Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mustikkakukon jauhot

mustikkakukkoo

Laitan vielä tänne puolelle myös! :D
Perinneruoka ja yleistä ruoasta puolelle kirjoitin mutta ohjattiin tänne.
Osaisiko joku sanoa onnistuuko mustikkakukko paremmin karkeista ruisjauhoista vai hienoista? Kun itse olen vain hienoihin tehnyt.

11

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paulin kaulin

      Hienoista se paremmin onnistuu ja niihinkin on lisättävä vehnäjauhoja parisenkymmentä prosenttia.

    • mustikkakukkoo

      Kiitos :)
      Teinkin tänään jo karkeista jauhoista, onnistui niilläkin hyvä tulemaan! Ainahan voi vaihdella.

    • turhan kyselijä

      Ei mitään "vaihdella" jos ei neuvot kelpaa, niin pysy poissa täältä.

    • Oikeinko mustikka

      kukko,empä ole moisesta mitään kuullut,mustikkapiirakasta kylläkin myös itse tehnyt.

    • mustukukko jees

      Etkö ole mustikkakukkoa saanut. Se on muuten kuin joku lanttukukko, mutta lantun tilalla on mustikkaa. Läskiä ja mustikkaa leivottu kuoren sisään.

      • Mustikkakukko on perinneruoka.Tee sokerista, rasvasta ja ruisjauhosta murotaikina, jolla vuoraat uunivuoan, jätä kolmasosa taikinaa kanneksi.
        Laita sisään mustikoita, sokeria ja vähän joko peruna-tai vehnäjauhoja.
        Se imee liian nesteen.Tee lopputaikinasta kansi. Kypsennä uunissa 175 C
        noin tunti.Anna jäähtyä vähän ennen tarjoilua, ettei kukaan polta suutaan.
        tarjoa maidon tai vaniljakastikkeen kanssa. Hyvää myös kylmänä.


    • unohtu sulta

      Mustikoiden väliin tulee kyllä sianselkä ihraa, sitä valkoista lihaa vallan.

      • läskitorttua

        No hyi heIvetti!


    • Timarni laittoi oikean mustikkakukon ohjeen.
      Kakarat taas piloillaan, jotain sian ruokaa läskikeen, mainostavat!
      Ahvenkukos ja muikkukukos sekä lanttukukossa on siankylkeä viipaleina, ovat suolaisia kukkoja. Mustikkakukko on makeahko jälkiruoka pääasiassa tai välipala. Itsetehdyn vanilijavaahdon kera- ihan huippu hyvää! Ite tykkään jääkaappi kylmänä lasi maitoa,välipalana!

      • mustikkakukkoo

        Nähtävästi et ole koskaan syönyt oikeaa perinteistä mustittkakukkoa, koska siinä on läskiä aivan samanlailla kuin lanttu- tai muikkukossa.


    • Siitähän puutuu

      kylmäsavustettu kala

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe