Purkkikalan teko lasipurkkiin

kestääkö tiiviste?

Hei! Olen tehnyt purkkikalaa useinkin ja hyvin on onnistunut ihan tavallisessa lasipurkissa jossa on kierrettävä kansi. Kestävät hyvin uunissa särkymättä 130 asteessa. Onko kukaan kokeillut niillä purkeilla missä on sellainen kuminen, paksu tiiviste? Siis sellainen lukittava kansi, ei kierrettävä. Kestääkö uunissa vai sulaako kumitiiviste? Kyse siis tuollaisesta purkista -->

http://kuvaton.com/k/YcaG.jpg

Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia niin otan mielihyvin vastaan.

11

4558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha kokki

      Vanha kokki asensi tuollaisen kerran anukseensa ja hyvin kesti painetta. Ei siis rikkoutunut kuten Bona-purkki.

    • en ota vastuuta
    • purkkikala

      Käytä vaan niitä purkkeja joissa on kierrettävä kansi kestävävät ihan hyvin muutaman kerran. Ainakin minun kokemuksen mukaan.
      Lämmöksi riittää ainakin kokemukseni mukaan noin 105 astetta, kun alkaa kiehumaan ja noin 4 -8 tuntia. Ei ole enään ruotoja.

      • ketjun aloittaja

        Tuo sinun "enään" kirjoitetaan enää. Minä en ota vastaan ohjeita henkilöltä, joka ei osaa edes suomen kielen perusalkeita.


      • Käytöskukkanen
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Tuo sinun "enään" kirjoitetaan enää. Minä en ota vastaan ohjeita henkilöltä, joka ei osaa edes suomen kielen perusalkeita.

        Häpeä! Käyttäydyt törkeästi heitellessäsi tuollaisia kommentteja ihmisille, jotka hyvää hyvyyttään koettavat auttaa ja
        sivistää sinua.


      • 50v.testannut
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Tuo sinun "enään" kirjoitetaan enää. Minä en ota vastaan ohjeita henkilöltä, joka ei osaa edes suomen kielen perusalkeita.

        Älä ota enään viestejä vastaa, jos on väärin kirjoitettu.
        Purkkikala on kuitenkin hyvää, eikä tapa.
        Nimimerkki 50 v testannut


      • Purkkikalaa
        50v.testannut kirjoitti:

        Älä ota enään viestejä vastaa, jos on väärin kirjoitettu.
        Purkkikala on kuitenkin hyvää, eikä tapa.
        Nimimerkki 50 v testannut

        .. Purkkikala on kuitenkin hyvää, eikä tapa.
        Saman olen huomannut 10 V kokemuksella.
        Kalojen saanti on vaan vaikeitunut, kun ei itse pääse kalastamaan.


    • rex purkit
    • etsilleen

      Jos tuorekelmu kestää 130 astetta niin miksei nämäkin kumiset tiivisteet. Toki jos haluaa olla varma tiivisteen kestävyydestä niin keittää sen erillään vedessä (100 astetta kymmenen minuuttia) ja lisää sen purkin kanteen vasta loppuvaiheessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe