Suorin jaloin maastaveto ja pelkkä maastaveto. Onko pelkkä maastaveto sama kuin maastanosto?
Mitä eroa näillä on?
7
222
Vastaukset
- KVG!!!
Tiedätkö mistä KVG on lyhenne? Ai et? No käytä vittu Googlea!
- %ääaäaä
Maastaveto tehdään kengät jalassa ja maastanosto paljain jaloin.
- Selkeää
En jaksanut aloittaa uutta keskustelua joten...
Olen vasta aloittelemassa kuntosali treeniä ja täällä kuntosalilla ei ole ketään joka voisi kertoa välineistä / liikkeistä mitään. (Kuntosali on kunnan ja siellä ei ole työntekijöitä, ainoiastaan kahvilan vanha täti joka ottaa maksun vastaan)
Eli kun meille aina koulussa sanottiin että mitään ei saa nostaa selällä vaan AINA jaloilla, niin eikä maastaveto juuri nosteta selällä?
Ja oikea kysymys onkin, että voiko tästä liikkeestä olla enemmän haittaa selälle kuin hyötyä?- 17+20
Maastaveto tehdään sekä jaloilla, että selällä. Tärkeää on keskivartalon kontrolli, selkä ei saa pyöristyä (eli ei nosteta ojentaen selkää nikama nikamalta).
http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html
Oheisesta linkistä näet miten maastaveto tehdään. On aivan loistava selkäliike, ja muutenkin todella hyvä lähes koko vartaloa kehittävä liike (jalat, yläselkä). Suosittelen kyllä tekemään, kunhan ensin opettelee tekniikan kunnolla. Jos tekniikka on kunnossa ja painot sellaiset, että niitä vielä hyvällä tekniikalla pystyy nostamaan, selälle ei liikkeestä ole haittaa.
aloittajan kysymykseen vastaten, SJMV tehdään nimensä mukaisesti suorin jaloin. - ei selällä! ei!
17+20 kirjoitti:
Maastaveto tehdään sekä jaloilla, että selällä. Tärkeää on keskivartalon kontrolli, selkä ei saa pyöristyä (eli ei nosteta ojentaen selkää nikama nikamalta).
http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html
Oheisesta linkistä näet miten maastaveto tehdään. On aivan loistava selkäliike, ja muutenkin todella hyvä lähes koko vartaloa kehittävä liike (jalat, yläselkä). Suosittelen kyllä tekemään, kunhan ensin opettelee tekniikan kunnolla. Jos tekniikka on kunnossa ja painot sellaiset, että niitä vielä hyvällä tekniikalla pystyy nostamaan, selälle ei liikkeestä ole haittaa.
aloittajan kysymykseen vastaten, SJMV tehdään nimensä mukaisesti suorin jaloin.Maastavetoa nimenomaan EI SAA tehdä selällä!!! Vaan jaloilla, pakaroilla ja takareisillä. Selkä pysyy samassa asennossa koko liikkeen ajan (staattisena). Jos maastavetoa rupeaa repimään selällä niin rikkihän sen menee etenkin kun tangon paino parin sadan paremmalla puolella!!!
- Veterano!
17+20 kirjoitti:
Maastaveto tehdään sekä jaloilla, että selällä. Tärkeää on keskivartalon kontrolli, selkä ei saa pyöristyä (eli ei nosteta ojentaen selkää nikama nikamalta).
http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html
Oheisesta linkistä näet miten maastaveto tehdään. On aivan loistava selkäliike, ja muutenkin todella hyvä lähes koko vartaloa kehittävä liike (jalat, yläselkä). Suosittelen kyllä tekemään, kunhan ensin opettelee tekniikan kunnolla. Jos tekniikka on kunnossa ja painot sellaiset, että niitä vielä hyvällä tekniikalla pystyy nostamaan, selälle ei liikkeestä ole haittaa.
aloittajan kysymykseen vastaten, SJMV tehdään nimensä mukaisesti suorin jaloin.Siinä se oleellisin tulikin.
Tekee mieleni lisätä, että irroitus lavasta tulisi tehdä rauhallisesti, repimättä.
Useimpien vetäjien jalkojen voimataso ei riitä linkin mukaiseen irroitukseen ja vetoon vaan veto lähtee heti alkuun selällä.
Tarttis ensin saada oikea motoriikka automatisoitumaan riittävän pienillä painoila sekä reisiin puhtia ennen rautojen lisäystä.
Oikein opeteltu ja säännöllisesti tehty maastaveto on parasta selkäkipujen ennalta ehkäisyä! Tehokkaiden vatsatreenien ohella! - 11+13
ei selällä! ei! kirjoitti:
Maastavetoa nimenomaan EI SAA tehdä selällä!!! Vaan jaloilla, pakaroilla ja takareisillä. Selkä pysyy samassa asennossa koko liikkeen ajan (staattisena). Jos maastavetoa rupeaa repimään selällä niin rikkihän sen menee etenkin kun tangon paino parin sadan paremmalla puolella!!!
Miten pidät selän koko ajan samassa asennossa mavessa? Kyllä mulla hartiat osoittaa etuviistoon liikkeen alussa ja suoraan ylös liikkeen lopussa ja joudun käyttämään selkälihaksia ojentaessani kroppaa suoraan.
Ei mun välityksillä pidetä selkää pystyssä koko liikkeen aikaa. Suorana se kyllä on, mutta ei pystyssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602