Piirakka valmistujaisiin?

sormisuussa*

Elikkä oon saanut tehtäväksi piirakan leipomisen valmistujaiskutsuihin. Yksi kuulemma riittää. Haussa olisi ihan erityisen herkullinen piirakkaresepti, joka olis vielä suht helppo valmistaa..Olisiko kenelläkään ehdotuksia erityisen makoisista piirakoista, jotka siis käytössä todistettu toimiviksi, ja ehkä linkkiä tms. reseptiin? Olis kiva loistaa=p

4

238

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa kokeilla

Hei!Taikinataivaan herkkupiirakka on suolainen ja todella herkullista!

• kaalia piiraaseen

Toinen, todellinen herrojen herkku, onkin kaalipiirakka oliiveilla, nam.

• tätimaalta

Epäilen että kaalipiirakka haisee kaalille? Kyllä näin viisikymmentä täyttäneenä kaalin yhdistän köyhään väkeen tai pula-aikaan, tai venäläiseen keittiöön siellä rahvaan tasolla. Että riippuen onko kekkereillä "kokkareita" vai vasemmistoveteraaneja, ideologisesti idea on joko hyvä tai jotakin muuta?

• onneevaan

Kysele juhlakalun ja lähipiirin mieltymyksistä plus mahdollisista allergioista. Halutaanko lihaa, kalaa vai kasvispiirakkaa. Montako tulossa, oletko ainoa suolaisenleipoja? Jos yli 10 henkeä, niin kaksi erillistä piirakkaa samasta perustaikinasta, eri täytteillä on varmin valinta. Esim. feta-oliivipiiras ja savuporopiiras tai kalapiiras. Kalastaja-Eemelin piirakka on ihan OK, helppo ja muunneltavissa oleva esim. savilohipalasta (poista ruodot tarkasti). En tiedä löytyykö netistä? Myöskin hyvä on kalapiiras, jossa voitaikinapohjan sisällä on riisi-muna-lohitäyte (tilliä), hiukan vaativampi kun pitää sulkea siististi jne.

Ehdottomasti teet yhden koepiirakan ennen H-hetkeä, jos tosiaan ihan kylmiltään alat oudon reseptin tekoon. Itse suosittelisin pitäytymään ainakin pohjan suhteen reseptissä, jonka varmasti tunnet ja hallitset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      3032
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2651
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2604
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      105
      2304
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      50
      2136
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      342
      1903
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1556
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1418
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1248
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1185
    Aihe