Aika sairasta touhua täällä

Kaikkea kanssa

Tehty aloite koko palstan poistamisesta tyhjänpäiväisenä.

15

135

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahkerasti lukenut

Jos se auttaa mitenkään, niin poistetaan kokonaan. Perustetaan uusi palsta.
      Pitäisi keksiä tilalle korvaavalle palstalle osuvampi nimi. Luotsi paikalle lisäksi.
      Tämä vaan ehdotus, saa tyrmätä.
      Muuten hyvää Jussin jatkoa!

• Kaikkea kanssa

Ehdottomasti kannatettu näin.
        Leppoisaa Jussinjatkoa myös.

• Kannatetaan

Kannatetaan.Tämä ahkerasti kirjoittja pitää poistaa kokonaan,sen kirjoitukset,eivät kuulu palstalle.Nimittelyt ja alarvoiset kirjoitukset! Jos joku on eri mieltä=RIITA.Ei syöpäpotila eikä läheinen jaksa.Heillä on omat ilot ja surut.

• silleen..

Ja jos ymmärsin oikein, niin täällä ei saa puhua syövästä, vaan jokapäiviäisistä touhuiluista, Eikös ne voisi fb:ssa päivitellä ja täällä saada vertaistukea sairaudesta?

• Tomera toive

Ei niin vaan että syöpäpotilaan koko elämän kirjoista kirjoittelu olisi sallittua. Näin toivoisin ainakin ma.

• silleen..

Niin onhan jokaisella erilaiset tilanteet päällä. Joku on vastasairastunut ja onkii mahdollisimman paljon tietoa sairaudestaan ja jollain toisella on hoidot ohi ja ns. normaalielämässä kiinni.

• Itse ex-sp

Voitaisiinko suhtautua sillä tavalla, että muutama entinen sp voisi tukea tai neuvoa juuri syövän saanutta sp-ta tai kertoa kuulumisiaan?

• kuuntelen mitä sanot

niinhän tämä palsta toimi silloin kun se aloitettiin. Puheltiin elämästä ja mitä oltiin puuhattu, miten oli jaksettu esim sytostaattien välillä tehdä. Neuvojakin sai tarvittaessa, arkipäiväisissä syöpäpotilaan asioissa.
        Itse jaksoin raahautua tietokoneen ääreen päivittäin raskaista sytohoidoista huolimatta. Oli lohduttavaa lukea toiveista ja optimismista - elämänviisaus, rohkeus ja päättäväisyys kuului monissa viesteissä.
        Syöpään sairastuminen voi toimia elämän puhdistajana. Asiat näyttävät todelliset kasvonsa - moni elämän muka-tärkeä asia onkin kuplaa, ja jotkut jutut ovat painonsa arvosta kultaa, noin kuvaannollisesti.

Arvokasta oli myötäeläminen ja tuen saaminen. Tälläkin palstalla alkoi sitten jotkut olla suuna päänä, kommentoimassa aina ja kaikkea. Ei sitä jaksanut lukea.

Tämäkin palsta voisi olla myötätuntoisen kuuntelun ja vertaistuen paikka! Millä se saataisiin aikaan? Pitäisikö kaikkien kirjautua jotka kirjoittavat? Pitäisikö jotkut 'keskustelut' vain jättää kommentoimatta ja vastaamatta?

Juuri tämä hetki elämässä on se tärkein. Ystävällinen tuntematon voi olla arvokas tuki! Minulle, parantuneelle, tämä palsta oli hyvä ja tärkeä apu.

• -ra
        kuuntelen mitä sanot kirjoitti:

niinhän tämä palsta toimi silloin kun se aloitettiin. Puheltiin elämästä ja mitä oltiin puuhattu, miten oli jaksettu esim sytostaattien välillä tehdä. Neuvojakin sai tarvittaessa, arkipäiväisissä syöpäpotilaan asioissa.
        Itse jaksoin raahautua tietokoneen ääreen päivittäin raskaista sytohoidoista huolimatta. Oli lohduttavaa lukea toiveista ja optimismista - elämänviisaus, rohkeus ja päättäväisyys kuului monissa viesteissä.
        Syöpään sairastuminen voi toimia elämän puhdistajana. Asiat näyttävät todelliset kasvonsa - moni elämän muka-tärkeä asia onkin kuplaa, ja jotkut jutut ovat painonsa arvosta kultaa, noin kuvaannollisesti.

Arvokasta oli myötäeläminen ja tuen saaminen. Tälläkin palstalla alkoi sitten jotkut olla suuna päänä, kommentoimassa aina ja kaikkea. Ei sitä jaksanut lukea.

Tämäkin palsta voisi olla myötätuntoisen kuuntelun ja vertaistuen paikka! Millä se saataisiin aikaan? Pitäisikö kaikkien kirjautua jotka kirjoittavat? Pitäisikö jotkut 'keskustelut' vain jättää kommentoimatta ja vastaamatta?

Juuri tämä hetki elämässä on se tärkein. Ystävällinen tuntematon voi olla arvokas tuki! Minulle, parantuneelle, tämä palsta oli hyvä ja tärkeä apu.

Samaa mieltä,silloin täältä sai taustta tukea,kun monella oli hoidot käynnissä ja toisilla juuri ohi.Pystyi kysymään mitä vain ja aina sai neuvoja ja kannustusta.Näin soisi olevan nykyisillekkin potilaille.

• kuuntelen siis olen
        kuuntelen mitä sanot kirjoitti:

Minusta Cancer.palstalla oli jotenkin peloittavaa ja kliinistä, silloin kun olin sairas. Tännekin pelotti tulla, olenko todella syöpäsairas? Voiko olla totta!
        Täällä palstalla kuitenkin oli aivan ihmeellistä keskustelua. Mentiin ja touhuttiin ja sivulauseessa todettiin että oli sytotiputuksia 6 tuntia... Näin että oli elämää sairauden ohessakin, toiveita, haaveita, tunteita.

Kun elämän rajallisuuden mahdollisuus tulee tietoisuuteen ja kokemukseen, takuulla loppuu kaikki typerät kommervenkit ja 'pelit'. Tosi ihmisyys alkaa ilmentyä kaiken itseriittoisuuden takaa Oman minän vähäpäitoinen tärkeys ehkä selviää itselle.. Voi kokea lämmintä empatiaa ja että ollaan 'samassa veneessä' , asioissa joita ei itse hallitakaan. Sen jälkeen vain tukea, tukea ja omalla olemassaolollaan ja viesteillään avata ihmisyyden suurta mysteeriä toinen toisillemme.

Vieläkin muistelen niin hyvällä tätä palstaa, joka oli minun 'hyvä ystävä' sairausaikoina. Kunnioitus ja kiitos, Raspis, Sipatti, Loistava Polku ja monet muut! Mitä opetitte meille muille, nöyrää ja suurta ihmisyyttä.

• -ra

HUH hellettä alkaa nääntyä

• sp taas

Tälläseet kirjotukset veke täältä,ei tarttte kirjottaa jos ei oo mitään kirjotetavaa! Samoten nää nimetelyt,veke nekin!

• -ra

Cancerilla on monia eri syöpää sairastavia.täällä suurinosa rintasyöpää sairastavia

• kuulollaollaan

kuule, ei asia taida olla noin miten luulet. ei täällä "suurin osa keskustelijoista" oe rintasöpäpotilaita. varohan yleistämästä. (En minäkään ollut.)
        Ihminen aika helposti vain kiinnittää huomiota siihen mikä itseä kiinnostaa.

• -ra

Näinhän se on ja toiset eivät halua edes kirjoittaa mitä syöpää sairastavat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe