mikä on suomen huonoin paika asua.

wgfdac

te jotka olette asuneet useammalla kuin yhdellä paikkakunnalla niin kertokaa mikä teidän mielestä on huonoin paikka asua suomessa

oma mielipiteeni näin 5 paikkakunnalla asuneena on ehdottomasti turku. tuntu vaan jännältä että miten suomen mittakaavassa suuressa kaupungissa voi asua niin junttia porukkaa. kenenkään kans en ystävystynyt siellä toisin kuin muilla paikkakunnilla. ihmiset töksäyttelee: miks sää tänne oikein muutit? yläätävän sisäänpäin kääntynyttää porukkaa siellä oli.

74

2409

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ikinä takas

Ehdottomasti Helsinki. Missään muualla en ole tavannut niin töykeitä ja muista piittaamattomia ihmisiä. Kukaan ei tervehdi eikä osoita edes huomaamisen merkkejä vaikka samaan hissikyytiin menisi. Idiootti mukamas parempaa väkeä.

• Kyllä meillä ainakin naapurit tervehtivät. Muutettaessa moni tuli juttelemaankin. Oman kokemukseni mukaan Jyväskylä on sisäänpäinlämpiävin niistä viidestä paikkakunnasta joilla olen asunut.

• Anonyymi

Totta on että Helsingissä ei ole mukavinta porukkaa. Muuten siellä on kaikki todella hyvin. Kuopio on itsestäni huonoin paikka, siellä on lannistava ilma piiri kanssa

• Anonyymi

Asuin 1969-1970 Göteborgissa. Kävin työhaastattelussa Hellsinsgissä 1970 ja yllätyin, kuinka ihmiset hymyilivät! Kaduilla ja ruokabaareissa. Ei pilkallisesti vaan aidosti.
        Göteborg oli silloin hyvin aurinkoinen kaupunki. Matuja ei liene ollut, mamuja jonkin verran. Suomalaisia pidettiin toisen luokan kansalaisina vaikka salatummin. Mamut olivat silloin kolmannen luokan kansalaisia.

• torniolainen69

Kemi. Ehdottomasti nimensa veroinen - anus bothnia. Miehet junttieinareita ja naiset pissiksiä.

• Anonyymi

Siellä asuntojen kuukausivuokrat on jotain 7 euroa neliöltä. JA SEN KYLLÄ HUOMAA.

"Helsingin Verkkosaaressa yksiöiden neliö­vuokra nousee keskimäärin yli 30 euron.

Jalasjärvellä Kurikassa hinta jää alle kymmeneen euroon (7,3€).
        Seuraavaksi pienin vuokra oli Kemissä Pikku Berliini-Hepolan alueen sekä Harjavallan kolmioissa ja sitä suuremmissa asunnoissa."
        Kemissä 7,7€.

https://www.hs.fi/talous/art-2000009022017.html

Tämä missä asun on velaton panttaamatonkin asunto-osake, keskimääräinen neliövuokra on 28,07 euroa. Ja voisin vuokrata tätä kalliimmalla ja saisin noin 30 euroa neliöltä.

T. mä

• Se on Turku Åbo

Turku The Gay Capital of Finland on Suomen homoin kylä ja lisäksi se on Suomen persereikä, The AssHole of Finland.

• Yllättävän paljon Turkua kyllä taas haukuttu, vaikka itse oon viihtynyt Turussa erinomaisesti. Mielestäni Helsingissä ihmiset on paljon enemmän sisäänpäin kääntyneitä ja varsinkin paljon pinnallisempia kun mitä Turussa tai muualla Suomessa.

• .,.,.,,

Joko olet DarkFear uskaltanut Turun satamaan, niiden pelottavien ruotsinlaivojen lähelle? Joku voi tulla vielä kyselemään mitäs täällä liikut ilman kavereita.

• Mä alan nyt ottaa darkfearista mallia ja keskityn loppukesän/syksyn töihin. Tosin pitää sillekkin stoppi laittaa ettei kyllästy, mut pari kuukautta vois ahkeroida.

• adhadhadh

joko työkaverit on ihan huomenet toivottanut aamuisin? vai onko niin hurjaa jo sosiaalinen elämä että ihan hyvät viikonloputkin toivotetaan perjantaisin?

• onnex muutin poijes

korso

• Anonyymi

Pah

• simo simpanssi

pohjois-pohjanmaa oulunlääni.
      Asuin nuoruuteni pitkälti tuolla alueella ja kävin kouluja.
      Amikset olivat kovia haukkumaan vähänkään erillaisia ihmisiä ja jatkuvasti sain kuulla,kun ihmisistä puuttiin Paskaa selän takana.
      Erillaisuutta ei suvaittu..
      Itse muutin etelä-suomeen ja suurin osa sen ajan ihmisistä kenen kanssa kävin kouluja jäivät pieniin kyliin asumaan..

• Lilli811

Tarkoitatko pohjois-pohjanmaan amiksia oulusta? Itse juuri hakeutunut opiskelemaan tuonne meinaan.

• taivaanvuohi62

Kokemukseni ovat kai vanhentuneita, palsta kun tuntuu olevan leikki-ikäisten ja muiden alle kolmekymppisten hallussa. Mutta 50v näkökulmasta Tampere oli kammottava turvekattokylä 80-luvulla, tilanne kuulemma huomattavasti parantunut noista ajoista. Helsinkiin pääsy oli kuin happea olisi saanut! Ja siitä kun jatkoi Eurooppaan, niin jahuu, veri kohisi suonissa ja elämä oli ihanaa,

Elämäntilanteen vuoksi takaisin Suomeen, Turkuun tällä kertaa. Turussa löytää kyllä paikkansa kun tietää mistä etsiä. Täällä on paljon taiteellista porukkaa sekä intelligentsiaa, ei ole pakko lähteä lähiöön räkälään pohtimaan filosofisia kysymyksiä. JOSKIN monasti räkälästä löytyy todella fiksuja ihmisiä, joilla on vain jokin asia vinksahtanut joskus....

• Kiitos sulle

Ihanaa, että tuollaiset kypsemmät älyköt kirjoittelee täällä ja tuo tasoa leikki-ikäisten keskusteluihin ja jaksaa aina muistuttaa miten tasoton palsta tämä on.

• taivaanvuohi62
        Kiitos sulle kirjoitti:

Ihanaa, että tuollaiset kypsemmät älyköt kirjoittelee täällä ja tuo tasoa leikki-ikäisten keskusteluihin ja jaksaa aina muistuttaa miten tasoton palsta tämä on.

Nokkelana poikana varmaan osaat kertoa, miksei palstalla ole keski-ikäisiä sinkkumiehiä. Ovatko he älyllisesti kehittyneempiä kuin 30- miehet ja me kurpat ja siten kaihtavat viemäreitä, vai ovatko jo kaikki hirttäytyneet? Ehkä heillä ei ole atk-taitoja vai ovatko lähiöiden räkälöissä viettämässä sosiaalista elämää?

• taivaanvuohi62 kirjoitti:

Nokkelana poikana varmaan osaat kertoa, miksei palstalla ole keski-ikäisiä sinkkumiehiä. Ovatko he älyllisesti kehittyneempiä kuin 30- miehet ja me kurpat ja siten kaihtavat viemäreitä, vai ovatko jo kaikki hirttäytyneet? Ehkä heillä ei ole atk-taitoja vai ovatko lähiöiden räkälöissä viettämässä sosiaalista elämää?

Onhan täällä meitä keski-ikäisiäkin useampi?

• ätmi pappa
        lord.boredom kirjoitti:

Onhan täällä meitä keski-ikäisiäkin useampi?

Neljää kymppiä lähestyviä ätmejä on ikävä kyllä.

• taivaanvuohi62
        ätmi pappa kirjoitti:

Neljää kymppiä lähestyviä ätmejä on ikävä kyllä.

Joskus harboin joku 40 -mies, missä 40-60 -vuotiaat? Pääasiassa kitiseviä kakaroita (miehet) ja meitä taivaanvuohia.

• Kokkola!

Ihan perseestä kuten koko vitun Pohjanmaa. Maisemat rumia j ihmiset uskovaisia Kepulaisia idiootteja. Suomen Bible belt.

• kökkölä

sisäsiittonen paikka

• pohjanmaalainen1

Kokkolahan just on hieno paikka... merikin lähellä.

• kokkola1

Samaa mieltä...tuon sisäänpäin kääntynyttä porukkaa et löydä muualta kuin ehkä vaasasta. Ehkä se on tuo kaksikielisyys

Perhekaupunkina kyllä tosi hieno

• ...

Kouvola

• ssici

Pikkupaikkakunnat yleensä, varsinkin jos ne on e-pohjanmaalla. Siellä huumori ja arvostukset on sitä, että on hienoa olla tyhmä ja iso ja juoda kaljaa. Kiroilu on okei ja huonot käytöstavat ainoat, mitä osataan. Savossa on sama junttimeininki, mies kun mies luulee olevansa erinomainen vain siksi että on mies ja suhteet naisiin hoituu kivikautisin menetelmin.

Helsinkiin en muuttaisi takaisin. Mukava kaupunki käydä joskus, mutta asuminen ei ole hintansa väärti.

Rannikolla viihdyn parhaiten, Helsinki poislukien.

• Ikisinkku M

Vastaan että huonoin ovat kaikki ne pikkukylät ja kaupungit joista useat meistä ovat lähtöisin mutta joihin juuri kukaan ei halua palata kerran lähdettyään. Toiseksi huonoin on varmaan Helsinki tavallaan vaikka olisihan siellä asumisessa joitain hyviäkin puolia. Parhaita asuinpaikkoja lienee nimestä riippumatta kaupungit joissa väkiluku siinä sadantuhannen kantturoissa tai enemmän poislukien se Helsinki.

• Anonyymi

Sadantuhannen asukkaan asutuskeskittymä on kylä. Helsingissä on vähän vaille 700000 asukasta ja metropolialueella asuu noin puolet suomaisista.

• t666666666

Tampere oli aika ikävä paikka, paljon iäkästä porukkaa.

Salossa oli kiva asua, nuorekas meininki ja mukavia ihmisiä

• Eikös Tampereella pitäisi olla just enemmän nuorisoa? Näin oon ainakin luullut.

• ...

Tamperehan on aivan valloittava paikka. Tamperelaiset miehet ainakin ovat tehneet positiivisen vaikutuksen.

• errererr
        DarkFear kirjoitti:

Eikös Tampereella pitäisi olla just enemmän nuorisoa? Näin oon ainakin luullut.

No menepä kävelemään Hämeenkadulle...vastaan tulee porukkaa joka on iältään 50

• ssici
        ... kirjoitti:

Tamperehan on aivan valloittava paikka. Tamperelaiset miehet ainakin ovat tehneet positiivisen vaikutuksen.

Seppo Lehto esimerkiksi.

• pentele2

Kajaani! Koko kaupunki yksi SLUMMI.

• Henkilökohtaisesti ei ole kyllä jäänyt mitään pahaa sanottavaa yhdestäkään kaupungista, jossa olen asunut. Pienemmät paikkakunnat toki toinen juttu, mutta suhtaudun niihinkin kaiholla, joskaan en välimatkojen ja niistä aiheutuvien hankaluuksien vuoksi muuttaisi takaisin. Naismenestyksen kannaltahan nyt näyttäisi olevan se ja sama missä asun.

Helsinkiä täällä haukutaan, mutta ei se minusta paha paikka ole. Ainakin monet naapurini ovat ystävällisiä (eivät tosin ole mitään vuokra-asujia), ja palveluita ja tapahtumia on ihan riittävästi (vaikka en tietenkään niissä voi oikein käydä kun en kuulu mihinkään alakulttuuriin tai muuten suosituihin). Espoossakaan asuessani kokenut mitään syrjintää suhteellisen keppikerjäläisyyteni vuoksi, vaikka epäilemättä moni olisi senkin kaupungin valmis lyttäämään maanrakoon. Tavallaan pidän Espoosta jopa enemmän kuin Helsingistä, mutta toisaalta ehdinkin asettumaan sinne ennen kaupunginvaihdosta, enkä nytkään kovin kaukana Espoon rajalta asu.

• pks asuja

Espoo ja Helsinki ovat mukavia kaupunkeja kuten myös Vantaa. Kaikissa on toki niitä huonommassa maineessa olevia alueita, joissa on enemmän alkoholisteja ynnä muita ikävyyksiä.

• pks asuja kirjoitti:

Espoo ja Helsinki ovat mukavia kaupunkeja kuten myös Vantaa. Kaikissa on toki niitä huonommassa maineessa olevia alueita, joissa on enemmän alkoholisteja ynnä muita ikävyyksiä.

Vantaalla en ole itse asunut, koska olen vähän vierastanut sitä, mutta luultavimmin vierastaminen johtuu vain perusteettomista ennakkoluuloista, eli siitä että muutaman alueen huono maine (joka ei välttämättä ole pitkään aikaan perusteltu, vaan jäänyt vain elämään) saa suhteettoman painoarvon. (Itse asiassa kyllä asuntoa ostaessani harkitsin vähän Vantaatakin (Hiekkaharjua), ja nyt voisin harkita jotain Pähkinärinnettäkin).

• akateeminen M

Riippuu käsitteekseni myös kaupunginosasta ja elämäntilanteesta, missä kukin viihtyy.

Itse diggasin Helsinkiä 90-luvulla siellä asuessani (Kallio ja Lauttasaari), mutta en enää haluaisi siellä asua. Se kiire, kikkailu (esim. parkkipaikkojen kanssa), oikeaan aikaan liikkeellä oleminen (vaikka ruokaravintola), se alkoi ahdistamaan. Niin ja ihmispaljous. Ja omistusasuntojen hintataso tietty. Mutta nuorena sinkkuna olisin varmasti viihtynyt hyvin Helsingissä naistarjonnasta johtuen.

Espoo oli minusta kiva, pientaloalueella sopuisaa. Joskin siellä samoja ongelmia kuin Helgingissä - mihin jätät auton, mitä kautta kannattaa ajaa töihin jne.

Tampereella en ole asunut, mutta olen aina viihtynyt siellä erittäin hyvin. Ihmiset on jotenkin mutkattomia ja avoimia, samoin kuin Jyväskylässä. Yöelämässä tämä on näkynyt siinä, että on ollut helppo keskustella paikallisten kanssa. Joensuussa muuten sama juttu, avoin porukkaa (minusta). Turussa olen käynyt aika paljon, ja ehkä siellä on tiettyä varauksellisuutta vieraita kohtaan, kaksikielisyys antaa vielä lisäväriä tähän (aivan kuin Helsingissäkin), mutta toisaalta ne muutama turkulainen kenet työn kautta tunnen, ovat symppiksiä tapauksia. Lappeenrannassa ja sen lähettyvillä olen asunut puolet elämästäni - moni ihminen tuntuu olevan ahdistunut täällä, mutta tämäkin on vain omasta asenteesta kiinni.

Keskimääräisesti olen viihtynyt hyvin siellä missä olen asunut, ehkä se oma ajatusmaailma ja valoisuus ovat sellaisia seikkoja, miksi tulen toimeen missä tahansa ja kenen kanssa tahansa.

• mdn1

Jos Helsingin ihmispaljous ahdistaa niin sitten ei kannata ainakaan ulkomaille muuttaa. Siellä kun on vielä moninkertaisesti Helsinkiä suurempia kaupunkeja ihmispaljouksineen.

• taivaanvuohi62
        mdn1 kirjoitti:

Jos Helsingin ihmispaljous ahdistaa niin sitten ei kannata ainakaan ulkomaille muuttaa. Siellä kun on vielä moninkertaisesti Helsinkiä suurempia kaupunkeja ihmispaljouksineen.

Toisaalta miljoonakaupunki kasvattaa, liikenteessä esimerkiksi ollaan paljon joustavampia kuin suomalaisissa käpykylissä. Jokainen kuski tietää, että koska tahansa saattaa itsekin huomata olevansa väärällä kaistalla, siksi jokainen antaa tilaa. Tietystikään puolitoistatuntia/23 km ei ole hauskaa...

Nykyisin Suomessa ei enää rekisterikilpi kerro asuinseutua, mutta muinaisina aikoina saattoi juuri Tampereella saada todella tylyä kohtelua kun oli Helsingin kilvillä liikkeellä.

• Anonyymi
        taivaanvuohi62 kirjoitti:

Toisaalta miljoonakaupunki kasvattaa, liikenteessä esimerkiksi ollaan paljon joustavampia kuin suomalaisissa käpykylissä. Jokainen kuski tietää, että koska tahansa saattaa itsekin huomata olevansa väärällä kaistalla, siksi jokainen antaa tilaa. Tietystikään puolitoistatuntia/23 km ei ole hauskaa...

Nykyisin Suomessa ei enää rekisterikilpi kerro asuinseutua, mutta muinaisina aikoina saattoi juuri Tampereella saada todella tylyä kohtelua kun oli Helsingin kilvillä liikkeellä.

Kaupungissa liikutaan julkisilla ja lhasvoimin, peltilaatikot kuuluvat periferioiden maanteille!

• Ei koskaan takaisin

Helsinki ehdottomasti. Kaikilla olevinaan kiire, joka paikassa ruuhkaa, kallista asua, ym. ym.

• Anonyymi

Ei Helsingissä mitään ruuhkia ole, hiljainen pikkukaupunki.

• gghhhhgg

Näissä keskusteluissa aina toistuu tämä sama kaava eli Helsingissä on ihan kamalia ihmisiä, pinnallisia ja töykeitä kun taas jossain pölhöjunttilassa on niin mukavia ja ystävällisiä ihmisiä.

Unohtuu vaan se seikka että yli puolet Helsingin asukkaista on pölhöjunttiloista muuttaneita.

• rwrwewr

Minun kokemuksen mukaan Helsinkiin mahtuu monenlaista porukkaa. Pölhöjunttiloihin vain yhden tai kahdenlaisia.

• ihmistuntija2

Töykeimmät ihmiset ainakin löytyvät Oulusta sekä Turusta.

• kaltaisesi mulkku

on se töykeä

• jjjjjjjjjh

Helsinki-Vantaa ja Savo.

• Taasnäitä

Suomi24 -sivuilla oli joku aika sitten keskustelu aiheesta saako Sodankylässä römpsää. Sen perusteellä väittäisin, että Suomen toivottomin paikka asua on Sodankylä.

Keskustelu muuten oli täynnä harvinaisen rikasta ja vahvaa proosaa. Harmi, että se poistettiin.

• No itse tykkään pienistä taajamista tai maaseuduista lähellä tajamaa. Paskin paikka olis asua missä vaan ison kaupungin keskustassa. Tulisin hulluksi ja raivotautiseksi. Vihaan suorastaan sitä meteliä ja joka suuntaan rynniviä ihmisiä. Liian levotonta mulle, en tykkää yhtään.

• Anonyymi

Paljon huonoja

Pieksämäki yks

• Anonyymi kirjoitti:

Paljon huonoja

Pieksämäki yks

Savossa en oo asunnu.

• Anonyymi

Suomessa ei noin isoja kaupunkeja olekaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Suomessa ei noin isoja kaupunkeja olekaan.

On on. Kaikki Lahdesta alkaen on liian suuria mulle keskustoineen. En suostuis kirveelläkään asumaan esim. Lahden keskustassa, saati sitä suuremmassa.

• Anonyymi

Oon erakko ja todellakin sinkku, oikeestaan kaikki paikat on huonoja.

Asun Saimaalla 6 kk, 6 kk Suomen lahdella.

• Anonyymi

Siellä missä on paljon ihmisiä on myös vaara kohdata näitä ikäviä ihmisiä enemmän. Olen koko elämän asunut kehä3:n sisäpuolella ja huomannut paljon hyvää ja pahaa. Toiset on niin omien kuvioiden lumoissa, etteivät edes päivää sano, toiset tervehtii pihapiirissä, muttei sen ulkopuolella. Toiset liikkuu laput silmillä. Ulkoinen habitus merkkaa myös.

Itse tervehdin kaikkia, jotka tekee aloitteen tervehtimiseen. Joskus tervehdin itse ensin, aina en saa vastinetta. Ajattelen silloin vain heidän luonnetta (sulkeutuneempia). Meitä on moneksi, en koe sitä ongelmaksi. Se on heidän juttu ja hyväksyn sen. Sitten on naapureita, joiden kanssa tulee enemmänkin juteltua.

Tykkään asua kaupungeissa, joissa on meri lähellä. Vantaalla oli omat ongelmat, Granissa omat haittansa. Espoo ja Helsinki ovat olleet paikkoja joissa viihdyn enemmän. Tykkään ulkoilla, varsinkin kun kelit ovat suosiollisia. Siksi sijainnilla on merkitystä. Kannattaa keskittyä niihin hyviin naapureihin enemmän, silloin oma mielikin pysyy parempana.

• Anonyymi

Lähti. Asuin siellä vähän aikaan mutta muutin äkkiä pois.

• Anonyymi

SisäSiittoinen SisäSuomi

• Anonyymi

Hämeenlinna

• Anonyymi

Euroopassa vuosia asuneena sanoisin että Suomi on yhä pimeä metsäläisten kansoittama maa. Suomalainen ei osaa suhtautua luontevasti omaan identiteettiinsä, vaan suurentelee tai vähättelee sitä.

Onneksi Suomessa on myös maailmankansalaisia ja kansalaisia maailmalta.

• Anonyymi

Nauvo.

• Anonyymi

Jaa.. Nyt tämä taas toimii...

• Anonyymi

Kangasala. Kalliit sähkönsiirtomaksut, tylyjä ihmisiä, tiet huonossa kunnossa, hulevedet valuu pitkin maanteitä. Jatkanko vielä listaa?

• Anonyymi

Totta turiset. Jäät lumipenkkaan jumiin ei taatusti auteta tai jotaln muuta tarttet, mutta jos heillä itsellään on avuntarve niin sitten ollaan kerjäämässä.

Itsekeskeisyys on Kangasalan helmasynti varsinkin orginellien kansalaisten keskuudessa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta turiset. Jäät lumipenkkaan jumiin ei taatusti auteta tai jotaln muuta tarttet, mutta jos heillä itsellään on avuntarve niin sitten ollaan kerjäämässä.

Itsekeskeisyys on Kangasalan helmasynti varsinkin orginellien kansalaisten keskuudessa

Kangasala ei ole edes mitenkään viihtyisä maisemiltaan.

• Anonyymi

Kehä III sisäpuolelle en koskaan muuttaisi. En siedä ihmismassoja ja ruuhkaa.

• Anonyymi

Rovaniemellä olin kurja ja hyvin onneton. Joku muu ei ehkä.

• Anonyymi

Pohjanmaalla on jotain sellaista, mikä laukaisi ahdistukseni. En koskaan sopeutunut sinne. Etelämmässä olen viihtynyt paremmin, mutta täälläkin keskustan ulkopuolella rauhallisessa taajamassa meren ja metsän lähellä, kuitenkin 10mim automatkan päässä keskustasta.

• Anonyymi

Mikä vaan pönde missä lähin naapuri on kilometrien päässä ja sivistys monen sadan kilometrin päässä!

• Anonyymi

Vekara.

• Anonyymi

Kampintori

Tuo aukile on kivetty, joten kamaraan on mahdotonta liittää vaarnoja.

(hihitystä)

• Anonyymi

Kalajoki junttia porukkaa lippikset pääsä katotaan vinoon kaikkee vähänkin erilaista

• Anonyymi

Hämeenlinna on kuin hyvä vanhanajan kirja missä on kaunista, rauhallista, sivistynyttä vapautta, ystävälisiä ihmisiä, kaunista luontoa. vettä venerertkiin, Ihania toritapahtumia, puistoja penkkeineen, baarja, kirjasto, taidemuseo. Todellinen hyvän olon kaupunki.
      y

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe