivat vaikuttaa hiuksiin jos ei mitään lihaa/kanaa/kalaa ole syönyt?

7

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 80'sScareNoHair

      E- ja B12-vitamiineja (muitakin B-vitamiineja), mutta kohtuullisesti, sillä molemmilla on liika-annostuksina haittavaikutuksia. D-vitamiiini nykysuositusten mukaan ei tee pahaa. Esim. kananmunasta saa noi kaikki helposti, mutta jos olet totaalinen kasvissyöjä niin sekin on ulkona.

      Syö vitamiinilisiä kokojyvätuotteiden oheen ja sen lisäksi paljon pähkinöitä.

    • kakakaks

      Taitaa johtua muusta syystä kuin ravinnosta. Ihmiset nyt vaan vanhenee. Yleensä tukka vähintään ohenee, myös naisilla.

    • kohta täyskalju jo

      Minulle kävi kuitenkin samanlailla, eikä minun suvussa ole juurikaan kaljuja ihmisiä.
      Molemmilla vanhemmilla veljilläni on paksu tukka, mutta minulla on kasvissuýöjän kalju jo aika pitkällä. Joku on asia yhteydestä kasvissyöntiin maininnutkin.

      • syö lihaa

        jokainen on kuiteskin yksilö ja geenit on eri tavoin sekoittuneet samankin perheen sisaruksissa. Voit syödä lihaa ja kokeilla josko se harja vielä muuttuu... eipä taida.


    • Sedä

      Ei siinä lihalla oo väliä, kyllä kasvissyönnilläkin tukka pysyy. Mut jos ruokavalion riittävyys epäilyttää, niin kannataa syödä paljon erilaisia tuoreita kasviksia (vitamiineja ja hivenaineita!), ja vaikka D ja Kalsium -rikastettuja kasvimaitoja päälle. Lautasmallilla kyllä yleensä pärjää ihan hyvin. B-vitamiineja esim täysjyväviljasta.

      Ite en ole huomannut mitään, mut olenkin niin nuori että olii aika ihme jos ei olisi hyvät hiukset :D

    • vegetaristi1

      Tuli tässä mieleen, että mahdatkohan nauttia proteiinia tarpeeksi. Hiuksethan koostuvat pääasiassa proteiinista. Minkä verran olet nauttinut eri palkokasveja, siemeniä ja pähkinöitä? Niitähän pitäisi syödä päivittäin lihan sijasta.

      • Vegetsy

        Entä saatko rasvaa tarpeeksi?

        Itse olen todistuskappale siitä että kasvissyönti ei ohenna hiuksia. Minulla oli lapsena ohuet ja lyhyet hiukset. Kun aloin kasvissyöjäksi hiukset alkoi kasvaa ja paksuuntua. Edelleen kun aloin vegaaniksi niin hiukseni paksuuntuivat ihan hurjasti. Nyt minulla on paksu tukka reisiin asti.

        Millaista shampoota käytät? Tarkista että siinä ei ole silikonia. Suosittelen ihan luomushampoota. Kannattaa myös hieroa ja liikutella päänahkaa, usein kaljuilla on ihan tiukka, liikkumaton päänahka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe