Ei ehkä kuulu tälle alueelle, mutta joku täälläkin kivistä jotain tietää.
Marmorinen hautakivi, sellainen pieni laatta. Ollut hautuumaalla noin 75 vuotta. Väri muuttunut aikojen kuluessa punaisen ruskeaksi. Mikä kemiallinen ilmiö on kyseessä? Voiko valkaista ja jos, niin miten? Pitäisi muutama vuosikymmen vielä kestää, niin loputkin sisarukset pääsevät oman kivensä alle ja sitten ei ole ketään muistelemassa.
Toimisiko kepulikonsti: Kunnon pesu ja kirjoitus valkealla maalilla? Kai se jonkin aikaa sekin menisi? Onko parempia vaihtoehtoja? Uutta kiveä tuskin kannattaa hankkia, koska pian ei ole ketään jota asia kiinnostaisi.
Kivi
sitroen.
1
148
Vastaukset
- Kivialalla
Marmori ei kestä Suomessa ulkona vaihtelevia sääolosuhteita. Voit koittaa pestä, mutta en usko että muu auttaa kuin hionta ja suojauskäsittely.... Mikäli enää sekään. Mitään hankaavia pesuaineita huokoinen marmori ei kestä. Voit toki kysyä joltain hautakiviä tekevältä yritykseltä jos tulisivat katsomaan onko mitään tehtävissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181