Hengityksen paha haju

ongelma tyyppi

Joo siis mun hengitys haisee yleensä , vaikka pesen kahdesti päivässä hampaita ja syön terveelisesti. Iskä väittää sen johtuvan paksusuolesta...Pitääkö se paikaansa vai liittyykö mun ongelma suuhygieniaan?

Tuntuu rasittavalta kun hengitys haisee. Pelkään et menetän ystäviäni tän hajun takia. En uskalla lähestyä kavereitani vaan psyn kauas heistä.

En kyllä polta enkä juo. Mun pitää mässäytellä aina jotain, jotte hengitys haisisi. Auttakaa! Kannataisko kääntyä tk-lääkärin puolelle vai hammaslääkärin puolelle?

15

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä näin tai noin..

      mikäli haju hengityksessäsi on makeahko niin silloin suosittelen tk lekurin puoleen kääntymistä, muussa tapauksessa hammaslekurille kehoittaisin menemään..joka tapauksessa kannattaa aloittaa sieltä hammaslekurin puolelta..eiköhän hän osa sinulle neuvot parhaimmat antaa.. :)

      • ongelma tyyppi

        ok kiitos :)


    • Entinen haisuli

      Voi tulla myös keuhkoista.
      Onko sulla muta ongelmia?

      • ongelma tyyppi

        astma...mut vaikuttaako se mitenkään?


    • ongelma tyyppi

      ni-ni mun iskä väittää että se johtuu IBS- sairaudesta, eli mun suoli on ärtynyt...pitääkö se paikaansa?

    • 2+abc

      Eräässä terveys-lehdessä oli siteerattu tutkimusta jonka tulos oli seuraava. Usein pahanhajuinen hengitys joutuu kielen päällä olevasta bakteeripeitteestä. Tähän auttaa kielen puhdistus esim. hammasharjalla tai kielenpuhdistimella SEKÄ maitohappobakteerien annostelu kielen päälle. Ko. maitohappobakteerit vähitellen korvaavat kielellä olevat hajua tuottavat pöpöt ja siten hajut vähenevät.

    • Testaa varuilta en-
      • ongelma tyyppi

        ei mulla oo mitää tollaisii oireit (onneksi :D )


      • Mummi vaan
        ongelma tyyppi kirjoitti:

        ei mulla oo mitää tollaisii oireit (onneksi :D )

        Tuleeko joskus sellaisia valko-kellertäviä pieniä pahanhajuisia papanoita suukun? Nämä ovat ruoka ym. jätteitä jotka tavallisesti haihtuvat vatsaan mutta jos jokin este kurkussa, exm stoppi niin jäävät siihen ja haisevat siellä. Nenä-korva lääkäriin vaan niin tutkivat ja jos vika siellä niin vika poistetaan leikkauksella.


      • Mikes1
        Mummi vaan kirjoitti:

        Tuleeko joskus sellaisia valko-kellertäviä pieniä pahanhajuisia papanoita suukun? Nämä ovat ruoka ym. jätteitä jotka tavallisesti haihtuvat vatsaan mutta jos jokin este kurkussa, exm stoppi niin jäävät siihen ja haisevat siellä. Nenä-korva lääkäriin vaan niin tutkivat ja jos vika siellä niin vika poistetaan leikkauksella.

        Teepä seuraavanlainen testi.
        1. Pese hampaasi normaalisti.
        2. Pese hammasharja puhtaaksi.
        3. Ota jokin puhdas vatimainen astia.
        4. Pese suun kaikki muut alueet, harjalla oikein reilusti poskia venytellen, ihan viimeistä soppea myöten.
        4. Tarkastele vatiin kertynyttä "vettä".
        Voisivatko kyseiset ruokajäämät vanhetessaan aiheuttaa hajua hengitykseesi.
        Lopppupäätelmä on sinun, tai ainakin ystäviesi aistittavissa.


    • bakteeriterapia

      Pahanhajuinen hengitys (kuten myös tulehdukset ja plakin muodostuminen) voi johtua siitä, että suussa on enemmän huonoja kuin hyviä bakteereja. Hampaiden harjaus ja suuvedet eivät auta mikäli mikrobisto on epätasapainossa, sillä mekaanisella puhdistuksella poistat niin hyvät kuin huonot pöpöt.

      Hyviä bakteereja voi onneksi lisätä helposti käyttämällä esim. Tootguide-purutabletteja, joissa on bakteereja, jotka estävät suun ongelmia kuten reikiintymistä ja myös pahan hajuista hengitystä. Kannattaa kokeilla näitä, jos suuhygienia on kunnossa ja silti haisee. http://toothguide.fi/tuotteet/

      • Antaa haista

    • petey4789

      olisko nielurisat ja proput niissä.

      • Luetun ymmärrys

        HÄH ? Onko sulla vaikkua korvissa?


    • vanha konsti

      Pidä mukanasi taskussa mätä rotta. Sitten kun kaverit huomaavat hajun tempaiset vaan rotan taskusta ja selität että haju johtuu siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe