Ihminen joka ei tunnista lihassaan riehuvaa synnin voimaa

Heräjä joka makaat

Hän ei ole uudestisyntynyt kristitty. Jokainen ihminen tekee useita kymmeniätuhansia kertoja syntiä päivässä, halusi taikka ei. On selvää että ellei tätä tiedosta itsessään tapahtuvaksi on hengellisesti kuollut kuin puu.

Näiden raukkojen kanssa me Krisdtukseen uskovat uudestisyntyneet kristitytolemme purjeissa. Pilkkaa, halveksuntaa, Jumalan sanan vääristelyä, kuvottavaa tekopyhyyttä, tällaista ei ole mukavaa seurata, kun tietää millainen loppu näiden ihmisten elämällä on.

45

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokea ei näe

Ei pölyhiukkaset pimeässä huoneessa näy. Vasta kun aurinko pilkistää ikkunasta sisään, silloin näkee huoneilman todellisen koostumuksen. Sama tapahtuu hengrellisessä elämässä. Ilman Kristusta itsensä varassa "vanhurskaiksi" tulleet ovat umpisokeita, ei heidän huoneissaan oleva pöly näy heille itselleen lainkaan.

• uusi luomusko vanhaa

mallia..

Kuinka se on mahdollista että uusi luomus tekee tuhansia syntejä päivässä ?

kertokaa ja antakaa samalla Raamatusta kohtia jossa Paavali opettaa tällä tavalla ?

• Hengestä syntynyt

Kuinka on mahdollista? Kysymys on luonnollisen ihmisen luonnollisesta elämästä.

Kuinka on mahdollista elää ilman syntiä? Tällaista ei löydy mistään Raamatusta eikä käytännön elämässä ole yhtäkään ihmistä, joka eläisi viisi minuuttia tekemättä ajatustensa tasolla jo monta syntiä.

***) Uudestisyntymättömät eivät tiedä HENGEN LAISTA mitään, sillä he nukkuvat syvää synnin unta, elävät omien himojensa ohjaamina. Tällöin vältytään kaikilta näiltä ristiriidoilta joita Jumalan tahto ja ihmisen tahto aiheuttavat uskossa valvoville kristityille. Synnintunto puuttuu HENGESTÄ uudestisyntymättömiltä. Syntihän on juuri tuo ristiriita joka on Jumalan tahdon ja ihmisen tahdon välillä. Kun ihminen elää oman tahtonsa ohjaamana, ei hänellä ole ristiriitoja Jumalan kanssa. Hän on silloin itse itselleen Jumala.

Room. 7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

Room. 7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        Room. 7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        Room. 7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        ________

Room. 7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        ***) Room. 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Room. 7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        Room. 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        Room. 7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Room. 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        Room. 8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        Room. 8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        Room. 8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

• VOIMA ON

Siis minä en voi käsittää näit luterusten juttuja !

Mitä järkeä tällaisessa on olevinaan, että on Jeesus ja on Vapahtaja ja on Pyhä henki ja koko taivaan väki tekemässä uutta luomusta ihmiseen, ja sitten sanotaan että se ei merkitse mitään !?

Mit merkillistä pelleilyä tämä tällainen oikein on olevinaan, ja lutteriko sen on saanut aikaan tällaisen voimattoman Jumalan, jolla ei olekkaan mitään valtakuntaa johon ihminen saa atua jo tässä ajassa, vaan että ollaan vaan otsa märkänä perisynnin pauloissa ja siihen kurjuuteen hoetaan armoa ja lisää armoa !

Eikö se ole todellista armoa, että saadaan myös VOIMA, jonka keskellä voidaan elää uutta elämää uudessa luomuksessa, ja silloin ei kyllä taatusti tehdä tuhansia syntejä päivittäin !

Koko asetelma on teillä järkeä vailla ja mieletön Jumalan pilkkaa lähentelevä omatekoinen oppi.

mutta siinäpä se vauvakasteen voima sitten onkin, se ei kykene mihinkään koska mitään uutta luomusta ei ole koskaan syntynytkään sen perusteella.

• LEIFF.

" script:void(0);"

Oletan että oikea merkit , sinun löytämiseksi , et ole vieläk'ään löytänyt
        sellaista ihanuutta KUIN LAPSI kASTE , JA UUDESTISYNTYMINEN .

• voi piruparkaa

Sinun lihastasi ei uutta luomusta tule. PIrullisemmaksi ei ihminen enää tule. Pimeämmäksi ei voi enää hengellisesti ihminen sokeutua, kun sinä olet

• kummin poika

En muista edellsitä, jälkimmäisen kyllä se oli vuosi -72

on kuin eilinen päivä, järisyttävä uukäännös kaikessa.

vauvan kasteessa ei tapahdu enempää kuin se että pää vähän kastuu.

ei yhtään mitään muuta. ei taivaassa eikä maan päällä. ei kummeissa eikä kummituksissa sen enempää.

• helvetis heräät

Tuossa minkä pilkan lausuit Jeesuksesta, riittää katumista iankaikkisesti

• pai pai paitaressut
        helvetis heräät kirjoitti:

Tuossa minkä pilkan lausuit Jeesuksesta, riittää katumista iankaikkisesti

Tässä taas malliesimerkki tämän haaran (20 jälellä) keskustelutavoista !

Eipä tässä muuta järkevää voi tehdä kuin ottaa etäisyyttä tähän sakkiin.

mitään Raamatullista kristilisyyttä täällä ei ole.

• "Jokainen ihminen tekee useita kymmeniätuhansia kertoja syntiä päivässä, halusi taikka ei."

Tämä pietistinen omassa syntisyydessään kieriskely alkaa saada vaan huvittavampia muotoja. Ilmeisesti lainaamaan lausahdus on tarkoitettu vakavasti otettavaksi. Tehdäänkö ajatuskoe:

Valveillaolonsa aikana ihminen elää noin suunnilleen, laskennallisesti, 57000 sekuntia. Ihminen siis tekee, sanokaamme nyt vaikka autolla ajaessaan, synnin joka toinen sekunti. Hän ehkä miettii mökkien kuopan täytteitä, leikkimökki maalaamista, naapurin mummon roskien viemistä tai 15-vuotishääpäivänsä muistamista. Kaikki nämä hetket ovat siis synnin täyttämiä?

Aloittajan vakiovastaus on varmaan, että siellähän se vanhempiensa opetukset hylännyt hellariluopio ottaa taas askelia kohti kadotusta. Mutta hei, sen olen jo kuullut. Mitäpä jos välillä, ihan vaikka vaihtelun vuoksi, ottaisit kantaa itse asiaakin.

• voi voi voi voi

Synti huvittaa luopiohellaria. Iloinen on saat'anakin kaikista tällaisista luopioista.

Olen sanonut kerran jos toisenkin, saman voi lukea myös Raamatusta, että elävään uskoon kuuluu myöskin elävä synnintunto. Syntiä eivät ole vain tietyt synneiksi mielletyt teot, syntiä ovat myös JUmalan tahdon vastaiset ajatukset ja kaikki laiminlyönnit siinä mitä Jumala sanassaan meille tehtäviksi ilmoittaa.

Kun synnintuntoa ei ole, niin synti on jopa naurettavan hauskaa, kuten todistit. Ikävä kyllä silloin ei ole pelastavaa uskoakaan.

Ps. 5:10 Sillä heidän suussaan ei ole luotettavaa sanaa, heidän sisimpänsä on turmiota täynnä, heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he liukkaasti liehakoivat.

Matt. 5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
        Matt. 5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Matt. 5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        Matt. 5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

Synti ei kadota, synnit saa anteeksi kun ne tunnustaa ja hylkää. Mutta epäusko kadottaa.

• tyhjiä tynnyreitä

Siis näiden kanssa ei näköjään synny minkäänlaista vuoropuhelua !

He eivät osaa muuta kuin kirota ja puhua p..kaa.

Minkäänlaista hengellsitä antia ei heiltä löydy. Mitä te olette ?

• se nyt vaan on näin

"Juutalaiset" jotka eivät parannusta tarvitse ovat aina suuttuneet parannussaarnaan.
        Kun evankeliumi Kristuksesta lähti leviämään, sinne juoksivat judaistit heti perässä, kivet käsissään.

Kun aletaan puhumaan synnistä henkilökohtaisella tasolla ja parannuksen tarpeesta, niin silloin nämä omavanhurskaat tekopyhät alkavat etsimään kiviä käsiinsä, joilla teloittaisivat totuuden puhujan.

• milloin riittää

Teillekö ne synnit pitää tulla tunnustamaan ?

Eikö riitä se että ne on tunnustettu Jumalalle, sovittu asiomaisten kanssa, poliisinkin jos tarpeen, kelle vielä pitää synti tunnustaa että se teille kelpaisi ?!

Olen itse tullut uudestisyntyneeksi pian viiskyt vuotta sitten, jokaisen asian jonka JUmalan Henki nosti esiin, kävin sopimassa mitä olikin sovittavaa, olkoot vaikka Grönlannissa asinomainen.

Pitääkö tulla eslestapapin eteen polvistumaan vielä sittenkö kelpaisi miten on kertokaa edes suomeksi ilman räkätystä ja ilveilyä.

• su***

Tekeekö lehmä syntiä kun se hyppää toisen lehmän selkään kun se on "härillään"
      Tekeekö hevonen syntiä kun se pas.kantaa keskelle tietä. Tekeekö koira syntiä kun se haukkuu posteljoonia. Tekeekö hel.vetin hevosmies "alias Jeesuksen oma" syntiä kun hän haukkuu lähimmäistään pirun penikaksi? Kaikki ovat Luojamme luojia, paitsi tää hevosmies, hän on Luojamme suuria erehdyksiä joita hän katuu, ja antaa hänet pahan puolen keskushyökkääjäksi. Siinä joukkueessa tää hevosmies viihtyy.

• ihme oppia

Kun Paavali sanoo eräässä kohdassa " olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, ja tästedes minua odottaa vanhurskauden seppele...(ulkomuistista ) ..", niin miten tässä lausumassa on todettavissa tuo aloituksen lause...kymmenistätuhansista synneistä..?

Kertokaa miksi Paavali ei puhu sanakaan taaskaan teidän oppinne puolesta !

• Kyllä puhuu!

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

• nyt kuullaan pian
        Kyllä puhuu! kirjoitti:

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Eli mitä tahdot sanoa tuosta minkä laitoit kopioiden esiin ?

oletko siis sitä mieltä että Paavali teki yhtenään syntiä vaan mikä on sanomasi !?

kerro selvin sanoin kerrankin.

• kuuntelepas tästä.

• voi uudestisyntymätt
        nyt kuullaan pian kirjoitti:

oletko siis sitä mieltä että Paavali teki yhtenään syntiä vaan mikä on sanomasi !?

Eihän ihmisen mitään tehdä tarvitse, tehdäkseen syntiä sekunnista toiseen. SE että on perinyt ihmisen geenit (syntynyt ihmiseksi) riittää tekemään 100%:sti syntisen.

• selvin sanoin kerran
        nyt kuullaan pian kirjoitti:

Paavalin elämä ulospäin varmasti oli esimerkillistä. Ei hän sillä tavalla syntiä tehnyt, että muut olisivat hänet syntiseksi havainneet. Paavalin ja muidenkin syntiongelma on enemmän sisäinen. Ajatukset, motiivit, asenteet voivat olla monin tavoin vääriä. Sydän ei EHYESTI voi rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseään.

Sanojen käytössä meistä näkyy usein ulospäinkin, ettei sisällä kaikki ole puhdasta. Monet tekemättäjättämiset ovat myös jatkuva aihe syyttää itseään. Ei koe, että on tehnyt kaikkensa, tai riittävästi. Kunniaa oman uskonelämän saavutuksista halutaan ottaa myös itselle. jne jne

ETK EHKÄ OLE TÄLLAINEN? Olepa rehellinen, KERRANKIN!

• miksi anemia
        voi uudestisyntymätt kirjoitti:

Eihän ihmisen mitään tehdä tarvitse, tehdäkseen syntiä sekunnista toiseen. SE että on perinyt ihmisen geenit (syntynyt ihmiseksi) riittää tekemään 100%:sti syntisen.

No älä nyt ihan hulluja puhu !

niinkö heikko on sinun Jumalasi ettei anna mitään voimaa synnin ylitse ?

Eikös Sana sano, että naulitkaa siis lihanne ristille himoineen ja haluineen !

Miksi et ole naulinnut vaan teet yhtenään syntiä, kerro mitä vastaan kun Jeesus kysyy sinulta tuon.

alatko itkeä tihuuttaa ja sanot etten minä pysty, johon Jeesus sanoo, että enkö Minä olekkaan sinun voimasi Henkeni kautta ?

• Paavaliko valehteli
        selvin sanoin kerran kirjoitti:

Paavalin elämä ulospäin varmasti oli esimerkillistä. Ei hän sillä tavalla syntiä tehnyt, että muut olisivat hänet syntiseksi havainneet. Paavalin ja muidenkin syntiongelma on enemmän sisäinen. Ajatukset, motiivit, asenteet voivat olla monin tavoin vääriä. Sydän ei EHYESTI voi rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseään.

Sanojen käytössä meistä näkyy usein ulospäinkin, ettei sisällä kaikki ole puhdasta. Monet tekemättäjättämiset ovat myös jatkuva aihe syyttää itseään. Ei koe, että on tehnyt kaikkensa, tai riittävästi. Kunniaa oman uskonelämän saavutuksista halutaan ottaa myös itselle. jne jne

ETK EHKÄ OLE TÄLLAINEN? Olepa rehellinen, KERRANKIN!

Eli tarkoitat että Paavali oli epärehellinen sanoessaan kilvoitelleensa hyvän kilvoituksen niinkö ?

kerro suomeksi.

• en kerro vielä
        Paavaliko valehteli kirjoitti:

Eli tarkoitat että Paavali oli epärehellinen sanoessaan kilvoitelleensa hyvän kilvoituksen niinkö ?

kerro suomeksi.

Enempää voimia en tässä kohdassa ala sinun kanssasi turhaan tuhlata. Nämä asiat tulevat selviämään vielä sinullekin, mutta nyt olet oman voimasi ja vanhurskautesi tunnossa, ylpeä ja sokea fariseus.

• Palava Pensas

Jeesus on Vapahtaja ja pelastaa synnistä.

Apostolit tekivät täyskäännöksen ja heistä tuli todellisia Jeesuksen jalanjälkien seuraajia.
      Ei vain teoriassa vaan ihan käytännössä.

Heidät tapettiin (paitsi yksi alkuperäinen apostoli, Johannes) uskonsa takia.

He tekivät täyttä totta uskostaan eivätkä muuta halunneet kuin levittää vapauttavaa evankeliumia ihmisten keskuuteen.
      Pelkäämättä sitä että heidät saatetaan teurastaa...niin suuri oli raivo todellsia uskovia kohtaan.

Uudestisyntymisessä tapahtuu aina vahdin vaihto, muuttuu Herra.
      Ei Jumalan Poika niin voimaton ole ettei pysty muuttamaan kokonaan ihmisen elämänsuuntaa.

Hepr. 2:15

ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.

Uudestisyntymässä siirrytään kuoleman valtakunnasta elämään, saatanan vallasta Jumalan rakkaan Pojan valtakuntaan, pimeydestä valkeuteen.

Ja nämä ovat ihan koettavissa kun kunnolla ottaa Jumalan Sana vastaan !

• höpötä mitä höpötät

Jumalan Pojan valtakuntaan siirtyminen vapauttaa OMANTUNNON pelosta ja lain orjuudesta. Elämä ei muutu synnittömäksi eikä tule täyteen ulkoista menestymistä.

Siksi evankeliumi on PAHENNUS ja HULLUTUS. Se antaa varman toivon, mutta tuo toivo ei tässä ajassa vielä erityisen hyvin täyty.

1. Kor. 15:19
        Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

Uskovat olivat tuolloin ja ovat nyt ULKONAISESTI ARVIOIDEN surkuteltavaa joukkoa!

Sinä etsit jotain Amerikan Voima-Jeesusta, joka muuttaa maanpäällisen elämäsi paratiisiksi ja poistaa itkut ja huokaukset kertaheitolla jossain voimakokemuksessa. Sinun uskontosi ei ole kristinuskoa. Etkä uskalla kuvata rehellisesti, millaista sinunkin elosi oikeasti on!

• paatuneet roistot

Jeesus pelastaa synninrangaistuksesta. Ainoat synnittömät (elävät valheessa)
        ovat synteihinsä kuolleet omavanhurskaat, joilla ei ole mitään käsitystä siitä mitä Raamatussa lukee.

• su***

No mitä siellä lukee?

• No tätähän siellä

8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• miksi ei voimaa
        No tätähän siellä kirjoitti:

8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Niin eli mitä sitten ?

mitä haluat sanoa tuon Raamatunkohdan kautta ?

tarkoitatko että uskovalla ei ole oikeastaan mitään mahdollisuutta muut akuin jatkaa vaan synnin tekemistä ja samalla vedota armoon ?

tämähän on pelleilyä tällainen uskovaisuus.

• No tätähän siellä kirjoitti:

Paavali sanoo kirjeessään Timoteukselle, että ON suurin syntinen. Hän ei sano, että oli joskus suurin syntinen vaan ON edelleen. Jos Paavaliltakaan eivät synnit poistuneet mihinkään, niin kuinka joku täällä voi väittää että hänellä ei ole syntiä?

1. Tim. 1:15 Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.

1. Kun. 8:46, 2. Aik. 6:36 : "Jos he tekevät syntiä sinua vastaan -- eihän ole ihmistä, joka ei tee syntiä --...

Saarn. 7:20 Maan päällä ei ole yhtäkään niin hurskasta, että hän tekisi aina vain hyvää eikä koskaan syntiä.

Ps. 32:2 Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue viaksi hänen syntiään ja jonka sydämessä ei ole vilppiä.

Suurin synti on epäusko:

Joh. 16:9 Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,

• surullista kyllä
        tyhmelin kirjoitti:

Paavali sanoo kirjeessään Timoteukselle, että ON suurin syntinen. Hän ei sano, että oli joskus suurin syntinen vaan ON edelleen. Jos Paavaliltakaan eivät synnit poistuneet mihinkään, niin kuinka joku täällä voi väittää että hänellä ei ole syntiä?

1. Tim. 1:15 Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.

1. Kun. 8:46, 2. Aik. 6:36 : "Jos he tekevät syntiä sinua vastaan -- eihän ole ihmistä, joka ei tee syntiä --...

Saarn. 7:20 Maan päällä ei ole yhtäkään niin hurskasta, että hän tekisi aina vain hyvää eikä koskaan syntiä.

Ps. 32:2 Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue viaksi hänen syntiään ja jonka sydämessä ei ole vilppiä.

Suurin synti on epäusko:

Joh. 16:9 Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,

Näin se on tyhmelin kuten alussakin kirjoitin, heillä ei ole elävää synnintuntoa.
        Herää vaan kysymys miksi ihminen yleensä puhuukaan armosta, kun sitä ei itse tarvitse. Omavanhurskaus on etevä, näitä "synnittömiä" meillä on riittänyt useiden vuosien ajan uskossaan eläviä kristittyjä kiusaamassa.

• oikeaa voimaa tarvit
        miksi ei voimaa kirjoitti:

Niin eli mitä sitten ?

mitä haluat sanoa tuon Raamatunkohdan kautta ?

tarkoitatko että uskovalla ei ole oikeastaan mitään mahdollisuutta muut akuin jatkaa vaan synnin tekemistä ja samalla vedota armoon ?

tämähän on pelleilyä tällainen uskovaisuus.

KOSKA TARVITSEMME RISTIN VOIMAA! Emme tee mitään tuolla sinun halajamallasi voimalla!

Meidät PELASTAA JA PITÄÄ PELASTETTUNA Jeesuksen veri.

ARMOSSA ON MEILLE KYLLIN! VOIMA TULEE TÄYDELLISEKSI HEIKKOUDESSA.

ETSIT VÄÄRÄNLAISTA VOIMAA, ETTÄ AJALLINEN ELÄMÄSI OLISI MUKAVAMPAA!

ETK NÄE VÄÄRIÄ ITSEKKÄITÄ MOTIIVEJASI!?

• Luepas joskus tämä
        oikeaa voimaa tarvit kirjoitti:

KOSKA TARVITSEMME RISTIN VOIMAA! Emme tee mitään tuolla sinun halajamallasi voimalla!

Meidät PELASTAA JA PITÄÄ PELASTETTUNA Jeesuksen veri.

ARMOSSA ON MEILLE KYLLIN! VOIMA TULEE TÄYDELLISEKSI HEIKKOUDESSA.

ETSIT VÄÄRÄNLAISTA VOIMAA, ETTÄ AJALLINEN ELÄMÄSI OLISI MUKAVAMPAA!

ETK NÄE VÄÄRIÄ ITSEKKÄITÄ MOTIIVEJASI!?

LUE Olav Valen-Sendstadin kirja "Pistin lihassa", niin alat älytä oikein, mitä kristillinen usko on!

• 5+7#

Ulosheittäjä, Jos haluat dominoida näitä keskusteluja, niin koita pysyä asiassa, äläkä opeta tekojen oppia.

"Synti ei kadota, synnit saa anteeksi kun ne tunnustaa ja hylkää. Mutta epäusko kadottaa."

Synti ei kadota, vaan epäusko pelastuksesta. Mikään meidän tekeminen ei auta pelastukseen vähääkään, ei vaikka kuinka tunnustamme ja korjaamme.

• Vapahtaja VApahtaa

Ei täällä ole uskovaisia olemassakaan !

Jos on joskus syntynyt Jumalan Hengestä, ei se ole mahdollista jäädä tällaiseen sokeuteen japimeyteen kuin täällä hyppää silmille joka paikassa.

Raamatusta ei mitään ymmärretä, kaikki väännetään omaan epäoppiin sopivaksi sotkuksi jossa jäljelle ei jää kuin sakramenteissa kieriskely ja syntisyydellä mässäily josta ei ole aikomustakaan tehdä parannusta.

Tuokin edellisen loppulause on suurta Raamatun vääristelyä että synti ei kadota vaan epäusko pelastuksesta !!

Miten kukaan voi edes puhua pelastuksesta ellei ole ensin uudestisyntynyt Jumalan Hengestä !!"??

Ja miten kukaan voi tulla terveeksi ellei ensin tunne syntejään ja huuda avuksi Herran nimeä eli tukle parantajan tykö!

Ja kun taivaallinen parantaja tekee työnsä, eikö Hän teekkään kokonaista puhdistusta vaan vain ehkä puhaltaa pipiin pari kertaa ja lähettää potilaan kotiin päivittelemään syntisyyttään ja tekemään tuhnasia syntejä joka päivä jopa nukkuessaan !!

Siis, jospa jo tulisitte uskoon vihdoinkin ja pääsistte elämän leivpään käsiksi.

• herää valvomaan

Totta on, että Jeesus puhdistaa kaikesta synnistä kertakaikkiaan kun ihminen kääntyy kadotukseen johtavalta tieltään katuen syntejään.

Mutta ihminen, jos hän on herännyt joutuu tunnustamaan päivittäin, että hän puhdidtuksesta huolimatta tekee ajatuksin, sanoin, töin ja laiminlyönnein syntiä. Joka sitä itsessään ei tunnista, on kuolleessa tilassa.
        Miten hän kerran pestynä ja puhdistettuna on taas siinä tilassa?
        Valvomattomuuttaan. Itsekkyyttään. Laiskuuttaan.
        Siksi raamatussa on monet kehoitukset, että valvokaa!!

Tosiasia on, juuri niinkuin apostoli Paavalikin tunnustaa, että hän ruumiissaan tekee sitä, mitä ei tahdo (sisällisen ihmisen eli uudestisyntyneen puolesta) ja näin on turvauduttava Kristukseen päivittäin. Se on: Joka päiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.

Emävalhe siis on, jos joku väittää, ettei hänellä ole syntiä.
        Kristitty tarvitsee Jeesusta JOKA PÄIVÄ juuri oman syntisyytensä takia. Se ei ole mitään synnissä kieriskelyä vaan totuuden tuntoa ja rehellisyyttä Pyhän ja lähimmäisten edessä.

Tässä näkyy kirkkaasti se, että joka ei tunne periturmellustaan, eli perisyntisyyttään, sille ei aukea synniksi se kaikki, minkä Sana ilmoittaa.

Hän höpöttää luonnevioista ja syyttää Jumalaa, joka on hänet luonut tälläiseksi. "minä nyt olen vaan tällainen" Eikä nöyrry Herran edessäkään kokonaan syntiseksi. Elää itsepetoksessa ja näyttelee ihmisille hurskauttaan.
        Jos yksikin onnistunut päivä tulisi, senkin ihminen mieluusti ottaisi omaksi onnistumisekseen.

• 5+7#

Vapahtaja VApahtaa
        28.6.2013 06:11

Tuokin edellisen loppulause on suurta Raamatun vääristelyä että synti ei kadota vaan epäusko pelastuksesta !!

Jos ei sinulla ole uskoa pelastukseen ja sovitukseen, niin luuletko sovittavasi itsesi katumisellasi ja syntiesi korjaamisella?

• paatuneita ovat
        5+7# kirjoitti:

Vapahtaja VApahtaa

Jos ei sinulla ole uskoa pelastukseen ja sovitukseen, niin luuletko sovittavasi itsesi katumisellasi ja syntiesi korjaamisella?

5 7# 28.6.2013 klo 10:32

Nimenomaan epäusko on kadottava synti.

JA ... henkilö joka ei tiedä ja tunne tekevänsä syntiä sekunnista toiseen, elää epäuskon pimeydessä tuntematta syntiään. Ja hänessä asuvan synnin seurauksena syntyneitä ajatuksia, sanoja, tekoja ja laiminlyöntejä jotka ovat syntiä.

Heräämätön ihminen ei tunne lain hengellistä puolta ollenkaan, koska hän on uudestisyntymätön. Tavallinen uudestisyntymätön tietää joitakin tekosyntejä
        jotka mieltää synniksi. Tämä on uskonnollisuutta.

Uudestisyntyneet tuntevat geeneissään asuvan synnin voiman, (jonka vasta HENGEN LAKI paljastaa), ja murehtivat katuen sitä päivittäin.

• elävä & kuollut usko
        5+7# kirjoitti:

Vapahtaja VApahtaa

Synti ei kadota niitä, jotka uskon ja Kasteen kautta Jeesuksessa Kristuksessa elävät
        uutta Hengen elämää. Lihassa (kehossa) asuu synnin voima. Uudestisyntyneet tunnetaan juuri taistelusta ja kilvoittelusta heissä asuvan synnin voimaa ja vaikutuksia vastaan.

Taistelemattomat "uskovaiset" elävät kuolleessa uskossa ja väärässä luulovanhurskaudessa. Tällaisia on valitettavan paljon. Kysymyksessä on
        tekopyhyys ja omavanhurskaus. Helppoahan se on synneissä elää esimerkiksi omavanhurskaudessa, kun ei ole synnintuntoa.

Henkilö joka kuvittelee olevansa synnitön ei tuinne Jumalaa eikä hän tunne pelastuksen tietä Jeesusta Kristusta.

"Kyllä elävä palavansa tuntee".

• 8+h

Kertokaapa miten se perisynti toimii kun ihminen nukkuu ?

tuleeko paljon syntiä jos nukkuu pitkän yön ?

• oikeaa oppiakin on

Siis onko täällä todella joku joka uskaltaa tehdä Paavalista valehtelijan !?

Kun Paavali kirjoittaa olevansa " ..syntisistä suurin..jne " niin ette kai sentään niin hulluja luule, että Paavali kirjoittaa siinä nykyreaalinsa olotilaa, että tässä sitä nyt vaan ollaan yhtenään syntiä tekeviä Apostoleja !

älkää vaan sellaista kenellekkän menkö sanomaan, sen hassumpaa väitettä ei juuri osaa hengen alueelta tehdä, ellei ala väittämään että sielunvihollinenkin lopulta pelastuu, kuin joku porukka tosiaan väittääkin.

Mutta Paavali ei tehnyt syntiä, eikä ollut syntinen vaan hän kertoo siinä ihan muuta asiaa, joka ei näytä valkenevan ennekuin on päästy vähän pinnan alle Hengen maailmaan.

Siksipä Paavali kirjoittaakin mm, että vakiintumattomat ja ymmärtämättömät vääntävät hänen kirjoituksiaan kieroon, omaksi tappiokseen tokikin.

• Palava Pensas

Jo Paavalin, Saulus Tarsolaisen kääntymys on huikea.
      Olipa sokeanakin muutamia aikoja sen jälkeen.
      Ja hän kertoo pitävänsä kaiken entisen roskana uuden elämän rinnalla.
      Unohtaen sen joka on takanapäin ja kurottautuen voittopalkintoa kohden.
      ja kertoo juosseensa hyvän kilvoituksen ja että perillä häntä odottaa voitonseppele.

Hän sai valtavia ilmestyksiäkin Jumalalta.

Paavali oli pakanain apostoli sanan varsinaisessa merkityksessä ja kärsi paljon vankeutta, vainoa, raipaniskua jne uskonsa takia.

Mutta tunsi Vapahtajansa, tuon ylen iohmeellisen vapauttajansa.

Paavali oli aikanana korkeasti oppinut fariseus, Gamalielin, arvostetun opettajan jalkain juuressa oppinsa saanut ja ammentanut.
      Mutta kuten Raamatusta saa lukea, hän piti roskana kaiken sen farisealaisuuden...olihan hän antanut luvan ennen kääntymystään tapattaa uskovaisia.
      Siinä saattaa olla se saatanan enkeli..josta myös kirjeissään mainitsee ja se asia piti Paavalin Jeesuksen lähellä myös ja ennen kaikkea nöyränä ettei ylpeilisi niillä ihmmeellisillä ilmestyksilläänkin.

Uusi elämä Kristuksessa on eri asia kuin farisealaisuus.
      tai synnissä eläminen.

• synnitön!

Paavalin toteamus siitä, että hän on syntisitä suurin, johtuu siitä, että hän
        vainosi Jumalan seurakuntaa!!!
        Vauvahan ei ole vainonnut ketään joten hänessä ei ole syntiä.

• su***

Tarsolaisen Saulus oli sairas mies. Hän sairasti kaatumatautia, ja kohtauksissa näki omia näkyjään. Oletti tapaavansa Jeesuksenkin, mutta se oli vain hänen näkynsä sairaudessaan. Ja se on muutettu maailmalle tositapaamiseksi.

Kun tää Tarsolainen kierteli muailmaa, tään apostoli Markuksen kanssa joka oli viisaapi julistaja. Eiköpän Tarsolainen ollut vain puhekaveri Markukselle.

Oli sitten hyvä kirjotella muistiin toisten panoja omaksi evankeljumikseen. Jos nää minun kirjotukseni on vain juttuja, niin kyllä raamattu antaa Paavalista sokerikuorrutetun kuvan tästä Jeesuksen suvun juutaisvihaajasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      235
      7965
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5620
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4852
    4. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      156
      3969
    5. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      80
      3655
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2061
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2055
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1879
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      46
      1779
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1717
    Aihe