Välillä ihmettelen sitä, että jos asiakas vahingossa tai "vahingossa" unohtaa kärryihinsä esim. suklaapatukan, ja kassa tämän huomaa, saatetaan paikalle kutsua poliisi (yleensä kuitenkin menee varmaan läpi sormien jos asiakas vaikuttaa yllättyneeltä).
Usein kuitenkin kauppa ottaa asiakkaalta ylimääräistä asiakkaalta esim. kassan "lyöntivirheen" tai väärin ohjelmoidun hinnan vuoksi. Onko täysin mahdoton ajatus, että tällainen moka olisi tahallista. Tuleeko poliisi paikalle, jos kutsun? Kauppahan yritti huijata. Ja tuleehan se poliisi yleensä 0,50 e näpistyksenkin takia.
Väärin veloitettu hinta
12
866
Vastaukset
- hohohooo
>>Onko täysin mahdoton ajatus, että tällainen moka olisi tahallista.>Tuleeko poliisi paikalle, jos kutsun?>Kauppahan yritti huijata.
- jauhhhh
Oletpa naiivi.
Kaikki kaupat eivät kuulu mihinkään ketjuun.
Kusettaja ei välttämättä ole itse kauppa, vaan voi olla myös myyjä. - hohohooo
jauhhhh kirjoitti:
Oletpa naiivi.
Kaikki kaupat eivät kuulu mihinkään ketjuun.
Kusettaja ei välttämättä ole itse kauppa, vaan voi olla myös myyjä.>>Kaikki kaupat eivät kuulu mihinkään ketjuun.>Kusettaja ei välttämättä ole itse kauppa, vaan voi olla myös myyjä.
- K-ukko
hohohooo kirjoitti:
>>Kaikki kaupat eivät kuulu mihinkään ketjuun.>Kusettaja ei välttämättä ole itse kauppa, vaan voi olla myös myyjä.
Kappas , joku on kanssani samaa mieltä ,kauppias vaan poliisi puhutteluun siinä missä "epärehellinen" asiakaskin , muutama päiväsakko ei tee cittarikauppiaalle 100tuhannen euron audissa juuri haittaa.
- hohohooo
K-ukko kirjoitti:
Kappas , joku on kanssani samaa mieltä ,kauppias vaan poliisi puhutteluun siinä missä "epärehellinen" asiakaskin , muutama päiväsakko ei tee cittarikauppiaalle 100tuhannen euron audissa juuri haittaa.
Vainoharhaisuus ei toki ole (valitettavasti) harvinainen sairaus.
- kaupan vaihto
K-ukko kirjoitti:
Ei toimi. Paikallinen päivittäistavarapulju velotti multa pankkokortilla 3 x summan ja tavarat vielä jäi kauppaan, kassa ei muka toimi. Meni kuukausia ja paljon puhelinlaskua / tiliotteita että sain omani pois.
- ghjukilpå
Niin, ihan "vahingossa" ne pienet tavarat "unohtuu" sinne ostoskärryyn.....ei muuta kuin karhuryhmä paikalle ja pampulla päähän,
- k-ukko
Kauppiaan toimenkuvaan pitäisi kuulua antaa osastonhoitajille riittävät resurssit , eli pitäisi saada oikeat hinnat "koneelle" , mutta ahneuden vuoksi joudutaan monta kertaa tekemään työt "hutiloiden" ja asiakas maksaa ylimääräistä , muistakaa aina tarkistaa kuittinne ja oikaista info-pisteessä !!
- s-akka
k-ukko kirjoitti:
Kauppiaan toimenkuvaan pitäisi kuulua antaa osastonhoitajille riittävät resurssit , eli pitäisi saada oikeat hinnat "koneelle" , mutta ahneuden vuoksi joudutaan monta kertaa tekemään työt "hutiloiden" ja asiakas maksaa ylimääräistä , muistakaa aina tarkistaa kuittinne ja oikaista info-pisteessä !!
Ja muistakaa myös ilmoittaa jos teitä on veloitettu liian vähän..
- wwweewwe
s-akka kirjoitti:
Ja muistakaa myös ilmoittaa jos teitä on veloitettu liian vähän..
se onkin paljon harvinaisempaa
kysehän tässä on siitä, että käytännössä samasta asiasta asiakasta rangaistaan, kun myyjä on tietenkin AINA viaton
joku voi sanoa, että yritykselle ei merkitse mitään loppujen lopuksi näin pienet summat, mutta kummasti sitä vaan poliisi kutsutaan 50 sentin takia, ja miksei kauppias huijaisi, kun siitä ei koskaan rangaista
valtaosa kuluttajista onkin lapsellisia tolloja, jotka myös sankoin joukoin hakevat eri yrityksiin töihin, kusetettavaksi, vedätettäväksi sosiaaliturvaa pienemmällä palkalla
En tiedä, kuinka Suomessa, mutta Espanjassa on tapahtunut itse asiassa monta kertaa, että hyllyssä olevassa hintalapussa on alhaisempi hinta kuin kassan kuitissa.
Tästä olen nostanut siellä toistuvasti äläkkään, ihan testikauppoja ja liikeen johtoa myötä. Ihan kylmäverisesti suhtautuivat ja antoivat vihaisena välirahan takaisin.
Ilmeisesti on näistä tapauksista ollut seuramuksia, koska pulju on nykyisin kiinni.
Olkaa siellä tarkkana Suomessakin, varsinkin K-kaupoissa- hohohoooo
No täällä kauppa ja sen henkilökunta eivät ole vihaisia jos virheitä tapahtuu ja sen heille osoittaa. Pahoittelevat kyllä virhettä. Ehkä siellä Espanjassa ei ymmärretä rehellisyyden päälle. Tai ainakaan anteeksipyynnön päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876