Omistan tälläisen pyörän http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=42_48&products_id=2584
Olen ajatellut etuhaarukan vaihtoa, koska tuossa on aika jäykkä jousitus vaikka kuinka säätäs ja rasvais. Ostaisin haarukan suomesta ja en tiedä mitä pitäisi ottaa huomioon kun tuota ostaa/irrottaa.
polkupyörään etuhaarukan vaihto
13
5511
Vastaukset
- piece of nakki
Stemmin ruuvit auki, ohjainlaakerin hattu ylös ja keula tippuu lattialle.
- pyörä
Kiitos! Vielä se etuhaarukka. :D
- Joo, siis ei
Pyorahuolto.com'lla on ainakin ollut joskus hyllyssä tuollaisen pomppukepin korvaamiseen sopivia kuituharrukoita.
- pyörä
Minkä lainen/hintanen olisi hyvä maasto ajoon? Mitä pitää ottaa huomioon ostaessa ja käykö kaikki etuhaarukat vai pitääkö olla joku tietty koko?
- hrtetjfkui
no siis noita keulojen kaulaputkia on kahta eri kokoa, 1 1/8 tuumaisia ja 1,5 tuumaisia (tapered). Eli ostat vaan sopivalla kaulaputkella olevan ja kannattaa ostaa samalla joustomatkalla oleva keula niin ei pilaa geometrioita. Kannattaa katella käytettyjä esim. fillaritorista, uutena jos ostaa niin saa sen viitisensataa vähintää laittaa että saa kelvollisen.
- vaihtelija
Huomioi myös oikeanlainen levyjarrun kiinnityspiste, eli IS tai post mount. Adaptereita toki on saatavilla.
- pyörä
Mikä kaulaputki ja levyjarrun kiinnityspiste tuossa renossa on?
- vaihtelija
Nyt kun tarkemmin tihrustin fillarisi kuvaa, niin näyttäisi olevan post mount kiinnitys.
- www1
Taitaapi olla 29tuumaseen tuo keula.
Saattaisi muuten olla ihan villin näköinen laitos jos edessä olisi jousitettu 29 ja takana pitäisi tuon 26 tuumaisen.
Laittaisin itse jäykän teräshaarukan.
- pyörä
Entäs tämä näyttäs olevan 26'' http://www.fun-corner.de/index.php/de/RST-Gabel-OMEGA-TLN-weiss-inkl-CroMo-Schaft/c-WG000919/a-A013104
- pyörä
Tänään otin etuhaarukan irti tutkiakseni sitä... Siitä putosi joitakin osia ja kiinni laittaessa en muistanut osien järjestyksessä joten laitoin randomilla siihen ja nyt tanko on tosi jäykkä kääntää.
- www1
Netistä löytyy kuvallisia ohjeita ja videoita juutuubista. Hakusanaksi vaikka "a-headset installation" tai saattaa pelkkä "a-headset" riittää.
Tietääkseni nuo rst:n haarukat eivät laadultaan hirveästi suntourista poikkea, vaan ovat tuollaisia ensiasennuskeuloja tonnin fillareiden hintaluokassa. Tietty niitäkin on parempiakin niinkuin suntourejakin.
Hinnasta päätellen tuo rst ei ole mikään hirveä upgreidaus joten kannattaako moiseen ryhtyä. Tietysti rakentaessa oppii kaikenlaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448