Mokkapalat..?!

pimeähkö pullero

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Niin myös näemmä tällä suosikkileivoksella. Itse käytän nimitystä "pimeä pulla", jonka olen oppinut äidiltäni ja sekös herätti kavereissani hilpeän reaktion. Heille se on kuulemma "mokkapalat" tai "suklaapiirakka". Olen kuullut mokka- ja suklaaneliötä ja -ruutuja, mokkiksia ja morkkiksia ja ties mitä.

Millä nimellä itse kutsut tätä suklaista herkkupalaa? ;)

20

694

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naiu

No ihan mokkapalaksiki niin kun se onkin oikea nimi

• helkanaattori

mokkis :)

• ei leivontatermi

Mokkis on kyllä lyhenne mokkakikkelistä.

• senkin rasisti

niin ja se mokkakikkeli taas viittaa arabitaustaiseen mieheen.

• .......

mulle se on mokkapalat koulun reseptikirjan mukaan, äiti käytti nimeä suklaahyvä!

• molempia koklattu

Ota oppia äidistä, hän ei halunnut käyttää rumaa rasistista termiä, joka tarkoittaa yleisesti ihan muuta herkkua, hih.

• lkpokp

mokkamunat:D

• 1+18

Masaliisa

• emmismä

Masaliisaksi kutsun minäkin

• näin opin

suklaapelti tai suklaapalat silloin kun taikinaankin laitetaan kakaota.

• äiti leipoo

Koulun kotitaloustunnilla tehtiin "Mustaa Mörköä" -70 luvulla

• mustaa mörköä pesään

Niin se tarkoitti sitä kuukerin nelliä se.

• Susanna Vormula

Dr. Oetkerin mokkapalat on tosi hyviä. :)

• mokkaaa

Tuuloman torttu . Sillä nimellä sain ohjeen 30 vuotta sitten.

• äiti leipoo

Minulle Tuuloman torttu on vaaleapohjainen torttu, alla lainaus valion sivuilta,
        jossa myös ohje ;
        Tuuloman torttu on monille tuttu mokkapalojen kaltainen leivonnainen, jossa on vaalea pohja. Uunipellillä valmistuu kerralla suurempikin määrä leivoksia. Koristeluun sopivat niin nonparellit kuin kookoshiutaleet

• Riitta5
      • no jopas

No tuo on kyllä maailman omituisin mokkapalaresepti! Siinä ei ole kuorrutusta ollenkaan ja missä se kahvi on?? Mokka tarkoittaa kahvia, mokkapalaan kuuluu kahvi, eihän se nyt hyvä tavaton mikään suklaatorttu ole. Suklaatortut on asia erikseen. Muutenkin kyseisen sivun reseptit ovat hieman erikoisia... Enpä oikein usko että olet tuolla reseptillä tehnyt "parhaita mokkapaloja" .

• rumaa terminologiaa

mokkikset tarkoittaa arabimiehiä yleisesti ottaen.

• kermapulla

Lapsuudenkodissani äiti teki "leivosta" = mokkapalat

• Mokkap

Mokkapala reseptejä näyttäis löytyvän jonkinverran saitilta www.mokkapalareseptit.weebly.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe