Tarvitsisin neuvoja/vihjeitä, kokemuksen rintaääntä miten suoriudutaan kokonaisen otuksen paistosta vartaalla? Tulisi keskiaika-teemaisiin juhliin, ja luultavasti käytettäisiin porsasta, mutta jos kokemuksia lampaasta, härästä tai muusta lihasta, sekin tieto käy kyllä. Kiitos..
Kokonainen possu vartaassa?
2
4163
Vastaukset
- Hog master
Laita hakusanaksi intternettiin "whole pork barbecue" niin löytyy rutkasti kypsennysvinkkejä.
Tuosta vartaasta en oikein tiedä, kun kokonaisen sian kypsyminen vie tunteja, kuka jaksaa pyörittää varrasta? Eikä tuollaisia sika-varraslaitteistojakaan taida olla helposti saatavilla.
Yksi keino tietenkin kokonaiselle porsaalle on paistaa -Pyhän Laurin tapaan halsterissa- halkaistu porsas, mutta siinäkin menee aikaa ja "Latea" pitää voidella jatkuvasti. - J_K
Läheisistä pikku lihanjalostamoista, palvaamoista yms. kokonaista kypsää possua, jonka lämmittää vartaassa, sitä ei kypsennetä vartaassa. Nykyisin ei saa kokoinaista possua vartaassa laittaa, mikäli maksullinen tilaisuus, eli liha myydään myyty liha pitää olla tarkistettu eli halkaistu. Omissa pihabileissä voi tarjoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1532984Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3702069- 411825
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii391796Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles112956Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792