Millaiset parturi-kampaajat ärsyttävät

PaKa246

Hei!

Olen omaa yritystä pyörittävä parturi-kampaaja, työkokemusta on takana 8- vuotta. Mutta haluaisin teiltä kuulla minkälainen on mielestänne ärsyttävä/ rasittava kampaaja tai asiakaspalvelija noin yleensäkin? Entä millaista palvelua taas toivoisitte kampaajalta saavanne?

139

7527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fitew

Harvemmin kampaajat ärsyttävät mua, ehkä se ainoastaan että monesti meen kampaajalle sillä asenteella että hän ammattilaisena voisi miettiä millainen tukka mulle sopis, jos siis esim sanon että haluisin lyhyemmäksi mutta en osaa mallista sanoa, tai että haluan värjätä ruskeaksi mutta en tiedä millä sävyllä, niin jotkut ei vaan keksi mitään ja mun pitää ite tehä kaikki päätökset. Toki joskus tiiän tarkkaan mitä haluan mut joskus ois kiva saada jotain ideoita. :)

• itse olen ollut suurimmalti osin tyytyväinen , hyvin ovat kuunnelleet pyyntöäni ja toteutus ollut hyvä :)

Hiljainen parturi ärsyttää minua, sillä vihaan tuskallista hiljaisuutta ja olen puhelias, niin tykkään että parturikin on sosiaalinen ja usein ovat olleetkin.

• Ennen pitkähiuksinen

Kampaajan piti ottaa vain 5cm niin olikin napannut 20cm, tuollaiset jotka luulevat olevansa oikeutettuja pilaamaan toisten hiukset ja leikkaamaan ne lyhyiksi :(

• mies37.

Olen mies ja ei ole ärsyttäviä kampaajia tullut vastaan. Olen käynyt 10 vuotta samassa parturissa. Sanon aina kampaajalle että ottaa koneen kanssa silliksi, silleen et 5 milliä saa jäädä tukkaa. Se on n 7 minuutin homma aina. Eipä siinä voi mokata pahemmin.

• onks´tukka hyvin?

HEI!
        Mulle kävi samoin, kylläkin jo 1970-luvun alussa. Pienellä paikkakunnalla kun on, niin kateus rehottaa. En nyt kylläkään enää jaksais varmaan pitääkään niin pitkää tukkaa (polviin asti, paksu, hieno tukka, jopa pojat tykkäs, vaikka olikin silmälasit, sellaset hirveen isosankaiset, nythän on muotia, kun on mitä ihmeellisimpiä sankoja). Sitten, kun muutin isommalle paikkakunnalle, niin yksi värjäs tukan ja kehui, ja mielestäni kamala liian punapää. Se tarina loppui sitten siihen. Seuraava hlö uteli kaikkea perheestämme ja selitti muiden asiakkaiden tekemiset, "tiijäks, mitä sille on tapahtunut... jne.). Nyt välilä leikkelen itse, ja olen myös löytänyt mukavan keski-ikäisen kampaajan, ei ole liian utelias yms. Kyllä se on HUUMORINTAJU, mikä voittaa monta kertaa.

• yryty

Kannattaa näyttää leikattava pituus sormilla eikä pelkästään sanomalla. Ei voi tulla väärinkäsityksiä.

• Sama juttu
        mies37. kirjoitti:

Olen mies ja ei ole ärsyttäviä kampaajia tullut vastaan. Olen käynyt 10 vuotta samassa parturissa. Sanon aina kampaajalle että ottaa koneen kanssa silliksi, silleen et 5 milliä saa jäädä tukkaa. Se on n 7 minuutin homma aina. Eipä siinä voi mokata pahemmin.

mutta ärsyttää se että siitä veloitetaan tunnin palkka.

• Kynitty kana

Sinulle pitkähiuksinen!
        Minulle on käynyt suunnilleen samalla tavalla, ehkä tukkani ei alunperin ollut niin pitkä kuin sinulla.
        Olin lähdössä lomalle etelään, tukkani oli kuin kynitty kananp---e.
        Itkin pettymyksestä. Menini seuraavana päivänä vaatimaan rahat takaisin. Sain rahat, mutta kun sanoin kuinka pettynyt ja raivoissani olin, kampaaja vain totesi, että mä nyt vain näin tämän jutun tälla lailla .Ei siis edes pahoitellut tekosiaan Huh, huh!
        Enpä ole siihen kampaamoon senjälkeen mennyt enkä mene.

• fhjudetru
        yryty kirjoitti:

Kannattaa näyttää leikattava pituus sormilla eikä pelkästään sanomalla. Ei voi tulla väärinkäsityksiä.

Mä sanon senteissä. Toimii.

• mun kampaaja > ihana

Ärsyttävä kampaaja on sellainen, että vaikka olis ulkona rajuilma ja sanon, että kuivaa vaan se tukka jotenkin.. niin kampaaja sitten föönaa ja vääntää urakalla siihen kampauksen "kun se kuuluu pakettiin".. sitten kun pääsee ovesta ulos niin kampaus on hetkessä mennyttä.

Mukava kampaaja on sellainen, joka on pehmeän ystävällinen ja tulee ihmisten kanssa toimeen. Joka aidosti pitää asiakkaista ja ammatistaan, haluaa tehdä asiakkaasta hyvän näköisen. Kyllä sen asiakas huomaa. Jaksaa selvitellä asiakkaan joskus hatarat ohjeet siitä mitä nyt oikeasti halutaan. Ehdottaa uutta mutta ei tyrkytä vaan asiaa voi vähän kauemmin miettiä vaikka seuraavalle kerralle.

• xfdzfzfgdzfh

Parturit on 99%:sesti mukavaa & sosiaalista ammattikuntaa, yhden ainoan kerran ollut ylimielinen minäminä- tapaus, eli äänestin jaloilla.

• Pitkatukka123

Mukava kampaaja kyselee, miten pidän hiuksiani, jakauksen paikkaa yms, varmistaa vielä näyttämällä sopivan pituuden ennen leikkausta, leikkaa huolellisesti ja on valmis korjaamaan suoritustaan, jos se ei miellytä.

• kuittitakuu

Toivon että saan automaattisesti kuitin kysymättä - minkähän vuoksi useissa kampaamoissa yrittäjä(t) kysyy tarvitsetko kuitin?

• VISA.

No tarviitko?Meikä on sen kuitin joka kerta heittänyt kampaamon roskikseen,en tarvii, kun kuiteski tiliotteissa netissä näkyy mihin on rahani laittanut.

• korttiasiakas

Siksi, kun monet ei halua kuittia, kun niitä on lompakko täynnä, minä maksan aina kortilla ja en tarvii siitä mitään kuittia, koska tiliotteessa se näkyy.

• kodekn
        VISA. kirjoitti:

No tarviitko?Meikä on sen kuitin joka kerta heittänyt kampaamon roskikseen,en tarvii, kun kuiteski tiliotteissa netissä näkyy mihin on rahani laittanut.

Noh, eiköhän kirjoittaja 'kuittitakuu' halunnut vain mustamaalata kampaajia pimeän työn tekijöiksi.

• toimit typerästi
        korttiasiakas kirjoitti:

Siksi, kun monet ei halua kuittia, kun niitä on lompakko täynnä, minä maksan aina kortilla ja en tarvii siitä mitään kuittia, koska tiliotteessa se näkyy.

Kortilla maksava juurikin tarvitsee aina kuitin, käteisellä ei niin väliä.

Kun maksat kortilla, näet vasta päivien jälkeen mitä sinulta on veloitettu, ilman kuittia on turha valittaa yleensäkään mistään jälkikäteen.

Itsellä on kotona piikki, johon kaikki vuoden aikana tulleet kuitit laitetaan.

• visa electron
        toimit typerästi kirjoitti:

Kortilla maksava juurikin tarvitsee aina kuitin, käteisellä ei niin väliä.

Kun maksat kortilla, näet vasta päivien jälkeen mitä sinulta on veloitettu, ilman kuittia on turha valittaa yleensäkään mistään jälkikäteen.

Itsellä on kotona piikki, johon kaikki vuoden aikana tulleet kuitit laitetaan.

Kuinka niin tiliote on ihan yhtä pätevä ,tai omalta tililtä otettava kuitti, jonka saa samana päivänä, kun maksoin ainakin electron kortilla.
        Enkä ole onneksi joutunut koskaan mistään valittaan ja käyn aina samassa kampaamossa jossa olen käynyt jo 15 vuotta, jos jotai valittamista tulee niin varmaan se saadaan sovittua.

• rtyujhgfds
        visa electron kirjoitti:

Kuinka niin tiliote on ihan yhtä pätevä ,tai omalta tililtä otettava kuitti, jonka saa samana päivänä, kun maksoin ainakin electron kortilla.
        Enkä ole onneksi joutunut koskaan mistään valittaan ja käyn aina samassa kampaamossa jossa olen käynyt jo 15 vuotta, jos jotai valittamista tulee niin varmaan se saadaan sovittua.

Sinun on ihan turha mennä valittamaan tiliotteen kanssa jälkeenpäin, sinulle voidaan sanoa että siinä on ties mitä hiuspohjan hierontaa mukana ja tai että hinta on se mitä sovittiin, etkä itse valittanut liikkeessä hinnasta mitään, muistat väärin tms.

Sama on kaikessa kaupassa, jos et ota sitä kuittia talteen, on turha valittaa pilaantuneesta elintarvikkeesta, tai ylilaskutuksesta jälkikäteen, sitä on lähes mahdoton edes tarkistaa ja yksilöidä laskutusperusteet. Ei siinä auta mitään tiliotteen könttäsumma veloituksena.

• jos kortista velotet

Nykyisin onneksi kaupoissakin on alettu kysä että haluatko kuitin. En halua. Mitä minä sillä tekisin? Tietysti oletan että kampaajat ja muut yirttäjät maksaa veronsa kuten kuuluu, mutta kuittia en halua roskaksi taskuuni, hoitakoon itse omat roskansa. Maksan yleensä kortilla, joten jälki jää jos niitä joku haluaa myöhemmin penkoa.

Sellaiseen liikkeeseen en mene, jossa on kyltti että korttiostosta peritään 2€, niillä kun ei ole puhtaat jauhot pussissa.

• höpön pöpöt
        rtyujhgfds kirjoitti:

Sinun on ihan turha mennä valittamaan tiliotteen kanssa jälkeenpäin, sinulle voidaan sanoa että siinä on ties mitä hiuspohjan hierontaa mukana ja tai että hinta on se mitä sovittiin, etkä itse valittanut liikkeessä hinnasta mitään, muistat väärin tms.

Sama on kaikessa kaupassa, jos et ota sitä kuittia talteen, on turha valittaa pilaantuneesta elintarvikkeesta, tai ylilaskutuksesta jälkikäteen, sitä on lähes mahdoton edes tarkistaa ja yksilöidä laskutusperusteet. Ei siinä auta mitään tiliotteen könttäsumma veloituksena.

höpsistä. Kauppa ottaa mitään mukisematta viealliset tuotteet vastaan myös ilman kuittia

Mikään laki ei velvoita antamaan kuittia, eikä mikään laki edellytä että reklamaatio tilanteessa pitäisi olla kuitti..

Joskus joku myyjä on yrittänyt päästä helpolla ja kysynyt kuittia, johon olen todennut että ei ole, voit kaivaa itse kuittisi kassakoneestaasi jälkikäteen jos tarvit sitä johonkin ja se keskustelu on päättynyt siihen.

• yx asiakas
        höpön pöpöt kirjoitti:

höpsistä. Kauppa ottaa mitään mukisematta viealliset tuotteet vastaan myös ilman kuittia

Mikään laki ei velvoita antamaan kuittia, eikä mikään laki edellytä että reklamaatio tilanteessa pitäisi olla kuitti..

Joskus joku myyjä on yrittänyt päästä helpolla ja kysynyt kuittia, johon olen todennut että ei ole, voit kaivaa itse kuittisi kassakoneestaasi jälkikäteen jos tarvit sitä johonkin ja se keskustelu on päättynyt siihen.

Samaa mieltä kerran vein kauppaan takas viallisen tuotteen ja sain tuplasti tuotteita takas, samoin kerran soitin lastenvaippapakkauksessa olleessa viallisesta vaipasta tuotteen tehtaalle ja sain ilman näyttöä kolme vaippapussia kotiin postin kautta eikä kukaan koskaan edes kysynyt mistä olin ostanut saatikka kuittia.
        Eikä monellakaan pikkuyrittäjällä ole varaa ruveta tappeleen asiakkaan kans mielummin myöntää virheensä ja korjaa asian ennekö menettää asikkaan ja monta muuta, kun kyseinen asiakas haukkuu sut muille.
        Paha kieli kuuluu aina kauas ja pitkälle.

• odnkjv ks
        höpön pöpöt kirjoitti:

Itse olen kaupassa töissä ja KUKAAN ei asiakas ei saa mitään hyvitystä tai viallisesta tuotteesta palautusta tai rahoja takaisin ILMAN KUITTIA! Minun työpaikalla se ei käy !

• Kampaajan tytär
        kodekn kirjoitti:

Noh, eiköhän kirjoittaja 'kuittitakuu' halunnut vain mustamaalata kampaajia pimeän työn tekijöiksi.

Kyllä sitäkin tehdään. ;)

• nipsukka3

varmaankin siksi ettei kaikki sitä halua että mapitetaanko suoraan ööhön siinä jalan vieressä vai keräilläänkö niitä pitkin liikkeen edustaa illalla :D

• kersat on typeriä
        yx asiakas kirjoitti:

Samaa mieltä kerran vein kauppaan takas viallisen tuotteen ja sain tuplasti tuotteita takas, samoin kerran soitin lastenvaippapakkauksessa olleessa viallisesta vaipasta tuotteen tehtaalle ja sain ilman näyttöä kolme vaippapussia kotiin postin kautta eikä kukaan koskaan edes kysynyt mistä olin ostanut saatikka kuittia.
        Eikä monellakaan pikkuyrittäjällä ole varaa ruveta tappeleen asiakkaan kans mielummin myöntää virheensä ja korjaa asian ennekö menettää asikkaan ja monta muuta, kun kyseinen asiakas haukkuu sut muille.
        Paha kieli kuuluu aina kauas ja pitkälle.

Harvoin se yrittäjä on kaupassa itse kassalla töissä ja tavallisella kassalla ei ole valtuuksia ilman kuittia antaa mitään hyvityksiä.

Laki velvoittaa antamaan kuitin ja vain typerä hölmö jättää sen ottamatta.

• karkkikauppa.
        kersat on typeriä kirjoitti:

Harvoin se yrittäjä on kaupassa itse kassalla töissä ja tavallisella kassalla ei ole valtuuksia ilman kuittia antaa mitään hyvityksiä.

Kyllä pikku putiikessa on kauppias itekin tiskin takana, ei kaikki kaupat ja liikkeet ole S tai K marketteja.

• kuitti vs roskis
        kersat on typeriä kirjoitti:

minkäänlaista kuittipakko ei ole ainakaan kampaamoalalla! Kuitinantopakkoa on suunnitteilla mutta se ei ole astunut vielä voimaan! Ja monet täällä kommentoineetkin etteivät halua kuittia kun niitä tuppaa kertymään sinne lompakkoon niin uskoisin että siksi monet kampaajat kysyvät haluatko/tarviitko kuitin vaain ja ainoastaan siksi että jos ei asiakas halua kuittia niin ei heitetä roskiin turhaa paperia joka on lämpöpaperia ja erittäin kallista pienyrittäjille. Mutta ainahan voi pyytää kuitin ja silloinhan sen varmasti saa :)

• midinetti.
        kuitti vs roskis kirjoitti:

minkäänlaista kuittipakko ei ole ainakaan kampaamoalalla! Kuitinantopakkoa on suunnitteilla mutta se ei ole astunut vielä voimaan! Ja monet täällä kommentoineetkin etteivät halua kuittia kun niitä tuppaa kertymään sinne lompakkoon niin uskoisin että siksi monet kampaajat kysyvät haluatko/tarviitko kuitin vaain ja ainoastaan siksi että jos ei asiakas halua kuittia niin ei heitetä roskiin turhaa paperia joka on lämpöpaperia ja erittäin kallista pienyrittäjille. Mutta ainahan voi pyytää kuitin ja silloinhan sen varmasti saa :)

Kallista kassajärjestelmää ei ole pienissä liikkeissä, kuten parturit, kampaamot, suutarit pienet ompelimot kauneushoitolat kynsi ja ripsistudiot, koska kassakone ei ole vielä pakollinen täällä Suomessa, mutta tuo maksupääte löytyy jo pienimmissäkin liikkeissä, koska ainakin nuoret aikuiset ei kulje rahan kanssa heillä vain kortti taskussa.

• Kgii
        odnkjv ks kirjoitti:

Itse olen kaupassa töissä ja KUKAAN ei asiakas ei saa mitään hyvitystä tai viallisesta tuotteesta palautusta tai rahoja takaisin ILMAN KUITTIA! Minun työpaikalla se ei käy !

Meidän kampaamossa hoituu kyllä valitukset (jos niitä tulee) ilman kuittia! Niinkun varmaan monessa muussakin, kyllä me muistetaan mitä ollaan tehty. Kyse ei oo kaupan kassasta missä vaihdetaan tai palautetaan tuotteita. Kyllä meilläkin kysytään tarviiko asiakas kuittia, etenkin sitä maksupäätekuittia, koska niin moni jättää sen tiskille >roskiin.

• Villewi
        rtyujhgfds kirjoitti:

Kaikki te näin ajattelevat idiootit. Ennenkuin näppäilette sen salaisen numerosarjanne siihen taikalaatikkomaiseen maksupäätteeseen, katsokaa nyt ihmessä mikä summa siinä lukee. Sertifioituja vehkeitä ne on, ei niitä sa kusettamaan.
        Epäluuloiset tietämättömät idiootit.

• dsgtföplkjhbgf

Semmoinen joka hiukset leikattuaan suihkuttelee jotain lakkaa tai laittaa muita muotoilu tuotteita. En nyt itse ole, mutta astmaatikolle se ei oo mitenkään hyväksi, lisäksi tää vaan tuntuu siltä että yritetään vaan rahastaa lisää ja lisää. Jos haluan että mun hiukset muotoillaan jotenkin, niin tulen ihan erikseen sitä varten, mutta jos haluan, että ne vaan leikataan, niin haluan, että ne vaan leikataan.
      Ei tämä tosin mikään maailmaa kaatava juttu ole, eikä se saa mua mitenkään vihaseksi tai katkeraksi, mutta tää on pieni epäkohta joissakin kampaajissa.

• hajuvamma

Eikö se astmaatikko saa suutansa auki, se viimeistelytuotteiden laittaminen sisältyy hintaan ja suurin osa haluaa, et tukka myös laitetaan.
        Minä olen hajuallerginen ja minulle kampaajani laittaa hajuttomia tuotteita päähäni, koska ohut veltto tukkani näyttää paremmalta näin laitettuna.

• ÖÖööööö.

No, mikset sano kampaajallesi, että et halua mitään laittoa, vaan vain lekkauksen.

• nipsukka3
        ÖÖööööö. kirjoitti:

No, mikset sano kampaajallesi, että et halua mitään laittoa, vaan vain lekkauksen.

meillä ainakin kuuluu settiin ja hintaa ei vöhennetä jos ei sitä föönausta haluta...siitä alkaa aina vääntö hinnasta lopuksi...

• kuivat hiukset
        nipsukka3 kirjoitti:

meillä ainakin kuuluu settiin ja hintaa ei vöhennetä jos ei sitä föönausta haluta...siitä alkaa aina vääntö hinnasta lopuksi...

Just ja harva nyt haluaa talvipakkasilla märän tukan kanssa lähteä ulos.

• joopajoo54

Eräs kampaaja oli niin kova kälättämään ja isolla äänellä etten mennyt toista kertaa. Eikö hän ymmärtänyt puhuvansa liikaa varsinkin kun juurikaan vastaillut vai oliko vaan ihastunut omaan ääneensä. Kampaajan kolleegat vilkuilivat siihen malliin että palautetta taisi tulla. Jos asiakas on syystä tai toisesta vaisu niin olkoon kampaajakin. Muuten ei ole valittamista. Arvostan sellaista kampaajaa joka uskaltaa sanoa jos asiakkaan haluama kampaus tai leikkaus ei missään nimessä sovi.

• Parasollahiljaa

Sellaiset jotka kyselevät liikaa, eikä tiedä minkälaisen kampauksen haluan vaikka olen jo aiemmin käynyt kyseisellä kampaajalla. Luulisi ammattitaitoisen kampaajan jo tietävän minkälainen kampaus minulle sopii eikä turhia aina kyselisi. Haluan rentoutua enkä jutella kanpaajalla, mutta joudun usein vaihtamaan kanpaajaani kun aina kyselevät...

• ldkgldjgdk

Sellanen ärsytti kerran, kun oli kovin muotitietoinen ja ns. luksuskampaaja omasta mielestään.. Kovin kiireiseltä ja hieman jopa koppavalta vaikutti, keskittyi vaan työsuoritukseen.. Kullä hän hyvää jälkeä teki, muttei kampaaja saa olla koppava tai ylimielinen...

Toinen mikä ärsyttää, kun minulla on melko paha selkävaiva, eräskin kampaaja tietää sen varsin hyvin.. Lähes joka kerta joudun asiasta huomauttamaan, kun hän melko kovakouraisesti kuivaa ja pesee hiukset.. Selkäni ei tykkää, jos päätäni heiluttaa rajusti... Tuntuu sellaisen olevan kovin vaikea ymmärtää, jolla itsellään ei ole selkävaivoja... Kaikki muut kampaajat ovat olleet helläkätisiä ilman huomautustakin ja ottaneet hyvin vaivani huomioon, jos olen siitä sanonut...

• Epäsosiaalinen
        ldkgldjgdk kirjoitti:

Sellanen ärsytti kerran, kun oli kovin muotitietoinen ja ns. luksuskampaaja omasta mielestään.. Kovin kiireiseltä ja hieman jopa koppavalta vaikutti, keskittyi vaan työsuoritukseen.. Kullä hän hyvää jälkeä teki, muttei kampaaja saa olla koppava tai ylimielinen...

Toinen mikä ärsyttää, kun minulla on melko paha selkävaiva, eräskin kampaaja tietää sen varsin hyvin.. Lähes joka kerta joudun asiasta huomauttamaan, kun hän melko kovakouraisesti kuivaa ja pesee hiukset.. Selkäni ei tykkää, jos päätäni heiluttaa rajusti... Tuntuu sellaisen olevan kovin vaikea ymmärtää, jolla itsellään ei ole selkävaivoja... Kaikki muut kampaajat ovat olleet helläkätisiä ilman huomautustakin ja ottaneet hyvin vaivani huomioon, jos olen siitä sanonut...

Miten koppava ja ylimielinen? Mitä pahaa hän sanoi? Tiesithän että jos on hiljainen ei tarkoita että on koppava tai ylimielinen.

• sosiaalinen,

Juu sellainen kampaaja olis yliveto, joka osaa lukea ajatuksia ja olis kuuromykkä, valitettavasti sellaasia ei ole.
        Meikäläisellä on kyllä omakin näkemys millaiset hiukset haluun ja haluun neuvotella kampaajani kaa ja välillä haluan jotain erikoista sillon on pakko puhua kampaajan kans, muutenkin haluun hiukan höpöttää ettei tuu vaivautunut olo.

• Koppavuuden
        Epäsosiaalinen kirjoitti:

Miten koppava ja ylimielinen? Mitä pahaa hän sanoi? Tiesithän että jos on hiljainen ei tarkoita että on koppava tai ylimielinen.

näkee parhaiten jalkaterien asennosta ja kasvojen ilmeistä.

• nipsuli5

sähän varmaat oletkin kampaajan ainoa asiakas ni kyllähän sut pitäs muistaa ;) kuitenki vakiasiakas ku 8 viikon (?) välein käyt). vinkii, siinäö välissä käy pari muutakin ja ei me koneita olla...

• outoa?

Luulex olevas ainoo asiakas sille parturille ja se muistaa sut satojen asiakkaiden joukosta ja etkö koskaan halua muuttaa hiusmalliasi ja eikö sulla ole mittään mielipiteitä hiusmallistasi .

• nomklklkkon

Sellainen, joka
      1. puhuu koko ajan ja puhuu itsestään.
      2. tekee tätikampauksen, koska olen parturi-kampaajaa vanhempi.
      3. leikkaa huonosti ja kotona sitten huomaa kotona vasta että hampsottaa jne.
      4. kyselee hiuksista ym. mutta ei kuuntele

!. Olin tällaisen puheripulin saaneen mielettömän pirteän käsittelyssä. Kaiken lisäksi hän ei osannut tehdä permanenttia ja kyseli minulta, millaiset aineet oli aiemmin, joskus yli 10 v sitten laitettu jne jne jne. Mistäs minä tiedän! Tai mistäs muistan, millaiset puolat laitettiin.

Mutta ärsyttävintä oli se kokoaikainen puhuminen. Itsestään. Hän oli sitä ja tätä, ihanaa ja reipasta ja taitavaa siinä ja tässä asiassa, Ok. oli monitaitoinen ja pirteä, mutta rajansa kaikella.
      "mä saan laittaa sinistä ripsarii, koska mä oon xxxx "
      Haloo, sitä saa ihminen laittaa vaikka punasta ripsarii jos niin haluaa!

2. Onhan minulla ikää. Mutta en halua näyttää miltään mummolta. En ole mieleltäni mikään mummo tai täti. Oikealla kampauksella näytän jopa hyvältä.

3. Kerta toisensa jälkeen eräässä kampaamossa 10 v pojan hiukset leikattiin niin, että aina jäi joku hapsutus niskaan tai korvan taakse. Ne paljastuivat vasta kotona tai vasta kun hiukset lähti kasvamaan. Silti sitä tukkaa nyhrättiin melkein kolme varttia.
      Vaihdoin kampaamoa. Myöhästyimme 15 min ja 15 minuutissa kampaaja leikkasi siistin j a hyvännäköisen pään pojalle. Menemme tänne toistekin.

4,. Kyselee tarkkaan mistä ja miten leikataan, mitä väriä haluan ja minne päin kiharretaan. Mutta ei kuuntele, tekee toisin. esim. aikoinaan laitettiin väriä, ja kampaaja ei kuunnellut, vaan laittoi sitä kuparia ja ruskeaa. Väri oli liian tumma, minä halusin kirkkaamman ja raikkaamman värin. Tai kiharretaan ja föönätään miten vaan, kun yritän sanoa, että nåin tai noin. Jos ei ymmärrä, voisi kampaaja tarkentaa.

Ja lopuksi: jos kampaamossa tehdään virhe, asiakas on oikeassa. Jos kampaamo ei suostu korvaamaan pieleen tehtyä permanenttia, on aika surkeasti yrittäjän tilanne! terveisiä vieläkin sinne Salon Titti Haapalaan !!!!

• kissbykiss

Sellainen kampaaja on kiva joka juttelee rauhassa ja sopivasti. Vähän asiakkaan mukaan. Tietää mikä malli/väri sopii asiakkaalle ja antaa vinkkejä. Jos asiakas ei oikein osaa sanoa mitä haluaisi, mutta jotain uutta pitäisi saada niin idearikas kampaaja on ihana. Ei sellainen, joka leikkaa vaan sen sopivan polkan, kun ei muuta keksi :-)

• mikäihme?

raidat kummastuttaa..
      milloin ne laitetaan niin että on valmiina paksu tyvikasvu, milloin ne on niin ohkasen ohkasia ettei niitä edes näy. MISSÄ VIKA?

ei ole kivaa maksaa palvelusta ja siirtyä taas seuraavaan parturiin.... takaisin meneminen on kova paikka, mutta nyt olen sen jo oppinut jos palvulua ei saa ja rahoilleen VASTINETTA.

• ammattitaito?

sellaiset parturit ärsyttää jotka tahallen pilaavat tukan, niitäkin idiootteja valitettavasti on. :/

• VilleX3

No just, oppa seuraavat 8vuotta niin ehkäpä jo lisää tiiät.
      Ole oma itsesi vaan ja tee työsi omasta mielestä hyvin , huolella, kursseilla käyntiä ja nauti olostasi.

• EX-asiakas :-(

No nyt on kaksi kertaa peräkkäin eri kampaamoissa samalla paikkakunnalla sattunut sama juttu! :-(

Olen selittänyt tarkasti millaisen värin hiuksiini haluan ja molemmilla kerroilla kampaaja teki sitten ihan miten halusi. Raivostuttaa koska molemmilla kerroilla oli meno suuriin juhliin muutama päivä kampaajan jälkeen.

Tämä viimeisin (kesäkuussa 2013) ei edes leikannut hiuksia siten kun pyysin ja kokoajan toinen vanhempi kampaaja oli siinä neuvomassa. Jos minun hiuksiani käsitteli opiskelija/harjoittelija tai vastavalmistunut olisi ollut asiaa sitten se myös minulle kertoa!

Pulitin aika ison summan väristä leikkauksesta mutta lopputulos oli kyllä korkeintaan arvosanoilla 1-10 4. No eipä sinnekään tarvitse enää mennä!

Minua siis raivostuttaa kampaajat jotka eivät kuuntele asiakkaansa toiveita vaan tekevät oman päänsä mukaisesti. On eri asia kun olen senkin sanonut kampaajille että ovat ammattilaisia ja luotan heidän kykyynsä hahmottaa esim. uusi malli hiuksiin tms.

Parhain kampaaja minulla on ollut Korsossa (apteekin vieressä) ja aikoinaan Tampereen Hervannassa. He osasivat sekä leikata että värjätä hiukseni siten kun itse toivoinkin!

Se on niin että asiakas äänestää jaloillaan ja tieto kulkee minne ei kannata mennä!

• Oma syys!

Vie seuraavalla kerralla kuva haluamastasi väristä tai leikkauksesta. Oma syy!
        Jos sanoo että ruskea tukka vaaleilla raidoilla niin tälläisestä on miljoonia variaatioita koska blondeja sävyjä ja ruskeita on satoja.

• Ex asiakas!
        Oma syys! kirjoitti:

Vie seuraavalla kerralla kuva haluamastasi väristä tai leikkauksesta. Oma syy!
        Jos sanoo että ruskea tukka vaaleilla raidoilla niin tälläisestä on miljoonia variaatioita koska blondeja sävyjä ja ruskeita on satoja.

Höpö höpö värikartasta jos hiustupsusta näyttää värin ei pitäisi ammattilaiselle tuottaa ongelmaa! Ja kai nyt ammattilaisen pitäisi tajuta jos kertoo millaisen leikkauksen haluaa??

Taidat itse olla kampaaja vai? Toivottavasti et ole koska tuolla asenteella et sitä kauaa ole!

• vieheitä
        Ex asiakas! kirjoitti:

Höpö höpö värikartasta jos hiustupsusta näyttää värin ei pitäisi ammattilaiselle tuottaa ongelmaa! Ja kai nyt ammattilaisen pitäisi tajuta jos kertoo millaisen leikkauksen haluaa??

Taidat itse olla kampaaja vai? Toivottavasti et ole koska tuolla asenteella et sitä kauaa ole!

Ei se mitään hiusta ole se on muovia siis kuitua.

• sewerz4lyfe

Mulla on sellanen luottokampaaja ollu jo pitkään jonka kanssa jutellaan niitä näitä, ei kuitenkaan tauotta (riippuu vähän millasia ihmisiä ollaan). Joskus hän ehdottelee jotain ja sanon takaisin jos ei ole makuuni, jolloin hän voi sanoa että, se sopisi sulle niin hyvin, mutta kun sanoo toisen kerran ni se on sillä selvä. Joskus hän myös kertoo kannattaako laittaa väriä päähän tai keksii kevytväriratkaisua jos latvat ovat kuivat ja kärsineet yms. ja olen ollut kiitollinen että hän osaa asiansa koska lopputulos on kuitenkin aina miellyttänyt.

Osaava mutta ei liikaa neuvova(tämä on ehkä tärkein osuus koska kampaaja voi luulla tietävänsä paremmin ja tekee jotain mitä asiakas ei halunnut vähän väkisin, ja asiakas saa mennä pettyneenä maksamaan) ja kiinnostunut kuuntelemaan asiakkaiden juttuja (monethan pitävät kampaajiaan terapeutteina) kuulostaa hyvältä.

• --------

Kampaaja yksinkertaisesti loukkasi, en mennyt toiste.
      Toinen puhui henkilökohtaisuuksia työtoveristani, lakkasin käymästä, ikävää koska hän oli taatusti alansa parhaita.
      Tärkeintä on tehdä just kuten asiakas haluaa, kun on tuttu, sanon samoin kuin viimeksi, olen tyytyväinen.

• Joku joskus totesi että katso kampaajan omia hiuksia ja tiedät millaista tyyliä tekee.
      Omapäiset kampaajat ovat kamalimpia.Monet kerrat olen kirjoittanut lapun väriä tehdessä että otan itse vastuun tuloksesta ja aina on hyvä tullut.

Jostain syystä jotkut vain eivät kuuntele asiakasta vaikka kuinka selittäisi tarkasti ja näyttäisi kuvan.Esimerkiksi moniväriraidat saa nätit ihan ilman pissankeltaisia vaalennusraitoja kun laittaa hapetteen tavalliseen väriin eikä vaalennusjauheeseen.Silti monetkaan eivät tätä usko ja kun esimerkiksi tyttärelle tehtiin näitä moniväriraitoja niin molemmilla kerroilla kampaaja sotki vaalennusjauhetta mukaan sillä seurauksella että hiukseen jää ikävä ja jyrkkä oman värin ja vaalennuksen raja.pari kertaa on mennyt hyvin siihen asti kun on asian selittänyt ja kampaaja nyökytellyt mutta sitten kantaa värikuppejaan niin siellähän sitä violettia vaalennusjauhetta nököttää kupissa.

Erään kerran itselle sattui punkkarikampaaja joka ei ilmeisesti tiennyt millainen on luonnollinen monivärivärjäys vaikka kädestä pitäen piti selittää että otat ohuen osion ja koukutat osan siitä folioon värillä 1 ja toiseen levität värin 2 ja sitten laitat foliooon.Tämä kampaaja tökkäsi keskelle päätä oranssin kakkaran ja sivuille vetäisi melkein mustat leveät dingo värit pensselillä.Tulos oli järkyttävä.Sanoin lopuksi että kauheaa millainen ja punkkarikampaaja iski kirkkaanpunaisen elumenin päälle.Pikkasen hatutti 40 synttäriviikolla.
      Tälläinen tulos on saatu itselle pelkällä moniväriraidalla ilman vaalennusjauheita.
      http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/2tiistai/garnier/805322-max480x555.jpg

Toisella kerralla selitin että tyttärelle tulee moniväriraidat värillä ei vaalennusjauheella...eikös ne tehneet juuri tällä vaalennusjauheella järkyttävät pissankeltaiset viirut tukkaan joitten kansvattamisessa pois menee ikä ja terveys.

Pojalle on taas eräässä paikallisessa miesten trendiparturissa sattunut aina niin että päässä kököttää harjas sen sijaan että olisi tehty siisti vanhanajan mallinenmiesten hiustenleikkaus.Silloinkin on edellisen leikkauksen kuva näytetty.Ilmeisesti trendiparturissa opetetaan leikkaamaan vain paksua mohikaanitukkaa ala Sauli Koskinen jolle tyyli käy muttei pojalleni joka ei itsekkään halua olla trendikäs.Seuraavan kerran leikkaan itse pojan hiukset.

Erään kerran extempore paineltiin marketin parturiin pojan kanssa jolla oli seuraavana päivänä opiskelijatoverinsa väitöstilaisuus.Ai herra varjele kun tuli ulos sieltä kun itse olin ollut ostoksilla.Hiukset oli saksilla leikattu tasaisen pyöreäksi palloksi melkein 5mm pituuteen kauttaltaan ja joukossa sojotti yksittäisiä reilu pari senttisiä pitkiä karvoja siellä täällä kun työn jälki ei ollut tarpeeksi huolellista. http://media.pointblog.fi/UserImages/FI/BlogPostImages/500032819/1f2930bb7189421c904ca1b97a3e3f03_500032819.jpg_600x600.jpg

Lienee ollut opiskelija töissä.Eikö nykyajan kampaajat osaa leikata kuvan perusteella enää perinteistä miesten hiusmallia? http://www.suomikallio.fi/images/uploads/uutiskuvat/_medium/Toupema_Belgal_TIM.jpg

Sen sijaan jokaisella vastaan tulevalla nuorella on tälläinen pyllynsuti päässä.
      http://stephthehairartist.files.wordpress.com/2009/10/img_0103.jpg

Minusta on ihmeellistä että asiakasta ei kuunnella.

• knitter34

Näissä tilanteissa kuuntelu on juuri sitä että kampaaja ei tiedä kuin yhden tien lopputulokseen vaikka sekään ei olisi oikea, mutta eihän kukaan halua sanoa, että en osaa tehdä, tai tiedän vain yhden saman kaavan leikata kymmenen eri tyyliä.

Onko kampaajilla jotain konferensseja joissa opetellaan leikkaamaan eri hiuslajeja ja malleja? Se helpottaisi asiaa paljon.

• 87076

Värillä ei voi vaalentaa väriä. Jos väri, mistä lähdetään vaalentamaan raitoja, ei ole luonnollinen väri tai jos hiukset ovat värjätyt, siihen ei tehoa kuin vaalennusaine. Keltaisuutta vastaan voidaan tehdä taitto kylmemmällä sävyllä.

• kampaajan sisko
        knitter34 kirjoitti:

Näissä tilanteissa kuuntelu on juuri sitä että kampaaja ei tiedä kuin yhden tien lopputulokseen vaikka sekään ei olisi oikea, mutta eihän kukaan halua sanoa, että en osaa tehdä, tai tiedän vain yhden saman kaavan leikata kymmenen eri tyyliä.

Onko kampaajilla jotain konferensseja joissa opetellaan leikkaamaan eri hiuslajeja ja malleja? Se helpottaisi asiaa paljon.

Ne opetetaan jo ammattiopistossa ja ainaski mun kampaaja siskoni käy keväisi ja syksyisin jatkuvasti koulutuksissa.

• 87076 kirjoitti:

Värillä ei voi vaalentaa väriä. Jos väri, mistä lähdetään vaalentamaan raitoja, ei ole luonnollinen väri tai jos hiukset ovat värjätyt, siihen ei tehoa kuin vaalennusaine. Keltaisuutta vastaan voidaan tehdä taitto kylmemmällä sävyllä.

Ei luonnonvaalealle tarvitse vaalentaa se tulee kyllä värilläkin tyttärelläni on hopeanvaalea eli vähän vaaleaa tummuutta itselläni on enemmän punertavuutta ja ruskeutta mutta eivät he usko vaikka ihan on kokeilemalla kokeiltu juttu.

Aivan hyvä tulee jos ei ole tummanruskeat hiukset vaan keskivaaleat ja vaaleat omanväriset.Kaipa se hiuksen laatukin merkitsee meillä on ohuet lättänähiukset.

Mutta onnistui ainakin meille kun kampaaja vain suostui tekemään pelkällä värillä.Tuloksesta tulee kaunis ja huomaamaton ja luonnollinen.

• nääs hei

En kyllä saanut puoliakaan selvää sun monisävyraitaselityksistä. Totuus on, että värillä ei voi vaalentaa väriä. Värjäämätöntä, luonnonväristä hiusta voi kyllä vaalentaa värin kanssa, kun valitaan korkeampi hapete, mutta se ei vaan toimi jo värjättyyn hiukseen. Hiusvärit kun eivät satu toimimaan samalla tavalla kuin maalit. Et voi mm. laittaa tummaan värjättyyn hiukseen tuhkanvaaleaa hiusväriä päälle, olettaen saavasi tuhkanvaaleaa tukkaa. Shocking, I know.

Jos halutaan vaaleita raitoja, on nykyään melkein poikkeuksetta pakko valita vaalennusjauhe, KOSKA tosi harva ihminen (varsinkaan pitkähiuksinen) omistaa värjäämättömiä hiuksia. Ja niitä kusenkeltaisia raitoja voi kyllä sävyttää viileämpään. Jos tyttäresi on vaaleahiuksinen (niillä pissaraidoilla) niin suosittelen ostamaan hopeashampoota/hoitoainetta, jossa on violetteja pigmenttejä. (vastaväriteoria, nääs. Voitte vaikka yhdessä tyttäresi kanssa askarrella väriympyrän iltojen iloksi.)

• H.A. Kukkanen

On ikävää ,jos asiakasta ei kuunnella . Mutta jos hiukset on aiemmin värjätty,siinäei uudet värit päällä näy. Siksi pitää laittaa violettia tököttiä..... Varsinkin ,jos halutaan vaalentaa, vaalennusvärit ei pura vanhaa väriä alta pois näkyäkseen. Sen tekee vain vaalennujauhe sekoitus.....
        Jos poikasi on yksin parturissa ,et tiedä mitä hän kertoo toiveenaan.... Meillä on lukuisia nuoria miehiä,jotka haluavat reunoilta lyhyeksi ja päälle keesi... äiti on saattanut varata ajan ja puhuu siistimisestä.. Me luotamme siihen joka istuu tuolissa, hän tietää mitä haluaa.

• ansu18
        nääs hei kirjoitti:

En kyllä saanut puoliakaan selvää sun monisävyraitaselityksistä. Totuus on, että värillä ei voi vaalentaa väriä. Värjäämätöntä, luonnonväristä hiusta voi kyllä vaalentaa värin kanssa, kun valitaan korkeampi hapete, mutta se ei vaan toimi jo värjättyyn hiukseen. Hiusvärit kun eivät satu toimimaan samalla tavalla kuin maalit. Et voi mm. laittaa tummaan värjättyyn hiukseen tuhkanvaaleaa hiusväriä päälle, olettaen saavasi tuhkanvaaleaa tukkaa. Shocking, I know.

Jos halutaan vaaleita raitoja, on nykyään melkein poikkeuksetta pakko valita vaalennusjauhe, KOSKA tosi harva ihminen (varsinkaan pitkähiuksinen) omistaa värjäämättömiä hiuksia. Ja niitä kusenkeltaisia raitoja voi kyllä sävyttää viileämpään. Jos tyttäresi on vaaleahiuksinen (niillä pissaraidoilla) niin suosittelen ostamaan hopeashampoota/hoitoainetta, jossa on violetteja pigmenttejä. (vastaväriteoria, nääs. Voitte vaikka yhdessä tyttäresi kanssa askarrella väriympyrän iltojen iloksi.)

LOISTAVAA!! :)

• eskoerotiikka

Miehenä tykkäsin kovasti parturistani, joka puolestaan oli nainen, joka kertoi raskautensa vaiheet ja vaivihkaa puhuimme muutkin alapääasiat silloin kun muita ei ollut kuulemassa. Joskus vihjailu meni niin pitkälle että kutkutteli mukavasti miehistä mielikuvitustani. Sittemmin valitettavasti muutin toiselle paikkakunnalle ja eroottiset juttutuokiomme päättyi siihen.

• siilipää

se kans ihmetettyää kun jenkki mallista siili päätä pyytää niin pyöreä tulee osalla partudeista ja sanotaan on vaikea hius laatu leikata.

• Justnäi

Kerran pyysin että leikkaisi leuasta ylöspäin kerroksittain, ja ohentaisi vähän leuasta alaspäin.. Teki juuri päin vastoin. Leikkasi latvoista hieman kerroksittain?? D: Sain sitten perus massa tukan, joka kaikilla oli. Ei tainnut räväkämpi tyyli, vanhaa parturikampaajaa miellyttää ;I

• fdhjailhil

Siis en mäkään tosta selityksestä ymmärtäis yhtään mitään..... Whaaat?? Ehkä kampaamo ei oo oikea paikka jos haluaa kirurgiaa...

• rentoutusta samalla

sellainen joka kertoo omista sairauksistaan, tai muuten ei anna asiakkaan olla omissa oloissaan eli utelee kaikkea..

• Kukkelikuukkeli

Tykkään pittää hiuksia pitkinä, mutta niissä saa olla reilusti eloa. Inhoan semmosta suoraksi leikattua latvariviä. Joillekkin kampaajille tuntuu olevan ihan käsittämätön ajatus! Kuulemma hiuksen tuhlausta. Lyhyeen tukkaan ovat valmiita repimään ja raastamaan vaikka millaista tupsua, mutta pitkät hiukset pitäisi pitää tasamittaisina? Saksia saa kaupasta ja tyytyväinen oon kotona vessassa leikattuun malliin.

• Pitkiin hiuksiin saa eloa kivasti kun ottaa reippaan pyöreän osion kauttaaltaan päälaelta ja sitten napsaisee latvat koko nipusta eri pituiseksi kuin muut hiukset noin 5cm vaikkapa ja sitten samaan syssyyn hapsuttaa sen tupsukan reunat ja laskee alas ja siistii.
        Eräs kampaamokoulun ope kerran teki ja tuli todella kiva.Ensijärkytys kuitenkin oli kun näki että kouhaisi ison nipun tukkaa sakset toisessa kädessä :D Mutta hyvä tuli.

Ja miesten hiuksista vielä että tuo vanhanajan jenkkitukka ei ollut tasapyöreä vaan se oli singlattu.Nykyisin kun selittää että singlaa koneella tai käsin se niska parturit eivät ollenkaan tiedä mitä se tarkoittaa.osataan vain kysyä että raja vaiko ilman.Ei osata liuttaa pituutta lyhyestä pitkäksi.Eikä osata tietyille kasvotyypeille tai pään muodolle muotoilla lyhyttä miesten hiusta.

• H.A.Kukkanen
        epitimia kirjoitti:

Pitkiin hiuksiin saa eloa kivasti kun ottaa reippaan pyöreän osion kauttaaltaan päälaelta ja sitten napsaisee latvat koko nipusta eri pituiseksi kuin muut hiukset noin 5cm vaikkapa ja sitten samaan syssyyn hapsuttaa sen tupsukan reunat ja laskee alas ja siistii.
        Eräs kampaamokoulun ope kerran teki ja tuli todella kiva.Ensijärkytys kuitenkin oli kun näki että kouhaisi ison nipun tukkaa sakset toisessa kädessä :D Mutta hyvä tuli.

Ja miesten hiuksista vielä että tuo vanhanajan jenkkitukka ei ollut tasapyöreä vaan se oli singlattu.Nykyisin kun selittää että singlaa koneella tai käsin se niska parturit eivät ollenkaan tiedä mitä se tarkoittaa.osataan vain kysyä että raja vaiko ilman.Ei osata liuttaa pituutta lyhyestä pitkäksi.Eikä osata tietyille kasvotyypeille tai pään muodolle muotoilla lyhyttä miesten hiusta.

Singalus on sama kun ilman rajaa.

• ansu 18
        epitimia kirjoitti:

Pitkiin hiuksiin saa eloa kivasti kun ottaa reippaan pyöreän osion kauttaaltaan päälaelta ja sitten napsaisee latvat koko nipusta eri pituiseksi kuin muut hiukset noin 5cm vaikkapa ja sitten samaan syssyyn hapsuttaa sen tupsukan reunat ja laskee alas ja siistii.

On sulla ongelmat

• Enkeli681

Miksi ei uskota mitä asiakas haluaa? Asiakas on se joka sen tukan kaa elää 24/7? Jos kampaaja saa sen hyvin niin itse ei saa koskaan. Pitää leikata ja laittaa niin että itsekkin sen kanssa selviää. Olen juuri menossa kampaajalle ja ärsyttää kun hän kälättää koko ajan täysillä omia asioitaa, eikö pitäisi myös kuunnella asiakasta. Korvissa soi kun kotiin tulee!!

• pyörylä tukassa

Asuin ennen pienellä paikkakunnalla ja tuli aina mentyä sille yhdelle ja ainoalle kampaajalle. Yksityisyritäjänä hän useinmiten teki töitä yksin ja useinmiten hänellä oli liian monta asiakasta yhtä aikaa.
      Myös hänen erikohtelunsa ärsytti ylempää keskiluokkaa oleville.

Kampaajan tulee kysyä asiakkaalta haluaako tämä jotain juotavaa. Kampaamossa tulee myös olla mahdollisuus käydä vessassa

Ikinä en mene kampaamoon missä on epäjärjestys ja asiakkaitten hiuksia joka paikassa tai muuten likaista, varsinkin ventilaation ympärillä.

• heimoihei1

Kampaajan ei ole pakko tarjota juotavaa, sillä kampaamot ovat ...no kampaamoja. Kuitenkin, useimmissa kampaamoissa on kahvitarjoilu, koska onhan se mukavampaa värin vaikutusajalla nauttia kuumaa juotavaa. Itse en tarjoa leikkuuasiakkaille juotavaa, koska en usko että asiakkaasta olisi edes kovin miellyttävää juoda kupista joka on täynnä hiuksenpätkiä :D. Väri/permisasiakkaille tarjoan aina juotavaa, samoin odottaville asiakkaille.

• Jutta-K

Kampaaja joka koko ajan puhuu. Minusta on mukavaa vain istua ja nauttia hiusten koskettelusta, ilman keskustelun tarvetta. Ihan niin kuin hieronnassa. Monissa paikoissa tuntuu että on pakko jutella ettei tulisi tylyä vaikutelmaa.

• t. Mies43v

Tyhjän lädijät ja nysvääjät ärsyttää, se llainen myös ottaa päähän että hiukset leikataan siten että suihkun jälkeen niitä ei itse saa laitettua enää udelleen saman näköisiksi.

Parturin pitää olla nopea ja jäljen siistiä.

Aina olen löytänyt paikkakunnalta parturin joka osaa hommansa ja tekee sen kohtuullisella hinnalla. Hyvä parturi leikkaa tunnissa kolme päätä ja ansaitsee näin rahansa.

Tosin lopetin parturissa käymisen noin 8 vuotta sitten ja leikkaan itse oman pääni siiliksi ja joskus kaljuksi.

Rumat ne tukalla hienostelee ja tosi rumat jopa vaatteilla...

• kotikampaaja

En käy kampaajalla, koska en ole vielä löytänyt hiljaista kampaajaa. Ärsyttää se, että puhutaan vaikka lukis lehteä tai koittaisi rentoutua pitämällä silmiä kiinni. Kai mulla on vaan ollut huono tuuri, että kaikki missä olen käynyt, ovat olleet sellaisia puhekoneita, ettei ole tietoakaan hiljaisuudesta tai keskustelusta. Ainoa poikkeus oli aasialainen poika, joka ei osannut kieltä kunnolla. Mutta hänelle sattui pieni ammatillinen tapaturma ja tulosta katsellessaan sanoi "hassun näköinen". Mä oisin keksiny jonkun toisen sanan jos ei olis itkettäny ja naurattanu samaan aikaan. Joten en sitten mennyt hänellekään uudestaan. Parin vuoden välein aina kyllästyn omatoimikampailuun ja kokeilen jotakuta uutta, ja jatkan taas omin neuvoin seuraavaan kyllästymiseen. :)

• umpikuuro.

Jossain pohjoisessa on yx kuuro kampaaja mene sille ei kuule puhu, kun ei kunnolla osaa. Muista ottaa kynä ja paperia niin voit kirjoittaa millaisen fledan haluut.

• H.A Kukkanen

Tampereen tammelassa Tammelan Tukkakulma ja Maarit,.Hän osaa olla tarvittaessa hiljaa.

• Rikottu lupaus...

Sovittiin kampaajan kanssa face to face että leikkais mun hiukset lauantaina, ku hänelle sopi se ja niin myös minulle, koska en muuten ehdi kampaajalle muulloin. Lauantai tuli ja menin leikattavaksi. No miten kävikään sanoi: En mä voi leikatakkaan sun hiuksia, mulla on nyt muitaki asiakkaita...Olin wtf?! Minäkin olen asiakas! (Eli toisin sanoen hän ei halunnut leikata hiuksiani koko päivänä, vaikka yritin sopia että jos viimeisenä leikkaa, mut sekään ei sopinut!?!) En tunne kampaajaa entuudestaan muutenkaan. Tyhmä lupailla ja sitten olla toteuttamatta, sinne kampaajalle en enää jalallani astu, niin tökeröä käytöstä! Olen sen verran uskalias että leikkasin omat hiukset ja hyvät tuli, säästyipä rahatkin.

• hiiuuz

Pahin on kai tosiaan se taukoamamton kälttäjä, joka ei anna asiakkaan olla sekuntiakaan omissa oloissaan, puhuu vaikka väkisin, siinä menee politiikka, sää, urheilut ja omat asiat samaa rataa! Ikinä ei sellaiselle, vaikka olisi kuinka taitava.
      Tällaisena yli 60-v. rouvana vältän visusti myös niitä ihan nuoria nirppanokkia, joita vanhempien ihmisen tukat ei paljon kiinnosta.
      Yks entinen kampaaja piti tapanaan moittia koko ajan hiuksiani, milloin oli kuivaa, milloin kaksihaaraista ja milloin mitäkin - jos vaikka olisikin, antais olla.

• hiuksetkasvaa

No niin, onhan toki sellaisia kampaajia jotka ärsyttävät. Esim. Jos kampaajalle kertoo minkälaisen leikkauksen haluaa, niin tämä ei kuuntele vaan leikkaa oman mielensä mukaan, tai jos hän on ihan hiljaa, ei kysy mitään mitään leikataan ja taas oma tyyli ei asiakkaan mieleinen. Kyselee henkilökohtaisuuksia, tai utelee toisten asioista, kampaamo on sekainen, likaiset lattiat, ei huolehdi välineistään, aina sama vanha kone resu joka ei pelaa, jota täytyy hakata johonkin että toimii, epäsiisti ulkoasu, jne... kaikkiin olen törmännyt, jopa siihen että kampaaja alkaa halailla lopuksi, ei mielestäni kuulu kampaamo palveluihin, tai jauhaa purkkaa koko ajan tai haisee, hielle ykköselle ja kakkoselle ja vanhalle viinalle. Kaikkea on nähty, humalaisen kampaajan kysissäkin olen ollut.... näitä riittää epäkohteliaista kaiken laiseen. Yleensä vaihdan heti kampaajaa jos en ole tyytväinen....

• Jotenkin tuntuu

että oletkohan koskaan kahta kertaa samalla kampaajalla käynyt? Niin monenlaisia kokemuksia että luulisi joutuvan elämään parisataa vuotiaaksi ennen kuin normaalisti tuon kaiken joutuisi kokemaan.

Valitse yksi jolla käyt, äläkä haistele ja haistattele.

• etsin ja löyd

Haluaisin löytää sellaisen parturin joka leikkaa toivomukseni mukaan ja pukeutuu seksiikkäästi.

• sgigygfifgifhsifhsif

Hyvä kysymys. Pidän kampaamoista/partureista, jotka eivät ole liian trendikkäitä. Tuo piirre voi karkottaakin asiakkaita, tulee sellainen tunne, että en kuulu tänne. Puhtaus ja huolellisuus ovat ehdottomasti ne, joihin itse kiinnitän huomioni ensimmäiseksi.

Myös tietoisuus siitä, millasia tuotteita käytetään, ovatko allergisoivia jne. ovat tärkeitä, koska on taipumusta tuohon suuntaan. Joissakin paikoissa hengittäminen käy henkeen kaikenlaisten kemikaalien leijuessa ilmassa. Ilmanvaihdon pitäisi siis toimia.

Palveluista puheenollen monet parturi-kampaajat tarjoavat hiustenpesun oletettavasti, koska monet laittavat jos jonkinlaista geeliä, lakkaa yms. hiuksiinsa ja siksi niitä on vaikea leikata. Eräässä parturi-kampaamossa oli kuitenkin tapana antaa päänahanhieronta pesun ohessa ja en ole kokenut koskaan mitään sellaista aikaisemmin. Aluksi parturi-kampaaja tarttui päähän kuin meloniin, niin että säikähdin, että mistä on kyse, mutta kun sormet alkoivat hieromaan päänahkaa, tunne oli kertakaikkisen taivaallisen rentouttava.

• ruskea tukka

Minä olen käynyt samalla parturilla yli 30 vuotta! Minusta on hyvä, että minun ei tarvitse vastata kysymyksiin, tuleeko rajauksen kanssa vai ilman, onko pulisongit leikattu vinoon vai suoraan, otetaanko päältä samoin kuin sivuilta jne. Helppoa, kun on kerran sanonut, miten ajetaan ja sitten vaan istuu tuoliin ja odottaa leikkausta.

• eikö kyllästytä?

Etkö sä koskaan kyllästy samaan tyyliin?

• melkeen kalju
        eikö kyllästytä? kirjoitti:

Etkö sä koskaan kyllästy samaan tyyliin?

Kuule, jos ei ole huiksia kun sivuilla niihin ei saa muuta tyyliä.

• nelkyt+

Sellainen kampaaja on todella ärsyttävä, joka ei osaa vaistota, haluaako asiakas jutella mitään leikkauksen aikana. Mä ainakin haluan istua ihan rauhassa, lukea lehtiä ilman mitään turhia höpötyksiä.
      Mä odotan, että kampaaja tietää mun kertoman perusteella, minkälaista tukkaa haluan. Jos en joskus tiedä, niin kampaajan täytyy itse nähdä, millainen tukka mulle sopii. Mikä mua eniten suututtaa on se, että kampaaja ei suostu leikkamaan jotain vähän reippaampaa tai räväkämpää mallia, vaan tekee kaikille nelkyt naisille samanlaisen kampauksen. En mä miltään mummolta halua näyttää eikä ole kiva, että jokatoisella vastaantulijalla on sama malli päässä. Rohkeutta peliin kampaajat, kyllä teidän pitää tietää, sopiiko kelle polkkatukka tai ihan lyhyt tai pitkä. Älkää tuijottako pelkkään ihmisen ikään. Kiva leikkaus nimittäin nuorentaa ja tekee kauniimmaksi.

• 11+16

Olisi ihanaa, jos kampaajalla olisi näkemystä!
      Usein kampaajalle menee joku muutos mielessä, ja sitten ei uskallakaan toteuttaa, tai kaipaa idealleen vahvistusta. Itselleni on käynyt monesti niin, että haluaisin värjätä tai leikata eri lailla, mutta poistun saman näköisenä kuin tulinkin, kun kampaajakaan ei osaa sanoa juuta eikä jaata.
      Kyllähän asiakkaasta huomaa, haluaako hän vinkkejä vai ei.

• Kampaajaa vaihtava

Mua ärsyttävät kampaajat, jotka haluaa puhua koko ajan ja kyselevät asiakkaan henkilökohtaisia asioita.

Toivon, että kampaaja osaa suositella uudenlaista hiusleikkaustyyliä sellaista haluavalle. Ja että hän ymmärtää, että joku asiakas voi pitää harmaista eikä halua, että hänelle tyrkytetään hiusten värjäämistä tms.

• Hiljaisuus

Itselleni käynti kampaajalla samoin kuin hierojallakin olisi nautinnollinen, jos saisi vaikkapa kuunnella musiikkia eikä tarvitsisi "maailmaa parantaa" koko ajan kampaajan kanssa... hyvä on, nyt joku kommentoi että sano ettet halua puhua, mutta jotenkin en vain ole tohtinut.

• nutturasuttura

En tarvitse kampaajaa. Laitan hiukseni itse löysälle nutturalle.

• Matti O

Vältän sellaista kampaajaa joka käyttää minua terapeuttina ja kuuntelijana. Olen aivan tyhjä jälkeenpäin ja hänen kuuluisi maksaa minulle:-) Ja tietenkin en mene takaisin,

• tess85

Minulla on pääasissa hyviä kokemuksia kampaamo käynneiltä. Erityisesti nuoret kampaajan alut ovat olleet todella mukavia. vaikka olisinki sanonut että tiettyä cm määrä enempää ei saa leikata,aina kyllä kysyn kampaajalta ennen leikkaamisen aloittamista, että onko latvat hirmu pahan näköset ja jos on, niin olen yleensä kysyny kampaajan mielipidettä ja vasta sen jälkeen tehnyt viimeisen päätöksen. yleensä he ovat näyttäneet minkä verran vois ottaa latvoja pois,ennen ku leikkavat.joten mielestäni jokaisen pitäs ite ajatella ittensä asiakaspalvelu tilanteeseen joten omaa järkeä vois käyttää!!! molemmin puolinen hyvänkäytöksen muistaminen olis välillä paikallaan. kohtelee muita niinku haluis itteään kohdeltavan!! (niin asiakas kuin parturi-kampaaja)

• Linuxi85

Ylenpalttisen uteliaat kampaajat hatuttavat ja onnistuvat pilaamaan päivänkin jopa. Myöskään päsmäröinti hiusten suhteen ei ole kivaa. Jos sanon että haluan vain latvoista 2cm, se saa olla sitten niin. Olen sosiaalinen ja puhelias, mutten halua kampaajalla paljoakaan puhella, vaan keskittyä nauttimaan kun hiuksiani käsitellään.

• Ambrozius

Kun pidin lyhyitä hiuksia, minulle lyötiin aina tökötit päähän leikkauksen jälkeen vaikka itse en käyttänyt mitään aineita edes lyhyiin hiuksiin. Kerran sanoin että ei paljoa muotoilutuotteita, itse en käytä ja hiukset tuntuvat sitten likaisilta, niin laittoi silti vahaa, muotovaahtoa ja kiinnettä ihan reilunpuoleisesti. Kerran kerroin kampaajalle, että kasvatan omaa väriä niin töksäytti että voisi tähän juureen jonkun värin laittaa. Nyt on pitkät hiukset ja itse värjään ja kotona leikattu, ei tartte kuunnella jorinoita eikä käyttää tököttejä eikä tyhmiä ehdotuksia. No ehkä vielä joskus käyn, hamassa tulevaisuudessa.

• 10+3

Minusta yksi selkein ja paras neuvo kenelle tahansa asiakaspalveua työtään tekevälle: kohtele asiakasta kuten tahtoisit itseäsi kohdeltavan. Tuolla pääsee jo aika helkkarin pitkälle. Miettii millaista plavelua itselleen haluaa maksavana asiakkaana, ja toimii työssään samalla periaatteella. Kampaajana varsinkin, koska mitään halpaa lystiä se ei naisille varsinkaan ole.

Itse olen onnistunut monien mutkien ja kommelluksien kautta löytämään itselleni sen parhaan kampaajan. Hän on avoin ja ystävällinen, iloinen persoona jolla on myös sitä kuuluisaa lukutaitoa sen suhteen, että millä tuulella asiakas on. Meidän asiakas-kampaajasuhde perustuu tuttavallisuuteen ja rehellisyyteen. Itse esim. saan suoraan kertoa jollen ole juuri sillä kerralla juttutuulella, ja hän ei ole siitä moksiskaan. Toisinaan taas kälätetään, vaihdetaan kuulumisia ja naureskellaan kuin pahemmatkin pikkulikat.

Ja minulle tärkeintä on hänen ammattitaitonsa ja rehellisyytensä. Hän kyllä nimittäin kertoo aivan ja suoraan, jos jokin leikkuumalli tai väri ei minulle sovi. Hän myös ihan ja suoraan kertoo senkin, jos omat taidot loppuvat kesken, kuten esim. kerran kysellessäni hiustenpidennyksistä. Hän ei lähde väkisin mitään väkertämään euronkiillot silmissään jollei osaa. Ja minä arvostan hänessä juurikin tätä, ja olen sen hänelle myös suoraan kertonut. Luottamus pelaa puolin ja toisin.

• jäljet päänahassa

Pahinta on jos kampaaja vetää kammalla niin kovaa, että päänahkaan pysyviä jälkiä (paukamia), itselleni kävi niin. Sitten sama kampaamo vielä vähätteli asiaa jälkeenpäin. Toinen ikävä asia on jos pyytää pientä lyhennystä latvoista, ja tulos on: kynitty liian lyhyeksi. Sitten liian kuumalla föönillä liian läheltä päätä puhaltaminen. Tai jos kampaaja on ylimielinen ja mykkä, vaikka ei ole pakko keskustella kaikkien kanssa. Eihän sitä jaksa.
      Kerran kun valitin että pesupaikka on paha niskoille, niin kampaaja sanoi että: tuossa iässä jo hartiavaivainen jne valivali. Omasta mielestäni pesupaikan kovuus ei sovi kenellekään, sattuu ja menee kramppiin. Sitten väärien aineiden tehosuihkutus ei ole hyvä, jos asiakas ei halua niitä, esim. liian voimakas lakkaus. Kohtuus olisi hyvä. Ja värin päässä tuntikausia hautominen, eikä ilmakaan vaihdu huoneessa riittävästi.

Kampaajia voi olla erittäin hyviä, ja sitten sellaisia joilla ei homma ole ollut hanskassa. Kannattaa mainita myös värjäyksen kesto ja väliaikatiedote. Lukemista ja tekemistä riittävästi yms. Kello lähelle mistä asiakas voi mitata aikaa. Tärkeää olisi se, että osaa värjätä vaaleaksi ilman että asiakkaasn oma punapigmentti jää hiuksiin, muttei liian voimakkaalla aineella. Ja ettei se parin pesun jälkeen ponnahda esiin. Kaikki eivät muuten osaa sitä hyvin, tai tiedä miten. Myös allergioiden huomioiminen, hyvä ilmanvaihto ja vaihtoehtona luonnonmukaiset värit - ei siis allergisoiva henna.

• tuli mieleen

Myös sellainen värjäystapa kiinnostaisi jossa väri ei kosketa päänahkaa, eivätkä kemikaalit ihmeydy verenkiertoon paljoa. Ja minne väri kulkeutuu luonnossa, puhdistuslaitoksen jälkeen. Vastuu luonnosta.

• ent kampaajany hoits

Ei kukaan ammattilainen käytä hennaa ja muutenkin sun kampaajasi pitäs olla taikuri.

• 3ko
        tuli mieleen kirjoitti:

Myös sellainen värjäystapa kiinnostaisi jossa väri ei kosketa päänahkaa, eivätkä kemikaalit ihmeydy verenkiertoon paljoa. Ja minne väri kulkeutuu luonnossa, puhdistuslaitoksen jälkeen. Vastuu luonnosta.

Koitappa ettiä ekokampaajaa omasta kaupungistas tai jostai läheltä. Ei oo kemikaaleja.

• vastaus:
        3ko kirjoitti:

Koitappa ettiä ekokampaajaa omasta kaupungistas tai jostai läheltä. Ei oo kemikaaleja.

Ei millään pahalla mutta värjään itse normaalilla värillä, leikkaan myös omat hiukset. Toisekseen Tampereella eivät värjää vaaleaksi ekolla.

• Joopa joo

Sinulle "jäljet päänahassa". Minkä kampaaja sille voi, että pesupaikka on epämukava? Altaan reunaan voi laittaa siihen tarkoitetun pehmusteen, mutta jos oikein on asiakas vaivainen, niin tuskin sekään paljoa auttaa. Siinä tapauksessa sinun pitää pestä hiuksesi kotona ja käydä kampaajalla vain leikkauttamassa hiuksesi. Kampaaja ei ole taikuri, joka pystyisi taikomaan juuri sinulle ergonomisen pesupaikan.

• gde e

voi olla hieman hankalaa saada jokaiseen liikkeeseen vaihtoehtona luonnonmukaiset värit. luomu kampaaja-koulutuskin on ihan erikseen ja sellaisia liikkeitä löytyy kyllä.

• pointtii ii

kamalaa sitä väri ym. mönjä määrää mitä partureista tulee ... vesistö kuormittuu kamalasti.

• rahattakas.

Sellainen parturi on hyvä joka osaa tarvittaessa myöntää -ja korjata virheensä.

• tukka hyvin

kuka viitsii omia henk koht asioitaan lörpötellä kampaajalla..

• yksilöllisiä .......

valehtelijoita en hyväsy vaikka se ei työn teossa näy! Valehtelijoitakin on ollut ja olen ollut useilla eri ihmisillä asiakkaana. Paikkakunta jää salaiseksi täällä

• runsashiuksinen

Itse olen täysin kyllästynyt näihin pakonomaisen ohennuksen tyyppeihin. Itselläni on paksut hiukset ja niitä on runsaasti. Haluan pitää ne nyös niin. Ja joka kerta käydessäni kampaajalla saan taistella samasta asiasta...siis siitä ohentamisesta. Suomalaiset valittavat aina ohuita hiuksia, laittavat lisukkeita ja pidennyksiä isolla rahalla. No, mulla ne on luonnostaan (onneksi), mut eikö mitä, pois vaan pitäs joka reissulla niistä puolet saada (siis kampaajien mukaan).
      Odotan sitä, että maksava asiakas saa itse päättää ulkomuodostaan. Eri asia on, jos haluaa antaa vapaat kädet, sitte ei valittaa voi, kävi niin tai näin.

• allured

Itsekin olen ärsyyntynyt siihen jatkuvaan ohennussaksien käyttöön. Se ei tee hiuksilleni hyvää,vaan hiukset alkavat hapsottaa ohennetuista latvoista. Kiellän aina ohennussaksien käytön. Hyvä kampaaja saa hyvää aikaiseksi ilman niitäkin.
        Kerran eräs kampaaja ei millään meinannut uskoa, ettei ohennussaksia saa käyttää hiuksiini. Taisi saada shokin, kun ei saanutkaan niillä huseerata.

• klkhhlk

Ärsytti kun töissä moni meistä kävi samassa kampaamossa ja kampaaja sitten juorusi toisten asioita minulle. Ei ollut kivaa.

Kampaajan ois hyvä kuunnella tarkasti millaisen kukin haluaa lopputuloksesta. Voisi olla esim hiusten pituudesta mallikuvat, joista olisi helppo näyttä haluamansa hiusten pituuden. Liian tönkköä kampausta (hiustenleikkauksessa) ei saisi laittaa luonnollisuudesta pitävälle.

• cherry8

En tykkää käydä kampaajalla, koska minulla on todella pitkät hiukset ja niistä sitten valitetaan. Jos värjäytän hiukset niin valitetaan tehdessä homman kestoa ja hiusten takkuun menemistä kun eihän ne maailman hyväkuntoisemmat ole.

Latvoja kun kerran kävin leikkauttamassa, satuin kysäisemään olisiko mitään ideoita miten hiuksiini saisi muutosta ilman että otetaan paljon pituudesta pois. Ei kuulemma yhtään mitään. Sanoin sitten, että leikataan vaikka otsatukka. Kampaaja happamasti kysäisi, että olenko nyt aivan varma, tarkottaen mitä luultavammin että kun en pidä radikaaleista muutoksista ja otsatukkakin kestää kasvaa kauan takaisin.

Miksi kaikki haluavat aina leikata pitkät hiukset pois? Kampaajalle muka pitäisi antaa vapaat kädet tehdä mitä vaan, koska he ammattilaisina tietävät parhaiten mikä kenellekin sopii. Pitkät hiukset ovat minulle tärkeä juttu ja monet käyttävätkin niiden kasvattamiseen paljon aikaa. Miksi se on paha juttu?

Onneksi kotonakin voi värjätä hiukset monta kertaa nopeammin ja repimättä, ei haittaa vaikka tulos ei olisi niin täydellisen tasainen kuin kampaajalla ja perheenjäsen voi lyhentää latvat.

• klaniks vaan

en toivo mitään. toivon että vaimoni sheivaa mut nyt ja tulevaisuudessakin! ei tarvitse aikoja varailla ja maksaa!

• En maksa mitään

En maksa kampaamoille mitään.

Omalla koneella kaikki pois ja viimeistely sähkö partakoneella.

Säästöt 20 vuodessa huomattavat.

• Santsupantsu222

Kerran kävin sellasella kampaajalla, joka ei jaksanu kuivata paksua tukkaani tarpeeksi kauan vaan jätti ihan kosteaksi koko tukan. En kehannut sanoa mitään, vaikka olisi pitänyt. Sitten sellaset kampaajat on ÄRSYTTÄVIÄ jotka puhua pulpattavat yhtä soittoa eikä asiakas ehi etes kissaa sanoa.... Tottakai kampaaja saa ja mun mielestä kuuluukin asiakaspalveluun se, että juttelee, mutta on sellasia jotka puhuu isoon ääneen nopeasti ja koko hiton ajan että alkaa vaan keittää itellä päässä ja on väsyttävää kuunnella sellasta.

Sitten ärsyttäviä on myös ne, jotka leikkaa ihan hirveen määrän hiuksia vaikka itse asiakas sanoo että VAIN SENTTI ! Tai KAKSI SENTTIÄ ! niin ei se saakeli voi olla niin vaikiaa leikata sen vertaa vaan vedetään OIKEASTI AIVAN LIIKAA ! tyhymä pitää olla jos ei itse kampaaja etes huomaa että leikkaa ihan liikaa kuin mitä asiakas halusi!

Ja ei itse sitä niinkään huomaa paljon kampaaja napsasee kun takana häärää ja sieltä leikkaa!

Sitten semmoset kampaajat myös jotka eivät näytä niitä hiusten eri värejä niistä kansioista. Jos mä sanon että haluan keskivaaleat hiukset niin eihän se kampaaja voi tietää että minkälaiset haluan tarkalleen ellei ota sitä kansiota käyteen ja näytä asiakkaalle niitä erivärisiä vaaleita niin osaa asiakaskin tarkemmin näyttää että minkälaiset haluaa. Ite pitää pyytää että näyttäisitkö kansiota missä niitä hiusvärejä on esiteltynä. Kyl kampaajan pitäs ite tajuta näyttää se kansio heti.

Olen elämäni aikana käynyt lukuisilla kampaajilla. Vain kaksi on olleet hyviä, sellaisia, joissa kävisin useammankin kerran. Harmi vain että muutin kauemmas joten se yksi kampaaja jäi monen sadan kilsan päähän. Nykyisellä paikkakunnalla on yksi hyvän oloinen kampaaja, jossa olen kerran käynyt ja tykkäsin kovasti.

Tämä kampaaja ihan itse sanoi että hän tasottaa puoli senttiä mun latvoja että enempää ei tarvitse ottaa ja kun vielä kasvatatkin tukkaa (kun sanoin että kasvatan), ja selitti siitä että miksi ei hiuksia enempää kannata ottaa ja sanoi että mulla hyvät latvat muuten että ei tarvitse tuon enempää ottaa. Oli myös mukavan puhelias, tosi rempseä ja iloisen olonen vähän vanhempi naishenkilö. Jäi mukava tunne siellä käynnistä.

• hdxjdkdksd

Vaikka miten selittää selkeästi, mitä haluaa, niin silti tehdään jotain muuta! Esim. jos sanon että haluan ihan vain latvojen tasoituksen, maksimissaan 2cm. pois ja näytän mitan vielä sormilla, niin aina pitää silti napsaista vähintään 10 cm!

Tai kun permanenttia tehdessä sanon että ISOILLA rullilla, ja kampaajan rullista näytän vielä minkäkokoisilla, niin eikös ämmä SILTI tee sen permiksen PIENILLÄ rullilla!

Näistä kyllä uskon että tekevät tahallaan, kateelliset rumat vanhat ämmät! Olen lukenutkin, että monet naiskampaajat erityisesti TAHALLAAN pilaavat muiden naisten tukan ja KYLLÄ USKON! Olen sen niin monta kertaa itse kokenut!

Naisia suositellaan käyttämään homokampaajia, NÄMÄ tekevät asiakkaan tukasta niin upean kuin osaavat, toisin kuin katkerat ämmät, jotka haluavat rumentaa kaikki "kilpasiskonsa!"

Nykyään en enää käytä kampaajia. Olen opetellut itse tasoittamaan latvani, muita kampaajan palveluksia en tarvitse. Ja TODELLA hyvää jälkeä saa itse leikkaamalla ja JUURI SEN PITUISET latvat kuin itse haluaa!

• H.A Kukkanen

Kukaan yrittäjä ei takuu varmasti halua pilata kenenkään tukkaa tahallaan!!!
        Sehän on suoraan sen liikevaihdosta pois ja samalla myös palkasta....
        Kyllä ne sitten vaan on sitä että ei oikein olla asiakkaan kanssa samalla aaltopituudella.... Onnea valitsemallasi tiellä.

• kuis nyt

Eräs kampaaja laitoi suojavaatteen niin kireelle että piti huomauttaa kun ei auttanut opin laittamaan sormet väliin . sitten helpotti kun otti ne pois. Ja sit ne ikävät kommentit mitä kuulee joka kerta. kun vaan leikataan vahvoja hiuksiani. milloin mistäkin asiaan kuulumattomasta.

• vaihtoon

Ärsyttävin on kampaaja, joka on aina myöhässä. Itse olen aina ajoissa paikalla, järjestän asiani niin. Minun ajallani on kuitenkin myös hinta ja kurjaa on, että kun olen sovittuna aikana paikalla, niin kampaajalla on edellinen asiakas pahasti kesken, välillä jopa 30 min. Joskus olen ollut aamun ensimmäinen asiakas ja odottanut oven takana, että kampaaja on edes ehtinyt töihin...aina on joku ruuhka tai muu selityksenä. Samassa ruuhkassa tulin minäkin ja ehdin kuitenkin ajoissa.

• Asiakas222

Kaksi parturia leikkasi tukan käskemättä toispuoleiseksi. siis pidempi toiselta
      sivulta. Kummallakaan en ole käynyt sen jälkeen.
      Sitten kun parturille tulee se täti vaihde niin koulutuksissa ei käydä päivittämässä
      tietoja sitten millään ja siihen ei auta muu kuin joko tyydyt tai vaihdat parturia

• lila6

Itsellani on maailman ihanin kampaaja :-)

• rytrukt

Kerran oon joutunut vaihtamaan kampaajaa ja sekin oli siksi, että ei kuunneltu. Kaksi kertaa lähti hiuksista liioittelematta sen muutaman sentin huonojen latvojen sijaan suurinpiirtein lähemmä kymmenen senttiä. Sen jälkeen kampaaja vaihtui ja pikaiseen. Nykyinen on aivan ihana :)

• mikä vaivaa

mikä ihmeen vimma toisilla on kyniä niska lyhyeksi, en jaksa ymmärtää

• kastijakoa

Sitä en ymmärrä, et kampaaja sanoo, et on niin kiire. Ja jopa suositteli muuta ajankohtaa, toisella kertaa, koska nyt on ylioppilasjuhlat tällä viikolla.

Eikös sinne saa mennä kuin haluaa, vai pitääkö olla ylioppilasjuhliin menossa et pääsee.

Kerran erehdyin eduskuntatalon lähellä olevaan kampaamoon, ja kyllä sen huomas ettei tavallinen ole tervetullut.

• hyväntuoksuinen
        kastijakoa kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, et kampaaja sanoo, et on niin kiire. Ja jopa suositteli muuta ajankohtaa, toisella kertaa, koska nyt on ylioppilasjuhlat tällä viikolla.

Eikös sinne saa mennä kuin haluaa, vai pitääkö olla ylioppilasjuhliin menossa et pääsee.

Kerran erehdyin eduskuntatalon lähellä olevaan kampaamoon, ja kyllä sen huomas ettei tavallinen ole tervetullut.

Hikiset haisevat ärsyttävät.

• tilaa aika
        kastijakoa kirjoitti:

Tilaa aika kampaajallesi, ethän sä hammaslääkäriinkä mene suoraan kysyyn et olisko aikaa paikata hammas, aina pitää tilata aika ja monessa paikassa on jo nettiaikavarauskin.
        Ne ylioppilaat läheisineen oli tilannut ajan itselleen ja sen kampaajasi päivät oli täynnä.

• Not a robot
        kastijakoa kirjoitti:

Niin, onhan se ihan outoa että ylioppilasjuhlaviikolla on kampaajan varauskirja täynnä. Miksi kukaan nyt varaisi aikaa kampaajalle ajoissa? On paljon kivempaa rynnätä juuri ennen juhlia kampaamoon sisään 15 muun kampausta vaativan kanssa! Ja hei, onneksi kampaajilla on 10 käsiparia, toimivat valonnopeudella, eivätkä tarvitse lepoa tai ravintoa.

Tää voi tulla yllätyksenä, mutta useimmat asiakkaat varaavat ajan (varsinkin juhlaviikolla) etukäteen, eikä siihen ajanvaraukseen mene yleensä minuuttia pidempään, koska nykyaikana on keksitty puhelimetkin. Jos internet ei ole vielä tuttu, niin puhelinluettelosta löytyy myös numero.

• paka3

Värikartan näytöstä, josta joku valitti. Se on ensisijaisesti parturi-kampaajan työväline. Kampaajasta tekee ammattilaisen esimerkiksi juuri se värien lukutaito. Hänen tulee osata katsoa sen hetkinen värisi, mitä alta tulee ja mikä on lopputulos kun lisätään kartan väri. Sinä voit periaatteessa sanoa että tuo on kiva, mutta väri voi sisältää sävyjä joita sinä et näe/tiedä, jotka saisivat tukkasi lopulta kaikkea muuta kuin toivomaksesi väriksi.Värien tietotaito on yksi laajimpia parturi-kampaajan opintoihin kuuluvia asioita tietenkin niihin liittyvä kaikki kemia. Tämä on se yksi ammattitaidon alue mistä maksetaan suhteessa kaupan väreihin. Jokainen on takuulla nähnyt kotona pieleen menneitä värejä?

• lkiol

Hyvä kampaaja:
      - on hiljaa, jos asiakaskin on
      - kysyy kuulumiset tai muuta small talkia, mutta jos asiakas ei vastaa, niin hän ymmärtää, että asiakas ei ole juttutuulella
      - jos asiakas juttelee, hänkin juttelee ja myös kuuntelee
      - jos asiakas pyytää leikkaamaan vaikka 5 cm latvoista, niin hän näyttää vielä käsillä varmistuksena, että minkä pituisesta viissenttisestä on puhe
      - hyvällä kampaajalla on ideoita ja näkemystä eri kasvotyypeille sopiviin kampauksiin. Jos haluan jotakin pientä vaihtelua pitkiin hiuksiini, niin hän osaa ehdottaa, että leikattaisiko otsatukkaa vähän vinoon tai kevennettäisikö hiuksia vähän kerrostamalla tms
      - ylläpitää osaamistaan esim. hiustrendien suhteen
      - hieroo päänahkaa pestessä eikä riuhdo takkuja irti päästä tms, vaan kohtelee asiakasta niin, että kampaamolla käynti on nautintoa
      - kysyy erikseen, että laitetaanko jotakin muotoilutuotetta
      - kampaaja sanoo oman näkemyksensä esim. kestääkö joku väri päässä, onko hiukset liian huonokuntoiset permanentille tms.
      - kampaaja ei haise voimakkaasti tupakalle (pesisi edes kädet ennen asiakkaan hiuksiin koskemista!), valkosipulille tms.

Hyvä asiakas:
      - tulee silloin kun on sovittu (mielellään 5-10 min aikaisemmin)
      - ilmoittaa aikaa varattaessa, jos hänellä on esim. pitkä tukka tai muu erikoistoive (jenkkisiili, juhlakampaus)
      - tuo mukanaan vaikka kuvan siitä, millaisen kampauksen hän haluaa tai ainakin osaa sen selkeästi ilmaista puhumalla, jotta kampaajan ei tarvitse olla ajatustenlukija
      - varaa mukaansa tasarahan tai kaivaa kortin ajoissa esille eikä jää enää juoruamaan sen jälkeen, kun maksutilanne on ohi, koska kampaajalla on kiire seuraavan asiakkaan luokse tai kiire kotiinsa

Ärsyttäviä kampaajia on ollut jonkin verran mm.:
      - kampaaja puhui taukoamatta, mutta niin hiljaa, etten kuullut mitään
      - kampaaja haukkui pitkää paksua värjäämätöntä tukkaani ja ehdotti leikkaamaan lyhyeksi (vaihdoin kampaajaa, jossa uusi kampaaja kehui kiiltävää tukkaani ja kannusti pitämään sen jatkossakin pitkänä!)

• joopa joo..

Täällä kun lueskelin tulee väkisin mieleen että kampaajan pitäisi olla
      jokin yliluonnollinen olento... täytyisi olla ajatuksenlukija, psykologi , täytyisi olla hiljaa, mutta ei liian hiljaakaan ole sopiva, pitäisi kysyä mitä asiakas haluaa, mutta toisille ei passaa sekään.. totta kai jokainen haluaa oman näköiset hiukset ja uskoisin että jokainen täysjärkinen kampaaja haluaa myös mielyttää parhaansa mukaan asiakkaitaan, muutoihan heitä ei olisi ja ammattia ois melko hankala harjottaa. Uskoisin että voi olla aika vaikea välillä hahmottaa millainen mielikuva asiakkaalla on haluamastaan, sekä ne jotka eivät halua heidän kysyvän mitään jää aika arvailujen varaan millainen persoona asiakas on ja tyyli yms.. jos ei kärsi mitään kysyä... sekä haastavaa tehdä tyyli havainnot 2min näkemisen perusteella... mielestäni paras kampaaja on sellainen joka kuuntelee, mutta uskaltaa ehdottaakin ja toki ammattitaitoinen ja rehellinen... kysyy suoraan mikä käy ja mikä ei.. eiväthän he sentään taikureita ole!! Itse ainakin olen tyytyväinen kampaajaani.

• joopa joo..

Nimimerkki IKIOL olet niin oikeassa!

• lähihoitsu
        joopa joo.. kirjoitti:

Nimimerkki IKIOL olet niin oikeassa!

Juu meitä ihmisiä on niin erilaisia sekä kampaajia, että asiakkaita toivottavasti jokainen löytää sen omansa, kun kaikki ei tule kaikkien kaa juttuun, toisia asiakkaita ärsyttää jo eka kertaa nähdessään toisen koko persoona, vaikka ei ole vielä sanaakaan vaihdettu.
        Myös kaksi ihmistä, kun juttelee niin toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä, eivätkä ymmärrä ollenkaan toisiaan, ovat niin eri aaltopituudella.
        Tietty ammatinharjoittajan olkoon millä palvelualalla tai ihmisten kaa tekemisissä pitää jollain tapaa yrittää ymmärtää kovin persoonallistakin ihmistä.

• volvo S60
        lähihoitsu kirjoitti:

Juu meitä ihmisiä on niin erilaisia sekä kampaajia, että asiakkaita toivottavasti jokainen löytää sen omansa, kun kaikki ei tule kaikkien kaa juttuun, toisia asiakkaita ärsyttää jo eka kertaa nähdessään toisen koko persoona, vaikka ei ole vielä sanaakaan vaihdettu.
        Myös kaksi ihmistä, kun juttelee niin toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä, eivätkä ymmärrä ollenkaan toisiaan, ovat niin eri aaltopituudella.
        Tietty ammatinharjoittajan olkoon millä palvelualalla tai ihmisten kaa tekemisissä pitää jollain tapaa yrittää ymmärtää kovin persoonallistakin ihmistä.

Näin on, jokaisen on löydettävä se oma mekaanikko, hammaslääkäri, gynegoloki, kosmetologi, silmälääkäri, autonasentaja, ompelija, ym.
        Toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä.

• Ypsilon.

Hyvä kampaaja keskittyy asiakkaan hiuksiin, kuuntelee toivomukset ja tekee sen mukaan.

• glgllgldflk

Kampaajat jotka luulevat ettei asiakas tiedä hiuksesta mitään.. Suurin osahan ei tiedäkkään, enkä todellakaan väitä että minulla olisi kampaajan ammattitaito, mutta olen lukenut hiuksista paljon ja jotain asioita tiedän ja sitten huvittaa jos tulee puhe jostain tietystä hiusasiasta ja jos kampaaja ei osaa vastata niin saattaa sitten keksiä vastauksen joka on puutaheinää..

Viimeksi kävin hairlekiinissä, hiukset leikattiin 20 minuutissa (oikeestaan vaan tasotettiin) ja tästä velotettiin 33 e joka olevinaan oli vielä halvempi kuin että jos ois ottanut ihan oikeen leikkauksen hinnan.

Aina ei voi tietää mutta aika isosta osasta asiakkaita varmaan pystyy lukemaan että haluavatko he jutella hiustenlaiton aikana vai olla vaan hiljaa.. Itseä on viimeaikoina myös ärsyttänyt se että joillain tuolipaikoilla ei ole lehtiä käden ulottuvilla vaan ne ovat jossain vähän kauempana, eikä kampaaja kysy haluanko lukea..

Tämä ei ärsytä minua, mutta en haluaisi mennä kampaajalle jolla on upeat hiukset ja on muutenkin ihan mallin näköinen koska häpeäisin omaa tukkaani ja ulkomuotoani. "Tavallisen" näköisen kampaajan kanssa asioin mieluummin.

Yksi iso virhe mitä JOTKUT kampaajat joskus tekee on se että juttelevat menneistä asiakkaista ivalliseen sävyyn kollegojen kanssa..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe