Laktoositon kermajäätelö

Maidoton

Jos paketissa lukee että se on laktoositon niin eihän siinä sai olla yhtää laktoosia.
Kyllä tässä paketissa oli sitä 0.01g ja sitten alkoi vatsa kivut ym vaivat.
Miksi laitetaan niin että se on laktoositon vaikka siellä on sitä?

9

1589

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heihalooO

      Sinullako on siis maidoton eli maitoallergiaisen ruokavalio? Ei siis ihme, että sait mahanpuruja. Jos taas käytät laktoositonta ruokavaliota, niin 0,01 g on niin pieni määrä, että siitä ei tule oireita herkimmillekään laktoosi-intoleranteille. Jos mahasi on kipeä', vaivasi on siis psykosomaattinen tai muuten vaan "pieru eksyksissä."

      • Maidoton

        Mulla on maidoton ja laktoositon ruokavalio. Joten mun täytyy olla tarkempi ruuan suhteen.


      • heiHalooo
        Maidoton kirjoitti:

        Mulla on maidoton ja laktoositon ruokavalio. Joten mun täytyy olla tarkempi ruuan suhteen.

        Miksi ihmeessä sitten menet syömään kermajäätelöä? Totta kai siitä tulee maha kipeäksi, mutta ei suinkaan sen olemattoman pienen laktoosimäärän takia vaan maitoproteiinin takia. Yksi gramman sadasosa laktoosia ei takuulla aiheuta ongelmia herkimmällekään laktoosi-intolerantille.


      • Anonyymi

        Siitä 0,01 tulee oireita eli tuotteet jää kaupan hyllylle
        Ne pitäisi merkitä vähä laktoositon.minusta laktoositon on 0,00.


    • maidoton/laktoositon

      Laktoosi-intoleranteilla laktoosin sietokyky vaihtelee. Jotkut saavat vatsavaivoja hyvinkin pienestä laktoosimäärästä.

    • maidoton myös

      Suomessa on melko paljon maidoton/laktoositon ruokavalion noudattajia. On tosi outoa ja huutava vääryys että kaupoissa ei ole kuin muutamia tuotteita joissa ei maitoa/laktoosia ollenkaan. Esim. just jäätelöt, ei ole kuin pari hassua maidotonta.

      Suklaista löytyy pari tummaa suklaata joissa ei maitoa. Riisimaidosta tehtyä maitosuklaata kyllä valmistetaan ja löytyy, muttei vissiin Suomessa ja myydäänkin joissain luomukaupoissa tms. mutta eipä tavallisissa ruokakaupoissa.

      Suomessa kauppiaat ja muut itsekkäitä, eivät osaa ottaa huomioon erikoisruokavaliolla eläviä. Ottaa päähän.

    • Erään kaveri

      Miksi tuotteessa lukee että on laktoositon ja kun sitten tarkistaa tuoteselosteen niin siellä lukee että laktoosia on 0.01g. Ei tuote silloin ole laktoositon!!

    • no pönttö!

      Jos ikinä missään lukee, että MAITO- tai KERMATUOTE, niin siinä on vähintään jotain laktoosijauhetta jossain!

      Osta TOFUA tai muita tuotteita, jotka on 100% kasviperäisiä!

    • Maiju 20

      Kaverille tuli vatsa kipeeksi kun söi laktoositonta pullaa ja kun tarkasteltiin pullapussin tuoteselostetta niin siellä oli sitä laktoosia 0.01g.
      Pussin päällä luki isoilla kirjaimella LAKTOOSITON.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe