Mokkapalat..?!

pimeähkö pullero

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Niin myös näemmä tällä suosikkileivoksella. Itse käytän nimitystä "pimeä pulla", jonka olen oppinut äidiltäni ja sekös herätti kavereissani hilpeän reaktion. Heille se on kuulemma "mokkapalat" tai "suklaapiirakka". Olen kuullut mokka- ja suklaaneliötä ja -ruutuja, mokkiksia ja morkkiksia ja ties mitä.

Millä nimellä itse kutsut tätä suklaista herkkupalaa? ;)

20

720

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naiu

No ihan mokkapalaksiki niin kun se onkin oikea nimi

• helkanaattori

mokkis :)

• ei leivontatermi

Mokkis on kyllä lyhenne mokkakikkelistä.

• senkin rasisti

niin ja se mokkakikkeli taas viittaa arabitaustaiseen mieheen.

• .......

mulle se on mokkapalat koulun reseptikirjan mukaan, äiti käytti nimeä suklaahyvä!

• molempia koklattu

Ota oppia äidistä, hän ei halunnut käyttää rumaa rasistista termiä, joka tarkoittaa yleisesti ihan muuta herkkua, hih.

• lkpokp

mokkamunat:D

• 1+18

Masaliisa

• emmismä

Masaliisaksi kutsun minäkin

• näin opin

suklaapelti tai suklaapalat silloin kun taikinaankin laitetaan kakaota.

• äiti leipoo

Koulun kotitaloustunnilla tehtiin "Mustaa Mörköä" -70 luvulla

• mustaa mörköä pesään

Niin se tarkoitti sitä kuukerin nelliä se.

• Susanna Vormula

Dr. Oetkerin mokkapalat on tosi hyviä. :)

• mokkaaa

Tuuloman torttu . Sillä nimellä sain ohjeen 30 vuotta sitten.

• äiti leipoo

Minulle Tuuloman torttu on vaaleapohjainen torttu, alla lainaus valion sivuilta,
        jossa myös ohje ;
        Tuuloman torttu on monille tuttu mokkapalojen kaltainen leivonnainen, jossa on vaalea pohja. Uunipellillä valmistuu kerralla suurempikin määrä leivoksia. Koristeluun sopivat niin nonparellit kuin kookoshiutaleet

• Riitta5
      • no jopas

No tuo on kyllä maailman omituisin mokkapalaresepti! Siinä ei ole kuorrutusta ollenkaan ja missä se kahvi on?? Mokka tarkoittaa kahvia, mokkapalaan kuuluu kahvi, eihän se nyt hyvä tavaton mikään suklaatorttu ole. Suklaatortut on asia erikseen. Muutenkin kyseisen sivun reseptit ovat hieman erikoisia... Enpä oikein usko että olet tuolla reseptillä tehnyt "parhaita mokkapaloja" .

• rumaa terminologiaa

mokkikset tarkoittaa arabimiehiä yleisesti ottaen.

• kermapulla

Lapsuudenkodissani äiti teki "leivosta" = mokkapalat

• Mokkap

Mokkapala reseptejä näyttäis löytyvän jonkinverran saitilta www.mokkapalareseptit.weebly.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      102
      6588
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3940
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3365
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      383
      1807
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1418
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1360
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1093
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      996
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      930
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe