"René Descartes kuvasi käpyrauhasta ”sielun istuimeksi” uskoen, että juuri se toimisi ainoana yhdyssiteenä ihmisen ruumiin ja sielun välillä.
Tämä käsitys perustui siihen, että käpyrauhanen oli hänen käsityksensä mukaan ainoa aivojen osa, jota ei ollut samankaltaisena sekä oikealla että vasemmalla puolella."
Käpyrauhasen sijainti syvällä aivoissa on perinteisesti herättänyt paljon filosofista kiinnostusta, jonka kautta siihen on liitetty erilaisia myyttisiä, taikauskoisia ja metafyysisiä teorioita. Joidenkin uskomusten mukaan käpyrauhanen on surkastunut ”kolmas silmä”, joka liittyy paranormaaleihin psyykkisiin kykyihin kuten telepatiaan. Näiden uskomusten perusteena on käpyrauhasen synty alkion kehityksen aikana. Tällöin käpyrauhasessa tapahtuvan kuroutumisen on katsottu muistuttavan silmän syntyä.
"Sisäsyntyisenä DMT:n on arveltu vaikuttavan osallisena muun muassa unien näkemisessä sekä kuolemanrajakokemuksissa. "
Mietityttää pari asiaa:
Entä jos käpyrauhasen toiminta häiriintyy / lakkaa.
Onko ihminen vain kävelevä ja toimiva robotti, vai loppuuko käpyrauhasen myötä ihmiseltä elämisen tunne, eli tämä ns. todellisuuden ja elämän kokeminen aivan kokonaan? Jääki "tietoisuus" harhailemaan jonnekin, mikäli se ei enää ole kiinnittynyt käpyrauhasportin kautta kehoon?
Dmt vaikuttaa elimistössä toki ulkoisestikkin nautittuna ihmisen todellisuuden havainnointiin. Miksi se on substanssina laitonta, vaikka ihmisen aivot luonnostaakin jo sisältävät DMT:tä?
Entä miten on lsd, lsa ja psilobsybiinin laita.
Mihin ne vaikuttavat aivoissa ja mihin perustuu se, että useat sanovat, että nämä ylläolevien substanssien vaikutuksenalaisena kokevansa myös noita " ruumiista irtautumis" kokemuksia.. ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Käpyrauhanen
ns. Kolmas silmä
6
447
Vastaukset
- b niin kuin brasilia
Jep ja jo muinaiset egyptiläiset tiesivät tämän. http://docuwiki.net/index.php?title=Magical_Egypt_-_A_Symbolist_Tour Kuka tietää mitä heitä mahdollisesti edeltänyt kadonnut historian kehittynein sivilisaatio tiesi.
- irtosielu
Omaa kokemusta on syvien aivokeskusten häiriintymisestä aivokasvaimesta.
Akustikusneurinooman eli schwannooman poiston jälkeen elämän tuntu muuttui.
Olo on ulkopuolinen.
Syynä ei ole vain toisen puolen kuulon ja tasapainon poisto,
ja niiden sekoittuminen näköön. Sitä voi sattua. Tuntuma on oudompi.
Saman leikkauksen uudemmat tulokset ovat paljon parempia.
Olen harvinainen tapaus kolmen vuosikymmenen takaa.
Ongelmat eivät näy päällepäin, onneksi tai valitettavasti. - wesfe
kerran olin aikovinaan mennä salille aattelin vetää päikkärit .näin varmaan 6-kertaa unta et kello on liian paljon (ja sali menee kiinni kello on jo 21.00)toisaalta tiedostin unessa että kello on vähemmän.herättyäni en hetkeen tienny oonko unessa vai "todellisuudessa" paitsi kun katoin kelloa.
- kolmasko silmä?
Erästä kehon aukkoa on nimitetty takasilmäksi. Olisiko kyse tästä?
- Anonyymi
Kolmanteen silmään henkisyys kasvaa
- Anonyymi
Onko kokemuksia kundalinista tai chakroista?
Merkaba:sta ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579