Jokin aika sitten ratsastuksenopettajani kertoi, että hevonen ei saa syödä kuolaimet suussa heinää tai muuta, koska se voi silloin tukehtua siihen. Mutta entä heppanamit ja muut makupalat? Voiko niitä syöttää hepalle, jolla on kuolaimet suussa? Olen nähnyt, että monet syöttävät, mutta kannattaako?
Voiko hevoselle antaa makupaloja kun...
4
2497
Vastaukset
- katherine
Jos opettaja kieltää antamasta hevoselle mitään, silloin älä anna mitään. Miksi pitäisi syöttää nameja? Ihan turhaan opetat hevosen vaan kerjäämään (joka voi johtaa jopa näykkimiseen) antamalla sille nameja.
Jos haluat jotain hevoselle syöttää, anna sille ratsastuksen jälkeen, kun varusteet on otettu pois, jotain leipaa tms. ruokakuppiin. Olen aivan samaa mieltä Katherinen kanssa. Ei makupaloja kädestä yleensäkään. Vaikka itse antaisikin "vain kerran", siellä voi olla muutama kymmenen muuta jotka antavat myös "vain kerran" ja hevoselle se onkin sitten jo jatkuvaa. Meillä ei tarvitse antaa kädestä kuin muutaman kerran, niin poni alkaa jo näykkiä.
- hadelma
Pitääkö teidän ratsastamat hepat banskusta?
http://www.sportriders.fi/index.php?route=product/category&path=71_90 - Kasiro
Meillä ei olla tarjottukaan banskua, parempaakin on. Eli leipää, porkkanaa, omenaa tms ja aina kupista. Vain erikoistilanteissa annetaan joskus kädestä ja silloinkin hyvin pieni pala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1321865
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup171779Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3301076- 621066
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene81032J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen991027- 66911
- 59888
- 2811
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi41796