Olen ollut kasvissyöjä sen 10 vuotta ja siitä lähtien hiukset ovat olleet ohuet, karheat eivätkä kasva kovin pitkiksi.
Koska olen ollut mies, olen ajatellut sen olevan normaalia kaljuuntumista, mutta kun hiukset eivät ole kuitenkaan hirveän nopeasti lähtenyt ja joka kohdassa on vieläkin tukkaa enemmän tai vähemmän niin ajattelin että josko tuo kasvissyönti olisi tässä osasyynä?
Aikaisemmin minulla oli nuorena pitkä ja paksu tukka, mutta nyt sen ei voi kovin pitkäksi enää kasvaa kun ei kasva. Hiuksien muutos alkoi juuri tuossa kasvissyönnin yhteydessä.
En ole koskaan syönyt tämän 10 vuoden aikana mitään vitamiinilisiä eikä minulla ei nyt ole pitkään aikaan ollut mitään erikoista syytä kasvissyöntiin. Liekö koskaan ollutkaan, kun oli vain nuoruuden kokeiluja. Nyt on jäänyt lähinnä tavaksi ja en minä mitään liharuokia sen puoleen osaa valmistaakaan.
En tässä kuitenkaan ihan suoralta kädeltä alkaisi lihoja syömään vaan kysyisin neuvoja mitä vitamiinilisiä kannattaisi ottaa jotka saattaisivat vaikuttaa hiuksiin jos ei mitään lihaa/kanaa/kalaa ole syönyt?
Kasvissyönti ja hiukset
7
244
Vastaukset
- 80'sScareNoHair
E- ja B12-vitamiineja (muitakin B-vitamiineja), mutta kohtuullisesti, sillä molemmilla on liika-annostuksina haittavaikutuksia. D-vitamiiini nykysuositusten mukaan ei tee pahaa. Esim. kananmunasta saa noi kaikki helposti, mutta jos olet totaalinen kasvissyöjä niin sekin on ulkona.
Syö vitamiinilisiä kokojyvätuotteiden oheen ja sen lisäksi paljon pähkinöitä. - kakakaks
Taitaa johtua muusta syystä kuin ravinnosta. Ihmiset nyt vaan vanhenee. Yleensä tukka vähintään ohenee, myös naisilla.
- kohta täyskalju jo
Minulle kävi kuitenkin samanlailla, eikä minun suvussa ole juurikaan kaljuja ihmisiä.
Molemmilla vanhemmilla veljilläni on paksu tukka, mutta minulla on kasvissuýöjän kalju jo aika pitkällä. Joku on asia yhteydestä kasvissyöntiin maininnutkin.- syö lihaa
jokainen on kuiteskin yksilö ja geenit on eri tavoin sekoittuneet samankin perheen sisaruksissa. Voit syödä lihaa ja kokeilla josko se harja vielä muuttuu... eipä taida.
- Sedä
Ei siinä lihalla oo väliä, kyllä kasvissyönnilläkin tukka pysyy. Mut jos ruokavalion riittävyys epäilyttää, niin kannataa syödä paljon erilaisia tuoreita kasviksia (vitamiineja ja hivenaineita!), ja vaikka D ja Kalsium -rikastettuja kasvimaitoja päälle. Lautasmallilla kyllä yleensä pärjää ihan hyvin. B-vitamiineja esim täysjyväviljasta.
Ite en ole huomannut mitään, mut olenkin niin nuori että olii aika ihme jos ei olisi hyvät hiukset :D - vegetaristi1
Tuli tässä mieleen, että mahdatkohan nauttia proteiinia tarpeeksi. Hiuksethan koostuvat pääasiassa proteiinista. Minkä verran olet nauttinut eri palkokasveja, siemeniä ja pähkinöitä? Niitähän pitäisi syödä päivittäin lihan sijasta.
- Vegetsy
Entä saatko rasvaa tarpeeksi?
Itse olen todistuskappale siitä että kasvissyönti ei ohenna hiuksia. Minulla oli lapsena ohuet ja lyhyet hiukset. Kun aloin kasvissyöjäksi hiukset alkoi kasvaa ja paksuuntua. Edelleen kun aloin vegaaniksi niin hiukseni paksuuntuivat ihan hurjasti. Nyt minulla on paksu tukka reisiin asti.
Millaista shampoota käytät? Tarkista että siinä ei ole silikonia. Suosittelen ihan luomushampoota. Kannattaa myös hieroa ja liikutella päänahkaa, usein kaljuilla on ihan tiukka, liikkumaton päänahka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418