ehdota liikuntamuotoa laihdutuksen ohelle

lajietsintä

Heippa!

Meinasin tässä jokusen kilon karistaa, ja ruokavalion ohelle pitäisi keksiä joku helppo liikuntamuoto. Ei tarvitse olla mikään räväkkä. Idea olisi, että sitä voisi helposti tehdä päivittäin. Olisiko ehdotuksia?
Kävely ja juoksu eivät sovellu, myös uinti on poissuljettu, sillä hallille ei tule helposti lähdettyä. Itse mietin pyöräilyä, mutta se on aika tylsää, ja käy pääasiassa vain jalkoihin.

122

6611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävelijä.

      Joku jumppa sitten kotona, jos ei voi
      kävellä
      pyöräillä
      uida

      Kesällä on parasta liikkua ulkona

      • petipuuhiin

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html painon suhteen perustuu kaloreiden kontrollointiin. Et saa itseäsi hyvään kuntoon liikkumalla, jos syöt liikaa kaloreita tulipa nämä kalorit kuinka terveellisiksi kutsutuista ruuista tahansa. Toisaalta et ole myös edes valmis kävelemään, juoksemaan, uimaan etkä edes pidä pyöräilystä.

        Jos sinulla on mahdollisuus sängyssä olla kumppanin kanssa aktiivinen niin sen luulisi olevan "vähemmän tylsää" eikä haittaa vaikkei se painonpudotukseen auttaisikaan kun muuten tuntuu hyvälle.


      • petipuuhiin

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html painon suhteen perustuu kaloreiden kontrollointiin. Et saa itseäsi hyvään kuntoon liikkumalla, jos syöt liikaa kaloreita tulipa nämä kalorit kuinka terveellisiksi kutsutuista ruuista tahansa. Toisaalta et ole myös edes valmis kävelemään, juoksemaan, uimaan etkä edes pidä pyöräilystä.

        Jos sinulla on mahdollisuus sängyssä olla kumppanin kanssa aktiivinen niin sen luulisi olevan "vähemmän tylsää" eikä haittaa vaikkei se painonpudotukseen auttaisikaan kun muuten tuntuu hyvälle.


    • ssooppii

      Aika paljon sinä suljet pois heti alkuunsa. Jaloissa ei saisi tuntua, ja pitäisi olla helppoa. Kävely on evoluution mukaista liikettä, ihminen on kasvanut siihen, mutta sekään ei käy.
      Aika erikoista liikehtimistä sen sitten pitää olla. Pitää varmaan keksiä oma liikuntalaji.
      Kävisikö ryömiminen. Huopaaminen. Käsien heiluttelu edes-takaisin. Ruumiin hytkyttely. Vongertaminen musiikin tahtiin.
      Tee munkkien voimisteluohjelma, 5 tiibetiläistä riittiä. Netistä ja youtubesta löytyy ohjeet.

      • Aloittaja.

        Juu, se tässä keksimisessä ongelma olikin, kun olen tottunut kävelemään ja juoksemaan ja pelaamaan, akillesjänteen ongelmat estävät nämä lajit. Polviongelmat taas vaikuttavat räväkkien lajien harrastamiseen. Ja saa käydä jalkoihin, mutta ei pelkästään niihin! Kiitos vinkeistä!


      • fdssfddfsfsdsdfdfs
        Aloittaja. kirjoitti:

        Juu, se tässä keksimisessä ongelma olikin, kun olen tottunut kävelemään ja juoksemaan ja pelaamaan, akillesjänteen ongelmat estävät nämä lajit. Polviongelmat taas vaikuttavat räväkkien lajien harrastamiseen. Ja saa käydä jalkoihin, mutta ei pelkästään niihin! Kiitos vinkeistä!

        Miks akilesjänteen ongelma estää kävelyn muttei pyöräilyä? Kyllä pyöräilyssäkin pitää nilkaa ojentaa eikä runtata poljinta alas suoralla jalkaterällä.

        Uinti kyllä olisi varmaan sinulle paras laji jos olet noin vaivainen. Se kun on kohtalaisen hellävarainen liikuntamuoto. Kannattaa miettiä sitä uudestaan.

        Toinen vaihtoehto on jumppaaminen, mutta jos sitä ei tee räväkästi niin ei sekään kovin tehokasta ole. Kahvakuulalla ja käsipainoilla erilaiset liikkeet. Punnerrukset, vatsalihakset, selkälihakset, kyykyt yms.

        Kun poltetaan rasvaa niin jalkojen lihaksia kannattaa rasittaa paljon, koska ne ovat suurimpia lihasryhmiä ja kuluttavat näin ollen paljon energiaa. Tietenkin koko kehon rasittaminen on myös tärkeää, jotta painosi putoaisi mahdollisimman paljon rasvasta eikä lihaksesta. Runsas proteiininsaanti myös ollennaisen tärkeää.


      • KALLE KELLO
        Aloittaja. kirjoitti:

        Juu, se tässä keksimisessä ongelma olikin, kun olen tottunut kävelemään ja juoksemaan ja pelaamaan, akillesjänteen ongelmat estävät nämä lajit. Polviongelmat taas vaikuttavat räväkkien lajien harrastamiseen. Ja saa käydä jalkoihin, mutta ei pelkästään niihin! Kiitos vinkeistä!

        Oletko saanut nuo kaikki vaivasi erilaisista urheiluharrasteista? Jos, niin suosittelen että et tee mitään muuta kuin sen, että et osta jääkaappiin mitään


      • * * * * *
        fdssfddfsfsdsdfdfs kirjoitti:

        Miks akilesjänteen ongelma estää kävelyn muttei pyöräilyä? Kyllä pyöräilyssäkin pitää nilkaa ojentaa eikä runtata poljinta alas suoralla jalkaterällä.

        Uinti kyllä olisi varmaan sinulle paras laji jos olet noin vaivainen. Se kun on kohtalaisen hellävarainen liikuntamuoto. Kannattaa miettiä sitä uudestaan.

        Toinen vaihtoehto on jumppaaminen, mutta jos sitä ei tee räväkästi niin ei sekään kovin tehokasta ole. Kahvakuulalla ja käsipainoilla erilaiset liikkeet. Punnerrukset, vatsalihakset, selkälihakset, kyykyt yms.

        Kun poltetaan rasvaa niin jalkojen lihaksia kannattaa rasittaa paljon, koska ne ovat suurimpia lihasryhmiä ja kuluttavat näin ollen paljon energiaa. Tietenkin koko kehon rasittaminen on myös tärkeää, jotta painosi putoaisi mahdollisimman paljon rasvasta eikä lihaksesta. Runsas proteiininsaanti myös ollennaisen tärkeää.

        Ja fillarilla muuten sitten ajetaan mahdollisimman pienellä vaihteella, eli sotketaan aina vimmatusti, niin se kuluttaa kaloreita.
        Ja kyllä se kroppa sitä ravintoa ottaa sieltä missä sitä on, vaikka vain pyöräilisikin.

        Tietysti voit otetella ajamaan ilman käsitä ja pyöritellä käsiä ajaessasi. Ei sekään niin vaikeaa ole :D


      • 16+6000

        Aika hyvä keino on joka-aamuinen henkseleitten venyttäminen. Kaupungissa parvekkeella ja maaseudulla verannalla. Jos vaan jaksaa venytellä riittävästi, niin varmasti laihtuu.


      • Aloittaja.
        fdssfddfsfsdsdfdfs kirjoitti:

        Miks akilesjänteen ongelma estää kävelyn muttei pyöräilyä? Kyllä pyöräilyssäkin pitää nilkaa ojentaa eikä runtata poljinta alas suoralla jalkaterällä.

        Uinti kyllä olisi varmaan sinulle paras laji jos olet noin vaivainen. Se kun on kohtalaisen hellävarainen liikuntamuoto. Kannattaa miettiä sitä uudestaan.

        Toinen vaihtoehto on jumppaaminen, mutta jos sitä ei tee räväkästi niin ei sekään kovin tehokasta ole. Kahvakuulalla ja käsipainoilla erilaiset liikkeet. Punnerrukset, vatsalihakset, selkälihakset, kyykyt yms.

        Kun poltetaan rasvaa niin jalkojen lihaksia kannattaa rasittaa paljon, koska ne ovat suurimpia lihasryhmiä ja kuluttavat näin ollen paljon energiaa. Tietenkin koko kehon rasittaminen on myös tärkeää, jotta painosi putoaisi mahdollisimman paljon rasvasta eikä lihaksesta. Runsas proteiininsaanti myös ollennaisen tärkeää.

        Eli miten ojentaa? Mulla lähinnä koskee kävely ja juoksu (kanta-astuminen) sekä hypyt ja kyykyt. Pyöräillessä ehkä jarrutuksessa akillesjänne venyy erityisesti, mutta voin jarruttaa toisella jalalla. Seisaaltaan polkeminen ei onnistu ilman kipua. Poljen ehkä hieman päkiävoittoisesti. Ehkä kävely ym. ovat myös siksi pyöräilyä pahempia, kun paino on jalalla, ja käy enemmän pohkeen alueelle, pyöräily taas reiden.


      • mek
        Aloittaja. kirjoitti:

        Eli miten ojentaa? Mulla lähinnä koskee kävely ja juoksu (kanta-astuminen) sekä hypyt ja kyykyt. Pyöräillessä ehkä jarrutuksessa akillesjänne venyy erityisesti, mutta voin jarruttaa toisella jalalla. Seisaaltaan polkeminen ei onnistu ilman kipua. Poljen ehkä hieman päkiävoittoisesti. Ehkä kävely ym. ovat myös siksi pyöräilyä pahempia, kun paino on jalalla, ja käy enemmän pohkeen alueelle, pyöräily taas reiden.

        Sinulla on joku repeämä akillesjänteessä ja punttisali oikea paikka ja kunnon venyttely akillesjänteelle saa vaivat loppumaan tai sitten on joku muu vaiva mutta tutkituta jalkasi niin se selviää ja tarvitaanko kirurkia hoitamaan asia kuntoon. Toinen on että et ole harratanut likuntaa koskaan ja lihaksesi ovat kehittymättömiä ja kunnon lihakunnon parantaminen punttisalilla niin saat vuodessa kunnolliset lihakset tukemaan niveliä ja ensin aloitetaan pienillä painolla ja kun lihakset tottuvat lisätään rasitusta hallitusti mutta ei liikaa.


      • Aromaa Marilyn
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Oletko saanut nuo kaikki vaivasi erilaisista urheiluharrasteista? Jos, niin suosittelen että et tee mitään muuta kuin sen, että et osta jääkaappiin mitään

        Mun jääkaappi täynnä kaikkee hyvää, että voin tarjota miehille kun ne lähtee mun mukaan. Useet miehet innostuu musta kun oon söpö baariMikko.


    • Kirjaudu sisään

      Mites olisi istumattomuus? Meinaan että nykyihminen istuu tai makaa suurimman osan vuorokaudesta,ja siksi painoa tuppaa kertymään.
      Tuskinpa tarvitsee ohjeita antaa,ei muuta kuin sohvankulutus minimiin ja muuta puuhaa tilalle. Rasvaa palaa hitaasti mutta varmasti.

    • laihis puolimatkassa

      Kotijumppaa suosittelen, jos kotoa lähteminen on ongelma. Ei mene aikaa siirtymisiin. Netistä löytyy paljon erilaisia jumppaohjelmia moneen makuun, itsekin noudatan erästä yhdeksän viikon mittaista ohjelmaa. Youtubesta löytyy monistakin niistä pätkiä, joten niihin voi tutustua etukäteen.

      Eniten tuossa aloitusviestissäsi huolestuttaa asenne. Helppoa se kotijumppakaan ei ole, eikä "helppoa" liikuntamuotoa taida olla olemassakaan, siis sellaista joka ei veisi voimia eikä aiheuttaisi välillä turhautumista. Onko sulla oikeasti motivaatiota aloittaa ja jatkaa mitään liikuntaharrastusta? Motivaation kun on pakko lähteä itsestä. Itse joudut pyllysi nostamaan silloinkin, kun on personal trainer komentamassa. Kukaan ei liiku puolestasi.

    • tämmösiä tuli mielee

      Jooga on yllättävän tehokasta jumppaa, vaikka onkin rauhallisen lajin maineessa.
      Joogatunnille?

      Kotijumppa on vaivaton tapa jumppailla myös. Lukemattomista lähteistä löytyy kotijumppaohjelmia, ettei ihan heti ole pelkoa että käy tylsäksi.

      Jumppapallo kannattaa hommata, niitä on muuten monenlaisia ja monen kokoisia.
      Kenties kahvakuulakin olisi hyvä hankinta? Jumppakuminauha? Minitrampoliini? Tasapainolauta? WiiFit?

    • Jaapa jaahas

      Lajeja on aika monta, joita voi tehdä rajoituksistasi huolimatta.

      Vesijuoksu on tehokasta ja se on helppo liittää viikkottaiseen liikuntaohjelmaan. Kesäisin vesijuoksua voi harjoittaa luonnonvesissä. Tehokas ja niveliä ja jänteitä rasittamaton liikuntamuoto.

      Kuntopyöräilyä voi harjoittaa päivittäin, kesällä ulkona ja talvella sisällä.

      Jooga, pilates, tms,, ovat mahdollisia myös, aluksi näiden harrastuksen aloittamiseen tarvitsee opastusta.

      Painoilla harjoittelu sopii myös, kahvakuulalla ja käsipainoilla pääsee alkuun.

      Voimistelu on helppo aloittaa, matto ja harjoitteluohjeet netistä.

      Stepperi voisi myös sopia polviongelmista huolimatta.

    • Maija*

      Suosittelisin kuitenkin vesiliikuntaa. esm,vesijuoksu.itselleni ainoa liikuntamuoto jota pystyn tekemään ja siihen tulee ihan "himo"
      Kävely ei minullekkaan sovellu huonon selän vuoksi.

    • Painon pudottaja

      Olennaista on löytää itseä kiinnostava laji. Ihan mikä hyvänsä. Sen ei tarvitse olla erityisen raskasta, kunhan on pitkäkestoista. Itse olen "hurahtanut" golfiin ja siinä 4 - 5 tunnin lenkki kyllä polttaa kaloreita! Mutta se on pääasiassa kävelemistä ja mailan heiluttamista. Sekä tietysti aivotoimintaa, joka on minulle se koukuttava juttu.

      Jos et voi juuri kävellä, juosta tms. niin on lienee helpointa ostaa kuntolaite tai pari kotiin. Kuntopyörä on edullinen ja tehokas, joskin käytännössä vain jalkoihin vaikuttava. Mielenkiintoa harjoitukseen saa, jos asemoi sen TV:n äreen, ainakin maisemat vaihtuvat!

      Toinen ihan käyttökelpoinen voisi olla soutulaite. Ainakin paremmissa sellaisissa rasitusta tulee niin jaloilla kuin ylävartalollekin. Myös siitä voi järjestää näkymät vaikkapa TV:lle. Noilla voisi ainakin päästä alkuun eikä voisi harjoituksen aloittaminen olla liian vaikeaa. Toki saman voisi mennä tekemään kuntosalille ( paljon muuta), mutta se vaatii aina sitä liikkeelle lähtemistä ja tietysti maksaa pitemmän päälle enemmän kuin pari hyvää laitetta.

    • palkoihmiset

      sulkapallo

    • Jops. . .

      Taichi ja joogaa

      Voi tehdä päivittäin, ja suosittelen etenkin aamuisin.

    • kotijuoksija

      Jos kahvakuulaa miettii, niin kannattaa ostaa joku valmistunti (edes 1 kertakäynti), niin saa ehkä paremmin idean siitä, kuinka liikkeet kuuluu tehdä. Kun on ammattilainen paikan päällä.

      Ja vesijumpat tai ihan vaan uinti yleensä on sellainen kuluttava laji, jota pystyy useampikin ihminen maailmassa harrastamaan, vaikka olisi jossain paikassa krenaa.

    • liikunnallinen1

      Oletpas aika laiska jos et viitti ees uimahalliin lähteä!!!!!!!!
      Kaikkeen liikkumiseen jotta tulisi kunnon hiki tarvitaan jalkoja............
      Antakaa mun kaikki kestää

      • liikunnallinen11

        Oletpas aika tyhmä jos et tajua että syitä on muitakin kuin lasikuus!!!!!!!!
        "Kaikkeen liikkumiseen jotta tulisi kunnon hiki tarvitaan jalkoja............" JA TAAS osoitit tyhmyytesi! Mielestäni pyörätuolissakin saa hien pintaan urheilemalla.

        Antakaa mun kaikki kestää


      • stupido1

        Tiesitkö että jotkut eivät voi mennä uimahalliin klooriallergian vuoksi. Ja aloittajan kertoma akillesjänneongelma tuo haastetta lajinvalintaan.


      • jaahas vaan

        Älä kestä! Helpottaa meitä muita!!


      • fsdvcxvxcv
        liikunnallinen11 kirjoitti:

        Oletpas aika tyhmä jos et tajua että syitä on muitakin kuin lasikuus!!!!!!!!
        "Kaikkeen liikkumiseen jotta tulisi kunnon hiki tarvitaan jalkoja............" JA TAAS osoitit tyhmyytesi! Mielestäni pyörätuolissakin saa hien pintaan urheilemalla.

        Antakaa mun kaikki kestää

        Olipa hieno viesti.

        Jos syyksi sanoo, että uimahalli on kaukana niin todennäköisesti kyse on ainoastaan laiskuudesta, mutta ei toki välttämättä.

        Oletko kuullut kärjistämisestä? Kunnon liikuntaan kyllä tarvitsee jalat, mutta jos niitä ei ole niin täytyy liikkua sen ehdoilla. Toki itsensä voi hengästyttää ilman jalkojakin, mutta tehokkaampaa aina niiden kanssa.


      • sivusta3
        fsdvcxvxcv kirjoitti:

        Olipa hieno viesti.

        Jos syyksi sanoo, että uimahalli on kaukana niin todennäköisesti kyse on ainoastaan laiskuudesta, mutta ei toki välttämättä.

        Oletko kuullut kärjistämisestä? Kunnon liikuntaan kyllä tarvitsee jalat, mutta jos niitä ei ole niin täytyy liikkua sen ehdoilla. Toki itsensä voi hengästyttää ilman jalkojakin, mutta tehokkaampaa aina niiden kanssa.

        Hmm... Minulla on uimahallille matkaa 62km ja olen kahden lapsen yh äiti, opiskelijakin vielä. Laiskuun ei todellakaan ole se syy, miksi en lähde uimahallille uimaan... Vaikea se olisi uida, vaikka halli olisi lähempänä, kun tuskin 2v ja 5v sillä välillä keskenään voisivat olla altaan reunalla.;)


      • fdsfdsfsdfds
        sivusta3 kirjoitti:

        Hmm... Minulla on uimahallille matkaa 62km ja olen kahden lapsen yh äiti, opiskelijakin vielä. Laiskuun ei todellakaan ole se syy, miksi en lähde uimahallille uimaan... Vaikea se olisi uida, vaikka halli olisi lähempänä, kun tuskin 2v ja 5v sillä välillä keskenään voisivat olla altaan reunalla.;)

        Tuon matkan kyllä menee vaikka pyörällä. Lasten hankkiminen luonnollisesti omaa tyhmyyttä ja usein myös tekosyy. Eikö kukaan kumppanisi vahdi koskaan lapsia?


      • tietäväinen.
        stupido1 kirjoitti:

        Tiesitkö että jotkut eivät voi mennä uimahalliin klooriallergian vuoksi. Ja aloittajan kertoma akillesjänneongelma tuo haastetta lajinvalintaan.

        Kuinkahan yleinen tuo klooriallergiasi mahtaa ollakaan?
        Aloittajalle lihaskuntotreeniä proteiinipaastolla..


      • <aesrhdj
        fdsfdsfsdfds kirjoitti:

        Tuon matkan kyllä menee vaikka pyörällä. Lasten hankkiminen luonnollisesti omaa tyhmyyttä ja usein myös tekosyy. Eikö kukaan kumppanisi vahdi koskaan lapsia?

        Olipa helvetin tyhmä viesti. Kahden lapsen yksinhuoltajaäitinä ja opiskelijana ei noin vaan 62 kilometriä pyörällä kuljeta uimahalliin. Käytäs nyt sitä järkeä jos sellasta sulle on suotu.


    • aikku fani

      Maastohiihto on hyvä, kesäisin käy kätevästi rullasuksilla

    • Kokemusta on

      Tuossa kilojen karistamisessa on tärkeintä katsoa, mitä suuhunsa laittaa. Karkeasti voisi sanoa, että laihtumisessa syömisen ja liikunnan suhde on 70/30 %

      Helpoin tapa saada kiloja vähenemään on välttää sokeria ja vaaleita jauhoja. Siihen tueksi raitista ilmaa sisältävää liikkumista, niin kilot karisee, kuin itsestään.

    • loveyou1

      Rakastelu kahden tunnin välein.

    • en tiiä

      zumba

    • stupd

      Suosittelen tuota jumppapalloa ja muuta kotijumppaa mikä vaan sopii. Vinkkejä ja ohjeita myydään DVD:nä läjätolkulla. Lihakset kuluttavat enemmän kuin läski, joten kannattaa miettiä myös jaloillesi sopivaa kuntosaliohjelmaa?

    • Kinni1

      Hei ! Älä ainakaan sorru Green Braun coffee mainokseen. Ryöstävät rahat,
      ei mitään vastakommenttia tekosistaan

    • laardi3

      Kehon muokkauksessa ruokavalion osuus on 70% joten syö oikein ja tee mitä tykkäät sen mukaan haluatko vain karistaa kiloja vai kohottaa kuntoa. Osta vaikka saunapuku ja hikoile sen kanssa niin johan läski sulaa mutta kunto ei nouse.

    • 7777777777

      Kuulostaa vähän siltä, että hyötyliikunta plus saliharjoittelu saattaisi sopia parhaiten.

      Minä olen itse vähän samaa sorttia ja vaikka pyöräilen paljon, mutta siinä on aina jokin muu tekeminen motiivina. Talvella hiihtäminen kyllä luonnistuu semmoisenaan kunhan siinä pääsee alkuun. Kaikki ohjatut liikuntatunnit sopii minunkaltaiselleni oikein hyvin, ja teen liikkeet tehokkaammin kuin mitä yksin tekisin. Uimahalliin en tule lähedettyä, koska siinä on liikaa sitä muuta ja saunominen lisäksi väsyttää ylenmäärin.

      Liikunta on tärkeää terveyden ylläpitämiseksi, laihduttamiseen se auttaa hitaasti, mutta on tietysti apuna.

    • laardit veks

      Nostele puntteja kotona. Lihasmassan kasvu kuluttaa rasvaa nukkuessaankin. Muutenkaan lihaksista ei ole haittaa, ne tukee luustoa ja niveliä.
      Jos ei ole tilaa isoille punttivehkeille niin osta mahdollisimman iso kahvakuula, esim 35kg. Sillä voi tehdä monenlaisia lihasliikkeitä.

      • hahahhah

        35kg kahvakuula naiselle :DDDDDDDD


      • stupido1
        hahahhah kirjoitti:

        35kg kahvakuula naiselle :DDDDDDDD

        Siitä voidaan aloittaa 60 kiloa antaa paremman tuntuman.


    • hikoile 20minuuttia

      Ymmärrän kyllä aloittajaa, että kilojen kanssa on alkuunsa aika raskasta liikkua ja osa liikunnasta on ihan vaarallistakin koska voi rikkoa nivelensä.

      Oletko kokeillut kuntosaleja? Laitteilla tehdyt oikein tehdyt liikkeet ei riko mitään ja voi kuntonsa ja vointinsa mukaan lisätä vastusta. Sitten on niihin liittyviä erinimillä kulkevia kiertokuntosaliharjoittelu tunteja jne.
      Pääasia kun hikoilet vähintään 20 minuuttia päivässä.

    • Ex-HJK

      Käytä rappusia, punnerruksia, perusjumppaa, muista ruokavalio, ym..

    • Merkku

      Kotonakin saat vaikka minkälaisen kuntopiirin aikaseks; kyykkyjä ruokaa laittaessas, 50 vatsaliikettä tv:tä katsoessas, käsipainoja(litran vesipullo) voi nostella myös ja kahvakuula on erittäin monipuolisesti koko vartaloa treenaava. Vastuskuminauhalla saat hyviä liikkeitä tehtyä. Pyöräillessä kyllä vahvistuu jalat, mutta rasva palaa kyllä koko kropasta. Ja vielä jos sulla on kumppani, niin hänen kanssaan voit "harrastaa" paljon rasvaa polttavaa liikuntaa.
      Onnea sinulle, itselläkin olis sama edessä. Mutta vanha sanonta: älä tee niinkuin minä teen vaan tee niinkuin minä sanon!

    • Ei vettä tarvitse

      Makaa tyynyjen päällä lattialla ja ole uivinas... Siinä kun kroolailee,niin tulee hiki..
      :)

    • ihan amatööri

      Jos haluat laihtumisen lisäksi kiinteytyä, niin mene kuntosalille ja sieltä otat 1-jakoisen ohjelman.

      Itsekin akillesjänteestä kärsineenä voin kertoa, että juoksumatolla on loistavaa kävellä kevyesti. Samoin Crossarilla ja soutulaitteella pystyy nostamaan hikeä aerobisessa.

      Salihajoittelu taas kiinteyttää ja 80 kiloinen perusjanne näyttää todella hoikalle verrattuna 80 kiloiseen läskiin vaikka pituus olisi sama.

      Ensimmäinen asia mitä sulla täytyy olla, on oma tahto. Se on laiskuuden yläpuolella ja pakottaa sut tekemään omat valinnat.

    • jymoilanen

      Suosittelen maantiepyöräilyä itsellä on selkä paskana,vasen pohje puuttuu heijastavat hermokivut jalkoihin pakaraan.
      nilkatj äykisteleikattu ,nilkat tasajalka alastulo asvalttiin siis aivan paskana,selkä operoitu tyydyttävään kuntoon.
      Näillä mennään ainut et vasen jalka tarvitsee opetusta et se oppii rytmiin,
      Samallä kuin mietit tuota liikkumista tarkemmin niin aika pieneltä tuntuu tuo vaiva.
      Ensin työnnät pakarasta pitkän sukkapuikon niin et se tulee ulos polven sisäsyrjältä paaset jo vähän makuun miltä se liikunta tuntuu.
      Vielä kun työnnät toisen lyhemmän puikon oikeanpakaran läpi niin taas pääset liikunnan hurmioon.
      Niin tosiaan sitten kuin olet oppinut polkemaan oikealla jalalla niin sitten voitkin heittää 100km lenkin polkien ja samalla voit nostaa tuota kipukynnystä.
      Samalla voitkin ajaessa opetella meditoimaan kivun sinne minne olet luonut paikan
      käsitellä kipua ja samalla saada suurta mielihyvää tästäkin pyöräretkestä.
      Vauhti ei tapa vaan äkkipysäys,Näillä pääset jo alkuun ja läski sulaa ja lihaksisto kehittyy niin ylä kuin alapuoli eikä tarttee kuin vähän urheilu -henkeä.

    • majat

      No niin,
      Kyllä sauvakövely kuitenkin taitaisi olla helpoin ja paras siinä kun saa sen vauhdin ja rasittavuuden säädellä mieleisekseen. Voit myös valita mieleisesi reitit ja ympäristön missä parhaitan viihdyt, haluatko nähdä luontoa metsiä tai kaupunki maisemia.

    • ======

      Liikunta voi olla ihan rauhallistakin näin ettei rasita niveliä.
      Uinti on tehokasta koska vesi kannattaa, paino jakautuu tasaisesti, on aloitettava pienestä ja lisättävä vähitellen.
      Ruokavalio on kaikkein tärkein, kokeiltu on liikuntaa monta tuntia päivässä, paino vain nousi, raitis ilma lisää ruokahaluja ja ensimmäiseksi alkaa syödä kotiin päästyään.
      Elämäntavat.
      Ajattelu ei laihduta.

      • vovovov

        Nää teidän viestit on aika naurettavia. Yks meinaa, että nussimalla laihtuu ja toinen, että heilutamalla keksipakettia ruuanlaiton ohessa lihakset kasvaa ja kolmas, että kun makaa lattialla käsiä heilutellen niin kunto kasvaa. No löllykät keksii aina.


    • Voitko vesijuoksussa käydä ei rasitaniveliä eikä tee niskalle pahaa jos uinti sentakia estynyt, eikä tarvitse osata uida vyö kelluttaa.

      • muormuori

        Vesijuoksua voi harrastaa ilman vyötäkin ja se onkin tehokkaampaa. Minä olen harrastanut sitä jo ennen noiden vöiden keksimistä , kulkenut uimahallissa vettä polkemalla laidasta toiseen ja hyvää jumppaa se on. Ei se mitään uimataitoa edellutä, pinnalla pysyy kun ahkerasti polkee.


    • puntti2

      Puntti, puntti, puntti. Sellainen sali minne ei tarvitse erikseen pukeutua on hyvä. Parin viikon jälkeen kaikki alkaa moikkailla eikä arvosteluja tarvitse kunnella. 3kk menee ennen kn houmaat tuloksia. Kuntopiirin omainen treeni sopii hyvin 3kk. 12 toiston sarjat 3x.

    • -15 kg kesäksi?

      Minäkin olen pullukka ja yritän ylläpitää aktiivisuutta, jotta painoa saisi pudotettua. Myös minulla esim. juoksu on täysin poissuljettu jalkavaivojen takia. Oma ratkaisuni on ollut se, että harrastan lajeja sekaisin fiiliksen, sään ja kiireen mukaan. Tavoite on liikuntaa joka toinen päivä eli 3-4 kertaa viikossa. Omia liikuntamuotojani:

      - pyöräily
      - vesijuoksu (työmatkan varrella on yksi, joten menen töistä suoraan sinne)
      - kotijumppa (jumppa-DVD, PlayStationin Zumba DVD, nettijumpat, kuntopiiri)
      - työväenopiston ihan perushikijumppa
      - metsässä kävely, joka ei rasita jalkoja niin paljon
      - jumppapallo käsipainot telkkaria katsoessa
      - crosstrainer vanhempien luona (omaan kotiin "krossari" ei mahdu tilanpuuteen takia)
      - keilailu, sulkapallo, luistelu tai mikä tahansa liikunnallinen illanviettotapa kavereiden kanssa, jossa ei syödä ja juoda, vaan liikutaan
      - murtomaahiihto
      - kuntosali (ihan ykkösvaihtoehto! Hinnat tulleet monessa paikassa alas ja uimahallien yhteydessäkin usein mahdollisuus käydä kertamaksulla kuntosalilla)
      - kaikki erilaiset työväenopiston kuntoilumuodot

      Ei kannata karsastaa pyöräilyä siksi, että se käy "vain" alakroppaan, sillä sinähän voit tasapainottaa tilannetta sillä, että seuraavana päivänä keskityt kotijumpassa vain ylävartalon lihaksiin jne. Pyöräily on erinomainen tapa kuntoilla, tyhjentää "pääkoppaa" ja polttaa kaloreita nivelystävällisesti.

    • ........

      Hmmm. Pyöräily on hyvä ja miellekkyys kasva kunnon myötä ja kahvakuula omalla lähinurmella/kentällä on tehokasta. Itse olen aloittanut n.20vuoden jälkeen uudelleen pyöräilyn ja oikeesti ei ole pitkäveteista ja -5kg kuukaudessa

    • Hyvä mieli

      Edellä on jo esitetty monta hyvää liikuntamuotoa joista voinet valita. Jos olet perusterve ihminen muuten (ei sydän- korkea verenpaine yms vaivoja) suosittelen valitsemaasi liikuntamuotoon liitettäväksi intervallitreenejä.
      Jos et ole ollut liikunnanharrastaja niin ensin tietysti kannattaa hankkia peruskuntoa lisää ennenkuin aloittaa intervallitreenit.Lääkärinkin kanssa voi keskustella jos olet epävarma tilanteestasi.

      Itse kävin hölkkälenkeillä vuosikausia suhteellisen säännöllisesti, mutta nyt olen vuoden verran liittänyt juoksuun intervallipyrähdykset niin täytyy sanoa, että rasva palaa. Olen ollut normaalipainoinen mutta vatsan seudulta on kadonnut senttejä näkyvästi vaikken sitä sen kummemmin ole tavoitellutkaan.
      Netistä löytyy paljon tietoa ao treenauksesta johon kannattaa tutustua ensin.

      Aina kannattaa liikkua. Kertaakaan ei ole harmittanut, että tuli lähdettyä lenkille, mutta lähes joka kerta harmittaa jos on laistanut.

    • gfdhsj

      leukakiikku on paras laji, jos haluaa päästä helpolla. Yksi treenikerta riittää.

    • Kuka helvetti on sanonut että pyöräily vaikuttaa vain ja ainoastaan jalkoihin? Kyllä se oikein tehtynä vaikuttaa jokaiseen kehon osaan, eikä vain jalkoihin.

    • Työmatkapyöräily on verraton, säästää aikaa ei tarvitse erikseen lähteä lenkille. Matka saisi olla kyllä n. 30 min suuntaansa, jotta vaikuttaa ja hiki irtoo. Ja jos aamulla lähtee suoraan pyöränselkään ja töissä syö aamupalan niin aina parempi.

    • flk*

      Miksi kaiken pitää olla helppoa? Tärkein on säännöllisyys. Miksi kävely ei sovi ? Huonot polvet? Mä kävelen koiran kanssa kolmesti päivässä tunnin lenkin ja pienensin ruoka-annoksia: puolessa vuodessa - yksi vaatekoko. Huom! Elämäntapamuutos=pysyvä. Yksi ylimääräinen voileipä per päivä = 5-6kg per vuosi. Pyöräilyä jos ajattelit niin sitten se olisi spinning ja se käy muuallekin kuin vain jalkoihin. Halvin on portaiden kävely; viisi kerrosta kolmesti päivässä. Nostaa hapenottokykyä ja harjoittaa kehoa kokonaisvaltaisemmin kuin pelkkä kävely. Ja on helppoa....

    • Hevoin

      Ratsastus.

    • pr 1000

      Tupakointi, aineenvaihdunta kiihtyy ja paino putoaa ja ehkäisee tiettävästi myös kaljuuntumista miehillä.

      • totta toriset

        Tupakointi vähentää ruokahalua.


    • älmän käki

      Hanki crosstrainer, voit käyttää sitä milloin vain kotona ja katsoa samalla televisiota. Täytyy vain muistaa että vaateripustimena se ei laihduta yhtään, vaan sitä pitää käyttää säännöllisesti ja sen pitää myös tuntua jossain. Parhaiten laihduttaa intervallit.

    • Hanna29

      Hanki itsellesi levytanko kotiin. Voit tehdä Bodypumppia kotona. Vahvista lihaksia ja perusaineenvaihduntasi kasvaa. 1kg lihasta kuluttaa 30 kcal/vrk ja 1 kg läskiä vain 5 kcal/vrk. Ja yleinen aktiivisuus, arkiliikunta ja hyötyliikunta ovat tärkeitä. Pidä itsesi liikkeessä :) Tsemiä!

    • Oyutta

      Hei!

      Ihanat nilkat sulla ainaskin =) En ainakaan niiden perusteella näe mitään tarvetta painonpudotuksellesi ... =)

    • kunnon hommat

      useimmat näistä neuvoista ovat tuollaisia citytreenausjuttuja joiden teho on samaa luokkaa kuin ostostv:n sähköiset laihdutuskoneet. Hiihdä perinetista: 1kg läskiä pois noin 100-150km kohden. Vaatiihieman, mutta tuloksia syntyy tässä koska koko vartalo työskentelee. Unohda kaikki killumiset ja kellumiset joogat ja muut makoilut

    • dilledonggg

      Soutu. Tai hanki soutulaite, niin voi harrastaa kotona ja talvella. Siihen ohelle sitten vielä jokin jumppa, sekä pyöräilyä.

    • totuudentorrrvi

      Miten niin kävely ja juoksu eivät sovellu? Sekä halli? Pyöräily ottaa jalkoihin, eli kropan isoimpiin lihaksiin. Tämä taas tietenkin kuluttaa enemmän kaloreita.
      Olet täynnä tekosyitä, tekosyitä joita lihavilta ihmisiltä harmillisen usein kuulee.
      Et varmaan pysty pitäytymään edes ruokavaliossasi. Kahden viikon päästä turhaudut koska paino ei tipukaan ja et näytä siltä Anttilan alusvaatekuvaston bikinimallilta. Sitten haetaan mäkkimätöt ja sipsiä.
      Tuo on vuosia kestävä työ, kenties loppuelämän elämäntapa. Et ole valmis.

      • kärvähdys

        Itse taas kuulostat lihavat tuomitsevalta hurmospapilta ja lähinnä sellaiselta joka on tuominnut itsensä lopuksi ikää keskitysleirille.


    • jouvaa

      Hei!
      Kun sinulla on rajoitteita niin laji on melkein haettava kokeilemalla. Esimerkiksi kuntopyörä. Käyt kokeilemassa jollain kuntosalilla enen oman hankintaa. Et menetä mitään, jos ei tunnu hyvältä. Kuminauhalla saa myös monipuolista jumppaa eikä "laite" vie paljoa tilaa. Myös keppijumppa on hyvää ja monipuolista liikuntaa eikä vaadi kuin halvan harjan varren. Suomen Ladulta saa siihen hyviä ohjeita. Älä yritä liian nopeasti painoa alas se ei ole kestävä tapa.
      JouVaari

    • soutajamestari

      ala soutamaan! jo muinaiset roomalaiset soutelivat pitkin posporin salmea kun kisailivat keskenään. Mutta jo ennen roomalaisia tiedetään egyptiläisen sotapäällikön Amenhotepin olleen taitava soutaja 1430 eea. 1200-luvulla venetsiassa pidettiin soutelukilpailuja ja sama perinne on säilynyt näihin päiviin asti jossain muodossa.

      naiset aloittivat soutamisen vuonna 1896 kun soutaminen oli ensimmäisen kerran mukana naisten lajina olympialaisissa. Siitä lähtien naiset ovat olleet soutamieen huluna kuin puuroon. Joten alahan soutelemaan.

      • onnet on

        Kyllä varmasti ainakin Suomen Savossa naiset souti jo ennen vuotta 1896 ;-D)))


      • Lössykkä

        Mut oliko tää Amenhotep & kumpp. laiha?


    • kuntoilija

      Kokeileppa kahvakuulaa, on tehokasta ja helposti kotonakin tehtävää.

    • pöllö87

      No ei se läski sohvalla makaamalla lähde!!!!

    • Hyötyliikunta

      Kauppaan pyöräily on helppo vaihtoehto. Lenkkipolun varrella jos on voimistelu ym. telineitä, niin niitä voi hyödyntää. Siivoaminen auttaa kaloreiden kuluttamisessa, kun vie matot ulos ja pesee lattiat. Käsilihas- ja vatsalihasliikkeitä pystyy tekemään kotona ilman painoja, jos ei halua mennä kuntosalille/uimahalliin. Sitten ehdoton suosikkini on kotona tanssiminen ja ns. vapaa tanssi. Se ei vaadi kuin hyvää musiikkia ja sopivat vaatteet. Lisäksi hulahulavanteella pyörittäminen olisi tosi hyvä liikuntamuoto, mutta kunnollisia vanteita ei myydä vaan ne pitäisi tehdä itse tai ostaa voimisteluseuralta.

    • pyöräilyä

      tämän kesän aikana yli 1000km painonpudotus yli 10kg."aika tehokasta"

      • vaikea maastoista

        se 1000 km et räkä,hiki lentää takaan et rasvat saa kyytiä nimim.yli 10 kg


      • mikä mus vikana
        vaikea maastoista kirjoitti:

        se 1000 km et räkä,hiki lentää takaan et rasvat saa kyytiä nimim.yli 10 kg

        Pyöräilin kesän aikana reippaasti yli 1000 km, n. 30 km päivässä, aamulla 45 min. ja illalla samat 45 min. En laihtunut ollenkaan. Kunto kyllä nousi.


    • fdsvcxvxc

      Yleensä ei kannata valita vain yhtä lajia, vaan pyrkiä kiinnostumaan mahdollisimman monesta lajista. Ei kävelyllä tarvitse käydä niin usein ettei jalat kestä, mutta voi sitäkin välillä harrastaa.

      • kaloreista kiinni

        Kalorit ratkaisee ei liikunta.


    • Toimii ihan ok!
    • Liiku-kunhan liikut

      Crosstraineri on hyvä laite vaikka kotinurkkaan telkkarin eteen. Siinä saa kädet, jalat ja pakarat kyytiä ja syke nousee äkkiää. Vatsakin kutistuu, kun muistaa pitää koko kropan jäntevänä. kaksi kertaa päivässä 1/2 tuntia. Jos sillä tulee tulosta. Olen kokeillut. Ikää minulla on 60 .

      Voimistelu on ihan hyvä kunnonkohottaja kun ottaa painoja mukaan. Ohjeita löytyy netistä. Parasta on kun sopiii itsensä kanssa määrätyn ajan päivästä jolloin harrastaa valitsemaansa liikuntaa.

      Tanssimionen on minusta parasta liikuntaa. ja usko tai älä, käsivarretkin kiinteytyy. Ehkä se on kun siinä pitää kuitenkin kannattaa käsiään vähän ylempänä kuin normaalisti. Tulee huomaamatta jumppaa.

    • hol.

      jumppasin just fitnessblenderin uusinta samalla taustalla ali ja husu ohjelma, niin se sujuu, ilalla kauppaan ja juoksen sinne , en voisi kuvitella ajavani autolla -2km - kauppaan. ei muuten ookkaan

    • plörö

      soutulaitteella pitkää settiä, ehkä crosstrainerilla myös? punttisalille laitteilla tekeen pitkää sarjaa.

    • teme6

      Kokeile kilpatanssia tai golf.

      Kilpatanssin alkeissa liikkeet ovat ihan perusjuttuja, mutta tekevät hyvää mielialalle ja keholle.

      Kummassakin kuluu aikaa, niin ettet huomaakaan ja avot, syöminen vähenee.

    • Laiskoille läskeille keksittiin joskus viime vuosituhannen lopulla liikuntapöydät. Rytmitynnyri vaan siihen seljälleen ja pöytä alkaa hölskyttämään valasta. Ne on onneksi jo unohdettu. Määräväleinhän tämäkin aihe täytyy nostaa etusivulle. Kohta onkin jo kitka-/nastarengaskeskustelun aika.

    • bull2

      Voi kun läski katoaisi yhtä helposti kuin sitä tulee! Ei ole helppoa tietä, tarvitaan itsekuria, ei itsensäpettämistä, kaikki lasketaan, kaikki välipalat ja uh, suklaapatukat yms. olen nähnyt laihduttajia, todella yleistä, jättävät kunnon ruuan syömättä ,mutta seuraavalla kahvipaussilla mussuttavat leipää ja suklaapatukkaa....voi voi ja kun laihduttavat. ja sitä selittelyä, läskit selittelee...Jos nopeasti haluaa laihdutustuloksia niin pitää karsia suurin osa hiilareista pois, pois peruna, riisi, leivät, viljatuotteet, spagetit ja makaroonit, makeiset ja patukat ja sokerit, kaikki sellaset pois. hiilaria tarvitsee jonkin verran ja hyviä lähteitä vois olla porkkana ja punajuuri, esimerkiksi. siihen ruokavalioon liittää säännöllistä liikuntaa ja happihyppelyä ja muistaa muuten syödä ja juoda kunnolla, ilman hiilaria niin kroppa muuttuu paris kolmes kuukaudes paljon! homma vaatii itsekuria, ei selittelyjä, ei itsepetosta.

    • Punisher#72

      Hanki kuntopyörä kotiin ja polje sitä kun katselet televisiota. Tai jos enemmän tilaa niin Crosstrainer.

    • Ei sovi sydänvaivais

      Heräät aikaisin juot aamupalaksi kahvit ilman lisukkeita. Sen jälkeen jumppaa, teet kuntopiiri harjoitteita kotona jne. tai liikut miten pystyt. Syöt terveellisen aamupalan myöhemmin. Kyllä siitä paino alkaa putoamaan.

      Ei sovi sydänvaivaisille.

    • Aloittaja.

      Oho, tämähän oli saanut nyt paljon vastauksia, lueskelin äsken kaikki läpi. Kiitos vain kaikille, oli paljon hyviä vinkkejä mukana! Varmaan joku muukin on saanut niistä innostusta uusiin lajeihin.
      Alun pointtinihan oli se, etten pystynyt kävelemään käytännössä ollenkaan; akillesjänteeseen rupesi koskemaan jo alle puolen kilometrin löysän kävelyn jälkeen. Lepo ei auttanut. Nettiä selattuani löysin kuitenkin ratkaisun; geelipohjalliset kantapään alle. Alettuani käyttää niitä, kipua kävellessä ei enää tuntunut. Juoksuun pohjalliset eivät valitettavasti tehonneet, mutta olen tyytyväinen siihen, että kävely onnistuu.
      Aion siis jatkaa seuraavasti:
      -kävely päivän perusliikuntana -> vähintäänkin teen siis kävelylenkin
      - pyörällä kaikkiin menoihin, LISÄKSI aion antaa pyöräilylle uuden mahdollisuuden, ja ruveta tekemään huvilenkkejä. Karsastin pyöräilyä, sillä haluaisin painoa pudottaa lähinnä keskivartalosta, ja jalat ovat muutenkin jumissa, mutta ketjussa on kerrottu, että pyöräily on kokonaisvaltaista liikuntaa.
      -joukkueurheilua 2-4 krt/vko
      -lihaskuntoa kotona; käsipainot/kahvakuulat ja jumppapallo olivat hyviä vinkkejä, jumppanauha löytyy valmiiksi, ehkä kuntopallo vielä lisäksi (aluksi kuitenkin ilman lisävälineitä)
      -pieni venyttelyhetki! Esim. pyöräily helpottuu, kun reidet eivät ole täysin tukossa.

      Joogaa voisin harkita, se on hyvä keholle ja virkistää mieltä. Vinkki sisäuintiin oli myös hauska :))) intervalliharjoittelua crosstrainerilla pitää myös testata! Wii-urheilupelejä täytyy myös tehdä enemmän.

      P.S. Arvostelijat: kyllä, olen laiskakin, mutta siksipä etsinkin lajia, joka on minulle mielekäs :)

      • Loppu akillesvaivaan

        Oletko kokeillut akillesjänteisiin kunnon venytystä. Venytettävä reilusti eli seiso portailla niin, että varpaat ja päkiät ovat portaan reunalla ,kantapäät tyhjän päällä (niinkuin olist kävelemässä portaita ylöspäin) paina kantapäitä alas, niin että akillesjänne venyy. Sattuu aluksi, mutta kun joka päivä teet 10-30 kertaa, niin viikossa helpottaa. Kokeiltu on.


      • Aloittaja.
        Loppu akillesvaivaan kirjoitti:

        Oletko kokeillut akillesjänteisiin kunnon venytystä. Venytettävä reilusti eli seiso portailla niin, että varpaat ja päkiät ovat portaan reunalla ,kantapäät tyhjän päällä (niinkuin olist kävelemässä portaita ylöspäin) paina kantapäitä alas, niin että akillesjänne venyy. Sattuu aluksi, mutta kun joka päivä teet 10-30 kertaa, niin viikossa helpottaa. Kokeiltu on.

        Ärtynyttä jännettä ei ilmeisesti tulisi venyttää (kuulostaa loogiselta), mutta hyvinä kausina olen pyrkinyt venyttämään varovaisesti. Syvähieronta on auttanut venyttelyä paremmin, mutta uskon, että myös venyttelystä on varsinkin ehkäisevää hyötyä.


      • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

        Muuta askellusta juoksussa ja kävellessäkin niin että astut ensin päkiällä etkä kantapäällä. Se vähentää akillesjänteen rasitusta. Kevyt venyttely ja pohjelihasten treenaus pitäisi myös auttaa.


      • Aloittaja.
        zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:

        Muuta askellusta juoksussa ja kävellessäkin niin että astut ensin päkiällä etkä kantapäällä. Se vähentää akillesjänteen rasitusta. Kevyt venyttely ja pohjelihasten treenaus pitäisi myös auttaa.

        Voihan se olla näinkin, mutta väärää tyyliä ei kannata opetella, oman kokemukseni mukaan kivut siirtyvät sitten muihin kohtiin(esim. penikat) eivät suinkaan katoa. Eli venyttelyllä mennään. Veikkaan, että vaiva on alunperinkin tullut siitä, kun pohkeet on ajettu juntturaan ja venyttely unohdettu.


    • Kuntopyörä nyt tulee ensimmäisenä mieleeni, kun siinä voisi samalla vaikka katsella töllöä. Kuntopyörällä saa myös käsiin treeniä kun ottaa käsipainot käsiin ja jalkojen rytmissä niitä heiluttelee kuin juostessa.

    • 3883838383

      Tjaa, en katsonut muiden kommenttia tai edes aloittajan tekstiään. Minusta paras liikuntamuoto ja laihduttavin on se mikä tuntuu itsestä parhaimmalta. Pitää vaan nostaa peppu ylös tuolilta ja mennä kokeilemaan kaikkea eikä murehtia ja säätää etukäteen. Tietty muistaa aloitella varovaisesti ettei riko heti itseään.

    • CroSst

      Hanki kotiin crosstraineri nivel rikkoisille tarkoitettu semmonen! se on aina siinä kotona lähellä ei tarvitse lähteä mihinkään ja ei rasita mitään just esim polvia. liikuttaa jalkoja ja käsiä eli periaatteessa koko kroppaa.

    • vesa.raisanen

      Voisit kokeilla myös rullaluistelua. Siinä jalat eivät tärähtele ja nilkat eivät liiku paljoa, joten se on paljon juoksemista hellempää jaloille. Rullaluistelu treenaa myös keskivartaloa . Luistelu tuntuu reippaassa vauhdissa paljon enemmän kuin kävely. Kausi vain taitaa olla tältä kesältä jo ohi :)

    • yh-isä123

      Paini

    • Loppumattomatportaat

      Itselläni oli sama ongelma aikoinaan että ei polvet/nilkat kestäneet kävelyä/juoksua, niin treenasin rappusia, rauhallinen tahti joten voi helposti säädellä sykettä ja eikä myöskään käy niveliin. Taatusti tehokasta! Pudotin painoa -30kg

    • siitävaan

      Aloita purjelautailu, yllättävän kuluttavaa aloittelijalle ja todella mukavaa ja helppoa.

    • hellureiii

      Aika moni näista seuraavista jo varmaan tullut esille, mutta en jaksa lukea koko ketjua läpi, kun niin moni avulias jo ollut vauhdissa :) :D

      - Ruokavalio ja kalorimäärä on kaiken A ja O.
      - itseäni auttoi laihduttamisprosessissa JOOGA, etenkin hotjooga
      - PILATES - kannat itsesi ryhdikkäämmin, parempi olo
      - UINTI ja VESIJUOKSU
      - hyötyliikunta (esim. jos stadissa venailet bussia ja lukee että tulee 10 min päästä niin kävele seuraavalle holpalle, muu klassisempi hyötyliikunta kuten pyöräily töihin jos mahd jne)
      - soutulaite
      - koko kehon lihaskunnon ylläpito aka esim salitreeni, kahvakuula ymsyms
      - venyttely
      - rullaluistelu / luistelu

      kaikki aktiivinen puuhastelu, kuten pihatyöt, siivoaminen... taukoliikunta, seisominen töissä mikäli mahd.

      Jos teet näyttöpäätetyötä kannattaa taukoliikunnan lisäksi pyöritellä hartioita / venytellä kylkiä käsiä siinä istuessaan; happi kulkee ja veri kiertää paremmin, ja näin ollen ei niin hevillä tee mieli napostella jotakin piristävää. Ainakin itse huomannut "ruokahalun" (eli sen napostelutarpeen verensokerin nostamiseksi) vähentyneen näin. :)

      Tsemiä laihduttamiseen!!!

    • fggt

      jonkunlainen tannsiminen,kuten toi tv-shopin zumba se on ainoa joka ei ole kusetusta tv-shopissa

    • Hei !

      Olet hankala tapaus. Heh, parhaat lajit eivät Sinulle sovi.

      Olisin ehdottanut tyhjään vatsaan kävelyä aamuisin, niin rasva palaa kun veressä ei ole sokeria ja vatsa tyhjä. Parilla vesilasillisella liikkeelle.

      Mutta- Ps. olen vain lifestyle liikkuja ja kirjaston lifestyle kirjat lukenut lähinnä ravinnon kohdalla. Minulla on kuitenkin oma harrastus.
      Se on mukavaa, mutta kiire ei saa olla.
      Ei minulla ylimäärästä grammaa ole kun loppukesällä lopetan ja on väärä luulo etteikö pyöräilystä olisi hyötyä joka paikkaan. Sinä olet käsiesi päällä, kädet vahvistuvat, ja vatsalihakset vahvistuvat ja sydämelle pyöräily on erinomaisen gutaa. Minun lepopulssini on ollut 41/42 krr/min.
      Käy katsomassa minun menoani täällä;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/07/pohjanmaan-kesalomamatka-2013.html

      Ensin siinä on lomamatkani ja sitten sivun alla on kaksi linkkiä/ sivua kotiseutu-päiväretkiä.

      Voin neuvoa varusteissa.

      Yst. t. Jari Laurila

    • hyötyliikuntaaaaaaaa

      Hyvä vahva vaihdepyörä ja sillä alat tehdä kaikki asiointimatkat ja työmatkat mitkä suinkin sopii. Pyörällä saa kulkemaan kauppakantamuksiakin ihan mukavasti. Jos työmatka on 10km sivu niin siitä saa jo merkittävästi liikuntaa säännöllisesti. Jos on ihan lyhyt työmatka niin voi siitä tehdä pidemmän kiertämällä jostain. Hyötyliikunta ei ole niin tylsää siksi kun sen kokee koko ajan tarpeellisena mielekkääksi ja rahaakin siinä samalla säästyy. Tämän jos yhdistää siihen että vähän katsoo mitä syö ja kuinka paljon niin kyllä ylipainokin sillä lähtee. Pelkällä liikunnalla ei paino kyllä hevin lähde jos ei yhtään kiinnitä huomiota siihen mitä syö, paitsi tietysti esim. niin että painaa toista sataa kilometrin lenkkejä joka päivä kuukauden putkeen.
      Lisäksi pitää säännöllisesti tehdä jotain kokovartaloa bodaavia voimisteluliikkeitä kuten jotain etunojapunnerruksia jotain 200 kertaa, ja jotain nostellakkin vähän pitää ja kävelläkkin ainakin jonkin verran jos ei eim. töissä tarvitse mitään nostella ja jalkeilla olla.

    • jymoilanen

      Peruspyöräily on paras pyöräily muoto,kuntosalin pyörällä polkiessa et käytä pyörän hallintään menevää voimaa joka on pyöräilyn paras pointti.
      Et tarvitse kuin peruspyörän ,nää voi unohtaa kilpapyörällä ajavat niitten pyörähän on niin herkkä et kun vetää kerran henkeä niin ilman vastus on 0 ja pyörä kulkee 100 metria kerta rykäsyllä.sillä heittää 250 lenkin aivan herkästi.
      Mitä kovempi vasta tuuli niin aina parempi,vaihteita saa olla et polkurytmi pysys mahdollisemman korkealla samalla voit kaikillä astekoilla.

    • Pienen lapsen yh:na olen huomannut, että liikkuminen on sinällään haasteellista, sillä lapsi on otettava kaikkialle mukaan. Uimisesta ei tule mitään kun ei pientä lasta yksinään voi kellukkeiden kanssa lastenaltaaseen jättää eikä kuntosalillakaan ole lapsiparkkia. Siksi olen itse kokeillut TapouT XT:tä ja tuloksia syntyy! Helppo homma, kun voi tehdä kotona treenit silloin kun lapsi nukkuu. Kuutena päivänä viikossa yksi 45min treeni per päivä 12 viikon ajan ja hyvältä tuntuu. Suosittelen!

    • wewew

      Yritä hyödyntää hyötyliikuntaa: kävele rappuset hissin sijasta, kulje lyhyet automatkat fillarilla, ota siivous ja muut kotityöt liikunnan kannalta jne.

      TV:tä katsoessa polje kuntopyörää tai istu jumppapallolla. Tee sopimus itsesi kanssa, että jokaista tunnin ohjelmaa kohti jumppaat ensimmäiset 15 min

    • Metsienmies80

      Nyrkkeily treenit. Hakataan säkkiä ja tehdään väistöjä. Ikävä kyllä ne juoksemiset yms kuuluu treeniin. noh.. voihan sen juoksemisen sitten korvata tuolla sängyn puolella kumppanin kanssa.

      Nyrkkeily on todella tehokasta ja miksei joku vapaaottelu lukkotreenien yms kanssa. Ei tarvitse juosta, uida tai pomppia.

    • tyhjennysharjoite

      Syö raakaa kaalia. Keräkaali viikossa naamariin välipaloina. Pistää aineenvaihduntaa törkeästi vibaa ja nesteetkin tulee pihalle. Sivutuotteena järjetön nälkä silloin tällöin.

    • 12+12

      Kannattaa syödä kohtuudella ja säännöllisti. Se on paras keino pysyä laihana. Katsokaapa laihoja ihmisiä sillä yleensä he syövät kunnolla. Lihavat ja plösöt ovat niitä, jotka juovat aamulla pelkän kahvin, töissä pari leipää ja ahmivat illalla koko päivän edestä sekä mussuttavat salaa suklaata ja välipaloja.

      Helppoja liikuntamuotoja ei ole. Liikunnan ei tarvitse olla raskasta laihduttaakseen, koska suurin osa riippuu saadun energian määrästä. Toki ylettömällä määrällä juoksemalla pidemmällä välillä laihtuu. Liikunta myös vähentää keskivartalon rasvaa, vaikka paino ei paljon laskisikaan. Sanotaan, että liikunta voi kumota nk. läskigeenin. Siksi sitä pitäisi harrastaa aikakin 3 kertaa viikossa tunti kerrallaan. Mielellään useamminkin. Täytyy myös muistaa, ettei liikunnan jälkeen kannata palkita itseään turhilla välipaloilla.

    • tanssi. ota askelmittari motivaattoriksi. aerobisia askeleita tulee ja kaloreita kuluu..oman mielimusiikin tahtiin kiva tanssia eikä huomaa ees ku alkaa hiki virrata ku se on nii hauskaa veivata :) ja bodyvive-ohjelma on ittellä kolme kertaa/vko ja lenkkiä koiran kanssa hölkäten/juosten/kävellen kaksi kertaa päivässä. Ruokavalio perus terveellinen/ kaloreiden laskenta joka suupalalta.

    • Pevve

      Ruokavalio kuntoon; nauti tarvittava määrä kuitua, proteiinia ja kasviksia päivässä. Syöt, kun on aika syödä, etkä syö "varastoon". Syöt vain sen määrän, mitä tarvitset tunteaksesi itsesi kylläiseksi. Ilman oikeaa ruokavaliota liikunnan vaikutus on aika olematon.

      Lajista: Jos kestävyyslajit eivät kelpaa, kokeile yksinkertaisia lihaskuntoharjoituksia (vatsalihasliikkeet, erilaiset punnerrukset jne, näitä on tuhansia), tee pihatöitä (puutyöt hemmetin hyviä, mikäli omistaa puusaunan tai uunin), liiku asioille muulla kuin autolla, aloita kuntosaliharjoittelu, sulkapallo, lentopallo tai kamppailulaji (varsinkin kuntonyrkkeily).

    • jjjjjjfj

      Hmm, no ylipainoisella varmaan pääsee jo kotona tehdyillä kehonpainoisilla harjoituksilla pitkälle.

    • -pyramidi-

      itse tykkään pallopeleistä, sulkapallo etenkin on mukava kunnon kohottaja. talvella hiihto on ykkösharrastus. paras on kuitenkin trampoliini, joka on onneksi mahdollista pitää pihalla. kunto on noussut huimaa vauhtia :)

    • öasldkfj

      Ihmiseltä lähtee rasvaa tasaisesti joka paikasta koko kropasta riippumatta mitä urheilua tai harrastaako mitään liikuntaa. Pyöräily toki käy enemmän alakropan päälle, joten lihakset kiinteytyvät siltä osin paremmin. Mutta jos todella haluat sitä urheilua painon pudottamisen vuoksi harrastaa, ja pyöräily muuten kävisi, niin alota toki sillä.

    • joogis

      Joogaa!!!

    • ei jaksa ei tuu

      Crosstrainerpilates! Istut vaan ja hymiset.

    • Kokeilemalla

      Itselle sopivaa liikuntamuotoa ei voi kysellä muilta, koska laji kannattaa valita niin, että se sopii itselle ja itse pitää siitä. Sillä lailla liikuntaa tulee suoritettua ilman pakkopullan makua.

    • 66544333322221111111

      Liikunnan osuus painonpudotuksessa on noin neljäsosa, ja tuonkin eteen pitää tehdä töitä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe