Anoreksiasta fitnessiin

ineedhelp1

Olen sairastanut anoreksiaa jo pitkän tovin ja olen vihdoin pääsemässä yli sairaudesta uuden intohimoni, fitnessiin takia. Olen ollut yli puoli vuotta totaali urheilukiellossa. Sairastumistani ennen minulla oli isot lihakset ja treenasin salilla ja yleisyrheilu treeneissä 9 kertaa viikossa. Painoani minun tulee nostaa hyvin paljon ennen kun saan urheilla. Pelkään että minusta tulee ns. "laiha läski", kuinka nopeasti uskotte minun saavan lihakseni takaisin ja kuinka paljon minun tulisi treenata? Lihakseni ovat nyt siis todella pienet pitkään jatkuneen aliravitsemuksen takia. Kiitos vastauksista etukäteen!

5

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveys ensin

      Etköhän sinä ala saamaan niitä lihaksiasi takaisin ihan normaalilla treenillä sitten kun olet siihen valmis. Nythän sinun on kuitenkin käsketty keskittyä siihen painon nostamiseen, eikä mihinkään fittness-treenaamiseen.

      Jos nyt alat taas ihan hulluna treenaamaan, niin eihän se paino nouse ja pidät vain yllä syömishäiriötäsi, kun vahdit jatkuvasti kroppaasi ja lihaksiasi. Parane ensin, treenaa fitnessiä vasta sitten. Sanot että olet ollut jo yli puoli vuotta liikuntakiellossa, mutta silti sinun täytyisi vielä nostaa paljon painoasi. Jos nyt alkaisit taas kunnolla treenaamaan, niin sehän vain vaikeuttaisi painon nostamista.

      Mihin sinulla on niin kauhea kiire? Vaikka olisitkin jonkin aikaa "laihaläski", niin mitäs sitten? Sen jälkeen voit alkaa rauhassa treenaamaan itseäsi parempaan kuntoon.

    • Menet neuvojien luo

      Sanoisin että ota alkuun yhteys ravintoneuvojaan ja paikallisen kuntosalin personal traineriin. On joku katsomassa vierestä ettet treenaa liian kovaa ja syöt hyvin!

      Ei yksin mielellään mitään :)

    • ........

      Mjoo, kannattaa pohtia sitä, onko fitnessintohimossa kyse yksinkertaisesti siitä, että olet vaihtamassa yhden pakkomielteen toiseen. Kyllä niitä sairaalloisia tapauksia (valitettavasti) löytyy fitnessinkin puolelta, ja kuten tuossa jo mainittiinkin, helvetillinen kiire ja läskikammo eivät ainakaan meikäläisen korvaan kuulosta siltä, että ajattelu olisi vieläkään ihan tervettä. Onhan sulla koko loppuelämä aikaa päästä timmiin kuntoon ja pitää sitä yllä, kunhan olet ensin päässyt sinne tavoitepainoon. En mä lähtisi tota taustaa vasten asettamaan treenaamiseen mitään tavoiteaikoja.

    • lflflflflfl

      suksi oikesti v i t t u u n täältä anoreksioinesi!!!kukaan ei halua kuunnella mitää itsesäälissä rypevää luurankoa joka luulee olensa sairas.anoreksia ei ole edes sairaus vaan haette sillä vaan huomiota!!ai että mä vihaan teitä!!!keskenkasvuiset teini huarat!!

      • Kaikkea hyvää

        Niin no, väärässä olet. Anoreksia nimenomaan on mielenterveyden häiriö, sairaus. Sinällään totta, että moniin mielenterveysongelmiin liittyy suunnatonta itsekkyyttä, esim. oma keho on maailman tärkein asia, sen sijaan että keskittyisi vaikka auttamaan muita ihmisiä ja näkemään heidän ongelmiaan. Itse olt kuitenkin enemmän avuntarpeessa huoritellessasi mielenterveysongelmista kärsivää nuorta. Suosittelen sinullekin ammattiavun hakemista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe