palautusjuoma mulle?`suositteluja!

palautusjuoma

oon 17-vuotias tyttö ja treenannu salilla vasta mitättömät kaks kuukautta ja vieläki mietityttää tuo palautusjuoma. käyn salilla neljä kertaa viikossa 45min. mitä palautusjuomaa suosittelette?

16

658

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edgndgn

      Riippuu vähän, mitä teet, millä intensiteetillä ja tarkoituksella,mut älä ainakaan mee ostamaan valmiita palautusjuomia. Maltodekstriinistä ja proteiinijauheesta teet huomattavasti halvemman koktailin. Ja jos et treenaa kovin tosissasi, maito ajaa saman asian

      • Hyvä neuvo.

        Asiaa.

        Ja noita voi maustaa itse. Sauvasekoittimella marjoja tai banaania sekaan, tai vaikka kaakaojauhetta.

        Maito on ihan ok etenkin jos jaksaa treenin jälkeen vielä omilla jaloilla kävellä pukukaapille ;-).


    • salikonsultti

      Proteiinidrinkki riittää. Esim. heraa 20g ja kotona sitten ruokaa kunhan sinne pääsee.

    • ihan turhaa

      Tuo on lähinnä makukysymys.
      Koska Proteeinijuomat lopulta ovat yksi tyhjän kanssa ja mainoskikka.

      Maito on todettu paremmaksi palautukseksi tai ruoka.
      Ainoa etu niistä on että voi kantaa mukana ja juoda samantien.

      Toisaalta proteiini itsessään on palautusjuomana huono koska hiilari palauttaa nopeammin treenin jälkeen.

      • 9+6

        Hiilarille palautusjuomassa ei ole mitään perusteita, ellei aio salitreenin jälkeen tehdä vielä aerobista treeniä. Proteiinia sen sijaan pitäisi saada aika nopeasti, joko ruokana tai juomana. Itsellä ainakin menee sen verran paljon aikaa ennen kuin saan ruokaa naamaan, että parempi juoda se palkkari heti treenin jälkeen.


    • essees

      es

    • rasvatonmaito kaikki tarpeelinen

    • -kp-

      leaderin protein40 ois paras.ei rasvaa.ei hiilareita.

    • Himoliikkuja 57

      Tutkimusten mukaan maito on hyvä palautusjuomana.

    • valio-

      Maito.

    • Analytico

      Taas Besservissereitä pilvin pimein...
      Kannattaisiko kuunnella ja seurata mitä liikkuvat huiput; ammattiurheilijat juovat ja syövät?
      Esim Jalkapalloiluseura AC Milan, Jääkiekkoseura Red Wings ja Koripalloilijat Orlando Magig - heillä myös käytössä maailman ykkösen, suurimman ja kauneimman; Nutriwayn tuotteet. On muuten ainoa, jolla tuotanto omissa käsissä ja saanut YKn Ympäristöpalkinnon.
      Itse olen käyttänyt näitä tuotteita vuosia. Tiedän, että ne ovat numero uno - ykköset. Eniten myydyt, vanhimmat, jo yli 75 vuotta ja koko ajan kehittyviä.

      • visserpesser

        Peräkylän pullistajat vetävät kossuvissyä ja kessua ennen ja jälkeen reenien. Vähän yskittää, muttei se renaamista haittoo. Tuloo muutenki muikee olo. Reenin jälkeen läheteet yhesä kalijoile. Kimmat on katottu jo valamiiks. Ei tartte reenipaikalta ennää ponkata.


    • himppatimppa

      Maito, piimä tai puteli olutta.

    • mustikoilla

      maitoa ja mustika soppaa......!!! (aidoista mustikoista -pakaste käy.)

    • wagner

      mites nää proteiinirahkat (ei tietty juoma) ?

      • Hyvä neuvo

        Kannattaa katsoa aika tarkkaan mitä ne sisältävät. Joissain on aivan kamala määrä kaloreita ja vielä kamalampi määrä lisäaineita.

        Skyr vanilijassa on aika hyvä energiajakauma, jos ei hiilareita ja rasvoja halua.

        Palautus_juoman_ idea on siinä, että juoma imeytyy nopeammin kuin syötävä. Kun palautusravinteet saadaan heti käyttöön, palautumisaika lyhenee.

        Parin vuoden takainen naistenlehti FIT pelottelee, että minuutin viivyttely palkkarin juonnissa pidentää palautumisaikaa tunnilla. Jos tuohon on uskominen, se rahka kannattaa vatkata löysäksi shakerissa maidon tai veden kanssa ja kietaista todellakin heti kun treeni on tehty ;-)

        Pelkkä maito on oikein hyvä palkkari pitkällekin päässeille treenareille. Jollei saa ruuasta tarpeeksi proteiinia, heraproteiinia voi lisätä maidon sekaan. Turha treenata kovaa, jollei syömästään ruuasta saa sille tarpeeksi vastetta lihaskasvua ajatellen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe