Aika sairasta touhua täällä

Kaikkea kanssa

Tehty aloite koko palstan poistamisesta tyhjänpäiväisenä.

15

115

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahkerasti lukenut

      Jos se auttaa mitenkään, niin poistetaan kokonaan. Perustetaan uusi palsta.
      Pitäisi keksiä tilalle korvaavalle palstalle osuvampi nimi. Luotsi paikalle lisäksi.
      Tämä vaan ehdotus, saa tyrmätä.
      Muuten hyvää Jussin jatkoa!

      • Kaikkea kanssa

        Ehdottomasti kannatettu näin.
        Leppoisaa Jussinjatkoa myös.


      • Kannatetaan

        Kannatetaan.Tämä ahkerasti kirjoittja pitää poistaa kokonaan,sen kirjoitukset,eivät kuulu palstalle.Nimittelyt ja alarvoiset kirjoitukset! Jos joku on eri mieltä=RIITA.Ei syöpäpotila eikä läheinen jaksa.Heillä on omat ilot ja surut.


    • silleen..

      Ja jos ymmärsin oikein, niin täällä ei saa puhua syövästä, vaan jokapäiviäisistä touhuiluista, Eikös ne voisi fb:ssa päivitellä ja täällä saada vertaistukea sairaudesta?

      • Tomera toive

        Ei niin vaan että syöpäpotilaan koko elämän kirjoista kirjoittelu olisi sallittua. Näin toivoisin ainakin ma.


    • silleen..

      Niin onhan jokaisella erilaiset tilanteet päällä. Joku on vastasairastunut ja onkii mahdollisimman paljon tietoa sairaudestaan ja jollain toisella on hoidot ohi ja ns. normaalielämässä kiinni.

    • Itse ex-sp

      Voitaisiinko suhtautua sillä tavalla, että muutama entinen sp voisi tukea tai neuvoa juuri syövän saanutta sp-ta tai kertoa kuulumisiaan?

      • kuuntelen mitä sanot

        niinhän tämä palsta toimi silloin kun se aloitettiin. Puheltiin elämästä ja mitä oltiin puuhattu, miten oli jaksettu esim sytostaattien välillä tehdä. Neuvojakin sai tarvittaessa, arkipäiväisissä syöpäpotilaan asioissa.
        Itse jaksoin raahautua tietokoneen ääreen päivittäin raskaista sytohoidoista huolimatta. Oli lohduttavaa lukea toiveista ja optimismista - elämänviisaus, rohkeus ja päättäväisyys kuului monissa viesteissä.
        Syöpään sairastuminen voi toimia elämän puhdistajana. Asiat näyttävät todelliset kasvonsa - moni elämän muka-tärkeä asia onkin kuplaa, ja jotkut jutut ovat painonsa arvosta kultaa, noin kuvaannollisesti.

        Arvokasta oli myötäeläminen ja tuen saaminen. Tälläkin palstalla alkoi sitten jotkut olla suuna päänä, kommentoimassa aina ja kaikkea. Ei sitä jaksanut lukea.

        Tämäkin palsta voisi olla myötätuntoisen kuuntelun ja vertaistuen paikka! Millä se saataisiin aikaan? Pitäisikö kaikkien kirjautua jotka kirjoittavat? Pitäisikö jotkut 'keskustelut' vain jättää kommentoimatta ja vastaamatta?

        Juuri tämä hetki elämässä on se tärkein. Ystävällinen tuntematon voi olla arvokas tuki! Minulle, parantuneelle, tämä palsta oli hyvä ja tärkeä apu.


      • -ra
        kuuntelen mitä sanot kirjoitti:

        niinhän tämä palsta toimi silloin kun se aloitettiin. Puheltiin elämästä ja mitä oltiin puuhattu, miten oli jaksettu esim sytostaattien välillä tehdä. Neuvojakin sai tarvittaessa, arkipäiväisissä syöpäpotilaan asioissa.
        Itse jaksoin raahautua tietokoneen ääreen päivittäin raskaista sytohoidoista huolimatta. Oli lohduttavaa lukea toiveista ja optimismista - elämänviisaus, rohkeus ja päättäväisyys kuului monissa viesteissä.
        Syöpään sairastuminen voi toimia elämän puhdistajana. Asiat näyttävät todelliset kasvonsa - moni elämän muka-tärkeä asia onkin kuplaa, ja jotkut jutut ovat painonsa arvosta kultaa, noin kuvaannollisesti.

        Arvokasta oli myötäeläminen ja tuen saaminen. Tälläkin palstalla alkoi sitten jotkut olla suuna päänä, kommentoimassa aina ja kaikkea. Ei sitä jaksanut lukea.

        Tämäkin palsta voisi olla myötätuntoisen kuuntelun ja vertaistuen paikka! Millä se saataisiin aikaan? Pitäisikö kaikkien kirjautua jotka kirjoittavat? Pitäisikö jotkut 'keskustelut' vain jättää kommentoimatta ja vastaamatta?

        Juuri tämä hetki elämässä on se tärkein. Ystävällinen tuntematon voi olla arvokas tuki! Minulle, parantuneelle, tämä palsta oli hyvä ja tärkeä apu.

        Samaa mieltä,silloin täältä sai taustta tukea,kun monella oli hoidot käynnissä ja toisilla juuri ohi.Pystyi kysymään mitä vain ja aina sai neuvoja ja kannustusta.Näin soisi olevan nykyisillekkin potilaille.


      • kuuntelen siis olen
        kuuntelen mitä sanot kirjoitti:

        niinhän tämä palsta toimi silloin kun se aloitettiin. Puheltiin elämästä ja mitä oltiin puuhattu, miten oli jaksettu esim sytostaattien välillä tehdä. Neuvojakin sai tarvittaessa, arkipäiväisissä syöpäpotilaan asioissa.
        Itse jaksoin raahautua tietokoneen ääreen päivittäin raskaista sytohoidoista huolimatta. Oli lohduttavaa lukea toiveista ja optimismista - elämänviisaus, rohkeus ja päättäväisyys kuului monissa viesteissä.
        Syöpään sairastuminen voi toimia elämän puhdistajana. Asiat näyttävät todelliset kasvonsa - moni elämän muka-tärkeä asia onkin kuplaa, ja jotkut jutut ovat painonsa arvosta kultaa, noin kuvaannollisesti.

        Arvokasta oli myötäeläminen ja tuen saaminen. Tälläkin palstalla alkoi sitten jotkut olla suuna päänä, kommentoimassa aina ja kaikkea. Ei sitä jaksanut lukea.

        Tämäkin palsta voisi olla myötätuntoisen kuuntelun ja vertaistuen paikka! Millä se saataisiin aikaan? Pitäisikö kaikkien kirjautua jotka kirjoittavat? Pitäisikö jotkut 'keskustelut' vain jättää kommentoimatta ja vastaamatta?

        Juuri tämä hetki elämässä on se tärkein. Ystävällinen tuntematon voi olla arvokas tuki! Minulle, parantuneelle, tämä palsta oli hyvä ja tärkeä apu.

        Minusta Cancer.palstalla oli jotenkin peloittavaa ja kliinistä, silloin kun olin sairas. Tännekin pelotti tulla, olenko todella syöpäsairas? Voiko olla totta!
        Täällä palstalla kuitenkin oli aivan ihmeellistä keskustelua. Mentiin ja touhuttiin ja sivulauseessa todettiin että oli sytotiputuksia 6 tuntia... Näin että oli elämää sairauden ohessakin, toiveita, haaveita, tunteita.

        Kun elämän rajallisuuden mahdollisuus tulee tietoisuuteen ja kokemukseen, takuulla loppuu kaikki typerät kommervenkit ja 'pelit'. Tosi ihmisyys alkaa ilmentyä kaiken itseriittoisuuden takaa Oman minän vähäpäitoinen tärkeys ehkä selviää itselle.. Voi kokea lämmintä empatiaa ja että ollaan 'samassa veneessä' , asioissa joita ei itse hallitakaan. Sen jälkeen vain tukea, tukea ja omalla olemassaolollaan ja viesteillään avata ihmisyyden suurta mysteeriä toinen toisillemme.

        Vieläkin muistelen niin hyvällä tätä palstaa, joka oli minun 'hyvä ystävä' sairausaikoina. Kunnioitus ja kiitos, Raspis, Sipatti, Loistava Polku ja monet muut! Mitä opetitte meille muille, nöyrää ja suurta ihmisyyttä.


    • -ra

      HUH hellettä alkaa nääntyä

      • sp taas

        Tälläseet kirjotukset veke täältä,ei tarttte kirjottaa jos ei oo mitään kirjotetavaa! Samoten nää nimetelyt,veke nekin!


    • -ra

      Cancerilla on monia eri syöpää sairastavia.täällä suurinosa rintasyöpää sairastavia

      • kuulollaollaan

        kuule, ei asia taida olla noin miten luulet. ei täällä "suurin osa keskustelijoista" oe rintasöpäpotilaita. varohan yleistämästä. (En minäkään ollut.)
        Ihminen aika helposti vain kiinnittää huomiota siihen mikä itseä kiinnostaa.


    • -ra

      Näinhän se on ja toiset eivät halua edes kirjoittaa mitä syöpää sairastavat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe