Mitä eroa näillä on?

palllllo

Suorin jaloin maastaveto ja pelkkä maastaveto. Onko pelkkä maastaveto sama kuin maastanosto?

7

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KVG!!!

      Tiedätkö mistä KVG on lyhenne? Ai et? No käytä vittu Googlea!

    • %ääaäaä

      Maastaveto tehdään kengät jalassa ja maastanosto paljain jaloin.

    • Selkeää

      En jaksanut aloittaa uutta keskustelua joten...

      Olen vasta aloittelemassa kuntosali treeniä ja täällä kuntosalilla ei ole ketään joka voisi kertoa välineistä / liikkeistä mitään. (Kuntosali on kunnan ja siellä ei ole työntekijöitä, ainoiastaan kahvilan vanha täti joka ottaa maksun vastaan)

      Eli kun meille aina koulussa sanottiin että mitään ei saa nostaa selällä vaan AINA jaloilla, niin eikä maastaveto juuri nosteta selällä?
      Ja oikea kysymys onkin, että voiko tästä liikkeestä olla enemmän haittaa selälle kuin hyötyä?

      • 17+20

        Maastaveto tehdään sekä jaloilla, että selällä. Tärkeää on keskivartalon kontrolli, selkä ei saa pyöristyä (eli ei nosteta ojentaen selkää nikama nikamalta).

        http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html

        Oheisesta linkistä näet miten maastaveto tehdään. On aivan loistava selkäliike, ja muutenkin todella hyvä lähes koko vartaloa kehittävä liike (jalat, yläselkä). Suosittelen kyllä tekemään, kunhan ensin opettelee tekniikan kunnolla. Jos tekniikka on kunnossa ja painot sellaiset, että niitä vielä hyvällä tekniikalla pystyy nostamaan, selälle ei liikkeestä ole haittaa.

        aloittajan kysymykseen vastaten, SJMV tehdään nimensä mukaisesti suorin jaloin.


      • ei selällä! ei!
        17+20 kirjoitti:

        Maastaveto tehdään sekä jaloilla, että selällä. Tärkeää on keskivartalon kontrolli, selkä ei saa pyöristyä (eli ei nosteta ojentaen selkää nikama nikamalta).

        http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html

        Oheisesta linkistä näet miten maastaveto tehdään. On aivan loistava selkäliike, ja muutenkin todella hyvä lähes koko vartaloa kehittävä liike (jalat, yläselkä). Suosittelen kyllä tekemään, kunhan ensin opettelee tekniikan kunnolla. Jos tekniikka on kunnossa ja painot sellaiset, että niitä vielä hyvällä tekniikalla pystyy nostamaan, selälle ei liikkeestä ole haittaa.

        aloittajan kysymykseen vastaten, SJMV tehdään nimensä mukaisesti suorin jaloin.

        Maastavetoa nimenomaan EI SAA tehdä selällä!!! Vaan jaloilla, pakaroilla ja takareisillä. Selkä pysyy samassa asennossa koko liikkeen ajan (staattisena). Jos maastavetoa rupeaa repimään selällä niin rikkihän sen menee etenkin kun tangon paino parin sadan paremmalla puolella!!!


      • Veterano!
        17+20 kirjoitti:

        Maastaveto tehdään sekä jaloilla, että selällä. Tärkeää on keskivartalon kontrolli, selkä ei saa pyöristyä (eli ei nosteta ojentaen selkää nikama nikamalta).

        http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html

        Oheisesta linkistä näet miten maastaveto tehdään. On aivan loistava selkäliike, ja muutenkin todella hyvä lähes koko vartaloa kehittävä liike (jalat, yläselkä). Suosittelen kyllä tekemään, kunhan ensin opettelee tekniikan kunnolla. Jos tekniikka on kunnossa ja painot sellaiset, että niitä vielä hyvällä tekniikalla pystyy nostamaan, selälle ei liikkeestä ole haittaa.

        aloittajan kysymykseen vastaten, SJMV tehdään nimensä mukaisesti suorin jaloin.

        Siinä se oleellisin tulikin.

        Tekee mieleni lisätä, että irroitus lavasta tulisi tehdä rauhallisesti, repimättä.

        Useimpien vetäjien jalkojen voimataso ei riitä linkin mukaiseen irroitukseen ja vetoon vaan veto lähtee heti alkuun selällä.
        Tarttis ensin saada oikea motoriikka automatisoitumaan riittävän pienillä painoila sekä reisiin puhtia ennen rautojen lisäystä.

        Oikein opeteltu ja säännöllisesti tehty maastaveto on parasta selkäkipujen ennalta ehkäisyä! Tehokkaiden vatsatreenien ohella!


      • 11+13
        ei selällä! ei! kirjoitti:

        Maastavetoa nimenomaan EI SAA tehdä selällä!!! Vaan jaloilla, pakaroilla ja takareisillä. Selkä pysyy samassa asennossa koko liikkeen ajan (staattisena). Jos maastavetoa rupeaa repimään selällä niin rikkihän sen menee etenkin kun tangon paino parin sadan paremmalla puolella!!!

        Miten pidät selän koko ajan samassa asennossa mavessa? Kyllä mulla hartiat osoittaa etuviistoon liikkeen alussa ja suoraan ylös liikkeen lopussa ja joudun käyttämään selkälihaksia ojentaessani kroppaa suoraan.

        Ei mun välityksillä pidetä selkää pystyssä koko liikkeen aikaa. Suorana se kyllä on, mutta ei pystyssä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe