Nuoret... te olette virtsassa pikavippiriippuvuutenne kanssa. Olette elinikäisessä lainaamisen ja maksamisen kierteessä. On vain yksi tie ulos. Kuunnelkaa vanhan ja viisaan mestarin neuvoja.
Leikatkaa hiuksenne, lopettakaa pilven polttaminen ja hankkikaa kunnon työpaikka. Työtä on, ja sitä saa, kun kävelee suoraan suoraan sisään firman ovesta ja pyytää päästä keskustelemaan työhönottajan kanssa. Työpaikoilla arvostetaan oma-aloitteisia, aktiivisia nuoria, jotka ottavat suoraan yhteyttä ilman työvoimatoimistoa.
On paljon sellaisia töitä, joihin pääsee nuorena ja kouluttamattomanakin. Ruumiillisia töitä. Siivooja, pakettiautokuski, varastomies jne. Niissä on pieni palkka, mutta työvuosien myötä tulee ikälisiä ja palkankorotuksia. Eikä niin pientä palkkaa olekaan, josta ei saisi pikavippejään maksettua.
Kun olette maksaneet vipit pois omalla työllänne, toimikaa seuraavasti. Lakatkaa ottamasta lisää velkaa ja laittakaa tietty summa rahaa joka kuukausi sijoitusahastoihin.
Monissa rahastoissa riittää, kun laittaa vaikkapa 20 euroa kuussa sisään, enemmäkin tietysti saa laittaa ja kannattaakin. Tutustukaa sijoitusrahastojen toimintaan, tietoa Googlella. Myöhemmin, kun rahastojen tuotto ei enää riitä, siirtykää ostamaan osakkeita, niillä tienaa vielä paremmin.
Samalla pienentäkää kulutustanne; jättäkää pois pilven polttaminen ja juopottelu sekä kalliiden muotivaatteiden ja huippuelektroniikan ostaminen. Raittiinakin ja halvemmillakin tavaroilla pärjää.
Kun toimitte näin, minä lupaan, että jo varhaisessa keski-iässä teillä on varaa vauraaseen elämään. Voitte ilmoittaa aviopuolisolenne ja pienelle pojallenne ja tyttärellenne: "Eiköhän mennä ja osteta tämän vuokramurjun tilalle omistusasunto, ja hankitaan samalla uusi auto".
Parhaat sijoittajat tietenkin saavat tietämystä ja taitoa kartuttamalla vielä paljon, paljon enemmäkin tuottoa sijoituksilleen rahastoissa ja osakeyhtiöissä, ja päätyvät miljonääreiksi. Taidanpa lähteä ostamaan huvijahdin.
Näin pääset käsiksi rahoihin.
Vanha ja vauras
1
118
Vastaukset
- perde3
ei kannata mennä varastotöihin, menee selkä paskaks ja ihmetellään 40 vuotiaana, miten sitä on jo niin rikki ja loppu koko ihminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059