Moi, teen koulussa opinnäytetyötä ja kaipaisin nyt vähän neuvoa kun omat keinot on koitettu.. eli tarvitsisin mahd. paljon tietoa marsipaanista: sen historiasta, valmistuksesta yms. kaikesta siihen liittyvästä. Tietääkö joku hyvää kirjaa tai netti osoitetta jota en ole vielä löytänyt? KIITOKSIA!
MARSIPAANI
7
805
Vastaukset
- Leo R
Kyseleppäs kirjastoista tai kaupoista "Kondiittorin käsikirjaa".
Sieltä löytyy olennainen tieto marsipaanista ja sen valmistamisesta ynnä muusta suussa sulavasta.
Sen on julkaissut Suomen Leipuriliitto ja kirjoittajat ovat Heinonen- Jouppila- Salovaara. - Opiskelija
Moi!
Missä koulussa opiskelet?- bakery
loviisas,kui?
- Opiskelija
bakery kirjoitti:
loviisas,kui?
Ei muuten vaan. Opiskelen itsekin leipuri-kondiittoriksi! Aattelin että jos vaikka samalla luokalla ollaan.. mutta itse oon Tampereella. Päättötyön aihetta mietin minäkin moneen otteeseen, kunnes lopulta jotain löytyi. Kuinkas sulla? Ootko "omalla alalla"?
- bakery
Opiskelija kirjoitti:
Ei muuten vaan. Opiskelen itsekin leipuri-kondiittoriksi! Aattelin että jos vaikka samalla luokalla ollaan.. mutta itse oon Tampereella. Päättötyön aihetta mietin minäkin moneen otteeseen, kunnes lopulta jotain löytyi. Kuinkas sulla? Ootko "omalla alalla"?
Jaa jaa.. se on hyvä ammattin valinta. Itse olen käynyt jo kokki koulun ja kiinnostus on kuitenkin kallistunut tänne leipuri-kondis linjalle. Joo tää on se "oma ala" totaalisesti. Päättötyö on nyt hyvässä mallissa. Piti ensin tehdä marsipaanista mutta teenkin nyt lasten kakuista kun tuli pikku kipinä parin tilauksen kautta aiheeseen :) Saakos kysyä mistä itse teet kyseisen työn? Miltä susta tuntuu et oikee valinta tulevaan ammattiin?
- Opiskelija
bakery kirjoitti:
Jaa jaa.. se on hyvä ammattin valinta. Itse olen käynyt jo kokki koulun ja kiinnostus on kuitenkin kallistunut tänne leipuri-kondis linjalle. Joo tää on se "oma ala" totaalisesti. Päättötyö on nyt hyvässä mallissa. Piti ensin tehdä marsipaanista mutta teenkin nyt lasten kakuista kun tuli pikku kipinä parin tilauksen kautta aiheeseen :) Saakos kysyä mistä itse teet kyseisen työn? Miltä susta tuntuu et oikee valinta tulevaan ammattiin?
Meikäläisen osalta päättötyö ei edisty yhtä nopeesti.. Aika hidasta. Ei oikein saa aikaseksi! Mulla on aiheena Pikkuleivät. Periaatteessa siitä saa aika laajankin työn. Jos rupee kertoon kaikkee historiaa ym kauheen tarkasti. No, mulle ei ollu 9. luokalla yhtään selvillä minne meen tai mitä teen. Sitten aattelin vaan että leipominen on aina kiinnostanut, ja... "siitä se ajatus sitten lähti"! Mutta ala tuntuu oikeelta. Ekaks aattelin että leipominen on enemmän mun juttu, mutta tää kondis- puolikin vaikuttaa nyt entistä kiinnostavammalta, mitä pidemmälle opiskellaan. Seuraavaksi pitäs löytää jostain kiinnostava työssäoppimispaikka!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474