kokemuksia fitfarmin pt-valmennuksesta?!

tiedonjanokas

Olen harkinnut asiakkuutta fitfarmin pt-valmennuksessa. Nyt kyselisin teidän mielipiteitänne tuon yrityksen valmennuksesta. Mulla hurjasti ylipainoa (n. 40 kg) joten pääasiallinen tarkoitus olis laihtuminen. Osataanko siellä ottaa huomioon haasteet näinkin lihavan ihmisen liikkumisessa?Entä kuinka paljon siellä katsotaan ihmisen elämäntilannetta kokonaisuutena?

96

18542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TV-TÄHTÖNEN

      hei!älä heitä rahojasi hukkaan,he eivät ota mitään huomioon vaan antavat samat laput kaikille,eli täyttä huijausta.Ystäväni osti sieltä 6kk paketin josta maksoi 1000e
      hänen piti saada 3kk kohdalla uusi päivitys ohjelmiin.no se tuli vasta 5kk kohdalla hirveän ruinaamisen jälkeen.Ohjelma oli niin alkeellinen että ystäväni olisi voinut tehdä sen itse.eli tosi törkeää kusetusta,jonkun pitäisi ilmoittaa tuosta kuluttaja suojaan.Tv annetaan hieno kuva valmennuksista mutta totuus on täysin toinen,liukuhihna hommaa ja rahat pois tyhmiltä!!heh paras juttu oli että ystävi oli kysynyt tapaamisessa otanko takin pois että näette hänen kuntoaan,niin vastaus oli ettei tarvitse.tuossa vaiheessa pitäisi sanoa että,EI KIITOS TEIDÄN VALMENNUKSELLE.NÄITÄ VASTAAVIA TAPAUKSIA OLEN KUULLUT KYMMENIÄ TÄSSÄ MUUTAMAN KUUKAUDEN AIKANA.

    • niinpä niim....

      Itse tapasin erään vastaavan verran timmiytyneen kuten sulla on tarvetta.

      Hänelle oltiin oltu suoria ja rehellisen kovia. Pään täytyy olla kunnossa sillä toisella kädellä pelkästään homma ei hoidu.

      Käsitykseni mukaan kaavat on saman kaltaisia ravinnon ja treenin osalta, mutta jokaisella on pikku viilauksia Henk.koht tarpeiden mukaan.

      muista, että sinä itse vastaat työstä ja valinnoista jotka tehdään asian puolesta.

      • Pakko päästä tv

        Niin ne todellakin on samankaltaisia!!!!mutta melekin lapsikin tietää ettei 40kg tai 10kg pudottavalle toimi ihan samat asiat,paitsi ymmärrän kyllä ettei fitfarmissa tiedetä koska siellä ei ole kellään minkäänlaista koulutusta, Jutta k on mm.entinen kotirouva!!


      • Pakko päästä tv
        Pakko päästä tv kirjoitti:

        Niin ne todellakin on samankaltaisia!!!!mutta melekin lapsikin tietää ettei 40kg tai 10kg pudottavalle toimi ihan samat asiat,paitsi ymmärrän kyllä ettei fitfarmissa tiedetä koska siellä ei ole kellään minkäänlaista koulutusta, Jutta k on mm.entinen kotirouva!!

        Lisäksi tällä tiimillä on mahtava tapa syöttää kaikille melkein 1kg maitotuotteita päivässä,tekee tosi hyvää suolistolle ja vatsalle,näitä ääliömäisiä neuvoja saa olla korjaamassa joka päivä,kun vatsat on kipeinä eikä toimi.ON se outoa kun katsoo maailman huippuvalmentajien ruokavalioita niin maitotuotteita on nolla grammaa päivaässä.mitä viilauksiin tulee niin heidän mahtava päivitys ruokavalioon on että vaihdetaan rahkapurkki,raejuustoon?!vähän sama kuin että vaida reissumies leipä,real leipään Heh no ehkä joku haluaa tulla kusetetuksi oikein kunnolla.KUten joku tuossa viesteissä sanoi,ehkä sillä Oikealla pt llä on tietoa,taitoa,aikaa paneutua asiakkaisiin paremmin,kuin ihmisillä jonka päivä kuluu tv- 7 päivää lehden väliä juostessa.


      • eteenpäin mennään
        Pakko päästä tv kirjoitti:

        Niin ne todellakin on samankaltaisia!!!!mutta melekin lapsikin tietää ettei 40kg tai 10kg pudottavalle toimi ihan samat asiat,paitsi ymmärrän kyllä ettei fitfarmissa tiedetä koska siellä ei ole kellään minkäänlaista koulutusta, Jutta k on mm.entinen kotirouva!!

        " Jutta k on mm.entinen kotirouva!! "
        hah.hah....

        toi oli tosi hyvä :)
        mäkin olen entinen kotirouva.....mutta parin vuoden päästä valmistun lääkäriksi, toivottavasti kukaan potilas ei tunne oloaan turvattomaksi sen takia että olen viettänyt aikaa kotona lasten kanssa.


      • resfdsfsdvcxfds
        Pakko päästä tv kirjoitti:

        Lisäksi tällä tiimillä on mahtava tapa syöttää kaikille melkein 1kg maitotuotteita päivässä,tekee tosi hyvää suolistolle ja vatsalle,näitä ääliömäisiä neuvoja saa olla korjaamassa joka päivä,kun vatsat on kipeinä eikä toimi.ON se outoa kun katsoo maailman huippuvalmentajien ruokavalioita niin maitotuotteita on nolla grammaa päivaässä.mitä viilauksiin tulee niin heidän mahtava päivitys ruokavalioon on että vaihdetaan rahkapurkki,raejuustoon?!vähän sama kuin että vaida reissumies leipä,real leipään Heh no ehkä joku haluaa tulla kusetetuksi oikein kunnolla.KUten joku tuossa viesteissä sanoi,ehkä sillä Oikealla pt llä on tietoa,taitoa,aikaa paneutua asiakkaisiin paremmin,kuin ihmisillä jonka päivä kuluu tv- 7 päivää lehden väliä juostessa.

        Todellako nolla grammaa maitotuotteita laihduttajan tai lihaksia kasvattavan ruokavaliossa? Kuulostaa mielestäni aika oudolta kun on yksi parhaista proteiininlähteistä. Kanaako sitten syödään kilotolkulla?


      • maitotuotteet suomikuraa
        resfdsfsdvcxfds kirjoitti:

        Todellako nolla grammaa maitotuotteita laihduttajan tai lihaksia kasvattavan ruokavaliossa? Kuulostaa mielestäni aika oudolta kun on yksi parhaista proteiininlähteistä. Kanaako sitten syödään kilotolkulla?

        Maitotuotteet suomessa tuhottu ylikäsittelemällä ne. Mautotuotteissa aivan turhia aineosia kuten hiilihydraatti laktoosin muodossa. Ei sitö proteiinia tarvita niin valtavia määriä etteikö tulisi ihan tarpeeksi lihasta, kanasta, kalasta, pabuista, pähkinöistä, kananmunista.....


      • kuntoilijaoppilas
        Pakko päästä tv kirjoitti:

        Niin ne todellakin on samankaltaisia!!!!mutta melekin lapsikin tietää ettei 40kg tai 10kg pudottavalle toimi ihan samat asiat,paitsi ymmärrän kyllä ettei fitfarmissa tiedetä koska siellä ei ole kellään minkäänlaista koulutusta, Jutta k on mm.entinen kotirouva!!

        Jos tampereen seudulla asustaa kannattaa ottaa yhteyttä personal trainer tampere. Kuntovalmennukset ammttitaidolla. https://personaltrainertampere.net/kuinka-valita-personal-trainer/


    • Se AMK...

      PT:t on hyvä vaihtoehto jos vain löydät koulutuksen (AMK-pohja mielellään) käyneen ihmisen joka on työlleen omistautunut. Muista siis aina kysyä koulutustaustaa.

    • kokemustaon3

      Kaikella kunnioituksella Juttaa ja Jari kohtaan mutta miksi maksaa semmoisesta minkä voi tehdä itsekkin?

      • Dee

        Kuinka moni on alkanut liikkumaan SD jälkeen? mun mielestä toi koko fitfarm huuma on tosi positiivinen asia. Ei hirveen moni kotimamma tiedä ruokavalioista yhtään mitään. jotkut syö niin epäterveellisesti koko ajan ja on tottunut siihen niin sitä on vaikea muuttaa. Ellei tollasta myydä ja tsempata ihmisille... On myös oma valinta ottaako reeniohjelman fitfarmilta vai joltain salikonkarilta.. Fitfarm tekee tätä asiaa hyvän puolesta ja onhan se samalla jonkun elämäntyö mistä jonkun täytyy myös saada palkkaa. se että valmennus maksaa vaikka 50 e niin ei siittä sille tv kasvo jutalle jää välttämättä paljon käteen. vaan kaikesta muusta mitä hän tekee saa palkkaa. yms. en jaksa näitä valittajia. jos osaatte tehdä itse reeni ohjelman niin miks valitatte täällä internetille? :D salille ja diettiä alle boy!


    • Sijainnin mukaan..
    • Tonni on liikaa

      TV-ohjelman perusteella fitfarm ei kyllä oikein vakuuta. Aika pahoja perusvirheitä joita ei tuhannen euron valmennuksissa saisi olla yhtäkään.
      Rahat pois tyhmiltä-fiilis tuosta jää.

      • tiedonjanokas

        Pystyisitkö kertomaan , että millasia perusvirheitä oot havainnut? Ja toi hinta hirvittää, joten samaa mieltä olen, ettei virheitä kyllä sitten saisi olla! Aikas negatiivistä viestiä täällä kaiken kaikkiaan tästä, taidanpa ehkä siis harkita vielä...


      • Kuitenkin vaan virtanen.
        tiedonjanokas kirjoitti:

        Pystyisitkö kertomaan , että millasia perusvirheitä oot havainnut? Ja toi hinta hirvittää, joten samaa mieltä olen, ettei virheitä kyllä sitten saisi olla! Aikas negatiivistä viestiä täällä kaiken kaikkiaan tästä, taidanpa ehkä siis harkita vielä...

        Ihmisillä on usein kummallinen käsitys siitä että jos joku on tv:ssä selittämässä jostain alasta jotain niin kuvitellaan että tämä tyyppi osaa ja on alan paras.KUitenkin ne ketkä ovat ovat alansa parhaita eivät halua eikä yleensä ole aikaa lähteä mihinkään tv hömppään mukaan.oikeille ammattilaisille asiakkaat löytävät tiensä lähes ilman mainostusta.sekä toisten ihmisten suosittelemana.oikeille ammattilaisille voi olla jopa vaikea päästä asiakkaaksi(fit farmille pääsee kuka tahansa).jos valitsen 100 tapausta joita olen kuullut tästä amatööri tiimistä niin 95 tapauksessa asiakkaat ovat olleet todella tyytymättömiä.PErusvirheitä on paljon,mm.samat ohjeet kaikille,vanhanaikaisia ohjeita joita fitness lajin ihmiset ovat käyttäneet jo 20vuotta.ne onnistuvat jotka onnistuisivat kenen ohjeilla tahansa.jos sinulle tulee joku ongelma johon tarvitset neuvoja,et saa ketään kiinni etkä mitään neuvoja.tosi moni valittaa ettei puhelimeen eikä mailiin vastata.jos vastataan ovat neuvot aivan onnettomia tyyliin.jatka samaan malliin!!!isompiakin bisneksiä on suomessa kaatunut näin huonoon palveluun enkä usko että tämäkään kusetus firma on pystyssä enää kovin montaa vuotta ellei palvelu parane.


      • ei vakuuta
        tiedonjanokas kirjoitti:

        Pystyisitkö kertomaan , että millasia perusvirheitä oot havainnut? Ja toi hinta hirvittää, joten samaa mieltä olen, ettei virheitä kyllä sitten saisi olla! Aikas negatiivistä viestiä täällä kaiken kaikkiaan tästä, taidanpa ehkä siis harkita vielä...

        No esimerkiksi ylätaljaa ainakin tehdään päin persettä tyylillä valmentajan silmien alla.
        Ja toinen mikä kummastuttaa on se että valmennettavilla ei tulokset näy yhtään päälle päin. Painoa saadaan kyllä pudotettua, sen kyllä kaikki osaa mutta kun niitä lihaksia pitäisi myös oikealla treenillä edes vähän tulla.


      • gjjhfjghjjbbjh
        ei vakuuta kirjoitti:

        No esimerkiksi ylätaljaa ainakin tehdään päin persettä tyylillä valmentajan silmien alla.
        Ja toinen mikä kummastuttaa on se että valmennettavilla ei tulokset näy yhtään päälle päin. Painoa saadaan kyllä pudotettua, sen kyllä kaikki osaa mutta kun niitä lihaksia pitäisi myös oikealla treenillä edes vähän tulla.

        Näin on ja kun niitä treenitekniikoita ja ohjeita muistelee niin karmeaa jälkeä! Valmentajilla ei edes perustekniikoista mitään käsitystä. Ja jotkut vielä maksaa sellaisesta vaan ei se ihmisten vika tietysti ole jos kusetetaan.


    • parempaa odotin

      Mä otin joskus Liten aikana yhden kerran pt-tapaamisen, että olisin taas päässyt vauhtiin salitreenissä. Olisi pitänyt saada henkilökohtainen saliopastus Teamin pt:n kanssa. Kuvittelin, että tämä pt olisi tiennyt minkälaiset saliohjelmat Liteen kuuluivat (niitä oli 3 erilaista). No, ei tiennyt. Ei siis minkäänlaista tietoa niistä. Oli vain käsi ojossa, että anna ohjelma, jota mulla ei ollut mukana. Tehtiin sitten jotain perusliikkeitä, jotka muutaman vuoden salikokemuksella jotenkin hallussa. Maksoi 55 euroa käteisellä, ei kuittia. Treenipäiväkirja piti kuulua mukaan, siitä hänellä ei myöskään tietoa.

    • Valmennettava

      Onpas kurjaa et ihmisillä on tommonen asenne koska mä ite kuulun fitfarmin valmennettaviin ja oon ollut tosi tyytyväinen. Meneehän tässä rahaa, mut motivaatio saadaan hyvin pidettyä yllä ja mun kiireinen työ otettiin hyvin huomioon ruokavaliossa ja neuvottiin miten menetellä sen kanssa. Salitreeni on kova ja ihana ja saa hiota oikein urakalla ja tunsi todella et ammattilainen teki sen kun tähän asti kuntosaleilla on ollut semmosia pullamössö wanna be personaltrainereita jotka ei oo jälkeen päin aateltuna tienny mistään mitään. Fitfarmilla käytiin kaikki liikkeet tosi tarkkaan läpi et tehdään oikein ja sanottiin jo heti alussa, et pt ohjaa omalla tavallaan joka kerta eli kun käyn pt ohjauksessa, niin poiketaan virallisesta saliohjelmasta. Siellä sanottiin myös, et jos ruokavalio toimii, niin sitä ei kannata alkaa muuttaan kovin paljoa, eli alkuun lähdettiin aika isollakin kalorimäärällä liikkeelle ja valmentaja muokkaa sit tarpeen mukaan ajan kuluessa mun lähettämien raporttien mukaan.

      Voi toki ruikuttaa läskiensä kanssa ja morkata koko hommaa, mut -20kg puhuu mun puolesta homman toimivuudesta. Mikä tahansa pudotuskeino sit onkaan, niin ainahan se ei ole helppoa ja kivaa.

      Itse en voi muuta kun suositella Fitfarmia :)

      • "Onpas kurjaa et ihmisillä on tommonen asenne "

        -Kyseinen asenne on pitkälti fitfarmin itsensä aiheuttama.


    • Myös valmennuksessa

      Joo, tietenkin valittajia on aina, mutta mä en ymmärrä mitä sitten odotetaan.
      Jos kerran jo itse tietää kaiken ja osaa kaiken, niin be my guest, siitä vaan laatimaan itselle sopiva ruokavalio ja sali-/liikuntaohjelma.
      Luulis tuloksia tulevan ilmatteeksikin! ;)

      Mä aloitin vuosivalmenuksessa noin 1,5kk sitten - ylipainoa mulla kaikenkaikkiaan alussa noin 80kg, ehdin ennen valmennuksen aloittamista pudotella itsekseni vähän reilu 25. Nyt on pudotus aloituksesta kaikenkaikkiaan noin 35kg.
      Eli mun kohdallani kyse ei ole tiedon ja taidon puutteesta, oon aiemminkin laihtunut kymmeniä kiloja, ja silloin tuli hankittua tietoa ravitsemuksesta ja liikkumisesta aika paljonkin, koska yksikseni tein kaiken viime kerralla.

      Miksi nyt valmennus?
      * Siksi, että on hyvä jos joku vähän tsekkaa mun tekemisiä - mulla on taipumus vetää överiksi, ja nyt haluan pitkällä tähtäimellä hyviä tuloksia.
      * Siksi, että mulle toimii se, että mulle sanotaan päin naamaa, että "älä puhu paskaa", jos yritän väittää noudattaneeni kaikkia ohjeita ja silti tulosta ei tule. Koska se vaan on totuus, mutta itselleen on niin hel*etin helppo selittää miksi sitä ja tätä ja tuota ja kun tuuleekin niin on vaikeeta tehdä mitään.
      * Siksi, että treenit on tiukkoja, pt:t vaatii, ja se on hyvä.
      Mä en treenatessa kaipaa silittelyä - haluan että mut pistetään töihin, siitähän mä Fitfarmille ja pt:lle maksan.
      * Ja mitä olen saanut exrtana, on muiden pt-valmennuksessa olevien tuki meidän omalla foorumilla. Tsemppiä, neuvoja, vertaistukea niin hyvissä kuin huonommissakin hetkissä.
      Ja valmentajan joka jaksaa myös aina tsempata!

      Kuten joku jo aiemmin sanoi, pään pitää olla kunnossa.
      En mä olisi tähän vielä vaikka vuosi sitten pystynyt, mutta oon tehnyt itteni kanssa pään sisällä töitä, ja nyt on aika työstää myös ulkokuorta.

      Eli, jos haluaa tuloksia ja on valmis tekemään duunia sen eteen, suosittelen.
      Jos ei, niin kannattaa säästää rahat ja kokeilla ehkä joskus myöhemmin.
      Koska turhaa on väittää ettei tuloksia tule heidän ohjeillaan - TYÖ ON KUITENKIN TEHTÄVÄ ITSE!

    • Suositus_!

      Markulta kannattaa ottaa valmennuspaketti ruokavalioineen! Tässä on todella mukava kaveri joka auttaa kondikseen pääsemisessä. On auttanut monia fitness alan kilpailijoita aina EM- tasolla asti. On myös halvempi kuin fitfarm. Eli jos tavoitteena on sporttinen ja nuorekas kroppa, ei laihaläski maratooni look, niin ota yhteys Markkuun. Mies harrastaa itse voimanostoa ja testattua klassista kehonrakennusta, ilman myrkkyjä. Tietotaito on vertaansa vailla!

      www.protrainer.fi

    • trainerfromhell!

      Ei maitotuotteissa mitään vikaa ole, mutta ei kaikille niitä voi laittaa
      koska jokainen ihminen on uniikki ja PT tehtävä on laatia jokaista asiakasta tarpeita ajatelleen hlö kohtainen dieetti!
      itselläni on 12vuotta fitness urheilijan ja Pt duunia takana ja kyllä moni asiakkaani on saanu maitotuotteita ruokavalioon! Mutta ennen sitä pitää selvittää onko asiakkaila allergioita tms... ja ennenkun syyttää PT ym niin asiakkaan myös kuuluu sanoa asiasta eikä kirota täälä suomi24 keskustelupalstalla!koska ei PT ole ajatustenlukija tai katsomalla sinuun tietää kaikki ongelmasi ja allergiasi.
      Se että on 40kg ylipainoa,pienien asioitten muuttaminen voi johtaa jo hyviin muutoksiin. Mutta loppujen lopuksi jos haluaa terveellisen elämän ja elää.. ei auta kun muuttaa elämäntavat ja kaikki mitä tähän asti on tehnyt väärin.
      Siihen auttaa PT ja nutristi! Se ei ole helppoa ja se on pitkä tie ja siihen pitää sitoutua mutta hyvät asiat ei tule helposti eikä helpolla! pitää omaksua uusi elämän tavan muutos ja oppia elämään sen kanssa. eikä palaa vanhoihin tapoihin kun 40kg pudottaminen on saavutettu!
      Onneksi on tyytyväisiä asiakkaita mulla jotka saaneet uuden mahdollisuuden elämässä!

    • jape11

      Kannattaa käydä tutustumassa kyseisen firman sivuihin. Todella moni itseni mukaan lukien on saanut apua tältä yritykseltä.
      www.proteusfitness.fi

    • Elise5

      Täällä on kanssa yks joka ei suosittele Fitfarmin PT palveluja. En nyt siis sano että kaikki heidän valmennuksensa olisivat huonoja, onhan niitä halvempia vaihtoehtoja ( Lite ja Superdieetti ) mistä varmaan on hyvä aloittaa. Itse otin 6 kk valmennuksen, koska tavoite oli kisalavat, niin ajattelin että kokeillaan ensin 6 kk ja katotaan sitte jos otetaan vuoden kisavalmennus vai ei.

      No sain ohjelmat, mitkä olivat tosi alkeellisia. Siis sellasia että olisin ite omalla kokemuksellani saanu ne väsättyä. Sitten kun tarvi apua tai neuvoja niin tuli lyhyt tyly viesti. Itse kanssa halusin hiukan vaihtelua treeniin ja ruokailuun kun oli samoja ruokia syönyt 3 kk, niin en saanut mitään muutoksia mihinkään. Kun aikaa oli kulunu about 5,5 kuukautta tuli viesti että mahdollisesti vaihdetaan kohta hiukan treeniä, no sittenhän se valmennus loppu jo eikä tullut mitään.

      Tästä maksoin myös yli 800 euroa, mitkä ovat surkeimmat sijoitetut rahat ikinä. Vaihdoin valmennusta, ja nyt sen vasta huomaa millaista sen oikeasti pitäisi olla :)

      Tiedän myös useita biksukisaaja, jotka ovat farmi valmennuksessa olleet, joille sanotaa että kyllä sä kisakuntoon pääset, vedetään tytöt ihan piippuun ja heiltä hajoo pää jo siinä vaiheessa kun kisadieettiä pitäisi aloittaa.

      He ovat kertakaikkiaan haukanneet liian ison palan, itse suosittelisin pienempää firmaa missä oikeasti välitetään ihmisistä eikä huku massaan!

    • näin meillä

      Eiköhän tämä syksy viimeistään todistanut että Fitfarmin tietotaito on todella huonoa.
      J.Mentulan kisakunto oli aivan hirveä. Rahat pois tyhmiltä kansalaisilta.

      • Diggi1

        Eikä tuon FF:n Satu Kalmin tämän syksyn kisakunto todellakaan ollut näyttämisen arvoinen.


    • ---

      Itse aloitin ja maksoin 3kk pt-jakson. Sain tietää 3päivää tätä käyttäneenä että olen raskaana. Enkä pystynyt jatkamaan koska oli niin kauheat pahoinvoinnit ja myöhemmin lääkäri kirjoitti todistuksen että en voi tätä palvelua käyttää, koska ruokavalio ei ole hyvä raskaana olevalle. Tämä ei heitä kiinnostanut vaan rahat pois vaan. Hyvittivät sen verran että jouduin maksamaan "vain" 300e eli peruspaketin verran. Joka sisälsi yhden tapaamisen, ruokavalion ja treeniohjelman... Tapaaminen oli ihan mitään sanomaton. Vähän jotain liikkeitä käydään lävitte ja se siinä. Minulle jäi sellanen olo että olisin heittänyt 300e taivaantuuliin.

      Antoivat toki vaihtoehdon että aloitan 3kk uudestaan kun olen synnyttänyt. Olen jäämässä yksin lapsen kanssa niin luulisi kaikkien ymmärtävän että ennen kun mulla on aikaa paneutua tälläiseen menee aikaa.

    • Kuulostaa tutulta...

      Täällä myös yksi hiukan Fitfarmin valmennukseen pettynyt. Minulla oli 3kk valmennus, jolla hintaa oli muistaakseni noin 500 €. Nyt kun katson Fitfarmin sivuja, niin paketti sisältää:

      - Henkilökohtainen treeniohjelma, ruokavalio ja lisäravinnekartta.
      - Aloituspalaveri valmentajan kanssa ja ohjelmaan tutustuminen kuntosalilla.
      - Ohjattuja kuntosaliharjoituksia tämän lisäksi yhden kerran.
      - Personal Trainer asiakkaiden PT-päivä joka toinen kuukausi.

      Kun otin tuon valmennuksen, niin sivut olivat tuolta kohdin erilaiset ja huomattavasti epäselvemmät. Silloin luki tyyliin "Paketti sisältää kaksi tapaamista valmentajan kanssa", jonka tyhmässä päässäni kuvittelin tarkoittavan sitä, että valmentajan kanssa treenataan kaksi kertaa kunnolla, rauhassa, ajan kanssa.

      No, tietenkin käsitin väärin, mutta mielestäni tuo oli vähän huonosti heidän sivuillaan silloin kerrottu. Lienevät saaneet palautetta asiasta, koska nyt sivut on muutettu ja huomattavasti selkeämmin kerrotaan paketin sisältö. No, kuitenkin.

      Nämä kaksi tapaamista siis olivat ensi tapaaminen. Kohdallani tämä meni aivan päin persettä. Valmentajani tuli tapaamiseen ensinnäkin noin 15-20 min myöhässä, jota ei hyvitetty/huomioitu millään tavalla. Sitten siitä toimistoon hiukan jutskailemaan, jossa kerrottiin homman kulusta. Siinä vierähti noin 30 min tai jopa enemmän, sillä tekniikka ei pelannut, ja papereja ei saatu tulostettua.

      LISÄKSI yksi valmentajista (ei kuitenkaan se omani) oli ainakin minulle hirveän tympeä ja käytös oli tosi outoa, vaikken ollut vielä ehtinyt edes kunnolla "Moi" sanoa. Kuittia tuli mm. tyhmän näköisistä salivaatteistani, jotka ovat kyllä minusta ihan ok:t ja urheiluliikkeistä ostetut. En reagoinut, koska kommentit olivat minusta todella lapsellisia, ja en voi käsittää, miten sellainen edes aikuisesta ihmisestä on järkevää kommentointia yhtään kenellekään, varsinkaan ventovieraalle.

      No, lopulta päästiin salin puolella, ja tässä vaiheessa aikaa jäljellä oli ehkä noin 10-15 min. Siis koko ohjelman (joka minulla oli 3-jakoinen) läpikäymiseen! Just joo. No, pari juttua käytiin kiireessä läpi, ehkä 2-4 liikettä.

      Sovimme ajan seuraavalle treenikerralle, joka meni ihan ok, ainakin verraten tuohon ensitapaamiseen... Treenikerran yhteydessä vasta ymmärsin, (kun puhe tuli jatkokerroista), että tämä paketti oli nyt sitten tässä. Seuraavat treenikerrat olisivatkin sitten maksullisia, koska vain yksi kerta kuului tuohon pakettiin.

      Mieleen jäi myös se, että ylimääräiset treenikerrat maksetaan suoraan valmentajalle, käteisellä, mielellään tasarahalla, ja kuittia ei saa... Mitä hittoa? Miksi? Ei taida ihan mennä verottajan kautta ne rahat. Syytä on ainakin epäillä, koska mitään todistusta tuosta maksutapahtumasta ei saisi. Taisi olla tuolloin 45 € ylimääräinen treeni.

      Ruoka- ja treeniohjelmien henkilökohtaisuuksista en sitten tiedä, koska ainakaan kohdallani valmentaja ei tiennyt ilman minulta kyselemistä, että "Mitäs siihen taas kuuluikaan" jne. Ja tosiaan se, että minun kanssani ei ehditty käymään ollenkaan läpi sitä treeniohjelmaa, koska se eka tapaaminen meni ihan reisille. Mitään hyvitystä tai esim. uutta tapaamista maksutta ei minulle edes ehdotettu.

      Lisäravinnekartta? Mikä se on? Minulla oli vain ranskalaisilla viivoilla oman ruokavalioni ohessa, mitä minun pitäisi syödä. Perus omegat ja c-vitamiinit yms. oli mainittu. Ruokavalion lomassa myös tietty perus protskut ja palkkarit treenin jälkeen. Mutta että ihan kartta? Eipä ole näkynyt. Mutta kaipa se sitten sitä tarkoitti.

      Paitsi että saliohjelmaa ei käyty kanssani läpi oikeastaan ollenkaan (vain 2-4 liikettä ehdittiin silloin alkutapaamisessa), olisin varmasti saanut yhtä "räätälöidyn" ohjelman oman kotikuntosalini ohjaajalta.

      Tykkään käydä salilla, syön järkevästi ja nautin liikunnasta, mutta olisin kyllä opiskelijana voinut nuo noin 500€ järkevämmänkin käyttää...

      Niin! Ja soittaa ei saanut valmentajalle, hän kielsi sen. Koska hän ei ehdi puhua puhelimessa, koska on niin paljon salilla. Ju Kaikki hoidettaisiin sähköpostitse, ja usein vastausta sai odottaa kysymyksiin 2-3 päivääkin. Tai enemmän.

      • rsfdsfsdfsdvcx

        Olisikohan sitten kannattanut käyttää ne rahat järkevämmin? Mielestäni täysin järjetöntä laittaa 500 euroa rahaa tuollaiseen ohjelmaan etenkin jos rahaa ei ole juurikaan ylimääräistä. Itselläni on yhä salin jäsenyyteen kuuluvia PT ohjauksia käyttämättä kun en koe tarvitsevani niitä yhtään mihinkään. Perusteet selvitin itselleni ennen kuin aloin treenaamaan ja tekniikat myös katsoin netistä ja kuvasin omat suoritukseni, jotta tiesin niiden näyttävän hyvältä.

        Toki oma urheilutausta helpotti saliharjoittelun aloittamista, mutta pitäisi kyllä onnistua jokaiselta. Jos jostain maksaa niin nimenomaan PT:n ohjauksesta liikkeissä. Ohjelmia saa lukuisia ilmaiseksi netistä ja kalorit on helppo laskea itse.


      • ...
        rsfdsfsdfsdvcx kirjoitti:

        Olisikohan sitten kannattanut käyttää ne rahat järkevämmin? Mielestäni täysin järjetöntä laittaa 500 euroa rahaa tuollaiseen ohjelmaan etenkin jos rahaa ei ole juurikaan ylimääräistä. Itselläni on yhä salin jäsenyyteen kuuluvia PT ohjauksia käyttämättä kun en koe tarvitsevani niitä yhtään mihinkään. Perusteet selvitin itselleni ennen kuin aloin treenaamaan ja tekniikat myös katsoin netistä ja kuvasin omat suoritukseni, jotta tiesin niiden näyttävän hyvältä.

        Toki oma urheilutausta helpotti saliharjoittelun aloittamista, mutta pitäisi kyllä onnistua jokaiselta. Jos jostain maksaa niin nimenomaan PT:n ohjauksesta liikkeissä. Ohjelmia saa lukuisia ilmaiseksi netistä ja kalorit on helppo laskea itse.

        Nimenomaan netissä on kyllä ilmaiseksi hyviä ohjeita ja vinkkejä miten liikkeet tehdään oikein, samoin Youtubesta löytyy paljon hyviä linkkejä (varsinkin eglanniksi) miten voi treenata vatsaa, peppua, jalkoja jne. Karvalakkisaliohjelman pystyy ihan itselleen itsekin tekemään riippuen tavoitteista ja siitä mitä haluaa treenata. Mitään erikoista ruokavalio-ohjelmaakaan ei välttämättä mistään tarvitse ostaa, syö vain vähemmän kuin kuluttaa ja syö terveellisesti. Mitään kalliita proteeinipatukoita tai -jauheita ei edes tarvitse välttämättä (sitäpaitsi ne voivat enemmänkin lihottaa ja niissä on lisäaineita), perusproteiini tavallisista tuotteista (kana, maitorahkaa, raejuustoa jne.). Netistä myös löytyy myös paljon keskusteluja ja vinkkejä muilta treenaajilta (niin kuin täälläkin), ruokia ja kalorimääriä sun muita laidasta laitaan. Pääasia on myös, että kuuntelee omaa kroppaa, se mikä sopii toisille ei aina sovi juuri itselle (esim. allergiat, treenivälit). Itse esim. huomasin, että kun jätin protskujauheen plus muut keinoteikoiset ruoat pois, alkoi paino laskea ja turvotus katosi. (Mahdollisimman puhdasta ruokaa vain). Epäilen myös, että laihdutusohjelma, minkä oikeastaan pitäisi olla koko loppuelämää kestävä elämäntapamuutos, missä ruoka on hyvin yksipuolista tyyliin rahkaa, rahkaa ja rahkaa tai kanaa, raejuustoa, rahkaa, rahkaa, rahkaa, ei loppupeleissä ole todellakaan terveellinen.

        Ei kannata myöskään luottaa valmentajaan, joka on hankkinut lihaksensa ja tietämyksensä syömällä kiellettyjä aineita ja keikistelemällä julkisuudessa...


      • 17+19
        ... kirjoitti:

        Nimenomaan netissä on kyllä ilmaiseksi hyviä ohjeita ja vinkkejä miten liikkeet tehdään oikein, samoin Youtubesta löytyy paljon hyviä linkkejä (varsinkin eglanniksi) miten voi treenata vatsaa, peppua, jalkoja jne. Karvalakkisaliohjelman pystyy ihan itselleen itsekin tekemään riippuen tavoitteista ja siitä mitä haluaa treenata. Mitään erikoista ruokavalio-ohjelmaakaan ei välttämättä mistään tarvitse ostaa, syö vain vähemmän kuin kuluttaa ja syö terveellisesti. Mitään kalliita proteeinipatukoita tai -jauheita ei edes tarvitse välttämättä (sitäpaitsi ne voivat enemmänkin lihottaa ja niissä on lisäaineita), perusproteiini tavallisista tuotteista (kana, maitorahkaa, raejuustoa jne.). Netistä myös löytyy myös paljon keskusteluja ja vinkkejä muilta treenaajilta (niin kuin täälläkin), ruokia ja kalorimääriä sun muita laidasta laitaan. Pääasia on myös, että kuuntelee omaa kroppaa, se mikä sopii toisille ei aina sovi juuri itselle (esim. allergiat, treenivälit). Itse esim. huomasin, että kun jätin protskujauheen plus muut keinoteikoiset ruoat pois, alkoi paino laskea ja turvotus katosi. (Mahdollisimman puhdasta ruokaa vain). Epäilen myös, että laihdutusohjelma, minkä oikeastaan pitäisi olla koko loppuelämää kestävä elämäntapamuutos, missä ruoka on hyvin yksipuolista tyyliin rahkaa, rahkaa ja rahkaa tai kanaa, raejuustoa, rahkaa, rahkaa, rahkaa, ei loppupeleissä ole todellakaan terveellinen.

        Ei kannata myöskään luottaa valmentajaan, joka on hankkinut lihaksensa ja tietämyksensä syömällä kiellettyjä aineita ja keikistelemällä julkisuudessa...

        Kyllähän sieltä youtubesta ym. löytyy tekniikkavideoita ja vallan hyviäkin sellaisia, mutta miten aloittelijana osaat a) erottaa ne jyvät akanoista ja b) arvioida sitä omaa suoritusta? Kuinka moni sohvalla ikänsä istunut osaa sitä kroppaansa kuunnella oikein ja tietää milloin viesti on vaikka normaalia lihaskipua ja milloin on tarve esimerkiksi kevennellä?

        Niinhän sitä luulisi, että jokainen pystyy tekemään itselleen ohjelman, mutta pari vuotta kun on katellut niitä aloittelijoiden itsetekemiä ohjelmia, olen tullut aivan toisiin johtopäätöksiin. Jos tyypillä ei ole aiempaa urheilutaustaa minkäänlaista, ohjelmat on usein aivan liian monimutkaisia, väärin painotettuja ja niissä mennään takapuoli edellä puuhun ja lujaa.


    • treenaaja

      Jaa ehkä vikas itessä itelle toimii treeni ja ruoksvalio vaihtuu kerran viikossa

    • Rahat pois tyhmiltä

      Toivottavasti et päätynyt valmennuksessasi fitfarmiin !! En todellakaan suosittele, olisi ollut tuhannelle eurolle paljon muutakin tekemistä, kun maksaa yksinkertasesti tyhjästä.

    • Pääasiallisesti pätevää porukkaa, mutta homma karannut heiltä käsistä tv-sarjan ja siitä seuranneen laajentumisen myötä. Lienee enempi rahastus nykyään mielessä kuin oikeasti se asiakkaan hlökohtaisiin tarpeisiin räätälöity kokonaisvaltainen ohjaus.

      Itselläni parikin asiakasta joka fitfarmilta vaihtanut, koska eivät saaneet tarvitsemaansa hlökohtasta ohjausta ja valittivat myös siitä, että kaikille isketään sama ohjelma käteen ja hlökohtaista touchia ei juurikaan ole...mikä sinällään vesittää koko PERSONALtrainer-idean.

    • Ei näin

      Pitäiskö kenties nämä asiakaspalautteet antaa suoraan Fitfarmille, eikä vaa netissä ruikuttaa?? Olis heilläki mahdollisuus kehittää toimintaansa, kun asiakaspalaute annetaan suoraan.

      • Onnea_yritykseen

        Palautetta on kyllä annettu siihenkin suuntaan. Kerron omat kokemukseni, että jollain muulla olis mahdollisuus miettiä toisenkin kerran kannattaako rahansa antaa heille.


    • Fitfarmin kokeillut.

      Fitfarm 6kk 1000€ No More. Kiitos ja näkemiin. Tämän jälkeen löysin Matti "Guru" Halonen nimisen kaverin SportLife Nutrition tiimin takaa, jonka kanssa olenkin jo pari vuotta viihtynyt. Voin sanoa että eroa on ! Matin valmennus 700€ _vuosi_. Sisältää tapaamisen niin useasti kun tarvetta on. Minun kohdallani olemme tavanneet noin kerran kuukaudessa. Kysyttävää jos on laitat sähköpostin ja vastaus tulee maksimissaan tunnin sisällä. Tai sitten seuraavana päivänä suurien viivästymis pahoitteluiden kera. Asiallista !
      Fitfarm kerää mahdollisimman suuren massan sisäänsä ja rahat pois. Itseni mukaan lukien meitä on 8 henkeä Tampereella omassa piirissäni, jotka ovat mitä tyytymättömimpiä entisiä Fitfarmin asiakkaita. Tämä paljolti johtuu siitä että meillä kaikilla on jo aika iso tietotaito pankki liikunta-alalta kamppailulajien parista. Näin ollen Fitfarmin kusetuksia ja paskaohjelmia ei ole nielty noin vaan.
      Jotain positiivista Fitfarm "kokeilusta". Nyt tiedän miten helposti tietämättömiä voi kusettaa mikäli joskus sattuisin työttömäksi joutumaan ! Muutami titteli ja mitali, ammoisilta ajoilta, esille (Fitfarm "päävalmentaja" -en mainitse nimeä- 100kg kehonrakennus SM kulta 2007 muuta ei ole oikein saavutettukaan) ja kunto- sekä ruokaohjelmia aloittelijoille laatimaan.
      Kiitos ja kumarrus kaikille, jotka tämän lukivat. Jos harkitsette Fitfarm :ia päätös on teidän. Niin kuin kaikki asiat myös kyseinen firma jakaa mielipiteet kahtia. Mutta tämä on minun rehellinen mielipiteeni. Asiat voi tehdä hyvin tai päin persettä.

      • mitvit1

        Hmmm... Matin valmennus 700 euroa per vuosi? Hinnoittelu pärstäkertoimen mukaan? Vai onkohan tässä tyhmää höynäytetty....


      • TampereenOngelma

        Gurulla on vaan se sama ongelma kuin niillä Fitfarmin valmentajilla eli eivät ole naturaalitreenauksen parhaita asiantuntijoita.


    • Alpague

      Jos haluaa rahoille vastinetta niin voin lämpimästi suositella (ainakin miehille) Fitfarmin AC nettivalmennusta.
      79€ ja sillä saat kaiken tarvittavan. Ruokavalio grammalleen/aikatauluineen saliohjelmat videoineen viikottaisen ohjelmamuutoksen erittäin hyvin toimivan forumin jossa Hulkki jakaa neuvoja melko siedettävällä vasteajalla.

      Tämä oli ensimmäinen kerta kun mitään vastaavaa käytin ja toimii kuin junana vessa.

      Avopuoliso vetetlee samaan aikaan Bikini versiota ja on myös ollut melko tyytyväinen. Suurin ero näillä on Forumin tuoma lisäarvo. Hulkki näyttää pesevän naispuoleisen kollegansa 6 - 0.

      Muista FF tuotteista en sitten osaa sanoa mitään.

    • paula2

      Entisenä ko. Firman pt-asiakkaana ottaisin valmennuksen jostain muualta. Ruokavalio ja treeni ovat varsin toimivia, mutta jos haluaa elämäntapa muutosta niin ei tämä yritys ole mielestäni sopiva.
      Olin asiakkaana vuoden ja laihduin 14 kg eli painoin n. 50 kg ja Pt ei tässäkään vaiheessa kysynyt joko aletaan ylläpitää painoa vai mikä tavoite. Lopulta kyllästyin koko touhuun ja valitettavasti palasin entisiin tottumuksiini n. 9kkden kituuttamisen jälkeen.

    • -ui-

      Jos haluaa elämäntapa muutosta niin siihen ei mikään firma pysty. Elämäntapamuutos lähtee aina omasta itsestä. Ja itsestä se on kiinni pysyykö se myös.
      Ei se PT myöskään ole mikään ajatustenlukija, viestistäsi saa vähän sen kuvan että et ole itsekkään juuri kysellyt mitä haluaisit tehdä ja jos tavoitteesi muuttuvat niin ilmoittaa siitä PT:lle.

    • Terveydelle vaaralli

      TV ohjelman perusteella on kyllä ihan huuhaa firma.

    • CTV

      En todellakaan jaksa lukea jokaisen kommentteja kyseisestä firmasta.
      Mutta omat kokemukset puhuu puolestaan!

      Voin myös komppaa tuota ''liukuhihna tavaraa''. Koska sitä se onkin!
      Aivan täyttä paskaa ja kusetusta! 8 kertaa treenit viikossa, 4 salia ja 4 aamulenkkiä (millä silläkään ole väliä tekeekö lenkin oikeasti tyhjällä vatsalla vai ei).
      Sitten vielä piti varata PT:lle ajat ITSE varausjärjestelmän kautta ja sanottiin vielä oikein että jokaiselle eri PT:lle kannattaa varata aika, että oppii jokaiselta jotain hyödyllistä?!?! ANTEEKS nyt vaan mut mun mielestä pt:n pitäisi pysyä alusta loppuun asti samana.. Ei joka kerta voida lukee papereista et mitäs tää oikeen treenaa ja mitä sen treeniin kuuluu. Jotenkin todella ammattitaidotonta.

      Eikä siinäkään vielä kaikki. Puhin 10kg painon pudotuksesta, että siis haluisin sen verran pois. Mitä fitfarmilla sanotaan: Kyllä onnisttuu hyvin lähtee erittäin hyvä tavoite. Ja mitä mun nykyinen pt sano tuohon: Ei missään nimessä, on kyllä vähän liikaa sun kokoselta ottaa niin paljon pois, 7-5 kiloo on kanssa aika kova sun kokoselta koska ei ole paljoa mistä ottaa.
      Niin ja sitten kerroin hänelle noi harjottelu kerrat ja kaikki niin PT oli ihan kauhuissaan että herran jumala, hän ei tee edes sellaselle ihmiselle joka haluaa kovaan kuntoon niin noin rankkaa treenikalenteria. Että ihan on hulluutta.

      Puhuttiin myös sitten siitä että jos fitfarm haluaa saada kaikki siihen kuntoon että voisivat lähtee fittnesslavoille.. Mutta eikö ne tajua sitä että kaikki ei sitä HALUA!
      Voi se myös olla mainoskikka, että katsokaa meidän valmennettavia KAIKKI on niin kovassa kunnossa että kyllä meillä homman on pakko toimia. Toimiikin, mutta mitäs ne ihmiset joilla on muukin elämä kuin vain treenaus? Kyllä rakastan urheilua, mutta en missään nimessä ole valmis urheilemaan niin paljoa! Kyllä saavuttaa myös pienemmällä rääkillä ne tulokset mitä haluaa. Ja en sitä sano etteikö tämä joillekin sopisi. Totta kai saavat sitten omistaa koko elämänsä treenaukselle.....
      En tiedä, mutta paskan maku suussa ja perseeseen nussittu olo kyllä.

      EN SUOSITTELE; ota mielummin sellainen ihminen joka ei ota valmennettavia enemmän kuin oma kapasiteetti sallii. Koska fitfarmi on aivan täyttä liukuhihna hömppää.

    • shitfarm vai fitfarm

      Miksi ette pyydä rahojanne takaisin kun noin ala-arvoista palvelua saatte? Niin kauan ihmisiä huijataan, kunnes joku pistää pelin poikki...

    • Fitshit

      Sillä ei ole mitään tekemistä personal trainer toiminnan kanssa, sieltä tulee sama ohjelma kaikille ihmisille ja se ei ole mitään valmennusta. Ihan yhtä vitsi on niiden koulutukset eli älkää nyt ihmeessä palkatko ketään heidän kouluttamaansa henkilöä, ne ei osaa mitään.

    • johtaa harhaan

      Niitten pitäisi vaihtaa nimensä!

    • SDeeku

      Farmilainen täällä hei ja vieläpä tuleva kisaava sellainen.

      Syy miksi päädyin itse Farmiin oli selkeästi se, että oon niin uppiniskainen ja hyvä valehtelemaan itselleni, että tarvitsin tiimin, josta voin olla varma, että kukaan ei silitä päätä eikä pitele kädestä. Ja kohdallani valinta oli vallan nappi!!

      Sain oman valmentajan ensin vuosi valmennukseen. Ensi tapaamisessa tsekattiin kunto ja sanottiin, että voin halutessani ottaa yhteistreenejä muiltakin pt:ltä, mutta saan pysyä omassa valmentajassanikin, jos niin haluan. Joka tapauksessa raprtointi ja kysymykset esitettäisiin suoraan hänelle.

      Takana on nyt reilu 10kk valmennusta. Vastaukset kysymyksiini olen saanut samana päivänä mailitse, kerran jopa kymmeneltä illalla, kun mieleeni sattui silloin tulemaan jokin asia ja odotin vastausta vasta seuraavalle päivälle.

      Yhdetkään yhteistreenit eivät ole tuottaneet pettymystä. Tyhmimpiinkin kysymyksiini on vastattu asiallisesti. Ja vaikka olen itse hiukan hitaasti lämpenevää sorttia, aluksi hiljainen sivusta seurailija..niin se kannustuksen määrä ja tsemppaus, jota olen saanut ja syvä usko jota tunnen, että mun tekemiseen on muillakin, kuin itselläni..on ihan uskomatonta.

      Minusta Farmi on ehkä sellainen tiimi, että siellä täytyy osata olla oma-aloitteinen. Sielä ei kukaan silitä päätä eikä pidä kädestä. Sielä on pakko olla itse asialla ja pitää huolta siitä omasta hommastaan. Toisille se tyyli sopii ja toisille ei. Kyllä mä haluan, että jos kaipaan mun valmentajalta kurinpalautusta niin todellaki saan sieltä ne raa'at faktat tiskiin enkä mitään "no ei se mitään.." -taputtelua ja sen olen saanutkin. Asiat sellasina, kuin ne on.

      Kisaamisesta....ensinnäkin. Itse olisin halunnut lavalle heti enkä hetkenpäästä, mutta valmennuspuoli oli sitä mieltä, että turha repiä lavalle mitään keskeneräistä, ku voidaan maltilla viedä sinne valmista. Joten luotin siihen ja tyydyin siihen. Olen koko vuoden odottanut milloin tästä hommasta tulee hankalaa, ärsyttävää ja oksettavaa, mutta edes silloin, kun mun viikossa oli 6 salitreeniä ja 3 aamuaerobista...se ei tuntunut raskaalta eikä mitenkään vaikealta. Ja nyt, kun jäljellä on enää 5 treeniä eikä yhtään aerobista niin tuntuu melkein lusmuilulta.

      Ruokaa mulla on enemmän, kuin tarpeeksi...tosin dietti alkaa vasta parin kuukauden kuluttua, mutta luotan kyllä tiimiini niin 100 lasissa, että ei ole paljo huolta ei murhetta minkään asian tiimoilta.

      On niin helppo olla tyytyväinen, kun oon tässä systeemissä ja sen tekemisessä niin 110% mukana, että mua ei haittaa kysyä, ehdottaa ja olla itse aktiivinen koko ajan...etenkin nyt, kun olen alkanut viimein lämpenemään vieraille ihmisille. :)

      On aika epäreilua morkata ja haukkua yksittäisiä ihmisiä täälä foorumilla ja noin kovaan ääneen lytätä ja haukkua kaikkia metodit ja toimintatavat. Onko kukaan lähettänyt Farmille palautetta, jos meno on oikeesti jonkun mielestä noin paskaa?

      Näissä hommissa kuitenkin tosi tosi tosi suuri vastuu on ihmisellä itsellä. Pt:t ja muut voi ainoastaan antaa välineet ja suunnan ja tsempin sille asialle ja tekemiselle. Sinä itse vastaat siitä miten sinä sen todellisuudessa hoidat kotiin. Ja en tiedä onko mulla sitten vaan poikkeuksellisen hyvä tuuri käynyt vai mikä, mutta mm valitin selkä kipua aika valmennukseni alkuajoilla...hyppöötti valmentaja mut suoraan fyssarin pakeille ja vannotti ottamaan treenit selän ehdoilla niin kauan, kuin tarve vaatii, ettei käy hullummin. Ja kyllä minä tunsin silloin, että minusta nimenomaan välitettiin yksilönä. Mutta olisko valmentaja tiennyt mun selkä kivusta, jos en olisi sanonut? No eipä olisi, koska ei hän ole ajatustenlukija tai selvän näkijä.

      Koitetaan olla itse mukana siinä omassa projektissa. Ei ne pt:t ja muut oo yhtään sen enempää ihmeiden tekijöitä, kuin parturitkaan. "Hei mulla on musta värjätty tukka ollu 10 vuotta ja haluan olla punapää..TÄNÄÄN!"

    • Kiitos!!!

      ihmettelen tämän ketjun kommentteja. Itse laitoin tulisen viestin fitfarmille, kun ajattelin tulleeni huijatuksi. Sieltä tuli takaisin erittäin ystävällinen viesti, jossa oltiin ruokavalio perusteltu erittäin hyvin.
      Asiakaspalvelusta annan 10 .

    • ahneus/tiedon puute?

      Kysyitkö viestissäsi miksi he suosittelevat niitä huonolaatuisia lisäravinteita?
      Miksi asiakkaalle ei tarjota parempia vaihtoehtoja vai eivätkö he tiedä lisäravinteiden laatueroista mitään?

      • kiitos!!

        Ei ollut kyse lisäravinteista. Ne hankin muualta ja minulle itselleni sopivat.


      • OnnistuinFitfarmissa
        kiitos!! kirjoitti:

        Ei ollut kyse lisäravinteista. Ne hankin muualta ja minulle itselleni sopivat.

        3kk henk.koht. valmennus takana ja en ole ollut ikinä näin onnellinen kuin nyt. Kiitos Fitfarmin! Olen saanut kaiken tuen ga avun vaivatta. Tavoitteeni oli pudottaa -10kg, mutta sitähän lähti hieman enemmänkin, minkä lisäksi lihaksia on myös tullut jonkin verran. Sain jopa jo salilla palautetta taustastani tietämättömältä, että näytän upealta. Tuedän sen itsekin, mutta ilman Fitfarmia en olisi siihen päässyt.

        Mielestäni kyse on omasta morivaatiosta. Morivaation täytyy olla kohdallaan, jos tähän ryhtyy. Minulle Fitfarmin valitseminen tähän kuntoprojektiini oli helppo valinta. Pidän heidän tyylistään ja näin jälkeen päin voin vain suositella lämpimästi.

        En olisi itse ehtinyt/jaksanut etsiä sitä kaikkea tietoa mitä olisin tarvinnut kuntoprojektissani. Aikaa arjessa on vähän ylimääräiseen ja siksi halusin saada ns. avaimet käteen -paketin, mikä toimi minulle. Kaikki oli mietitty puolestani. Minulla kävi hyvä säkä, että sain hyvän, kokeneen ja ammattitaitoisen valmentajan, sekä alusta asti sain tehdä pt-treenit salilla huikean hyvien tyyppien kanssa. Joka toinen viikko treenasin pt:n kanssa, muuten itsenäisesti.

        Pelkkää kiitosta siis minulta. Onnistuin! Mutta, jos olisin epäonnistunut tällä motivaatiollani, niin sitten en tiedä olisiko vila ollut minussa vai valmennuksessa?


      • 6+14
        OnnistuinFitfarmissa kirjoitti:

        3kk henk.koht. valmennus takana ja en ole ollut ikinä näin onnellinen kuin nyt. Kiitos Fitfarmin! Olen saanut kaiken tuen ga avun vaivatta. Tavoitteeni oli pudottaa -10kg, mutta sitähän lähti hieman enemmänkin, minkä lisäksi lihaksia on myös tullut jonkin verran. Sain jopa jo salilla palautetta taustastani tietämättömältä, että näytän upealta. Tuedän sen itsekin, mutta ilman Fitfarmia en olisi siihen päässyt.

        Mielestäni kyse on omasta morivaatiosta. Morivaation täytyy olla kohdallaan, jos tähän ryhtyy. Minulle Fitfarmin valitseminen tähän kuntoprojektiini oli helppo valinta. Pidän heidän tyylistään ja näin jälkeen päin voin vain suositella lämpimästi.

        En olisi itse ehtinyt/jaksanut etsiä sitä kaikkea tietoa mitä olisin tarvinnut kuntoprojektissani. Aikaa arjessa on vähän ylimääräiseen ja siksi halusin saada ns. avaimet käteen -paketin, mikä toimi minulle. Kaikki oli mietitty puolestani. Minulla kävi hyvä säkä, että sain hyvän, kokeneen ja ammattitaitoisen valmentajan, sekä alusta asti sain tehdä pt-treenit salilla huikean hyvien tyyppien kanssa. Joka toinen viikko treenasin pt:n kanssa, muuten itsenäisesti.

        Pelkkää kiitosta siis minulta. Onnistuin! Mutta, jos olisin epäonnistunut tällä motivaatiollani, niin sitten en tiedä olisiko vila ollut minussa vai valmennuksessa?

        Valmennuksessa ja tavoitteisiin pääsyssä on hyvin paljon merkitystä valmentajan ja valmennettavan henkilökemioilla aj keskinäisellä luottamuksella. Ihmisiä nyt ei voi valmentaa samalla tavalla, jokainen ottaa ohjeet ja palautteet vastaan eri tavalla.

        Mä en esimerkiksi siedä yhtään sellasta tough-love-tyylistä, liian autoritääristä valmennusta, mä haluan tietää miksi asioita tehdään tietyllä tavalla ja haluan luottaa siihen, että jos sanon, että joku asia tuntuu hankalalta, siihen suhtaudutaan vakavasti ja mietitään onko muuta vaihtoehtoa.


      • 20vuottavalmennusta

        Valmentajan ja valmennettavan yhteisymmärrys tavoista toimia ja miten edetään on hyvän valmennus suhteen perusta..valmennettavan on myös saatava vastaus esim. Jos 6kk paketti miten siinä edetään...urheilu kuin urheilu vaatii pitkäjännitteisen suunnitelman ja se on valmentajan kyettävä pääosin antamaan jo valmennus suhteen alussa.


    • Rahat vaan pois

      Netistä noukittua:

      Täyttä asiaa koko teksti. Täältä menettivät myös toisen maksavan asiakkaan juurikin sen takia, että kritiikin vastaanotto oli jotain selittämätöntä… Heti uhkailtiin ja ns. haukuttiin kun vähänkin antoi palautetta. Harmi sinänsä.


      Oman kokemuksen perusteella (ja mulla oli vielä ns. yksilövalmennus josta maksoin itseni kipeäksi) kartan jatkossa ko. firmaa. Suoraan sanoen on sellainen rahat pois-firma ettei tosikaan. Hinta-laatu ei tosiaankaan kohtaa tässä puljussa. Ja jos kehtaat valittaa mistään…sulla ei ole vaan sitä mitä vaaditaan. Ja kivasti hinnat nousee aina uuden tv-esiintymisen myötä ;)


      Jep, tuon huomasin itsekin, että ne, jotka antoivat kritiikkiä leimattiin paskanjauhajiksi ja jopa typeriksi, joista ei vaan ollut tähän dieettiin plaaplaaplaa. Oon niin pettynyt, ettei veri kierrä :P Onneksi hokasin tämän jo nyt, enkä vasta sitten kun on PT-valmennus taskussa!


      Vähän samaa mieltä kuin S. Kirjoitinkin jo Annan blogiin omat kokemukset, Jäi 6 kk valmennuksesta sitten palautteen annon jälkeen sellainen olo, että riitti kun saivat rahat sitten ei enää tarvitsekaan vastata :( Fyssari totes samaa, jo ennen kuin kuuli Fitfarmin nimeä.


      Se jos valmentajalta kysyy vastauksen miksi mitäkin tehdään ja siihen saa vastaukseksi, että sä oot tyhmä, et sovellu dieettiin jne. Kertoo vain sen valmentajasta, että siellä einoikeesti tiedetä edes miksi asioita tehdään! Siitä tuo hyökkäys johtuu! Ei osata perustella asioita. Olen itse joskus esittänyt montakin kysymystä saamatta niihin mitään rehellistä vastausta. Äänestin siksi jaloillani pelkästään osaamattomuuden takia. Lisäksi tuolta puuttuu koulutusta leikkiä ihmisten terveydellä.


      Ruokaohjeita yms. Ei tietääkseni edes jaettu julkisesti missään, eli ne syytökset olivat täysin tuulesta temmattuja :) Fitfarmin henkilökunnalla oli vapaa pääsy kyseiseen fb-ryhmään, joka alusta asti toimi sillä tavalla, josta nousi haloo sen jälkeen, kun FFn toimintaa alettiin arvostella. Jokainen voi päätellä siitä, onko tässä asiakkaiden taholta sitten oikeasti tehty mitään laitonta vai halusiko FF vain sopivan syyn painaa arvostelijoitaan alas.


      Fitfarmista kuuluu paljon pahaa. Siellä otetaan vain rahat pois. Ohjelmat on kopioita. Ihmisille jaetaan kalliissa valmennuksessakin ohjelmia joissa on jopa unohtunut asiakkaan nimi vaihtaa. Muutaman asiakkaan terveys on mennyt pilalle vääristä ruokaohjelmasta johtuen jne. Lista on pitkä. Sellaista palvelua siellä sen lisäksi, että haukutaan ja syyllistetään asiakasta.

    • japetiini

      jos valmentaja ottaa rahan käteisellä pimeästi niin se pistää kyllä sen varmasti omiin lisäravinteisiin mitä ei todellakaan osteta mistään s-marketista vaan on sellaista voisilmää aamupuuroon mitä lihapäät tuovat ulkomailta.

    • Boikottiin

      "Fitfarmista kuuluu paljon pahaa. Siellä otetaan vain rahat pois. Ohjelmat on kopioita. Ihmisille jaetaan kalliissa valmennuksessakin ohjelmia joissa on jopa unohtunut asiakkaan nimi vaihtaa. Muutaman asiakkaan terveys on mennyt pilalle vääristä ruokaohjelmasta johtuen jne. Lista on pitkä. Sellaista palvelua siellä sen lisäksi, että haukutaan ja syyllistetään asiakasta."

    • Rahat takaisin

      Mihinkäs ne Fitfarmin kehujat oikein hävisivät? Ettei vain olis ollu henkilökuntaa?

    • kaipaan rehellisyytt

      Miksi näistä netistä löytyvistä tositarinoista ei puhuta enempää?

      "Osallistuin Superdieetti -nettivalmennukseen, ja valmennuksen aikana elimistöni meni täysin sekaisin ja olin todella uupunut. Lopulta selvisi, että minulle oli tullut kilpirauhasen vajaatoiminta, dieetin aikana ja sen johdosta. Paranemisprosessissa olen ollut ollut muutaman kuukauden, ja vihdoin saanut itseni kuntoon vitamiineilla ja oikealla ruokavaliolla. Superdieetin kompastuskivi minulle oli runsas maitoproteiinien käyttö aamu- väli- ja iltapaloilla, sekä raejuusto pääaterioilla (kananmuna kun ei minulle sovi). Nyt minulle on mitä ilmeisemmin puhjennut maitoallergia, sillä aina kun koitan syödä maitotuotteita, tulee kilppariongelmat rytinällä takaisin. Voisiko osallistujille antaa muitakin vaihtoehtoja aamu- ja välipaloille rahkan, raejuuston tai kananmunien (valkuaisten) sijaan?"

    • fit90

      Muistakaa kuitenkin, ettei kannata verrata itseään näihin fitnessammattilaisiin, koska valitettavasti he ovat doupattuja. Kyllä, kyllä, kovaa työtä ja dieettiä, tiedetään, mutta onhan siinä voisilmää mukana tietysti.

    • aineitapuolustellaan

      Huippukuntoon pääsee ilman douppiakin, mutta sitä ammattitaitoa ei todennäköisesti Fitfarmista löydy kun lukee niitä Fitfarmin valmentajien blogikirjoituksia.

    • tyhjätaskuff

      Täällä yksi entinen FF kisavalmennettava. Tiimin sisällä on hyvä henki jos pääset joukkoon..mutta siihen se sitten jää. Yhdyn edellisiin ja kaikki on täysin totta ..et saa rahoillesi vastinetta. Löydät treeniohjelmat sekä ruokavaliot ilmaiseksi netistä sen sijaan että maksat itsesi kipeäksi ja ruinaat itse spostilla uusia ohjelmia ja jos et roinaa tai pidä ääntä itsestäsi usko vaan ei sinua muisteta että olet olemassa :D Näin jälkeen päin olen jutellut useiden kanssa kyseiusestä firmasta ja ovat olleet samaa mieltä siitä että homma ei pelaa. Kovasti kuulee FF sanovan että on vaarallisia valmentajia kannattaa varoa jne jne..itselläni silmät aukeni hommaan ja totaalinen luottamus meni kun laskin omat viimisen kisadiettini kalorit ja oli huimat 1000 jolla olisi kk jaksettava kissoihin sekä treenata 10krt vk ja käydä töissä... Sekä palauttavaa diettiohjelmaa tai mitään ohjeita en saanut kisojen jälkeen. EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN. valmennus ei tule olemaan henkilökohtaista eikä laadukasta.

      • jakakaanämäfacebookkiin

        Todella törkeää toimintaa fitfarmilta. Toivottavasti pyysit rahasi takaisin, sillä noin alhaisilla kaloreilla vedetty kisadieetti kuukausi on terveydelle erittäin vaarallinen.


      • mle

        Täällä myös yksi entinen Fitfarmin kisavalmennettava. Olin silloin aloittelija enkä osannut asioita itse huomata. Mull aoli tosi pitkä dieetti ja ruokaa oli tosi vähän. Ruokavalio oli niin suppea ja sisälsi vain yksittäisi erilaisia ruokaaineksia. Myöhemmin kun olen oppinut laskemaan kaloreita ja makroja jne. kun kuntosalivalmentajaksi opiskelin, TAJUSIN ETTÄ SÕIN DIEETILLÄ NOIN 800 KALORIA. Mikä on vähemmän kun normaalipainoisen naisen elimistö tarvitsee ravinnetta selviytyäkseen. Kaikki ohjelmat olivat kun kopioituja, he muuttivat vain gramma määriä. 12kk jouduin syömään vihanneksia, jotka olivat ainoastaan parsakaali, kukkakaali ja porkkana. Mitään muuta ei saanut syödä. 2kk ennen kisoja olin sairaalassa koska en enää pysynyt pystyssä, munuaistulehdus ja kilpirauhasen vaajatoiminta, syke 27. Hyvä ettei henki mennyt. Sen jälkene mun parannuin vielä ketoosi päälle, valmentajan päätöksestä. Meni vielä 3 vkoa ja sitten mulle riitti. Tämä üritys tuhoaa ihmisen kehon ja lisäksi tyhjentää lompakon. Homma ei ole yksiköllistä vain hihnatyötä. Massa mitä he ovat ajaneet kokoon, on niin suuri, ettei he enää pysty hallitsemaan sitä ja laadusta puhumattakaan.
        Toisen verran kun otin ulkomaalaisen valmentajan, joka valmensi minu kisalavoille. Söin dieedin lopussa 1550 kaloria ja lähdin 2200 kalorista. Pudotettavaa oli 2kg enemmän kun Fitfarm kisavalmennuksen aikana. Sain itseni hyvään kuntoon ja olenm terve kun pukki!

        Älkää suostukaa sellaiseen köyhään ruokailuun, vähemmän ei ole parempaa, mitä vähemmän syöt-sitä nopeammin tulee takaisin.
        Käsivällisyyttä, sillä elämäntapamuutos tuo pysyvän hyvinvoinnin, ei pikadieetit.


      • zeeta
        mle kirjoitti:

        Täällä myös yksi entinen Fitfarmin kisavalmennettava. Olin silloin aloittelija enkä osannut asioita itse huomata. Mull aoli tosi pitkä dieetti ja ruokaa oli tosi vähän. Ruokavalio oli niin suppea ja sisälsi vain yksittäisi erilaisia ruokaaineksia. Myöhemmin kun olen oppinut laskemaan kaloreita ja makroja jne. kun kuntosalivalmentajaksi opiskelin, TAJUSIN ETTÄ SÕIN DIEETILLÄ NOIN 800 KALORIA. Mikä on vähemmän kun normaalipainoisen naisen elimistö tarvitsee ravinnetta selviytyäkseen. Kaikki ohjelmat olivat kun kopioituja, he muuttivat vain gramma määriä. 12kk jouduin syömään vihanneksia, jotka olivat ainoastaan parsakaali, kukkakaali ja porkkana. Mitään muuta ei saanut syödä. 2kk ennen kisoja olin sairaalassa koska en enää pysynyt pystyssä, munuaistulehdus ja kilpirauhasen vaajatoiminta, syke 27. Hyvä ettei henki mennyt. Sen jälkene mun parannuin vielä ketoosi päälle, valmentajan päätöksestä. Meni vielä 3 vkoa ja sitten mulle riitti. Tämä üritys tuhoaa ihmisen kehon ja lisäksi tyhjentää lompakon. Homma ei ole yksiköllistä vain hihnatyötä. Massa mitä he ovat ajaneet kokoon, on niin suuri, ettei he enää pysty hallitsemaan sitä ja laadusta puhumattakaan.
        Toisen verran kun otin ulkomaalaisen valmentajan, joka valmensi minu kisalavoille. Söin dieedin lopussa 1550 kaloria ja lähdin 2200 kalorista. Pudotettavaa oli 2kg enemmän kun Fitfarm kisavalmennuksen aikana. Sain itseni hyvään kuntoon ja olenm terve kun pukki!

        Älkää suostukaa sellaiseen köyhään ruokailuun, vähemmän ei ole parempaa, mitä vähemmän syöt-sitä nopeammin tulee takaisin.
        Käsivällisyyttä, sillä elämäntapamuutos tuo pysyvän hyvinvoinnin, ei pikadieetit.

        Kiitos kun kerroit tarinasi, liian moni jättää kertomatta ja hammastapurren vaan kärsii huonon valmennuksen tulokset. Naisia on jotenkin helpompi rahastaa kun naiset harvoin valittavat huonosta valmennuksesta tai sitten eivät yksinkertaisesta vain tajua että heitä on valmennettu väärin.


    • pyytäkäärahattakaisin

      Fitfarmia kuulee välillä nimitettävän Shitfarmiksi ja nyt en enää ihmettele miksi.

    • kissuliini

      Kun saa halvalla niin kansa ostaa,moni ei viitsi panostaa kalliiseen traineriin,mutta kaikkeen muuhun kylläkin(baarit,rööki,vaatteet..)

    • Jepu__

      Heippa! Haluaisin lisää kommentteja Fitfarmilaisilta, jotka ovat olleet kisavalmennuksessa. Olen itse tällä hetkellä perus pt-asiakas, mutta syksyllä siirtymässä kisavalmennukseen. Olen kovin huolissani siitä että saanko tarvittavaa tukea farmilta vai pitäisikö alkaa katselemaan uusia tuulia? :O

    • liikunnastailoa

      Itse olen laihduttanut ja kasvattanut lihasta omin voimin ja onnistunut hyvin. Kaikki eivät vain onnistu siinä omin avuin.
      Eräs läheiseni on onnistunut Fitfarmin avulla ja hyvä niin. Hänen kokemuksensa yrityksestä on hyvä. Viesteihin on aina vastattu nopeasti ja kannustusta on tullut. Onko sitten vain hyvä valmentaja osunut kohdalle jos kaikki eivät sitä ole.
      Maksaahan se, mutta pieni raha siitä jos saavuttaa terveet elämäntavat ja innostuu liikunnasta ja omasta hyvinvoinnistaan. Pääasia että näin on käynyt.

    • jeersp

      FitFarm on huijausta. En suosittele, hinta-laatusuhde ei täsmää

    • Rahastusta

      "Osallistuin Superdieetti -nettivalmennukseen, ja valmennuksen aikana elimistöni meni täysin sekaisin ja olin todella uupunut. Lopulta selvisi, että minulle oli tullut kilpirauhasen vajaatoiminta, dieetin aikana ja sen johdosta. Paranemisprosessissa olen ollut ollut muutaman kuukauden, ja vihdoin saanut itseni kuntoon vitamiineilla ja oikealla ruokavaliolla. Superdieetin kompastuskivi minulle oli runsas maitoproteiinien käyttö aamu- väli- ja iltapaloilla, sekä raejuusto pääaterioilla (kananmuna kun ei minulle sovi). Nyt minulle on mitä ilmeisemmin puhjennut maitoallergia, sillä aina kun koitan syödä maitotuotteita, tulee kilppariongelmat rytinällä takaisin. Voisiko osallistujille antaa muitakin vaihtoehtoja aamu- ja välipaloille rahkan, raejuuston tai kananmunien (valkuaisten) sijaan?"

    • johannapt

      Kickstartti kesään!!
      Täällä äitiysloma lähenee loppuaan ja minä olen uudistanut palveluitani. Nyt haen henkilöitä jotka ovat kiinnostuneita kokeilemaan nettivalmennusta painonpudottajille. Nyt sinulla on mahdollisuus ottaa kickstartti kesään ja samalla ottaa ensimmäiset askeleet kohti terveellistä elämäntapamuutosta!
      Valmennus kestää 8 viikkoa ja sisältää ruokavalion resepteineen ja treeniohjelma. Valmennuksen aikana vastaan mielelläni kysymyksiin facebookin tai sähköpostin kautta, [email protected].

      Hinta vain 40€!

    • Llrraaa

      Fitfarmin palveluksia en ole itse koskaan käyttänyt ja syy siihen on se, etten uskonut saavani noin suuresta massafirmasta hyvää ja yksilöllistä palvelua. Ja nämä muiden kokemukset puoltavat sitä että oikean päätöksen tein valitessani valmennuksen pienemmältä valmennustiimiltä. Mielestäni ammattitaidosta ja laadusta kertoo se, että tiimi asettaa rajan kuinka monta valmennusasiakasta heillä samanaikaisesti on voidakseen kunnolla paneutua yksilöihin ja näin tarjota intensiivisen ja tuloksia tuottavan valmennuksen jossa myös valmentaja ja valmennettava oppivat tuntemaan toisensa. Saan valmentajaltani vastauksia kysymyksiin heti, hän jopa oma-aloitteisesti kyselee kuulumisiani ja tapaamme tiheästi. Fitfarmin touhu taitaa olla ikävä kyllä aivan päinvastaista: valmennettavia on pilvin pimein, keneenkään ei oikeasti paneuduta, valmennusohjelmat ja ruokavaliot tulevat liukuhihnakopioina. Olemassaoloasi ei edes muisteta kunhan vain muistat laittaa rahat tulemaan ajoissa.
      Fitfarm on suurimpia tiimejä Suomessa omine tv-ohjelmineen, mutta suosittelisin että myös aloittelevat treenaajat tekisivät hieman vertailuja tai pohdintaa ennen kuin valitsevat suoralta kädeltä sen tunnetuimman tiimin.

      • sairastavalmennusta

        Eikä se anna kovin hyvää kuvaa Fitfarmista kun valmentajat puolustelevat hormonien käyttöään blogeissaan. Ilman lääkkeitä eivät saa todennäköisesti tuloksia aikaan.


    • kiertäkääkaukaa

      Tuolta ylempää tämän kopion. Kertoo kyllä paljon Fitfarmin ammattitaidottomuudesta. Kisadietin viimeinen kuukausi tuhannella kalorilla.
      Tuosta näkee heti että nuo ohjelmat on tehnyt joku hormonien käyttäjä.

      "Löydät treeniohjelmat sekä ruokavaliot ilmaiseksi netistä sen sijaan että maksat itsesi kipeäksi ja ruinaat itse spostilla uusia ohjelmia ja jos et roinaa tai pidä ääntä itsestäsi usko vaan ei sinua muisteta että olet olemassa :D Näin jälkeen päin olen jutellut useiden kanssa kyseiusestä firmasta ja ovat olleet samaa mieltä siitä että homma ei pelaa. Kovasti kuulee FF sanovan että on vaarallisia valmentajia kannattaa varoa jne jne..itselläni silmät aukeni hommaan ja totaalinen luottamus meni kun laskin omat viimisen kisadiettini kalorit ja oli huimat 1000 jolla olisi kk jaksettava kissoihin sekä treenata 10krt vk ja käydä töissä... Sekä palauttavaa diettiohjelmaa tai mitään ohjeita en saanut kisojen jälkeen. EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN. valmennus ei tule olemaan henkilökohtaista eikä laadukasta."

    • ubermahtavaa
    • Kaisanen

      FitFarmilla on melko kirjavaa toimintaa kuulemani mukaan. Itse olen käyttänyt FitClub Finlandin PT-palveluita ja ollut niihin tyytyväinen :) Saat joko itse valita PT:n tai sitten asiakaspalvelija voi toivomustesi mukaan valita sinulle sopivan.

    • Business

      No bisnestähän Jutta ja kumppanit tekee, joka siihen haksahtaa niin siitä sitten vain...

      • rahatsivuseikka

        Mutta kun terveys saattaa vaarantua väärin tehdyillä dieeteillä.


    • harkitkaakakskertaa

      Vähän ajateltavaa näistä nettivalmennuksista, ei oikein hyvältä kuulosta.

      http://www.vauva.fi/keskustelu/2512219/fitfarm_laihdutuksen_ruuista_muutkin_kehonrakennusruokavalioa_noudattavat_voi?page=2
      Itse tein ajat sitten päätöksen etten rahoita FitFarmia eurollakaan. Noudatin loppukesästä ilmaiseksi netistä löytyvää GFG-ruokavaliota. Mun vatsani ei kestänyt sitä lainkaan. Sain suolitukoksen, josta jouduin sairaalaan mutta onneksi se laukesi spontaanisti, enkä joutunut mihinkään toimenpiteeseen. Tuolloin gastrokirurgi sanoi, että hän ei lainkaan suosittele tuollaista jatkuvaa rahkan syöntiä. Monien suolisto ei yksinkertaisesti pysty sulattamaan maitotuotteita, varsinkin rahkaa. Lankesin uudelleen syömään rahkoja, ja sain toisen suolitukoksen, jolloin totesin, että ei, tämä ei onnistu.
      Toinen asia on se, että minkä IHMEEN TAKIA IHMINEN MUKA TARVITSISI TUOLLAISET MÄÄRÄT MAITORAHKAA laihtuakseen tai kiinteytykseen?
      Mieheni kilpaili nuorempana sm-tasolla hiihdossa sekä juoksussa. Hän kertoi, ettei silloin eikä nytkään syönyt mitään rahkoja vaan NORMAALIA PERUS-KOTIRUOKAA. Tietenkin hän käytti lisä-ravinteita (kalaöljy, magnesium, palkkari…) mutta muutoin söi normaalisti ja pärjäsi hyvin kilpailuissa.
      Siskoni laittoi myöskin tuonne Fitfarmiin ison summan rahaa (pidempi valmennus-sopimus), hänen piti lopettaa se kesken, sillä vatsa eikä psyyke kestänyt. Menetti sitten rahansa.
      Mä en enää koskaan rupea syömään maitorahka-sokeriton mustikkakeitto-kanafilee ruokia. Laihtuminen on puhdasta matematiikkaa, eli syö vähemmän kuin kulutat. Itse käytän sulamo.fi kalorilaskuria, mulla on kalorivaje joka päivä suurinpiirtein sen 500 kcal ja kyllä paino putoaa. Käytä tervettä järkeä, niin hyvin menee.

      • perusvoimailija76

        Minä syön yhden rahkan päivässä. Kyllä se on voimailijoilla/bodareilla ollut ihan perustavaraa vuosikymmenet. Maitoproteiinia tiivissä pienessä paketissa, jota saa ruokakaupan laarista. En ole perehtynyt Fitfarmin rahkasuosituksiin, mutta tuntuu porukka puhuvan että siellä syötetään hirmuisia määriä.


    • kestohymy
    • Podar1

      Tämän saat aivan ilmaiseksi. Syö vähemmän ja liiku enemmän. Älä syö koskaan vatsaasi täyteen äläkä syö herkkuja. Siinäpä se

    • Japa33

      miten se bulli mitään tajuaa kun oma palautuminen perustuu lääkkeisiin.

    • Bloods

      HAHAHAHAH oks joku oikeesti noin vajis et ottais fitfarmilt apua?

      Ootteko oikeesti vajiksia? Sieltä 50% on roinassa.. Järki hoi. Mitä hittoa roinaajat ymmärtää natutreeneistä??????

      Idiootit.

      • Anti-farm

        Itse olen entinen farmin pt ja kisavalmennus asiakas parin vuoden ajalta ja en todellakaan suosittele!! Ne antaa samat ohjeet kaikille, jopa kisavalmennuksessa olijoille. Saliohjelmat naisilla melkein pelkkää jalka-ja persetreeniä, todella alkeelliset treeniohjelmat! Ruokavaliot juuri edellä mainittujen tavoin täynnä rahkaa ja raejuustoa.. Off-kaudellakin kokonaiskaloreiltaan niin köykäinen että nälkä oli jokapäiväinen vieras. Mitään ei muutettu vaikka kuinka alkoi joku ruoka-aine tympimään. Kisadieetti vedettiin väkisin läpi, vaikka tunsin olossani ettei se toimi eikä kiristymistä tapahtunut. 2kk ennen kisoja otettiin kaikki hiilarit pois ja vuorotyön lisäksi treeniä oli vaatimattomat 17h viikossa!! Näin jälkiviisaana olisi pitänyt älytä itse lopettaa, mutta sokeana sitä luotti siihen että "ammattilaiset" osaa.. No, tuloksena karmea kisakunto, kisojen jälkeen paljastui krooninen sairaus joka oli ollut kaiken aikaa minulla tiedostamatta.. Kisojen jälkeen kroppa ja mieli aivan sekaisin ja koin, että jätettiin oman onneni nojaan.. Sanottiin vasta kisojen jälkeen ettei sinun fysiikallasi välttämättä palkintopalleille mennä mutta voithan omaksi iloksi kisata!?! Wtf?! Summa summarum=Rahasta otetaan valmennukseen kaikki, kaikki on yhtä suurta massaa, liian paljon porukkaa että pystyttäisiin perehtymään ja muistamaan jokainen yksittäinen asiakas. Nyt yli 2v kisoista, paikkailen edelleen kisadieetin aiheuttamia ongelmia asianmukaisessa valmennuksessa toisaalla. Opettelen syömään rennommin ja en pode huonoa omaatuntoa herkkupäivistä (mitä farmilla ei juuri saanut) Edelleen todellinen kuntoni on näkemättä, farmin opeilla sitä ei näkyviin saatu.. Vain muutama sama asiakas on jäänyt farmin valmennukseen omilta ajoiltani, kaikki muut ovat vaihtaneet tai kadonneet fitness piireistä. Vaihtuvuus on ihan mielettömän suuri, melkein joka vuosi eri nimet kisaajaluettelossa. Se jo jostain kertoo.. Ja ne muutamakin siellä edelleen olijat ovat niitä harvoja, ns.helppoja valmennettavia joilla kaikki sujuu kuin oppikirjan mukaan kropan toimivuuden mukaan. Erityisosaamista/eri sairauksien tuntemusta ja niiden vaikutusta niillä siellä ei ole!! Eivät tunnistaneet edes raskautta, vaan määräsivät vaan lisää treeniä ja rasvanpolttajia!!
        Säästäkää rahanne oikeisiin ja asianmukaisiin valmennuksiin, jos saisin kelattua aikaa takaisin, en KOSKAAN sekaantuisi fitfarmiin enkä muihinkaan massavalmennuksiin.. Jos jotain hyvääkin, niin sen että ainakin tiedän minkälaista valmennus ei todellakaan pitäisi olla!


      • terveysmenee

        Pyytäkää rahanne takasin tai tehkää valitus jonnekin, onhan tuo nyt aivan törkeää.


    • Mr.Packsix

      Pyytäkää saada kuitti jokaisesta maksusta minkä teette. Ellei kuittia pyynnöstä huolimatta anneta niin asiasta voi ottaa yhteyttä veroviranomaiseen, joka käy sitten läpi ks. firman kirjanpidon.
      Vaikuttaa ettei FitFarm ehdi noudattaa omia palveluitaan kun asiakkaita on liikaa työntekijöihin verrattuna. Tuo kombinaatio johtaa nopeasti negatiivisiin palautteisiin ym. joka ei ole toivottavaa.
      Rahat pois se on ideana kaikissa nettivalmennuksissa ja mieti nyt oikeasti haluatko
      maksaa Skypen kautta tehdystä puhelusta 45€ kerta tai ostaa jopa 3 kertaa hintaan 100€? Pornolinjat vaihtuivat PT-linjoihin. (-:

      • ahneutta

        Shitfarm osaa kyllä tuon hinnoittelun mutta se muu osaaminen onkin sitten vähän toinen juttu.


    • Nimetön1239

      Farmin pt- ja kisavalmennuksen kokeneena en suosittele kumpaakaan. Pt valmennus on kaukana yksilöllisestä treeniohjauksesta; valmentaja antaa sinulle treeni- ja ruokaohjelman, ja hinta sisältää yhden (1kpl) alkuopastuksen salilla, tämän jälkeen olet treenien osalta täysin oman onnesi nojassa. Paitsi toki voit ostaa FF:n tyypeiltä treenikertoja ja maksaa niistäkin vielä erikseen melko suolaisen hinnan. Treeniohjelmat toki on tehokkaita ja noin, mutta ehkä olisi kohtuullista sisällyttää hintaan edes jokunen kerta valmentajan kanssa treenaamista, jotta tekniikat varmasti menevät oikein.

      Ruokavaliorunko tuntuu olevan farmin netti-, pt- ja kisavalmennuksissa lähes identtinen, muutaman gramman heittoja voi ruoka-aineiden välillä olla. Ja mitenkään vatsaystävällistä meininkiä ei nuo ruokavaliot ainakaan pari vuotta sitten olleet ja touhu oli todella rajoitettua; kaikki muut paitsi vihreät kasvikset olivat suoraan helvetistä, maitotuotteita syötettiin kuin vauvalle maitoa konsanaan ja hiilihydraatteja välteltiin viimeiseen asti. Toki muutama gramma oli aina treenipäivinä.

      Fitfarmin ehdotonta ehdottomuutta, mustavalkoista ajattelua ja pakkomielteistä sekä yksipuolista ruoka-ainehysteriaa en ymmärrä edelleenkään. Ainut sallittu asia tuntui olevan vihreät kasvikset, rasvaton maitorahka, raejuusto ja maustamaton kana. Ja pisteenä i:n päälle kamala määrä lisäravinteita. Tietenkin kisadieetti pitää olla tarkkaan hiottu ym, mutta puhun nyt kehityskausista eli offeilusta ja ihan normaalista elämäntapamuutosten ruokavalioista.

      Fitfarmin ideologia painottuu ehdottomuuteen ja siellä vallitsee uskonnon tavoin tuo tietynlainen linjaus, keskusteluvaraa eikä vaihtoehtoja tunnu asioissa olevan. Ei siinä mitään jos haluaa tiettyä linjausta toteuttaa, mutta valmennettava ei välttämättä uskalla ongelmista sitten puhua kun mitään ei sovi kyseenalaistaa ja kilteimmät valmennettavat tekevät kaiken mitä käsketään kun eivät uskalla avata suutaan, tällaisella meingillä voi olla ikävät seuraukset niin fyysisesti kuin psyykkisesti.

      Ja perään ei tosiaan soitella tai viestiä laiteta. Jos et itse ilmoita itsestäsi niin huomiotta jäät. Lisäksi valmennettavan nimeä ei välttämättä muisteta mikä tuntuu todella loukkaavalta.

      Lisäravinteita myös suositellaan syötäväksi pitkä lista ja niissäkin suositaan vain paria merkkiä, jotta sponsoriasiat säilyvät kunnossa. Vaihtoehtoisia (halvempia) merkkejä ei kerrota. Toki perus palautusjuoma ja omegakolmoset on ihan hyväksi, mutta tarvitseeko ihan aloittelija heti aamusta kourallisen rasvanpolttopillereitä ja treeneissäkin vielä kaikenlaisia jauheita ja pulvereita?

      Lyhyenä yhteenvetona sanoisin, että FF rahastaa julmasti ihmisiä näillä "yksilöllisillä" valmennuksilla ja katteettomilla lupauksilla. Varsinkin kisadieetit ovat saaneet todella monella elimistön ihan sekaisin ja dieetin jälkeen on vain käveleviä ihmisraunioita. Ehkä vähän kärjistetysti sanottu, mutta kuitenkin. Kisadieetit on tietenkin rankkoja ja kuluttavia, mutta valmennettavien palaute ja kokemukset lienevät kertovan asioiden oikean laidan.

    • Kisannut

      No joo, en nyt olisi ihan noin mustavalkoinen Fitfarmin suhteen.

      Ite kokeilin ekan kerran heidän ruokavalio-oppejaan jo 2010, kun Jutalla ja Bullilla oli netissä ilmainen go fat go -ruokavalio. Se toimi itelle tosi hyvin. Itellä tavoitteena oli vaan kevyt kiristely.

      2012 otin osaa heidän yhteen lihaskasvuun tähtäävään nettivalmennukseen ja siihen kuului vaihtuva ruokavalio ja vaihtuva treeniohjelma. Toimi taas erinomaisesti ja siitä jatkoinkin kisavalmennukseen ja kisasin bikinifitneksessä 2013 ja pääsin kyllä kuntoon jolla pärjäsin sm kisoissakin.

      Ite tosin oon luonteeltani tosi kriittinen ja en kaikkea tehnyt ohjeiden mukaan. Esim. en käyttänyt mitään turhia suositeltuja latureita, treenijuomia tai rasvanpolttajia. Palautusjuomaa käytin ainoastaan, ihan siitä syystä, että helpompi kuljettaa mukana ja nauttia kuin normiateria.

      Vähän kun käyttää omia aivoja ja googlea, ni ilmaista tietoa löytyypi. Treenilaturin voi korvata vaikka lasillisella anannasmehua tai banaanilla. Kaikkee ei siis tarvi ostaa mitä myydään. Kuntoon pääsee ilmankin. Noi aineet on kaikki kehitetty ihan vaan bisneksen takia. Tutkittua tietoa niiden hyödyistä/hyödyttömyydestä löytyy googlailulla paljon.

      Myöskään offilla en esim. aamupalalla vetänyt ihan määrättyä määrää vaikkapa kaurahiutaleita, vaan kuuntelin omaa kroppaa ja söin sen verran mikä tuntui fyysisesti hyvältä annoskoolta. Fitfarmilla oli paljon porukkaa, jotka farmin omilla keskustelupalstoilla valitti kuinka paljon ruokaa on ja kuinka nousee oksennus kurkkuun määrästä. Mietin silloin monta kertaa, että kyllä täytyy olla aivotonta ja typerää porukkaa, kun ei osata kuunnella omaa kroppaa ja jättää syömättä. En mä ainakaan valmentajalle kaikista omista itsepäin tehdyistä muutoksista avautunut. Mun asiahan se on. Mutta ymmärrän, että jotkut ihmiset on todella epävarmoja oman kropan kuuntelun suhteen.

      Ja tuolla joku kirjoitti, että sai rahkasta suolitukoksen. Mitä vittua. Ite söin maks kaks rahkaa päivässä. Usein korvasin rahkan vaikka munan valkuaisilla tai lihalla tai vaikka maustamattomalla proteiinijauheella.

      Ainut mistä farmi saa multa miinusta on viimeistelyviikon ohjeet. Siinä huomasi, että ohjeet ei olleet yksilölliset. Toki pääsääntöisesti ihmisten aineenvaihdunta toimii samalla tavalla, mutta itelle ruokaa oli tankkauksessa liikaa ja nesteet ei lähteneet kropasta toivotulla tavalla. Mutta sekin on oppimista. Itse opin miten oma kroppani toimii ja osaan itse viilata tuota asiaa jatkossa.

      Positiivinen ja kannustava henkilökunta
      Bull erityisesti tosi kannustava
      Hyvät ruokavaliot ja treeniohjelmat
      -Kallis, toki bisnes on aina bisnestä
      -Hintaan sisältyi mielestäni liian vähän pt/poseerauskäyntejä.
      -Markkinoidaan turhia ravintolisiä yms. pitää tässä kohtaa järjen päässä, niin säästää rahaa ja varmasti myös elimistöään.

    • MDIONIDDNI

      Emäntä ollut All Outissa ja ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kovia tuloksia tullut, ja Bull itsekin sanonut että aivan sama mitä ravinteita käytät, ei tarvitse olla fitfarmin. En tiedä sitten noista PH-dieteistä ym kusetuksista. All out ainakin toimii

    • Narutettaviariittää

      Kyllähän tilanne on se, että perusperiaatteet treenaamisessa ja syömisessä ovat hyvin yksinkertaisia. Loppu on sitten genetiikkaa. Tai douppia. Jokainen voi itse miettiä miten jutat, bullit, veetit ym. oikeasti "fysiikkansa" ovat hankkineet. Ja jokainen voi miettiä miten terveitä nämä fysiikat ovat. Mieluusti ottaisin bullin mukaan omiin treeneihini ja katsoisin, miten äijä jakselee ensimmäisen 10 minuutin mäkivedon jälkeen. Ja en ole mikään laiha kaveri (185/95), mutta hapenotto hyvin kohdillaan, kuin lihasvoimakin (luulen että nämä fittnessgurut jäisivät kauaksi taakse omaan painoon suhteutetuissa voimatesteissä). Ja ilman douppia, ilman "muodikkaita" treeniohjelmia, ilman heraa tai lisäravinteita. Kun on pienestä pojasta lähtien tehnyt kaikenlaista ja geenit kohdillaan.

      • OLEnoikeassa

        Ylempi käyttäjä, olet helvetin idootti jos luulet, että vertti on tarvinnut fysiikkaansa jotain muuta kuin kaurapuuroa. Ja luule, että hänellä palomiehenä on kohtuullinen kuntokin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3087
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2942
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2135
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1962
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1771
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1522
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1257
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe