Suojatyöpaikat kiertoon

Tasaisempi tulonsiir

Suomessa on kymmeniä tuhansia hyväpalkkaisia suojatyöpaikkoja, joiden työntekijöiden työmotivaatio on nolla. Näiden tilalle voitaisiin kierrättää pitkäaikaistyöttömiä, joiden työmotivaatio olis korkea, koska mahdollisuus hyvään palkkaan ja pääsy takaisin työelämään kannustaisi. Pitkäaikaistyötön saisi kosketuksen paremmasta elintasosta ja työtodistuksen, joten olisi sen vuoksi tekemään töitä tosissaan. Pesti voisi olla vaikka 4-6kk.

Summa summarun. Suojatyöpaikkojen lusmut joutuisivat kortistoon miettimään työmotivaationsa panosta jatkossa.
Pitkäaikaistyötön saisi mahdollisuuden näyttää työmotivaationsa, saisi kosketuksen takaisin työelämään ja olisi motivoituneempi.

Nämä pestit tulisi olla vain lyhytaikaisia ponnistuslautoja takaisin työelämään. Ja lisäksi mahdollisimman moni työtön saisi tilaisuuden tähän.

Tasaisempi tulonsiirto tekijöille.

193

4359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+16

      Useimmat hyväpalkkaiset duunit ovat sen verran vaativia että yhdestäkään pitkäaikaistyöttömästä ei sellaiseen ole. Ei riitä ammattitaito eikä riitä pitkäjänteisyys, ekan kuukauden jälkeen pitkäaikaistyötön alkaa saikutella ja valittaa. Pitää vaan uskoa, että on aina olemassa joku syy miksi joku on pitkäaikaistyötön ja useimmiten se syy löytyy, kun pistää työttömän katsomaan peiliin.

      • robhöln

        ja tässä on hyvä selitys työttömän töihin ottamisen syyksi. pätee kaikkialla.


      • robhöln
        robhöln kirjoitti:

        ja tässä on hyvä selitys työttömän töihin ottamisen syyksi. pätee kaikkialla.

        ottamattomuuden....


      • joo tokkiinsa
        robhöln kirjoitti:

        ottamattomuuden....

        Pätee kaikkialla?

        Kuules kloppi.Minä aloitin työnteon kun sinä ja isäsi olivat vielä miljoonien siskojensa ja veljiensä kanssa vuonna 1971.
        Nyt olen kohta 59 vuotias ja työtön.Työt loppuivat viime vuonna.
        Olen syntynyt 5kk liian myöhään joten putoan markkinatuelle vuoden päästä.

        Olen yrittänyt töihin,hakenut töihin,mutta vastaus on alun kiinnostuksen jälkeen sama:"ei meillä nyt ole tarvetta".
        Hallitus huonontaa meidän ikäihmisten eläkkeelle pääsyä koko ajan ja samaan aikaan nuoretkin ovat ilman töitä.

        Ei tämä ole niin yksinkertaista miltä näyttää.

        Nykyiset ministerit eivät ole tehneet päivääkään oikeita töitä.Ja sen huomaa.
        Mutta eiköhän me kohta päästä eroon tästä kokoomushallituksesta/SDP.


      • Työtön vasten tahtoa

        Jos tuota mieltä olet, tuleppas kokeilemaan tätä "luskuilua " ja "autuutta". Älä kirjoittele asioista, mistä et mitään tiedä. Luulet vain tietäväsi. Näitä besservissereitä ryömii aina jostain kivenkolosta esiin. Valitettavasti.


      • Tosiasiaa.
        joo tokkiinsa kirjoitti:

        Pätee kaikkialla?

        Kuules kloppi.Minä aloitin työnteon kun sinä ja isäsi olivat vielä miljoonien siskojensa ja veljiensä kanssa vuonna 1971.
        Nyt olen kohta 59 vuotias ja työtön.Työt loppuivat viime vuonna.
        Olen syntynyt 5kk liian myöhään joten putoan markkinatuelle vuoden päästä.

        Olen yrittänyt töihin,hakenut töihin,mutta vastaus on alun kiinnostuksen jälkeen sama:"ei meillä nyt ole tarvetta".
        Hallitus huonontaa meidän ikäihmisten eläkkeelle pääsyä koko ajan ja samaan aikaan nuoretkin ovat ilman töitä.

        Ei tämä ole niin yksinkertaista miltä näyttää.

        Nykyiset ministerit eivät ole tehneet päivääkään oikeita töitä.Ja sen huomaa.
        Mutta eiköhän me kohta päästä eroon tästä kokoomushallituksesta/SDP.

        Mikäli sinä kohat täytät 59 vuotta, niin pääset ansiosidonnaisen lisäpäiville ja summa sumarum,, Kepu ja Persut olisivat nämä lisäpäivät heti poistaneet ja nostaneet samalla eläkeiän. SDP on puolustanut ikääntynen työttömän asemaa ja se on oikein. Kepun Sipilä sanoi, että lisäpäivät pitää poistaa ei 60 vuotiaat työttömät sossun jonoon, kukaan ei ota töihin enää siinä iässä ja Soinikin on lähtenyt jo linjalle eläkeikä ylös.
        Sdp on sentään tavallisen ihmisen puolella, toisin kuin Kepu Persut, Vihreät ja Kokoomus.


      • HitsHitsHits
        joo tokkiinsa kirjoitti:

        Pätee kaikkialla?

        Kuules kloppi.Minä aloitin työnteon kun sinä ja isäsi olivat vielä miljoonien siskojensa ja veljiensä kanssa vuonna 1971.
        Nyt olen kohta 59 vuotias ja työtön.Työt loppuivat viime vuonna.
        Olen syntynyt 5kk liian myöhään joten putoan markkinatuelle vuoden päästä.

        Olen yrittänyt töihin,hakenut töihin,mutta vastaus on alun kiinnostuksen jälkeen sama:"ei meillä nyt ole tarvetta".
        Hallitus huonontaa meidän ikäihmisten eläkkeelle pääsyä koko ajan ja samaan aikaan nuoretkin ovat ilman töitä.

        Ei tämä ole niin yksinkertaista miltä näyttää.

        Nykyiset ministerit eivät ole tehneet päivääkään oikeita töitä.Ja sen huomaa.
        Mutta eiköhän me kohta päästä eroon tästä kokoomushallituksesta/SDP.

        Kuka tahansa pääsee hitsarikurssille.
        Kuka tahansa pääsee hitsariksi kun haluaa muuttaa työn perässä sinne missä hitsareita tarvitaan.
        Näihin asioihin tarvitaan vain halu tehdä työtä.
        Kun ei halua tehdä töitä niin vaatii oman alan työtä sieltä missä sattuu itse olemaan.


      • ,mmczvc
        Tosiasiaa. kirjoitti:

        Mikäli sinä kohat täytät 59 vuotta, niin pääset ansiosidonnaisen lisäpäiville ja summa sumarum,, Kepu ja Persut olisivat nämä lisäpäivät heti poistaneet ja nostaneet samalla eläkeiän. SDP on puolustanut ikääntynen työttömän asemaa ja se on oikein. Kepun Sipilä sanoi, että lisäpäivät pitää poistaa ei 60 vuotiaat työttömät sossun jonoon, kukaan ei ota töihin enää siinä iässä ja Soinikin on lähtenyt jo linjalle eläkeikä ylös.
        Sdp on sentään tavallisen ihmisen puolella, toisin kuin Kepu Persut, Vihreät ja Kokoomus.

        Politiikka on paperilla sitä ja käytännössä tätä puolueesta riippumatta.

        Sitähän on mediassa pauhattu pitkään, että kohta ei tavallisen kansan tarvitse töitä tehdä ja töitä on vain eliitille.
        Ajateltiin, että teknologia ratkaisee työnteon ongelman ja vain erikoisasintuntijoita tarvitaan. Muut on vain onnellisia kuluttajia.

        Käytännössä taitaa kuitenkin käydä niin, että orjat tekee työt ja muu kansa huutaa leipää ja sirkushuveja.
        Oman maan kansalaisia ei enää näe ammattikoulutusta, tai kielitaitoa vaatimattomissa hommissa ollenkaan, vaan ulkomaalaisia, jotka tekee homman ruokapalkalla.

        Kiitos tyhmyyden nimeltä EU:n


      • ljoijoijojoijoij
        HitsHitsHits kirjoitti:

        Kuka tahansa pääsee hitsarikurssille.
        Kuka tahansa pääsee hitsariksi kun haluaa muuttaa työn perässä sinne missä hitsareita tarvitaan.
        Näihin asioihin tarvitaan vain halu tehdä työtä.
        Kun ei halua tehdä töitä niin vaatii oman alan työtä sieltä missä sattuu itse olemaan.

        joo, kuka tahansa ei opi hitsaamaan kunnolla, vaikka kurssille pääseekin..

        Ja kun ei osaa niin ei osaa ja siihenpä ne hommat jääkin..


      • joo tokkiinsa
        ,mmczvc kirjoitti:

        Politiikka on paperilla sitä ja käytännössä tätä puolueesta riippumatta.

        Sitähän on mediassa pauhattu pitkään, että kohta ei tavallisen kansan tarvitse töitä tehdä ja töitä on vain eliitille.
        Ajateltiin, että teknologia ratkaisee työnteon ongelman ja vain erikoisasintuntijoita tarvitaan. Muut on vain onnellisia kuluttajia.

        Käytännössä taitaa kuitenkin käydä niin, että orjat tekee työt ja muu kansa huutaa leipää ja sirkushuveja.
        Oman maan kansalaisia ei enää näe ammattikoulutusta, tai kielitaitoa vaatimattomissa hommissa ollenkaan, vaan ulkomaalaisia, jotka tekee homman ruokapalkalla.

        Kiitos tyhmyyden nimeltä EU:n

        Nimim."tosiasiaa".
        Kuten kirjoitin olen syntynyt 5kk liian myöhään.Jos olisin syntynyt 1954 kävisi niin kuin kirjoitit,mutta nyt näin.
        Ainut toivoni on n.s. kunnan työllistämisvelvoite.
        Jos kunta työllistää minut siten että 500pv iästäni vajaaksi jäävä osa 6-8kk;ksi niin sitten pääsen lisäpäiville,mutta tämäkin porsaanreikä kait katoaa ennen ensivuoden syksyä.
        Joten terve vaan kokoomus/SDP.


      • Työnhakija N37
        HitsHitsHits kirjoitti:

        Kuka tahansa pääsee hitsarikurssille.
        Kuka tahansa pääsee hitsariksi kun haluaa muuttaa työn perässä sinne missä hitsareita tarvitaan.
        Näihin asioihin tarvitaan vain halu tehdä työtä.
        Kun ei halua tehdä töitä niin vaatii oman alan työtä sieltä missä sattuu itse olemaan.

        Missä kuka tahansa pääsee hitsarikurssille? Itse yritin ja tulos: Valitettavasti valinta ei osunut juuri sinuun, koska hakijoita oli enemmän kuin paikkoja. Asenteesta ei ole kiinni, koska olen tehnyt kaikenlaista p*ahommaakin orjapalkalla, ja valittamatta, nyt vain ei ole töitä. Siivoushommiakaan ei ole kuin satunnaisia ja oma ala ravintola, jossa hankala yksinhuoltajana saada viikonloppu- ja iltahoitoa järjestettyä...


      • Pois potkittu
        Tosiasiaa. kirjoitti:

        Mikäli sinä kohat täytät 59 vuotta, niin pääset ansiosidonnaisen lisäpäiville ja summa sumarum,, Kepu ja Persut olisivat nämä lisäpäivät heti poistaneet ja nostaneet samalla eläkeiän. SDP on puolustanut ikääntynen työttömän asemaa ja se on oikein. Kepun Sipilä sanoi, että lisäpäivät pitää poistaa ei 60 vuotiaat työttömät sossun jonoon, kukaan ei ota töihin enää siinä iässä ja Soinikin on lähtenyt jo linjalle eläkeikä ylös.
        Sdp on sentään tavallisen ihmisen puolella, toisin kuin Kepu Persut, Vihreät ja Kokoomus.

        AIVAN JOO TOKKIINSA puhuu ristiin, ikänsä puolesta pääsee ansiosidonnaisen lisäpäiville, vaikka toisin väittää, arvostelee mm Demareita, vaikka nämä juuri puolustivat ikääntyneitä työttömiä, kun Keskustan ja Kokomuksen toimesta, heiltä olisi viety pieni turva pois. Jotain johdonmukaisuutta pitää puheissa olla Nim Joo Tokkiinsa..
        Minä olen tehnyt töitä yli 40 vuotta ja nyt potkittiin ulos ja kiikun kaakun ollaan ja näen punaista kun KESKUSTAN SIPILÄ huutaa, että ikääntyneiltä työttömiltä lisäpäivät pois ja eläkeikä ylös, moni ei ole tahallaan työtön, kun yli 40 vuotta töitä tehnyt ja 58 vuotias irtisanotaan, niin mitä tehdä?
        Kepun Sipilä ja Vanhanen toitottaneet samoja uhkauksia jo pitkään, mutta nuorten työttömyydestä eivät puhu.
        Kepua en äänestä vaan Demareita ja Sak on puolsutanut meitä, samoin Ihalainen.


      • Tosiasiaa.
        joo tokkiinsa kirjoitti:

        Nimim."tosiasiaa".
        Kuten kirjoitin olen syntynyt 5kk liian myöhään.Jos olisin syntynyt 1954 kävisi niin kuin kirjoitit,mutta nyt näin.
        Ainut toivoni on n.s. kunnan työllistämisvelvoite.
        Jos kunta työllistää minut siten että 500pv iästäni vajaaksi jäävä osa 6-8kk;ksi niin sitten pääsen lisäpäiville,mutta tämäkin porsaanreikä kait katoaa ennen ensivuoden syksyä.
        Joten terve vaan kokoomus/SDP.

        Et voi täyttää kohta 59 vuotta, jos olet touko-kesäkuu -55 syntynyt, eli ensi kesänä täytät vasta 59 v, lisäpäiviin vaaditan sinulta 60 v, eli kauanko olet ollut työttömänä, se ratkaisee, jospienestä kiinni, on vaadittava kunnalta työllistämisvelvoite..
        Ainakin Sak ja SKDL ovat pitäneet työttömien puolta, muita puolueita en kehu, päinvastoin,Kepun Sipilä on valmis leikkaamaan turvaa heti ja vanhat sossun jonoon, barrikaadit ja piikkilangat tulee, jos Kepu jatkaa samaan malliin.


      • Tosi on

        12 16 olet täysin ulkona todellisesta elämästä. Suojatyöpaikkaisten kyky tehdä töitä ei perustu muuhun kuin siihen suojatyöpaikkaan, varsinainen työnteko ja tietämys asioista ovat alakoululaisen tasolla. Samalla tasolla on myöskin moni suuryrityksen johtaja, ei minkäänlaista johtajuutta omata.


      • potkisin pihalle

        "Useimmat hyväpalkkaiset duunit ovat sen verran vaativia että yhdestäkään pitkäaikaistyöttömästä ei sellaiseen ole"

        Niiin, mikä on sitten hyvä palkkainen..itse lasken että 3000e/kk tienaava on kohtuuhyvä palkkainen.Tälläisiä hommia on olemassa toimihenkilötasolla kuten työjohtajan,suunnitelijat yms. ja lusmuja näistä löytyy, varsinkin niistä jotka on ollut vuosikymmeniä talossa ja tottuneet tasaseen leipään.
        Näitä pitäisi oikeasti potkia oikeasti hitolle, ihan sama vaikka olisi ollut 30 vuotta talossa.Kenkää tai vaihtotoisiin tehtäviin.


      • työtön luuseri
        HitsHitsHits kirjoitti:

        Kuka tahansa pääsee hitsarikurssille.
        Kuka tahansa pääsee hitsariksi kun haluaa muuttaa työn perässä sinne missä hitsareita tarvitaan.
        Näihin asioihin tarvitaan vain halu tehdä työtä.
        Kun ei halua tehdä töitä niin vaatii oman alan työtä sieltä missä sattuu itse olemaan.

        olen 55 vuotta korkeasti kouluttautunut ja koko ikänäni en ole tehnyt palkalla alani töitä. koulutan itseäni jatkuvasti lisää teen pätkätöitä alalta kuin alalta mitä satunkin saamaan mistä milloinkin kuljen joka pohjoismaissa, Baltiassa ja Keski-euroopassa tekemässä kaikkea mahdollista. kolutan nuoria käyn puhumassa joskus onnen tunteina saan tehdä harrastuksen omaisesti omaa alaani. Paska duunit laidasta laitaan on nähty. Suomessa ja ulkomailla. Niukkaa on ollut mutta olen elänyt ja kerryttänyt kokemusta. Mutta miestä omia lapsia ja omaa kotia en ole voinut saada koskaan elämäntapani tähden. Olen pitänyt itseni hyvässä kunnossa nyt odotan saavani itseltäni eläkkeen jota olen säästänyt omatoimisesti. Olen myynyt perhe elämän työelämälle. tehnyt työtä kuin hullu koko ikäni. Vaurastunut en ole silti. Olin 6 kk työmarkkinatuella viime vuonna kaltasesi räkänokka poika kävi siinä välissä minut haukkumassa samoin kuin sinä täällä nyt haukut muita. Laitoin CV hen kaiken mitä olen tehnyt siitä tuli 7 sivua pitkä tilitys. Joka työstä on todisteita. Menivät työkkärissä hiljaiseksi. Yksinäinen vanhuus tulossa ei perillisiä mutta ei perintöäkään.


      • Max. heikennys
        Tosiasiaa. kirjoitti:

        Mikäli sinä kohat täytät 59 vuotta, niin pääset ansiosidonnaisen lisäpäiville ja summa sumarum,, Kepu ja Persut olisivat nämä lisäpäivät heti poistaneet ja nostaneet samalla eläkeiän. SDP on puolustanut ikääntynen työttömän asemaa ja se on oikein. Kepun Sipilä sanoi, että lisäpäivät pitää poistaa ei 60 vuotiaat työttömät sossun jonoon, kukaan ei ota töihin enää siinä iässä ja Soinikin on lähtenyt jo linjalle eläkeikä ylös.
        Sdp on sentään tavallisen ihmisen puolella, toisin kuin Kepu Persut, Vihreät ja Kokoomus.

        Aina kun SDP ja Vasemmistoliitto ovat hallituksessa, työttömyysturvaa heikennetään. Näin kävi myös Lipposen hallitusten aikoina jossa työttömät joutuivat leikkauksien uhriksi. Esimerkiksi Lipponen piden ansiosidonnaiselle päivärahalle vaadittua työssäoloehtoa 10 kuukauteen, aiemman 6 kuukauden sijaan. Filatov toi 8 euron orjatyöt yms. pelleilyt.....

        Nyt ollaan taas kurittamassa työttömiä demarien toimesta. Ansiosidonnaiseen tulee porrastuksia ja työssäkäyntialuetta ollaan laajentamassa. Aamulla juuri uutisissa kerrottiin, että työttömän pitää olla valmis 1,5 tunnin työmatkaan suuntaansa ja ottamaan max. 80 km päässä oleva mahdollinen työ vastaan.


      • 9+3

        Joskus valittaa aiheesta. Työpaikan pelisäännöt on vaan sellaiseksi muuttuneet. Eikä ihme. Jokainen yrittää pitää kiinni leivän syrjästä ja kilpailee. Toiset osaavat käyttää kyynärpää taktiikka tosi hyvin ja tehokkaasti. Rosvoaa muut ja haluaa kaiken itselleen. Se on tyhmyyttä, koska kaikki pitäis pitää leivän syrjässä kiinni. Se on kuitenkin kaikkien etu pitemmän päälle.

        Pitkäjänteisyys tarkoittaa nykypäivänä sitä, että ottaa kaikkea paskaa ja ryöstämistä niskaansa. Joskus uudelle syötetään sitä ja asetellaan työolosuhteet yms tarkoituksella varsinkin jos on "hankala"tapaus. Ihan vaan siksi, että saadaan potkittua pihalle. Se on pitkään harkittu ja suunniteltu juttu.

        Hyvä palkkaiset duunit:
        Kyllä vähäpalkkaisella duunillakin osataan ajaa Suomi konkurssiin.
        Jos palkan määrä olisi suoraanverrannollinen työn tulokseen, Suomen taloudellinen tilanne pitäisi olla hyvä, koska päättäjillämme on hyvä liksa. Mutta niin ei ole. Joskus se maalaisjärki vaan puuttuu vai motivaatio vai mikä?


      • EI kiertoon

        Suojatyöpaikoissa juuri ei tarvitsekkaan tehdä mitään muuta kun olla ja nää työsuhteet on perustettukin juuri siksi esim. armeijanleivissä on paljon urheilioita jotka treenaavat työaikana ja saavat palkkaa.

        Ei tälläiseen työhön saa ketään muuta turhaa työntekiää siirtää.
        Toinen suojatyö kulttuuri on kunnissa jotka antavat jollekkin urheilialle työpaikan ja nää ei tee niitä töitä vaan treenaavat ja joku muu hoitaa jo heidän työnsä eikä heidän tilalle tarvitse palkata ketään ei muutaku kenkää vaan.

        Oon nimittäin sellaasenki nähny että painia oli urheilutalon vahtimestarina ja treenas työaikana sen mitä ny huvitti ja sai vielä palkallista virkavapaata ku valmistautui olumpialaisiin ja vapaallaan oli kunnan palveluksessa omalla traktorillaan.Merkillistä!

        Olumpiamenestystä ei tullut ja ekaan matsiin se kaatui mies oli kaikesta huolimatta aivan rapakunnossa ja sitte villilläkortilla mustanahevosena tuli nokialaanen ja menestyi.
        Toki tää suojatyöläänen oli niittäny aijemmis olumpialaasis hopiaa.

        Myös suuria yrityksiä kupataan ku johtajat teköö sukulaasilleen ja urhelioolle turhia virkoja.

        Alottaja ei nähtävästi tiedä mikä on suojatyöpaikka ja luuloo sitä että laiska ihminen on suojatyöpaikassa.
        Suojatyöpaikassa joku suojelee tätä laiskaa ja turhaa työntekiää eikä suojelia tätä erota ja ota ketään työtätekevää tilalle.

        Ei kiertoon vaan lopetettava suojatyöpaikat.


      • demaripössistä
        Max. heikennys kirjoitti:

        Aina kun SDP ja Vasemmistoliitto ovat hallituksessa, työttömyysturvaa heikennetään. Näin kävi myös Lipposen hallitusten aikoina jossa työttömät joutuivat leikkauksien uhriksi. Esimerkiksi Lipponen piden ansiosidonnaiselle päivärahalle vaadittua työssäoloehtoa 10 kuukauteen, aiemman 6 kuukauden sijaan. Filatov toi 8 euron orjatyöt yms. pelleilyt.....

        Nyt ollaan taas kurittamassa työttömiä demarien toimesta. Ansiosidonnaiseen tulee porrastuksia ja työssäkäyntialuetta ollaan laajentamassa. Aamulla juuri uutisissa kerrottiin, että työttömän pitää olla valmis 1,5 tunnin työmatkaan suuntaansa ja ottamaan max. 80 km päässä oleva mahdollinen työ vastaan.

        Yk tuttuni sanoi että demarien tarkoituskin on kurjistaa työläisten oloja, koska vasemmiston kannatus lisääntyy kun ihmisillä menee huonosti. Demarien päällystö
        elää rahakasta elämää myös palkkioviroissa politiikan jälkeen. Että sellaisia duunareiden puolustajia, nytkin ovat vaatimassa 2 vapaapäivän poistoa työläisiltä.si


      • hmfnd seev er

        Aloittaja puhuikin suojatyöpaikoista(mm. valtion virastonjen ylitarkastaja yms....), joissa ei käytännössä vaadita minkäänlaista osaamista.


      • voi mahoton
        Tosiasiaa. kirjoitti:

        Et voi täyttää kohta 59 vuotta, jos olet touko-kesäkuu -55 syntynyt, eli ensi kesänä täytät vasta 59 v, lisäpäiviin vaaditan sinulta 60 v, eli kauanko olet ollut työttömänä, se ratkaisee, jospienestä kiinni, on vaadittava kunnalta työllistämisvelvoite..
        Ainakin Sak ja SKDL ovat pitäneet työttömien puolta, muita puolueita en kehu, päinvastoin,Kepun Sipilä on valmis leikkaamaan turvaa heti ja vanhat sossun jonoon, barrikaadit ja piikkilangat tulee, jos Kepu jatkaa samaan malliin.

        hän on varmaan kyvytön tekemään töitä koska ei tiedä edes omaa ikäänsä.


      • politvaltionsuojatyö
        demaripössistä kirjoitti:

        Yk tuttuni sanoi että demarien tarkoituskin on kurjistaa työläisten oloja, koska vasemmiston kannatus lisääntyy kun ihmisillä menee huonosti. Demarien päällystö
        elää rahakasta elämää myös palkkioviroissa politiikan jälkeen. Että sellaisia duunareiden puolustajia, nytkin ovat vaatimassa 2 vapaapäivän poistoa työläisiltä.si

        Suomessa ei ole vasemmistoa, Tosin jotkut luulevat, että SDP tai vasemmistoliitto olisi heidän asialla, mutta totuus on aivan toinen. Lipponen, arhipöllö ja Urpilainen ja muut johtajat ovat molemmat Kokoomuksen desantteja. Esim. Jutan miehellä on Kokoomuksen jäsenkirja tasukssaan ja itse hän hyppää Bilderbergien kokouksissa yhtäsuurta maailmaan rakentamassa.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288473996799.html#comments-anchor

        "Valtiovarainministeri Jutta Urpilainen (sd.) sanoo nyt Ylelle, että muotoili Bilderberg-lausuntonsa huonosti.
        Matka nousi otsikoihin useasta syystä. Maailman huippujohtajien Bilderberg-kokouksella on salamyhkäinen maine, koska siellä käsitellyistä asioista ei kerrota julkisuuteen.

        Toiseksi Urpilainen matkusti Yhdysvaltoihin valtiovarainministeriön eli käytännössä veronmaksajien rahoilla. Erikoiselta kuulosti Urpilaisen aiempi lausunto, jonka mukaan ministerit osallistuvat kokouksiin yksityishenkilöinä.

        Nyt Urpilainen sanoo Ylelle halunneensa ainoastaan alleviivata sitä, että ”tapaamiset ovat epävirallisia eikä niissä tehdä päätöksiä”.

        - Tästä yksityishenkilöasiasta on aiheestakin annettu kritiikkiä. Yksityishenkilö-ilmaisu siinä vastauksessa oli hieman epäonnistunut, Urpilainen sanoo Ylelle.

        Hänen mukaansa tarkoitus oli sanoa, että kyse ei ole virallisista valtiollisista neuvotteluista.
        "


      • ojasta allikkoon!
        Pois potkittu kirjoitti:

        AIVAN JOO TOKKIINSA puhuu ristiin, ikänsä puolesta pääsee ansiosidonnaisen lisäpäiville, vaikka toisin väittää, arvostelee mm Demareita, vaikka nämä juuri puolustivat ikääntyneitä työttömiä, kun Keskustan ja Kokomuksen toimesta, heiltä olisi viety pieni turva pois. Jotain johdonmukaisuutta pitää puheissa olla Nim Joo Tokkiinsa..
        Minä olen tehnyt töitä yli 40 vuotta ja nyt potkittiin ulos ja kiikun kaakun ollaan ja näen punaista kun KESKUSTAN SIPILÄ huutaa, että ikääntyneiltä työttömiltä lisäpäivät pois ja eläkeikä ylös, moni ei ole tahallaan työtön, kun yli 40 vuotta töitä tehnyt ja 58 vuotias irtisanotaan, niin mitä tehdä?
        Kepun Sipilä ja Vanhanen toitottaneet samoja uhkauksia jo pitkään, mutta nuorten työttömyydestä eivät puhu.
        Kepua en äänestä vaan Demareita ja Sak on puolsutanut meitä, samoin Ihalainen.

        Suomessa on liikaa valtionvirkamiehiä ja -naisia!!!

        Poliisin ylisuurijohtoporras on surullisen kuuluisa esimerkki politiikan kytköksestä: ns. Paateron hovi, mitä suojellaan hyvä-veli-korruptiolla. Samanlaisia virastoja on Helsinki ja koko Suomi täynnä, Suomen kestävyystase ei kestä yli 300 000 valtiovirkamiehen korkeapalkkaista kaartia, siinä on puolet liikaa ja loppujenkin palkat ovat ylisuuret. Valtionkeskipalkka on 22 €/h eli pilvissä, olemme Kreikka II !!!!

        Työryhmät pitäisi kustantaan puolueiden omilla keräyksillä jäseniltään ei veronmaksajien rahoilla. On täysin edesvastuutonta, kun Katainenkin voi ilman seuraamauksia maksaa kaverilleen verovaroistamme
        700 000 euroa "himasta". Mutta missä on eduskunta? En takuulla äänestä ketään niistä, jotka painavat virheää nappia Kataiselle siitä. Missä on Kataisen anteeksipyyntö valheista, mitä hän esitti Kreikka-bisness - mutta nyt hän on laittanut ArhiPaavon kertomaan, että Kreikka lainat pitäisi antaa anteeksi! Vain Suomessa voi olla näin järkyttävä korruptio-hallitusvastuuta, kukaan ei eroa tai eroteta???? Mikään ei ole niin "iso" asia, että hallitushajoaisi?

        http://www.youtube.com/watch?v=X-vG8S6KAYw&feature=related

        Lyhyt on kansalla muisti Keskustan Kokoomus hallitus-sekoilun korruptio suhteen mikään ei muutu, jos Sipilä ottaa vapaamuurari-kaverit kanssaan seuraavaan hallitukseen!

        Hallitus toimii kuten muutkin Halosen ja Niinistön ajan hallitukset:

        1.) valtionvelkaa lisää
        2.) valtion osakeomaisuutta myydään
        3.) kansalaisten palvelut maaseudulla lopetetaan
        4.) veroja korotettaan
        5.) autonomaistajia pakkoverotetaan lisää, ja lapsiperheitä rangaistaan. (koska on homoaika)
        6.) kansaa ja eteenkin työttömiä syyllistetään, kun se ei yritä tai tee tapreeksi työtä.
        7.) Hallitus heput keluu toisiaan, ja lupaa, että ensi vuonna menee hyvin.
        8.) Eurosta ei luovuta, vaikka Suomi menisi konkurssiin. (ylpeys)
        9.) Korruptio ja lahjonta valtaa alaa joka tasolle jopa oikeusjärjestelmään, ja vaalijärjestää myöten.

        http://www.yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/haamuaanet_kummittelevat_vaalituloksessa_52556.html#media=52575


      • Heebo92

        Kuka tahansa osaa istua koneella ja pelata pasianssia. Jostakin syystä ne kokoaikapenkinlämmittäjän duunit on niitä hyväpalkkaisia. Pitää vain näyttää tärkeältä hiertävine kauluspaitoineen. Työjutut oppii sitten töissä eikä seka aihe kouluja käyden. Työtön ei saa duunia, työntekijä käy vain täyttämässä työajan ja työnantaja ei saa tulosta. Kaikilla menee päin pevsettä näin


      • UUsiKansankiusaaja=S
        Tosiasiaa. kirjoitti:

        Et voi täyttää kohta 59 vuotta, jos olet touko-kesäkuu -55 syntynyt, eli ensi kesänä täytät vasta 59 v, lisäpäiviin vaaditan sinulta 60 v, eli kauanko olet ollut työttömänä, se ratkaisee, jospienestä kiinni, on vaadittava kunnalta työllistämisvelvoite..
        Ainakin Sak ja SKDL ovat pitäneet työttömien puolta, muita puolueita en kehu, päinvastoin,Kepun Sipilä on valmis leikkaamaan turvaa heti ja vanhat sossun jonoon, barrikaadit ja piikkilangat tulee, jos Kepu jatkaa samaan malliin.

        Sipilä on median suosikki, avatkaa miksi? Hän on nykyhallitusen järkymätön kannattaja ökyrikkaana hyvä-velikartellin euron varaukseton kannattaja eli siis ökyrikkaiden uusi sätkynukke. Hän on myös uusi ehloppi, joka takaa, että Suomi myydään ulkomaalaisille sijoittajille pilkkahintaan.


      • Oikeesti xxxx

        Saikuttelee ne hyväpalkkaiset ja pitkään ollaankin. Vaikka työ lähinnä on kahvittelua ilman sen suurempia vastuita - jos sitä nyt työksi voi edes kutsua.


      • Mykoosi

        Suuri osa ns. hyväpalkkaisista duuneista, ovat sellaisia, että niissä pärjäisi kuka tahansa.
        Suuri osa ns. hyväpalkkaisista duuneista, on ansiottomasti hyväpalkkaisia ja jopa turhia.
        Totta on kuitenkin se, ettei niihin riitä kuin pitkäjänteisillä hermot, siis sellaiset jotka kykenevät päivät pitkät täysin yhdentekevään ja turhaan hommaan, eli eivät ole riittävän älykkäitä edes turhautumaan, siis ymmärtämään turhuuttaan.

        Surullista, mutta totta.


      • esaias5
        Tosiasiaa. kirjoitti:

        Mikäli sinä kohat täytät 59 vuotta, niin pääset ansiosidonnaisen lisäpäiville ja summa sumarum,, Kepu ja Persut olisivat nämä lisäpäivät heti poistaneet ja nostaneet samalla eläkeiän. SDP on puolustanut ikääntynen työttömän asemaa ja se on oikein. Kepun Sipilä sanoi, että lisäpäivät pitää poistaa ei 60 vuotiaat työttömät sossun jonoon, kukaan ei ota töihin enää siinä iässä ja Soinikin on lähtenyt jo linjalle eläkeikä ylös.
        Sdp on sentään tavallisen ihmisen puolella, toisin kuin Kepu Persut, Vihreät ja Kokoomus.

        siis jos nyt oikeasti latinaksi haluat heitellä niin se on oikeasti: SUMMA SUMMARUM. Jos ny muuta haluat nii ALEA JACTA EST arpa on heitetty.


      • esaias5
        työtön luuseri kirjoitti:

        olen 55 vuotta korkeasti kouluttautunut ja koko ikänäni en ole tehnyt palkalla alani töitä. koulutan itseäni jatkuvasti lisää teen pätkätöitä alalta kuin alalta mitä satunkin saamaan mistä milloinkin kuljen joka pohjoismaissa, Baltiassa ja Keski-euroopassa tekemässä kaikkea mahdollista. kolutan nuoria käyn puhumassa joskus onnen tunteina saan tehdä harrastuksen omaisesti omaa alaani. Paska duunit laidasta laitaan on nähty. Suomessa ja ulkomailla. Niukkaa on ollut mutta olen elänyt ja kerryttänyt kokemusta. Mutta miestä omia lapsia ja omaa kotia en ole voinut saada koskaan elämäntapani tähden. Olen pitänyt itseni hyvässä kunnossa nyt odotan saavani itseltäni eläkkeen jota olen säästänyt omatoimisesti. Olen myynyt perhe elämän työelämälle. tehnyt työtä kuin hullu koko ikäni. Vaurastunut en ole silti. Olin 6 kk työmarkkinatuella viime vuonna kaltasesi räkänokka poika kävi siinä välissä minut haukkumassa samoin kuin sinä täällä nyt haukut muita. Laitoin CV hen kaiken mitä olen tehnyt siitä tuli 7 sivua pitkä tilitys. Joka työstä on todisteita. Menivät työkkärissä hiljaiseksi. Yksinäinen vanhuus tulossa ei perillisiä mutta ei perintöäkään.

        Kerrankin reilu vastaus oikeasta työnteosta. Itse olin lähiaikoina 16 vuotta yrittäjänä ja kyllä verotttajan ja työkkärin katkerat vinoilut olen saanut kuulla. Enpä taida enää Suomessa yrittäjäksi ruveta. AJATTELE: Minulla oli parhaimmillaan 36 perheellistä metallimiestä töissä. Eli se siitä. Olen nyt työtön ja aika rentoo on. Eläke yrittäjällä on täysi nolla. Työntekijälläkin se on parempi. Aika yllätys. Maksut ihan tonneissa. Uskomatonta. Eikä vielä mitään lomarahoja ja saikkuja yrittäjällä, ihan perseestä koko yrittäminen Suomessa. Helvetin pitkiä päiviä 08.00-20.00 tai 22.00 plus vkonlopun päivät kun valmistaudut maanantaihin, kuka tämmöstä oikeasti jaksaa? Työntekijät röyhkeästi maanantaina slomalla. Itse olen mukamas ollu terve kun on ollu pakko kaikki nää saatanan vuodet olla yrittäjänä. Yhden päivän olen ollu poissa ja silloin olin oikeasti ihan sairas että en enää ylös noussu.


      • Ei nyt aivan noinkaa

        " ekan kuukauden jälkeen pitkäaikaistyötön alkaa saikutella ja valittaa. "

        No, itse olin 5 vuoden aikana yhden päivän sairaslomalla ja senkin vain siitä syystä kun henkilöstäsihteeri sanoi että oman lapsen syntymäpäivä voidaan merkitä minulle sairaslomapäiväksi.


      • pölöjontte
        ojasta allikkoon! kirjoitti:

        Suomessa on liikaa valtionvirkamiehiä ja -naisia!!!

        Poliisin ylisuurijohtoporras on surullisen kuuluisa esimerkki politiikan kytköksestä: ns. Paateron hovi, mitä suojellaan hyvä-veli-korruptiolla. Samanlaisia virastoja on Helsinki ja koko Suomi täynnä, Suomen kestävyystase ei kestä yli 300 000 valtiovirkamiehen korkeapalkkaista kaartia, siinä on puolet liikaa ja loppujenkin palkat ovat ylisuuret. Valtionkeskipalkka on 22 €/h eli pilvissä, olemme Kreikka II !!!!

        Työryhmät pitäisi kustantaan puolueiden omilla keräyksillä jäseniltään ei veronmaksajien rahoilla. On täysin edesvastuutonta, kun Katainenkin voi ilman seuraamauksia maksaa kaverilleen verovaroistamme
        700 000 euroa "himasta". Mutta missä on eduskunta? En takuulla äänestä ketään niistä, jotka painavat virheää nappia Kataiselle siitä. Missä on Kataisen anteeksipyyntö valheista, mitä hän esitti Kreikka-bisness - mutta nyt hän on laittanut ArhiPaavon kertomaan, että Kreikka lainat pitäisi antaa anteeksi! Vain Suomessa voi olla näin järkyttävä korruptio-hallitusvastuuta, kukaan ei eroa tai eroteta???? Mikään ei ole niin "iso" asia, että hallitushajoaisi?

        http://www.youtube.com/watch?v=X-vG8S6KAYw&feature=related

        Lyhyt on kansalla muisti Keskustan Kokoomus hallitus-sekoilun korruptio suhteen mikään ei muutu, jos Sipilä ottaa vapaamuurari-kaverit kanssaan seuraavaan hallitukseen!

        Hallitus toimii kuten muutkin Halosen ja Niinistön ajan hallitukset:

        1.) valtionvelkaa lisää
        2.) valtion osakeomaisuutta myydään
        3.) kansalaisten palvelut maaseudulla lopetetaan
        4.) veroja korotettaan
        5.) autonomaistajia pakkoverotetaan lisää, ja lapsiperheitä rangaistaan. (koska on homoaika)
        6.) kansaa ja eteenkin työttömiä syyllistetään, kun se ei yritä tai tee tapreeksi työtä.
        7.) Hallitus heput keluu toisiaan, ja lupaa, että ensi vuonna menee hyvin.
        8.) Eurosta ei luovuta, vaikka Suomi menisi konkurssiin. (ylpeys)
        9.) Korruptio ja lahjonta valtaa alaa joka tasolle jopa oikeusjärjestelmään, ja vaalijärjestää myöten.

        http://www.yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/haamuaanet_kummittelevat_vaalituloksessa_52556.html#media=52575

        Suomessa on todellisuudessa alle 100 000 valtion virkamiestä ja siinä on mukana poliisit, upseerit, tuomarit, vanginvartijat, rajavartijat ja muuta sellaista porukkaa. Pitäisi olla edes joku fakta hallussa ennen näppikseen tarttumista.


      • jpn4
        Pois potkittu kirjoitti:

        AIVAN JOO TOKKIINSA puhuu ristiin, ikänsä puolesta pääsee ansiosidonnaisen lisäpäiville, vaikka toisin väittää, arvostelee mm Demareita, vaikka nämä juuri puolustivat ikääntyneitä työttömiä, kun Keskustan ja Kokomuksen toimesta, heiltä olisi viety pieni turva pois. Jotain johdonmukaisuutta pitää puheissa olla Nim Joo Tokkiinsa..
        Minä olen tehnyt töitä yli 40 vuotta ja nyt potkittiin ulos ja kiikun kaakun ollaan ja näen punaista kun KESKUSTAN SIPILÄ huutaa, että ikääntyneiltä työttömiltä lisäpäivät pois ja eläkeikä ylös, moni ei ole tahallaan työtön, kun yli 40 vuotta töitä tehnyt ja 58 vuotias irtisanotaan, niin mitä tehdä?
        Kepun Sipilä ja Vanhanen toitottaneet samoja uhkauksia jo pitkään, mutta nuorten työttömyydestä eivät puhu.
        Kepua en äänestä vaan Demareita ja Sak on puolsutanut meitä, samoin Ihalainen.

        samassa tilanteessa ja pelottaa jos kepustatulee pääministerpuolue.kyllä
        duunarit ja työttömät on silloin kusessa.siihen ei kyllä puututa että suomen eliitti imee yrityksiä ja yhtyeiskuntaa kuivaksi.


      • vireä vanhus?
        Pois potkittu kirjoitti:

        AIVAN JOO TOKKIINSA puhuu ristiin, ikänsä puolesta pääsee ansiosidonnaisen lisäpäiville, vaikka toisin väittää, arvostelee mm Demareita, vaikka nämä juuri puolustivat ikääntyneitä työttömiä, kun Keskustan ja Kokomuksen toimesta, heiltä olisi viety pieni turva pois. Jotain johdonmukaisuutta pitää puheissa olla Nim Joo Tokkiinsa..
        Minä olen tehnyt töitä yli 40 vuotta ja nyt potkittiin ulos ja kiikun kaakun ollaan ja näen punaista kun KESKUSTAN SIPILÄ huutaa, että ikääntyneiltä työttömiltä lisäpäivät pois ja eläkeikä ylös, moni ei ole tahallaan työtön, kun yli 40 vuotta töitä tehnyt ja 58 vuotias irtisanotaan, niin mitä tehdä?
        Kepun Sipilä ja Vanhanen toitottaneet samoja uhkauksia jo pitkään, mutta nuorten työttömyydestä eivät puhu.
        Kepua en äänestä vaan Demareita ja Sak on puolsutanut meitä, samoin Ihalainen.

        Minulla on töissä ikääntynyt, joka on jatkuvasti sairaslomalla. Mitä hyötyä hänestä yritykselle? Menoja vain. Ja toiset joutuvat tekemään hänenkin työnsä. En ihmettele, että ikääntyneitä ei mielellään oteta töihin, kun työmotivaatio on mitä on ja odotellaan vain että päästään eläkkeelle. Minunkin työntekijä sanoi suoraan, että hakee saikkua aina kun on mahdollista, että pääsee aiemmin eläkkeelle, kun pitää mennä sitten eläkkeellä lapsenlapsia hoitamaan. Sairalomista joudun maksamaan täyden palkan, ja koskaan ei voi tietää milloinka tämä mielestään vireä vanhus viitsii tulla töihin.


      • seauais
        esaias5 kirjoitti:

        siis jos nyt oikeasti latinaksi haluat heitellä niin se on oikeasti: SUMMA SUMMARUM. Jos ny muuta haluat nii ALEA JACTA EST arpa on heitetty.

        suksi hiiteen täältä viisastelemasta kiitos.


      • CLEAR SENSES
        joo tokkiinsa kirjoitti:

        Pätee kaikkialla?

        Kuules kloppi.Minä aloitin työnteon kun sinä ja isäsi olivat vielä miljoonien siskojensa ja veljiensä kanssa vuonna 1971.
        Nyt olen kohta 59 vuotias ja työtön.Työt loppuivat viime vuonna.
        Olen syntynyt 5kk liian myöhään joten putoan markkinatuelle vuoden päästä.

        Olen yrittänyt töihin,hakenut töihin,mutta vastaus on alun kiinnostuksen jälkeen sama:"ei meillä nyt ole tarvetta".
        Hallitus huonontaa meidän ikäihmisten eläkkeelle pääsyä koko ajan ja samaan aikaan nuoretkin ovat ilman töitä.

        Ei tämä ole niin yksinkertaista miltä näyttää.

        Nykyiset ministerit eivät ole tehneet päivääkään oikeita töitä.Ja sen huomaa.
        Mutta eiköhän me kohta päästä eroon tästä kokoomushallituksesta/SDP.

        Edellinen puhui asiaa !!!!! EMME KAIPAA RAKENTEELLISIA UUDISTUKSIA(LUE LEIKKAUKSIA) VAAN ELINKEINOELÄMÄN JA KUSTANNUSRAKENTEIDEN UUDISTAMISTA SITEN ETTÄ TYÖN TEKEMINEN JÄLLEEN KANNATTAA

        AUTOMAATIO TUHOAA KAIKKI TYÖPAIKAT......ne vähätkin mitä saneerauksista jää jäljelle

        Myös jatkuva organisaatiouudistaminen ja kehittäminen on lopetettava ja keskityttävä TUOTTAVAAN TYÖNTEKOON JOKA TUO RAHAA YHTEISKUNNALLE

        PUHELIN ON KOMMUNIKAATIOTA VARTEN ...EI LEIKKIMISEEN


      • JJJAINAUS
        pölöjontte kirjoitti:

        Suomessa on todellisuudessa alle 100 000 valtion virkamiestä ja siinä on mukana poliisit, upseerit, tuomarit, vanginvartijat, rajavartijat ja muuta sellaista porukkaa. Pitäisi olla edes joku fakta hallussa ennen näppikseen tarttumista.

        "Valtion työvoimakustannukset noin 6 miljardia euroa - Virkamiehille potkut?
        12.4.2013 18:19 Kai Haavisto Kotimaa 15 kommenttia ilmoita asiaton viesti
        Suomessa on noin 118 000 virkamiestä keskushallinnon ja 400 000 paikallishallinnon palveluksessa. Suomessa työskenteleviä valtion kuluja lisääviä virkamiehiä on noin puoli miljoonaa.

        Kuntien menot olivat kokonaisuudessaan noin 43 miljardia euroa.

        Noista 400 000 tuhannesta palkansaajista oli kuntien palveluksessa.

        Valtion virkamiesten määrää pitäisi tulevaisuudessa karsia rankalla kädellä. Noin 118 000 tuhannesta virkamiehestä pitäisi pystyä karsimaan ainakin 50 % - Suomessa on liian jäykkä byrokratia ja virkamiesten määrä. Suuri osa virkakoneistosta ei tuota mitään merkittävää lisäarvoa Suomelle. Suurin osa, eli ainakin puolet virkamiehistä on aivan turhaa.

        Tuottavaa työtä tekevien määrä alenee Suomessa jatkuvasti ihmisten eläköityessä. Yksi mahdollisuus olisikin vapauttaa virkamiehet valtion palveluksesta yksityiselle sektorille tuottavaan työhön. Valtion virkamiesten osuus on Suomessa kohtuuttoman suuri. Tässäkö avain työvoimapulalle?"

        http://kaihaavisto1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/137754-valtion-tyovoimakustannukset-noin-6-miljardia-euroa-virkamiehille-potkut


      • tiky
        Mykoosi kirjoitti:

        Suuri osa ns. hyväpalkkaisista duuneista, ovat sellaisia, että niissä pärjäisi kuka tahansa.
        Suuri osa ns. hyväpalkkaisista duuneista, on ansiottomasti hyväpalkkaisia ja jopa turhia.
        Totta on kuitenkin se, ettei niihin riitä kuin pitkäjänteisillä hermot, siis sellaiset jotka kykenevät päivät pitkät täysin yhdentekevään ja turhaan hommaan, eli eivät ole riittävän älykkäitä edes turhautumaan, siis ymmärtämään turhuuttaan.

        Surullista, mutta totta.

        Ottakaa mainos/myyntihommiin tyyppi joka on hyvä supliikki myymään sekä markkinoimaan. Kyllä löytyy niin "luusereissa" kuin "tärkeilijöissä". Veikkaan että luusereissa löytyy enemmän. Tärkeilijä ei koskaan osaa olla oma itsensä mutta MYYNTI / MAINOSHOMMISSA SE HUOMATAAN ja kauppaa tekee paremmin tavallinen äijä ja nainen joka on vain ja ainoastaan hyvä myyjä. Et silleen .....No juu


      • Hohhoijaah
        joo tokkiinsa kirjoitti:

        Pätee kaikkialla?

        Kuules kloppi.Minä aloitin työnteon kun sinä ja isäsi olivat vielä miljoonien siskojensa ja veljiensä kanssa vuonna 1971.
        Nyt olen kohta 59 vuotias ja työtön.Työt loppuivat viime vuonna.
        Olen syntynyt 5kk liian myöhään joten putoan markkinatuelle vuoden päästä.

        Olen yrittänyt töihin,hakenut töihin,mutta vastaus on alun kiinnostuksen jälkeen sama:"ei meillä nyt ole tarvetta".
        Hallitus huonontaa meidän ikäihmisten eläkkeelle pääsyä koko ajan ja samaan aikaan nuoretkin ovat ilman töitä.

        Ei tämä ole niin yksinkertaista miltä näyttää.

        Nykyiset ministerit eivät ole tehneet päivääkään oikeita töitä.Ja sen huomaa.
        Mutta eiköhän me kohta päästä eroon tästä kokoomushallituksesta/SDP.

        "joo tokkiinsa": Eipä ihme tuolla yleissivistyksellä... Siittiöt elää muutaman päivän, ei kahtakymmentä vuotta. 90-luvulla syntyneen tyypin toinen puolisko, se siittiö syntyi muutama päivä aikaisemiin kuin hedelmöitys tapahtui....


      • kypron¤
        Tosiasiaa. kirjoitti:

        Mikäli sinä kohat täytät 59 vuotta, niin pääset ansiosidonnaisen lisäpäiville ja summa sumarum,, Kepu ja Persut olisivat nämä lisäpäivät heti poistaneet ja nostaneet samalla eläkeiän. SDP on puolustanut ikääntynen työttömän asemaa ja se on oikein. Kepun Sipilä sanoi, että lisäpäivät pitää poistaa ei 60 vuotiaat työttömät sossun jonoon, kukaan ei ota töihin enää siinä iässä ja Soinikin on lähtenyt jo linjalle eläkeikä ylös.
        Sdp on sentään tavallisen ihmisen puolella, toisin kuin Kepu Persut, Vihreät ja Kokoomus.

        Sdp on ollut Jo vuosia Rikkaiden ja ryndereitten puolue, Eikä koskaan Työväestön puolta, kaikki jotka muuta väittää ovat Juurinäitä Pyrökraatti Pyrkyreitä !!


      • Tuuli
        potkisin pihalle kirjoitti:

        "Useimmat hyväpalkkaiset duunit ovat sen verran vaativia että yhdestäkään pitkäaikaistyöttömästä ei sellaiseen ole"

        Niiin, mikä on sitten hyvä palkkainen..itse lasken että 3000e/kk tienaava on kohtuuhyvä palkkainen.Tälläisiä hommia on olemassa toimihenkilötasolla kuten työjohtajan,suunnitelijat yms. ja lusmuja näistä löytyy, varsinkin niistä jotka on ollut vuosikymmeniä talossa ja tottuneet tasaseen leipään.
        Näitä pitäisi oikeasti potkia oikeasti hitolle, ihan sama vaikka olisi ollut 30 vuotta talossa.Kenkää tai vaihtotoisiin tehtäviin.

        Ja entäs sitten ylimitoitettu työvoimahallinto, sen johtavat virkamiehet ja ns. työvoimaneuvojat !?


      • KetuttaaPena

      • Kersantti ärjy
        JJJAINAUS kirjoitti:

        "Valtion työvoimakustannukset noin 6 miljardia euroa - Virkamiehille potkut?
        12.4.2013 18:19 Kai Haavisto Kotimaa 15 kommenttia ilmoita asiaton viesti
        Suomessa on noin 118 000 virkamiestä keskushallinnon ja 400 000 paikallishallinnon palveluksessa. Suomessa työskenteleviä valtion kuluja lisääviä virkamiehiä on noin puoli miljoonaa.

        Kuntien menot olivat kokonaisuudessaan noin 43 miljardia euroa.

        Noista 400 000 tuhannesta palkansaajista oli kuntien palveluksessa.

        Valtion virkamiesten määrää pitäisi tulevaisuudessa karsia rankalla kädellä. Noin 118 000 tuhannesta virkamiehestä pitäisi pystyä karsimaan ainakin 50 % - Suomessa on liian jäykkä byrokratia ja virkamiesten määrä. Suuri osa virkakoneistosta ei tuota mitään merkittävää lisäarvoa Suomelle. Suurin osa, eli ainakin puolet virkamiehistä on aivan turhaa.

        Tuottavaa työtä tekevien määrä alenee Suomessa jatkuvasti ihmisten eläköityessä. Yksi mahdollisuus olisikin vapauttaa virkamiehet valtion palveluksesta yksityiselle sektorille tuottavaan työhön. Valtion virkamiesten osuus on Suomessa kohtuuttoman suuri. Tässäkö avain työvoimapulalle?"

        http://kaihaavisto1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/137754-valtion-tyovoimakustannukset-noin-6-miljardia-euroa-virkamiehille-potkut

        Haavisto toteaa: Ainoastaan terveydenhuollosta sekä puolustusvoimista ei pidä vähentää ollenkaan.

        Kysyn: miksi ei. Kyllä everstit ja majurit tulevat todella kalliiksi maallemme rauhan aikana. Everstin palkka on yli 6000 e/kk eikä vihollisen ruumiita tule lainkaan. Puolustusvoimissa pitäisi olla korkein arvo kenraali, ja muut luutnantista alaspäin. Tällöin säästöt olisivat todellisia.


      • näinsemenee...
        esaias5 kirjoitti:

        Kerrankin reilu vastaus oikeasta työnteosta. Itse olin lähiaikoina 16 vuotta yrittäjänä ja kyllä verotttajan ja työkkärin katkerat vinoilut olen saanut kuulla. Enpä taida enää Suomessa yrittäjäksi ruveta. AJATTELE: Minulla oli parhaimmillaan 36 perheellistä metallimiestä töissä. Eli se siitä. Olen nyt työtön ja aika rentoo on. Eläke yrittäjällä on täysi nolla. Työntekijälläkin se on parempi. Aika yllätys. Maksut ihan tonneissa. Uskomatonta. Eikä vielä mitään lomarahoja ja saikkuja yrittäjällä, ihan perseestä koko yrittäminen Suomessa. Helvetin pitkiä päiviä 08.00-20.00 tai 22.00 plus vkonlopun päivät kun valmistaudut maanantaihin, kuka tämmöstä oikeasti jaksaa? Työntekijät röyhkeästi maanantaina slomalla. Itse olen mukamas ollu terve kun on ollu pakko kaikki nää saatanan vuodet olla yrittäjänä. Yhden päivän olen ollu poissa ja silloin olin oikeasti ihan sairas että en enää ylös noussu.

        eli olet jättäny eläke maksut maksamatta ja nyt itket täällä IDIOOTTI.


      • Kokenut 60 kymppinen
        Pois potkittu kirjoitti:

        AIVAN JOO TOKKIINSA puhuu ristiin, ikänsä puolesta pääsee ansiosidonnaisen lisäpäiville, vaikka toisin väittää, arvostelee mm Demareita, vaikka nämä juuri puolustivat ikääntyneitä työttömiä, kun Keskustan ja Kokomuksen toimesta, heiltä olisi viety pieni turva pois. Jotain johdonmukaisuutta pitää puheissa olla Nim Joo Tokkiinsa..
        Minä olen tehnyt töitä yli 40 vuotta ja nyt potkittiin ulos ja kiikun kaakun ollaan ja näen punaista kun KESKUSTAN SIPILÄ huutaa, että ikääntyneiltä työttömiltä lisäpäivät pois ja eläkeikä ylös, moni ei ole tahallaan työtön, kun yli 40 vuotta töitä tehnyt ja 58 vuotias irtisanotaan, niin mitä tehdä?
        Kepun Sipilä ja Vanhanen toitottaneet samoja uhkauksia jo pitkään, mutta nuorten työttömyydestä eivät puhu.
        Kepua en äänestä vaan Demareita ja Sak on puolsutanut meitä, samoin Ihalainen.

        Arvaisin että olet tehnytt töitä samassa paikassa 40 vuotta???Ja sitten ulos.
        Kuka työnantaja palkais sellaisen työntekijän jolla on 40 vuotta vanha asennus työhön ja työnantajaan.
        Työpaikkaa pitää vaihtaa vähintään 10 vuoden välein,niin että sinulla on kokemusta vähän jokapuolelta,silloin saat töitä vaikka olet vanhempikin.


      • perussetti punanutut
        demaripössistä kirjoitti:

        Yk tuttuni sanoi että demarien tarkoituskin on kurjistaa työläisten oloja, koska vasemmiston kannatus lisääntyy kun ihmisillä menee huonosti. Demarien päällystö
        elää rahakasta elämää myös palkkioviroissa politiikan jälkeen. Että sellaisia duunareiden puolustajia, nytkin ovat vaatimassa 2 vapaapäivän poistoa työläisiltä.si

        demarin taival alkaa jo pienestä pitäen lintu lentää kerhosta jossa opitaan änkyröinnin aakkoset ja tästä edetään nuoriso-osastoon jossa aletaan pohjustaa tulevaa virkaa tyhjäntoimittamiseen poliittisesti korrektilla tavalla, joka tarkoittaa demareilla poliittista nyhveltämistä eli kun ei tee mitään niin ei voi tapahtuakaan mitään..varsinkaan ikävää.

        Nyt varmaan näitä komukoita ärsyttää, mutta lehdenjaossa on helppo huomata kelle menee poliittinen roskalehti ja siitä voi päätellä touhua..


    • 1+1

      Tuo systeemi on jo keksitty. SItä nimitetään vuorotteluvapaaksi, 3-12 kk. Ikävä kyllä läheskään kaikista pitkäaikaistyöttömistä ei enää ole ainakaan kaikkiin töihin. Joten todennäköisemmin ne menevät vähemmän aikaa työttömänä olleille, vaikka poikkeuksiakin varmasti löytyy.

      Epäilen, että olet mahdollisesti itse ollut pitkäänkin poissa työmarkkinoilta. Miksikö? Koska sinulta on tainnut mennä ohi, että mitään suojatyöpaikkoja ei ainakaan tavallisille työntekijöille nykyaikana ole, jos niitä nyt on koskaan ollutkaan. (Jotain säätiöpohjaisia paikkoja kehitysvammaisille vielä on, mutta se pitäisi minusta sallia. Joitain johtajanpaikkojakin voi tietysti halutessaan nimittää suojatyöpaikoiksi.)

      Työelämä on koventunut. Kun vaikka vuorotteluvapaan sijaiseksi otetaan ihminen, niin hänen on osattava jo jotain ennestäänkin. Eli käytännössä hänellä on koulutus ja hän on tehnyt jo vähintääkin pätkätöitä. Usein vielä soitellaan entisille. työnantajille.

      • 1122334455667788

        JUTS-JOO! Ymmärsin näin, että aloittaja tarkoittaa "suojatyöpaikoilla" sellaisia töissä lusmuilijoita, joiden pääasiallinen tarkoitus on amusella myöhästellä sen verran, että kerkiää aamukahffetunnille (ei millekään vrtille, vaan reilusti tunnille". Sitten on kiireellistä työvälineiden ja "välineiden" levittelyä, kokouksiin (kaffelle) valmistautumista, piitkää ruakatuntia varten valmistautumista, rakatuntia.. Siitten iltapäivällä pakollisen ruakatunti-kauppa-ale-kiarroksen jälkeistä iltapäiväkaffetunnille valmistautumista. sitten on iltapivakaffetunti ja kas! pitääkin jo valmistautuua lähteen frisöörille, kun ei saanut aikoja kuin just puol-neljäksi.

        Toinen "kiireinen" tulee tohinalla tupaan "liukuman" ylärajoilla, Löyhyttelee ja lewittelee ja selittelee alkavan aamupäivä-kaffenjuonti-esittely-kokoujksen alkua ja siihen "valmistautumista". Kokoilun perään säntää raflaan hotasemaan tai jos sattuu olemaan joku maksettava "asiakaslounas", lähdetään sinne jatkamaan tärkeitä neuvotteluja.Tarkastetaaan kuitenkin, onko virman pankki/luottokortti varmasti takaplakkarissa.

        Nakataan kukkoilufaraat ulos ja lähdetään kovalla tohinalla kohti uusia seikkailuja. Omalla autolla. Saapi kilometrit ja päivärahat ja omalla ajalla ajelusta tuntipalkankin. On näjet ihan pakko pistäytyä naapurikaupungissa iltapäiväkaffemiitinkissä, kun on "allekirjoitettava" tarjoilukuitti jonninjoutava, mitäänsanomattoman "kokkoilun" päätteeksi.

        Olisihan sitä oollut virmassakin joku piitkä, aikaavievä rojektikin kesen, mutta eiköhän sen tehne herra "Joku Muu". Kun on tullut jo neuvoteltua hyvä-weli-porukalla, että se(kin) toteutetaan, maksaa-mitä-makaa. (tietenkin rovikat on jo sovittu ennen rojektin alkua)......

        Olenpa nähnyt käytännössä, kuinka tällainen työmaalusmuilu toimii.


      • Näin on
        1122334455667788 kirjoitti:

        JUTS-JOO! Ymmärsin näin, että aloittaja tarkoittaa "suojatyöpaikoilla" sellaisia töissä lusmuilijoita, joiden pääasiallinen tarkoitus on amusella myöhästellä sen verran, että kerkiää aamukahffetunnille (ei millekään vrtille, vaan reilusti tunnille". Sitten on kiireellistä työvälineiden ja "välineiden" levittelyä, kokouksiin (kaffelle) valmistautumista, piitkää ruakatuntia varten valmistautumista, rakatuntia.. Siitten iltapäivällä pakollisen ruakatunti-kauppa-ale-kiarroksen jälkeistä iltapäiväkaffetunnille valmistautumista. sitten on iltapivakaffetunti ja kas! pitääkin jo valmistautuua lähteen frisöörille, kun ei saanut aikoja kuin just puol-neljäksi.

        Toinen "kiireinen" tulee tohinalla tupaan "liukuman" ylärajoilla, Löyhyttelee ja lewittelee ja selittelee alkavan aamupäivä-kaffenjuonti-esittely-kokoujksen alkua ja siihen "valmistautumista". Kokoilun perään säntää raflaan hotasemaan tai jos sattuu olemaan joku maksettava "asiakaslounas", lähdetään sinne jatkamaan tärkeitä neuvotteluja.Tarkastetaaan kuitenkin, onko virman pankki/luottokortti varmasti takaplakkarissa.

        Nakataan kukkoilufaraat ulos ja lähdetään kovalla tohinalla kohti uusia seikkailuja. Omalla autolla. Saapi kilometrit ja päivärahat ja omalla ajalla ajelusta tuntipalkankin. On näjet ihan pakko pistäytyä naapurikaupungissa iltapäiväkaffemiitinkissä, kun on "allekirjoitettava" tarjoilukuitti jonninjoutava, mitäänsanomattoman "kokkoilun" päätteeksi.

        Olisihan sitä oollut virmassakin joku piitkä, aikaavievä rojektikin kesen, mutta eiköhän sen tehne herra "Joku Muu". Kun on tullut jo neuvoteltua hyvä-weli-porukalla, että se(kin) toteutetaan, maksaa-mitä-makaa. (tietenkin rovikat on jo sovittu ennen rojektin alkua)......

        Olenpa nähnyt käytännössä, kuinka tällainen työmaalusmuilu toimii.

        Niin ja sitten on niitä jotka tulevat töihin istuakseen kahvilla ja lopun virka-ajan etsivät kakkuohjeita yms. netistä. Hoitavat omia asioitaan koko "kiireisen työpäivän". Ei minkäänlaista työmotivaatiota saatikka työmoraalia. Näitä on etenkin kaupunkien ja kuntien paljveluksessa olevissa tosi paljon. Toiset sitten joutuvat paiskimaan töitä näiden laiskamatojenkin edestä. Tasan ei käy onnenlahjat saatikka työtehtävät. Esimiehillä pitäisi olla valtaa ja kanttia puuttua tähän ja laittaa tällaiset luumuilijat viralta. Nettisurffailuun ei kummostakaan koulutusta tarvita, joten olematon työpanos olisi helposti korvattavissa.


    • juu, juu, juu

      Eihän sitä työtä voi jättää hetkeksikään, se kun vaikuttaa eläkkeeseen. Joillakin se on niin tarkkaa että!

      • ahne1

        Laskeppa huviksesi miten eläkettä karttuu esim. 1500 euron kuukausipalkalla.Alkaa olla normi niissä oikeissa töissä!


    • kaksi puolta

      työttömänä on korkeasti koulutetuja opinto velka päällä varmaan suojatyö paikka kelpaisi. se että kaikilla työttömillä ei ole motivaatiota ei sitä kaikilla työssä käyvilläkään voisi tehdä hyvää olla muutama vuosi työkärin kurssi rumpassa niin kyllä normi työ maittaa.

      • gtukbvhjkm

        Jännä juttu... olen ollut työelämässä 18 vuotiaasta asti, kahden ammattikoulututkinnon turvin, ikää nyt 40v. Päivääkään en ole työtön ollut. Työ on asiakaspalvelutyötä, pieni palkkaista ja rankkaa, mutta toisaalta tykkään siitä. Kyllä on vuosien saatossa nähty näiden "korkeasti koulutettujen" asenne tätä työtä kohtaan, hakevat töihin, tulevat työpaikalle pariksi kuukaudeksi nyrpistelemään nenää, haukkumaan työtä ja lopettavat sitten, kun ei ole heidän arvolleen sopivaa.. joten ei ihme jos siellä kortistossa on koulutettuja hienohelmoilijoita kitisemässä, kun ei tunnu perustyö kelpaavan, vaan pitäs saada johtajan palli isolla palkalla, jotta EHKÄ viittis töihin raahautua.

        Jos on työtön työnhakija, niin mikäs siinä että hakee oman alan töitä, mutta jos ja kun niitä ei löydy, niin pitäs unohtaa noi kaikenmailman maisterin tutkinnot ja suoraan sanoen nöyrtyä tekemään sitä mitä on tarjolla.


      • joo joo
        gtukbvhjkm kirjoitti:

        Jännä juttu... olen ollut työelämässä 18 vuotiaasta asti, kahden ammattikoulututkinnon turvin, ikää nyt 40v. Päivääkään en ole työtön ollut. Työ on asiakaspalvelutyötä, pieni palkkaista ja rankkaa, mutta toisaalta tykkään siitä. Kyllä on vuosien saatossa nähty näiden "korkeasti koulutettujen" asenne tätä työtä kohtaan, hakevat töihin, tulevat työpaikalle pariksi kuukaudeksi nyrpistelemään nenää, haukkumaan työtä ja lopettavat sitten, kun ei ole heidän arvolleen sopivaa.. joten ei ihme jos siellä kortistossa on koulutettuja hienohelmoilijoita kitisemässä, kun ei tunnu perustyö kelpaavan, vaan pitäs saada johtajan palli isolla palkalla, jotta EHKÄ viittis töihin raahautua.

        Jos on työtön työnhakija, niin mikäs siinä että hakee oman alan töitä, mutta jos ja kun niitä ei löydy, niin pitäs unohtaa noi kaikenmailman maisterin tutkinnot ja suoraan sanoen nöyrtyä tekemään sitä mitä on tarjolla.

        Joo pitäisi nöyrtyä lapioimaan ylempikastisten ulosteita kadulta.


    • Gröndaalius monk

      Ketkähän nyt ihmettelee sitä, että työmotivaatio on poissa työttömiltä, jotka ilman palkkaa joutuvat olemaan työharjoittelussa työpaikoilla, ei edes minimipalkka tasolle yllä työttömän saamat korvaukset.
      Taitaa ihmetellä kaikki ne, jotka saavat palkkaa työstään.
      Taitaisi työmotivaatio kadota palkkaa saavilta, jos joutuisivat edes päivän tekemään työtään samalla korvauksella, kuin työtön joutuu tyytymään työharjoittelussa.
      Jos joku menisi työpaikoille ehdottamaan vaikka euron tuntipalkan alennusta, niin työpaikalla varmaan sellainen henkilö lähes lynkattaisiin, on se niin tärkeä asia työntekijöille palkka.
      Sitten ihmetellään, että työttömillä ei ole työmotivaatiota tehdä töitä palkatta.

      Se valehtelee, joka kehuu olevansa töissä muiden seikkojen, kuin työstä saatavan palkan takia.
      Työssähän ollaan pelkästään sen takia, että siitä saa rahaa, ei minkään muu takia.
      Ajan saa kyllä kulumaan muutenkin, ei sitä työssä olla ajan kulumisen takia, että vapaalla tulisi aika pitkäksi.

      • Yks korpifilosoofi

        Jep. Noinhan tuo menee. Töissä ollaan rahasta.

        Minusta myös työn tekijän leimaaminen laiskaksi on arveluttavaa. Jokaisella työn tekijällä on esimies, joka on ottanut hänet töihin ja joka antaa työt. Jos joku laiskottelee, niin se on lähinnä johtamis ongelma. Jokaisella on omat syynsä raataa niska limassa tai tehdä töitä löyhemmin.

        Raataisitko sinä, jos saisit pelkkää skeidaa niskaan kovasta työn teosta?


      • 18+16

        Olin TE-keskuksen kautta oman alani hommissa työmarkkinatuella, AMK-koulutus alalta ja motivaatiota löytyy. Homman loppui siihen, kun työpaikka (valtion virasto) osoittautui työpaikkakiusaamista suosivaksi hullujenhuoneeksi, niin paljon paskaa niskaani en ole 2kk aikana saanut ja nyt puhutaan todella rankasta toiminnasta. Siinä katosi minun työmotivaationi.

        Sen jälkeen kun olet ollut kiusattuna ja sinulta kielletään työhön liittyvien asioiden hoitaminen ja päteminen, niin palkalla ei ole enää mitään väliä enää. Voisin tehdä vaikka 1000€ kk palkalla töitä koko loppuikäni mielummin jos tietäisin että työt annetaan hoitaa ilman kiusaamisia.


      • 18+13
        Yks korpifilosoofi kirjoitti:

        Jep. Noinhan tuo menee. Töissä ollaan rahasta.

        Minusta myös työn tekijän leimaaminen laiskaksi on arveluttavaa. Jokaisella työn tekijällä on esimies, joka on ottanut hänet töihin ja joka antaa työt. Jos joku laiskottelee, niin se on lähinnä johtamis ongelma. Jokaisella on omat syynsä raataa niska limassa tai tehdä töitä löyhemmin.

        Raataisitko sinä, jos saisit pelkkää skeidaa niskaan kovasta työn teosta?

        Yhdelle korpisoturille:
        Skeidaa tulee niskaan ja vielä ilman palkkaa ilmaisella työnteolla ja sen työnhedelmätkin halutaan vielä viedä.
        Ei työnohjausta, ei työmateriaalia, ei mitään...
        Työtarvikkeetkin pitäisi itse omasta pussista hommata.


      • uusi suunta Suomeen
        18+16 kirjoitti:

        Olin TE-keskuksen kautta oman alani hommissa työmarkkinatuella, AMK-koulutus alalta ja motivaatiota löytyy. Homman loppui siihen, kun työpaikka (valtion virasto) osoittautui työpaikkakiusaamista suosivaksi hullujenhuoneeksi, niin paljon paskaa niskaani en ole 2kk aikana saanut ja nyt puhutaan todella rankasta toiminnasta. Siinä katosi minun työmotivaationi.

        Sen jälkeen kun olet ollut kiusattuna ja sinulta kielletään työhön liittyvien asioiden hoitaminen ja päteminen, niin palkalla ei ole enää mitään väliä enää. Voisin tehdä vaikka 1000€ kk palkalla töitä koko loppuikäni mielummin jos tietäisin että työt annetaan hoitaa ilman kiusaamisia.

        Valtioministeriöt menivät pilalle, kun virheät ja halonen ovat munineet ne homoja täyteen. Työvoimaministeriö oli Sinnemäen aikana täynnä kaikkea jopa seksuaalista syrjintää, vaikka ne Halosen toimesta nähtävästi laastiin maton alle.

        Toivottavasti joku alkaa puhua mitä todellisuus on?

        Valitettavasti maamme oikeusjärjestelmä vaatisi suuren remontin ja esim. hyvä-veli-järjestöihin kuten vapaamuurareihin kuuluminen kiellettäisiin kunnan- oikeuslaitoksen- poliisin- puolustusvoimien- valtionviranhaltioilta sekä yritysjohtajilta ja kirkontyöntekijöilta ynnä muita ihmisten kanssa tekemisiin joutuvilta.

        Pahuus ei voi jatkua kulissien takana. Halosen aika pilasi Suomen ja Niinistö ei saa mitään hyvää aikaan. Ei osaa edes kaataa ongelma hallitusta.

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=15677


    • karppa.

      Liian monessa julkisen sektorin työpaikoissa vedetään lonkkaa. Eräs esimerkki tästä on Itella. Itse ajan työkseni kuorma-autoa eräällä Itellan alihankkijalla. Kun katsoo sitä touhua mitä postikeskuksissa on, niin ei voi muuta kuin hämmästellä. Väkeä on kuin pipoa, ja moni heistä on vetelä työssään.

      Varsinkin esimiehiä on aivan liikaa, ja monet heistä ovat patalaiskoja, ja varsinkin vanhempi työntekijä on aivan tolkuttoman määrän vuodessa lomalla.

      • Päivä on aina pitkä

        Ja onkin hyvä tehdä päätelmä yhden alan mukaan... ja kuorma-auton ajo ei ole kovinkaan aivoja rassaavaa hommaa verrattuna moneen muuhun työhön, joten en alkaisi kauheasti arvostelemaan muita ihmisiä tuolla kokemuksella.

        Ja sen olen huomannut että eniten valittaa esimiehistä juuri nämä samat kaverit jotka eivät koskaan ottaisi hommaa vastaan, koska vastuun kantaminen on raskasta puhumattakaan palavereissä juoksemisista sun muista hommista mitä niihin liittyy.

        Olen ollut itse joskus esimies, siirryin muutamaksi vuodeksi tekemään oikeaa työtä että olisi siihen taas kosketus ja ymmärrys ja haen taas takaisin esimieheksi, vaikka kaikki lusmut taas kutsuu hulluksi. On helppo huudella täällä jos ei ole munaa ottaa härkää sarvista ja tehdä sitä mikä on järkevämpää ja parantaa kaikkien tekemistä.


      • karppa.
        Päivä on aina pitkä kirjoitti:

        Ja onkin hyvä tehdä päätelmä yhden alan mukaan... ja kuorma-auton ajo ei ole kovinkaan aivoja rassaavaa hommaa verrattuna moneen muuhun työhön, joten en alkaisi kauheasti arvostelemaan muita ihmisiä tuolla kokemuksella.

        Ja sen olen huomannut että eniten valittaa esimiehistä juuri nämä samat kaverit jotka eivät koskaan ottaisi hommaa vastaan, koska vastuun kantaminen on raskasta puhumattakaan palavereissä juoksemisista sun muista hommista mitä niihin liittyy.

        Olen ollut itse joskus esimies, siirryin muutamaksi vuodeksi tekemään oikeaa työtä että olisi siihen taas kosketus ja ymmärrys ja haen taas takaisin esimieheksi, vaikka kaikki lusmut taas kutsuu hulluksi. On helppo huudella täällä jos ei ole munaa ottaa härkää sarvista ja tehdä sitä mikä on järkevämpää ja parantaa kaikkien tekemistä.

        Nimimerkki Päivä on ain pitkä, et näköjään paljoakaan tiedä kuorma-auto hommista. Tässä tehdään minimillään 10-tuntisia päiviä. Koko ajan joutuu tekemään töitä, ja ei nämä honnat ole pelkkää ajamista, vaan myös kuormien lastausta ja purkuja.

        Moni kaveri joka kadehtii tätä hommaa ei saisi edes kuorma-autoa liikkeelle.


      • levitetään me vaan..
        Päivä on aina pitkä kirjoitti:

        Ja onkin hyvä tehdä päätelmä yhden alan mukaan... ja kuorma-auton ajo ei ole kovinkaan aivoja rassaavaa hommaa verrattuna moneen muuhun työhön, joten en alkaisi kauheasti arvostelemaan muita ihmisiä tuolla kokemuksella.

        Ja sen olen huomannut että eniten valittaa esimiehistä juuri nämä samat kaverit jotka eivät koskaan ottaisi hommaa vastaan, koska vastuun kantaminen on raskasta puhumattakaan palavereissä juoksemisista sun muista hommista mitä niihin liittyy.

        Olen ollut itse joskus esimies, siirryin muutamaksi vuodeksi tekemään oikeaa työtä että olisi siihen taas kosketus ja ymmärrys ja haen taas takaisin esimieheksi, vaikka kaikki lusmut taas kutsuu hulluksi. On helppo huudella täällä jos ei ole munaa ottaa härkää sarvista ja tehdä sitä mikä on järkevämpää ja parantaa kaikkien tekemistä.

        Työpaikkojen ongelma ei olekkaan "olin joskus esimies, siirryin muutamaksi vuodeksi tekemään oikeaa työtä"- esimiehet. Ongelma onkin ne laiskiaiset jotka oavat vielä luonnehäiriöisiäkin. Jaksavat kehusekella itseään, vaikka kaikki aikansa menee työpaikalla laiskotteluun ja hyvien työntekijöiden kiusaamiseen. Nämä ahkerat ja tunnolliset kun useinmiten eivät jaksa töittensä ohella lässyttää sontaa ja kehua patalaiskaa esimiestä. Kun äärimilleen kiusattu työntekijä valittaa esimiehen esimiehelle työpaikkakiusaamisesta saa työntekijä potkut mukamas väärästä ilmiannosta. Nämä mielenhäiriöiset laiskiais- esimiehet ovat myös posti -logistiikkaliiton luottamusmiesten erityisessä suojeluksessa, joten turhaa on anoa apua sieltäkään työpaikkakiusaamisongelmissa. Näin siis Itella- nimisessä työpaikassa.


      • jjkklll
        Päivä on aina pitkä kirjoitti:

        Ja onkin hyvä tehdä päätelmä yhden alan mukaan... ja kuorma-auton ajo ei ole kovinkaan aivoja rassaavaa hommaa verrattuna moneen muuhun työhön, joten en alkaisi kauheasti arvostelemaan muita ihmisiä tuolla kokemuksella.

        Ja sen olen huomannut että eniten valittaa esimiehistä juuri nämä samat kaverit jotka eivät koskaan ottaisi hommaa vastaan, koska vastuun kantaminen on raskasta puhumattakaan palavereissä juoksemisista sun muista hommista mitä niihin liittyy.

        Olen ollut itse joskus esimies, siirryin muutamaksi vuodeksi tekemään oikeaa työtä että olisi siihen taas kosketus ja ymmärrys ja haen taas takaisin esimieheksi, vaikka kaikki lusmut taas kutsuu hulluksi. On helppo huudella täällä jos ei ole munaa ottaa härkää sarvista ja tehdä sitä mikä on järkevämpää ja parantaa kaikkien tekemistä.

        kylläpä nyt täytyy alan ammattilaisena sanoa ettei taida kovin montaa yhtää rankkaa ja rassaavaa hommaa olla kuin kuorma-auto ja rekkakuskin työ. Ja samoin täytyy nyt tässä kyllä todeta että Itella on kyllä yksi niistä harvoista paikoista joissa tuntuu ettei niitä työntekijöitä ole ylimääräisiä niinkuin monessa muussa paikassa. Kyllä siellä itellalla aika lailla joutuu kaikki töitä tekeen, toisin kuin monessa muussa paikassa. Itekin Itellan ja monen muunkin alihankkija töitä tekevänä voin kertoo


      • KALLE KELLO
        Päivä on aina pitkä kirjoitti:

        Ja onkin hyvä tehdä päätelmä yhden alan mukaan... ja kuorma-auton ajo ei ole kovinkaan aivoja rassaavaa hommaa verrattuna moneen muuhun työhön, joten en alkaisi kauheasti arvostelemaan muita ihmisiä tuolla kokemuksella.

        Ja sen olen huomannut että eniten valittaa esimiehistä juuri nämä samat kaverit jotka eivät koskaan ottaisi hommaa vastaan, koska vastuun kantaminen on raskasta puhumattakaan palavereissä juoksemisista sun muista hommista mitä niihin liittyy.

        Olen ollut itse joskus esimies, siirryin muutamaksi vuodeksi tekemään oikeaa työtä että olisi siihen taas kosketus ja ymmärrys ja haen taas takaisin esimieheksi, vaikka kaikki lusmut taas kutsuu hulluksi. On helppo huudella täällä jos ei ole munaa ottaa härkää sarvista ja tehdä sitä mikä on järkevämpää ja parantaa kaikkien tekemistä.

        Päivä on aina pitkä. Et taida tietääkään kuin oikeassa Karppa on. Itella oli täyden kympin esimerkki ja Karppa oli siinä täysin oikeassa. Muuten Päivä on aina pitkä, sinulle sopisi oikein hyvin tuollainen laiskanmiehen työ kuorma-/tai rekka-auton ratissa.


    • ryhtiä töihin

      Rahat ei enää riitä suojatyöpaikkojen ylläpitoon, sillä verokertymät ovat selvästi pienentyneet ja sosiaalitoimen ja terveydenhuollon menot paisuvat kuin pullataikina.
      Meillä Kotkassa oli kuntaliitoksen (1977) jälkeen kaupungin töissä 3500 henkilöä. Kouvola pyöritti samat toiminnot 2500 henkilöllä. Meillä oli siis demareille 1000 suojatyöpaikkaa, mistä ei olla haluttu luopua. Vääristymä on jatkunut jo 35 vuotta ja kaupunki on konkurssin partaalla ylisuuren organisaation ja lukuisten muiden talousvirheiden vuoksi.
      Kouvolan kuntaliitos on 2-3 vujoden takaa. Nyt siellä jo vähennetään 600 henkilöä, sillä taloustilanne on heti oivallettu kestämättömäksi. Kotkassa on orgasaatiossa niin paljon löysää, että lukuisat henkilöt pyörittävät työaikana omia bisneksiä.
      Hyvin joutaisi tuo ylimääräinen porukka pois vaikka varhaiseläkkeelle, jotta saataisiin edes puolet vapautuvista työpaikoista . Esim. valtiolla on vähennetty porukkaa jo 20 vuoden ajan. MIlloin kunnissa ja kaupungeissa herätään suhteuttamaan palvelut käytettävissä olevan rahatalouden mukaan

    • Lystin kustantaja

      Kiva ajatus, mutta tämä ei EI OLE sosialistinen maailma missä epäonnisia ja/tai laiskoja pitäisi hyysää loputtomiin. Kaikilla on sama mahdollisuus perustaa oma yritys, jos ei muuten töitä löydy. Osoittaa todella kehittymätöntä aivotoimintaa kuvitella että olisi jotenkin hyväksyttävämpää pakottaa töissä olevia pois hommistaan vaan että voitaisiin kokeilla onko työttömistä, varsinkin pitkäaikaistyöttömistä mihinkään enää tässä yhteiskunnassa.

      Summa summarum, me aktiiviset ihmiset olemme töissä ja lusmut makaa kotona.

      Siivojien paikkoja näyttää olevan auki todella usein, johtuen siitä että nämä ns. tehokkaat ja motivoituneet työttömät eivät jaksa niissä pitkään tehdä töitä. Kuinka yllättävää. Ja samojen kavereiden kanssa pitäisi sitten ottaa riski että koskaan tekisivät mitään ja potkia työttömäksi ihmisiä joilla on ollut motivaatiota ja jaksamista hommata se työpaikka.

      Ei ihme että minuakin alkaa kyrsimään työttömät ja heidän jatkuvat vaatimukset heikentää muiden elämää vain sillä periaatteella että heillä menee huonosti.
      Tulee mieleen että nykyinen suunta jossa työttömän elämää ohjataan enemmän ja enemmän orjuuden tyyliseen elämään ei välttämättä ole väärin...

      • Luuserit ulos töistä

        "mutta tämä ei EI OLE sosialistinen maailma missä epäonnisia ja/tai laiskoja pitäisi hyysää loputtomiin"

        Miksi sitten monissa yrityksissä hyyssätään patalaiskoja toimihenkilöitä joille työhön liittyvä toiminta työpaikalla on hyvin vieras käsite ? Eli henkilöitä jotka eivät edes yritä tuottaa yritykselle mitään työpanoksensa kautta vaan aiheuttavat pelkkiä kuluja. Nämä kyseiset luuserit pitäisi saada ulos työelämästä miettimään mitä työpaikka tarkoittaa, tilalle löytyisi työttömistä hyvin motivoituneita työntekijöitä. Tälläiset luuserit heikentävät toiminnallaan myös muiden työntekijöiden työmotivaatiota, valitettavasti. Kyseisen kaltaisista luusereista löytyy esimerkki myös omalta työpaikaltani jossa erästä toimihenkilöä ei todellakaan kiinnosta tehtäviensä hoitaminen. Ja tuon luuserin palkasta osa maksetaan minun tekemäni työn tuloksesta.

        Ketjun aloittaja tarkoitti tuollaisia luusereita jotka pitäisi ehdottomasti saada ulos työpaikoilta.


      • ole hiljaa

        et sinäkään älykääpiö ainakaan maailmaa paranna!!!!!! Kulutat vaan luonnonvaroja ja kuvittelet ittestäsi liikoja vaikka pelkkä perusorja sinäkin olet!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Jeee, otetaan Suomeen vaan LISÄÄ teidän vihaamia somppuja ja muita loiseläjiä (kuten työttömät) jotta sinä saat raataa vähän LISÄÄ töissä ja kustantaa ihan kaikkien lystit. Myös virkaloisten!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Lystin kustantaja
        Luuserit ulos töistä kirjoitti:

        "mutta tämä ei EI OLE sosialistinen maailma missä epäonnisia ja/tai laiskoja pitäisi hyysää loputtomiin"

        Miksi sitten monissa yrityksissä hyyssätään patalaiskoja toimihenkilöitä joille työhön liittyvä toiminta työpaikalla on hyvin vieras käsite ? Eli henkilöitä jotka eivät edes yritä tuottaa yritykselle mitään työpanoksensa kautta vaan aiheuttavat pelkkiä kuluja. Nämä kyseiset luuserit pitäisi saada ulos työelämästä miettimään mitä työpaikka tarkoittaa, tilalle löytyisi työttömistä hyvin motivoituneita työntekijöitä. Tälläiset luuserit heikentävät toiminnallaan myös muiden työntekijöiden työmotivaatiota, valitettavasti. Kyseisen kaltaisista luusereista löytyy esimerkki myös omalta työpaikaltani jossa erästä toimihenkilöä ei todellakaan kiinnosta tehtäviensä hoitaminen. Ja tuon luuserin palkasta osa maksetaan minun tekemäni työn tuloksesta.

        Ketjun aloittaja tarkoitti tuollaisia luusereita jotka pitäisi ehdottomasti saada ulos työpaikoilta.

        Suurimmassa osassa pörssiyhtiöitä on mittarit millä suoriutumista mitataan. Niissä osa palkasta muodustuu bonuksista ja jos lukemat eivät jäävät alle halutun, voi bonuksista vain unelmoida. Peruspalkat jäävät nykyään jo alle julkisen sektorin, jolla mittareita ei pahemmin ole käytössä.

        Jos työpaikaltasi löytyy lusmuja, niin sitten vaatimaan työnantajalta mittareita joilla työtäsi mitataan. Lopputulos tosin ei välttämättä miellytä tavallista työntekijää.

        Motivaation puutetta ei voi myöskään yleistää. Monissa paikoissa on moni on joutunut tekemään ulospotkittujen työt omiensa lisäksi ilman että sillä olisi vaikutusta palkkaan. Se vähän tappaa motivaatioita, ikuisista YT-neuvotteluista puhumattakaan. Itse olen kokenut vasta viidet kuuden vuoden sisään.

        Mutta oletko miettinyt mitä seuraa kun tämä sinun luuserisi korvattaisiin työttömällä? Ensimmäinen vuosi menee kouluttaessa, ehkä hieman nopeammin jos kaveri sattuu olemaan vähän välkympi. Tämän kouluttamisen teet SINÄ siinä muiden töittesi ohella mitä luuserilta jäi sinulle. Näin se meillä meni. Pois lähtenyt tosin ei ollut luuseri, vain yksi YT-neuvottelujen tuloksena tosiin tehtäviin siirretty uhri taas kerran.


      • Lystin kustantaja
        ole hiljaa kirjoitti:

        et sinäkään älykääpiö ainakaan maailmaa paranna!!!!!! Kulutat vaan luonnonvaroja ja kuvittelet ittestäsi liikoja vaikka pelkkä perusorja sinäkin olet!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Jeee, otetaan Suomeen vaan LISÄÄ teidän vihaamia somppuja ja muita loiseläjiä (kuten työttömät) jotta sinä saat raataa vähän LISÄÄ töissä ja kustantaa ihan kaikkien lystit. Myös virkaloisten!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Miksi esim. minun pitäisi maailmaa parantaa? Eikö se ole jokaisen oma velvollisuus parantaa omaa elämäänsä, ei muiden? Ilman minunlaistani "perusorjaa" monella työttömällä olisi vielä pienemmät tulot joilla elää. Onko tervettä haukkua ruokkivaa kättä? Miten luonnonvarat tähän edes liittyy?

        En ole aktiivisesti ollut _vielä_ yllyttämässä leikkaamaan työttömien tukia. Sitäkö sinä haluat? Selvän kaksinasettelun missä, köyhempi ja heikompi osapuoli, jotenkin taikuudellla, voittaa?

        On syitä miksi jotkut eivät työllisty ja tässä oli erittäin hyvä esimerkki asenneongelmaisesta jota ei voisi koskaa työllistää, mutta näitä "motivoituneita" ja hienoja ihmisiä pitäisi sitten ottaa häiritsemään työelämää?


      • 11+7

        Onhan se epäsuhta, jos pomoja on suhteessa enemmän kuin työntekijöitä.
        Panee miettimään miksi?
        >Tulee mieleen että nykyinen suunta jossa työttömän elämää ohjataan enemmän ja enemmän orjuuden tyyliseen elämään ei välttämättä ole väärin... >
        Kaikki orjuutus ON VÄÄRIN!


      • Luuserit ulos töistä
        Lystin kustantaja kirjoitti:

        Suurimmassa osassa pörssiyhtiöitä on mittarit millä suoriutumista mitataan. Niissä osa palkasta muodustuu bonuksista ja jos lukemat eivät jäävät alle halutun, voi bonuksista vain unelmoida. Peruspalkat jäävät nykyään jo alle julkisen sektorin, jolla mittareita ei pahemmin ole käytössä.

        Jos työpaikaltasi löytyy lusmuja, niin sitten vaatimaan työnantajalta mittareita joilla työtäsi mitataan. Lopputulos tosin ei välttämättä miellytä tavallista työntekijää.

        Motivaation puutetta ei voi myöskään yleistää. Monissa paikoissa on moni on joutunut tekemään ulospotkittujen työt omiensa lisäksi ilman että sillä olisi vaikutusta palkkaan. Se vähän tappaa motivaatioita, ikuisista YT-neuvotteluista puhumattakaan. Itse olen kokenut vasta viidet kuuden vuoden sisään.

        Mutta oletko miettinyt mitä seuraa kun tämä sinun luuserisi korvattaisiin työttömällä? Ensimmäinen vuosi menee kouluttaessa, ehkä hieman nopeammin jos kaveri sattuu olemaan vähän välkympi. Tämän kouluttamisen teet SINÄ siinä muiden töittesi ohella mitä luuserilta jäi sinulle. Näin se meillä meni. Pois lähtenyt tosin ei ollut luuseri, vain yksi YT-neuvottelujen tuloksena tosiin tehtäviin siirretty uhri taas kerran.

        Ei sen luuserin tilalle edes tarvitsisi palkata ketään, hommat sujuvat kohtuullisesti vaikka tämä luuseri ei juuri mitään teekään ja pienellä toimintatapojen muutoksella (järkeistämisellä) homma saataisiin toimimaan jopa paremmin sen luuserin pihallepotkimisen jälkeen. Mutta eihän sellaisesta mahdollisuudesta voi edes keskustella, toimihenkilöiden hyväveliverkosto estää.


    • hfdkk

      Suomessa on paljon suojatyöpaikkoja mm. valtion virastoissa. En sanoisi että näiden virkatätien työmotivaatio olisi nolla. Hehän tekevät todella helppoa työtä, jossa ei vaadita minkäänlaista erikoisosaamista. Papereita leimataan ja siirretään toiseen huoneeseen. Moni täti tykkää tehdä tällaista työtä koska he eivät osaa tehdä mitään muuta. Mutta miten saataisiin korkeastikoulutettu pitkäaikaistyötön innostumaan paperinpyörittelystä? Hän kokee sen tarpeettomana. Kaiken lisäksi hän kokisi olevansa suojatyöpaikassa. Siis veronmaksajien elätettävänä. Miksi tällaiseen pitäisi tuhlata yhteiskunnan rahoja?

      • Töissä aina

        On helppo arvostella että toisten työt ovat helppoja jos niitä ei ole koskaan tehnyt.
        On naurettavaa kuvitella että missään työ olisi paperin siirtämistä huoneesta toiseen. Kertoo vain ettei olla työelämässä vietetty aikaa koskaan.

        Mikä on kokeakoulutettu pitkäaikaistyötön? Korkeakoulutetuille on aina ollut töitä tarjolla, eli johtuu sairaudesta, väärään aikaan hankituista lapsista tai sitten vika on itse ihmisessä. Koska töitä löytyisi jos etsisi.

        Elämä on täynnä valintoja, mutta väärin valitsemisesta sakotetaan koko elämä.
        Kuvitelmat eivät muutu totuudeksi vaikka kuinka niitä omassa päässään vääntelisi..


      • nykymailmaa

        Mistähän tämä ikiaikainen perinne ja kateus johtuu kyseisiä ihmisiä kohtaan ?
        Vähintään huvittavaa tietämättömyydestä = "papereita leimataan"
        Myöskin tämä että hyökätään suorittavaa porrasta vastaan on sitä johtjatason nuoleskelua.
        Lisäksi kun vertaa valtion ja kuntatason työpaikkojen määrää seitkytluvulta tähänasti niin vähentymä on kymmeniä tuhansia ja arviolta 2020-2040 kaikki työpaikat virastoissa ja muissa kyseisissä paikoissa jossa on tällähetkellä 500 henkeä lopetetaan.
        Syy on se että kyseiset työt teetetään alihankkijoilla vaikka tuola Puolassa niinkuin monessa pankkissa joten niitten suojatyöpaikkojen perään on turha haikailla.


      • Hölmöläinen
        Töissä aina kirjoitti:

        On helppo arvostella että toisten työt ovat helppoja jos niitä ei ole koskaan tehnyt.
        On naurettavaa kuvitella että missään työ olisi paperin siirtämistä huoneesta toiseen. Kertoo vain ettei olla työelämässä vietetty aikaa koskaan.

        Mikä on kokeakoulutettu pitkäaikaistyötön? Korkeakoulutetuille on aina ollut töitä tarjolla, eli johtuu sairaudesta, väärään aikaan hankituista lapsista tai sitten vika on itse ihmisessä. Koska töitä löytyisi jos etsisi.

        Elämä on täynnä valintoja, mutta väärin valitsemisesta sakotetaan koko elämä.
        Kuvitelmat eivät muutu totuudeksi vaikka kuinka niitä omassa päässään vääntelisi..

        Jos et todella ole kuullut akateemisesta työttömyydestä, olet aivan pihalla nykytilanteesta. Nuoria valmistuu kortistoon pilvin pimein joka vuosi, myös perinteisesti arvostetuilta teknisiltä aloilta. Aina ei voi voittaa, mutta kuolemaan tai poljettavaksi nämä ihmiset eivät suostu sen enempää kuin sinä itse.

        Oletko ikinä miettinyt mitä seurauksia luokkayhteiskuntaan palaamisella on? Kurjuutta, köyhyyttä, tauteja, väkivaltaa ja rikollisuutta. Ennen maailman huipulla ollut maa taantuu yhdessä sukupolvessa banaanivaltioksi. Aika paljon tilanteen toivottomuudesta kertoo jo kaikki heitot köyhien likvidoinnista ja rangaistusluonteisesta pakkotyöstä. Vaikea uskoa että entinen sivistysvaltio on tälläisessa alennustilassa muutaman vuoden taantuman jälkeen. Taidat itse elää unelmahötössäsi ja kuvittelet ongelmien katoavan panettelemalla ihmisiä joista et tiedä hölkäisen pöläystä.


      • virkamiesten virka

        Siis tehdäänkö mielestäsi vaikka aluehallintovirastossa turhaa työtä? Sinne esimerkiksi annetaan ilmoitus yksityisvastaanoton pitämisestä (yksityislääkärit) ja sinne toimitetaan kerran vuodessa tiedot vastaanotosta, eli montako käyntiä, montako potilasta jne. Lisäksi aluehallintovirastojen rakennuksia täytyy valvoa, eli töitä löytyy myös vahtimestarille virkailijoiden lisäksi. monia lupia ja ilmoituksia käsitellän aluehallintovirastoissa, moni toimint lakkaisi jos ei lupia myönnettäisi ja valvottaisi toimintaa


      • bnmk43
        virkamiesten virka kirjoitti:

        Siis tehdäänkö mielestäsi vaikka aluehallintovirastossa turhaa työtä? Sinne esimerkiksi annetaan ilmoitus yksityisvastaanoton pitämisestä (yksityislääkärit) ja sinne toimitetaan kerran vuodessa tiedot vastaanotosta, eli montako käyntiä, montako potilasta jne. Lisäksi aluehallintovirastojen rakennuksia täytyy valvoa, eli töitä löytyy myös vahtimestarille virkailijoiden lisäksi. monia lupia ja ilmoituksia käsitellän aluehallintovirastoissa, moni toimint lakkaisi jos ei lupia myönnettäisi ja valvottaisi toimintaa

        Niin työtä löytyy aina byrokraatille. On aina joku joka valvoo toisen tekemisiä. On aina joku joka uhkailee ja nöyryyttää toisia. On jopa sellainenkin, jonka tehtävänä on estää ettei toinen vaan tee mitään. Juuri jo tuollainen nimihirviö kuin aluehallintovirasto. Ensin oli lääninhallitus, sitten ne lakkautettiin. Samat tädit siirtyivät byrokraateiksi aluehallintovirastoon. Kaikki byrokratia on turhaa. Sitä pitäisi karsia kovalla kädellä. Moni turhautuu yhteskunnassa täysin kun asia juuttuu joka tapauksessa jonkun byrokraatin takia. Joku täti käsittelee asian ensin ennen kuin voi tehdä mitään.


      • hgdfl

        Suojatyöpaikkaan ei pidä palkata ketään, ei edes korkeastikoulutettua. Ei ole mitään järkeä ylläpitää vuosikymmenestä toiseen paikkoja jotka eivät tuota mitään, vaan vievät elintasoa alas muilta, työssäkäyviltä, eläkeläisiltä ja jopa työkkärituilla olevilta.

        Nyt kun rakennemuutos saadaan alkuun, niin julkiselta on vähennettävä kaikki tarpeettomat työpaikat.

        Jos korkeastikoulutettu ei omin voimin löydä itselleen työtä, niin koulutus on silloin mennyt hukkaan, eikä ole veronmaksajien tehtävä elättää häntä.


      • 17+12
        Töissä aina kirjoitti:

        On helppo arvostella että toisten työt ovat helppoja jos niitä ei ole koskaan tehnyt.
        On naurettavaa kuvitella että missään työ olisi paperin siirtämistä huoneesta toiseen. Kertoo vain ettei olla työelämässä vietetty aikaa koskaan.

        Mikä on kokeakoulutettu pitkäaikaistyötön? Korkeakoulutetuille on aina ollut töitä tarjolla, eli johtuu sairaudesta, väärään aikaan hankituista lapsista tai sitten vika on itse ihmisessä. Koska töitä löytyisi jos etsisi.

        Elämä on täynnä valintoja, mutta väärin valitsemisesta sakotetaan koko elämä.
        Kuvitelmat eivät muutu totuudeksi vaikka kuinka niitä omassa päässään vääntelisi..

        Tuo on totta, kun et ole ollut toisen housuissa, et voi tietää......
        Kun olet, ymmärrät....

        Korkeastikoulutetuille ei ole aina ollut töitä tarjolla. Se on skeidaa. Kyllä siltä viikate on vähentänyt töitä. Vaikka väärään aikaan hankituista lapsista voi moni asia jonkin verran johtua. Ehkä oiva lasten teon aika olisikin joskus 70-80v, eläkkelle jäämisen jälkeen.

        Jos jää märehtiin tuota "väärin valitsemisesta sakotetaan koko elämä"-juttua, siinä vasta meneekin mäkeen, ja elämä pilalle.


      • 13+16
        17+12 kirjoitti:

        Tuo on totta, kun et ole ollut toisen housuissa, et voi tietää......
        Kun olet, ymmärrät....

        Korkeastikoulutetuille ei ole aina ollut töitä tarjolla. Se on skeidaa. Kyllä siltä viikate on vähentänyt töitä. Vaikka väärään aikaan hankituista lapsista voi moni asia jonkin verran johtua. Ehkä oiva lasten teon aika olisikin joskus 70-80v, eläkkelle jäämisen jälkeen.

        Jos jää märehtiin tuota "väärin valitsemisesta sakotetaan koko elämä"-juttua, siinä vasta meneekin mäkeen, ja elämä pilalle.

        Tämä 17 12 viesti yllä oli töissä aina:lle.

        Halutaanko "köyhällistöä" tarkoituksella, tehdäänkö sellainen, jos sitä ei ole olllut.
        Lenin uneksi venäjällä syntyvästä suuresta teollisuusköyhällistöstä. Halusi antaa kapitalistien yrittäjien kehittää teollisuuttaan niin paljon kuin suinkin ja sitten lähettää tämä työläispataljoonat ratkaisevään taisteluun.

        Kun viikate/karsiminen on käynyt muillakin aloilla, ehkä ne karsitut haluavt että se toimisi kaikilla aloilla. Turhat pois. Siis paperinpyörittäjät.


      • ggdgdsgdgs
        Hölmöläinen kirjoitti:

        Jos et todella ole kuullut akateemisesta työttömyydestä, olet aivan pihalla nykytilanteesta. Nuoria valmistuu kortistoon pilvin pimein joka vuosi, myös perinteisesti arvostetuilta teknisiltä aloilta. Aina ei voi voittaa, mutta kuolemaan tai poljettavaksi nämä ihmiset eivät suostu sen enempää kuin sinä itse.

        Oletko ikinä miettinyt mitä seurauksia luokkayhteiskuntaan palaamisella on? Kurjuutta, köyhyyttä, tauteja, väkivaltaa ja rikollisuutta. Ennen maailman huipulla ollut maa taantuu yhdessä sukupolvessa banaanivaltioksi. Aika paljon tilanteen toivottomuudesta kertoo jo kaikki heitot köyhien likvidoinnista ja rangaistusluonteisesta pakkotyöstä. Vaikea uskoa että entinen sivistysvaltio on tälläisessa alennustilassa muutaman vuoden taantuman jälkeen. Taidat itse elää unelmahötössäsi ja kuvittelet ongelmien katoavan panettelemalla ihmisiä joista et tiedä hölkäisen pöläystä.

        IHan yhtä lailla per_seestä on tämä nykyinen rikollisten paapominen ja palkitseminen väkivallanteoista mahdollisimman pienillä tuomioilla ja maailman helpoimmilla vankilakomennuksilla.

        Kahleet vaan nilkkaan ja metsätöihin ruokapalkalla. Siinä on kukkahatuille kauhistus, että jostain teosta voisi saada ansionsa mukaan.

        nim. vittuuntunut_ yksityisen alan veronmaksaja.


    • jokeri2013

      Tuo keskutelun avauksesse esitetty väite pätee myös poliitikkoihin ja poliittisiin virkoihin. Jollei niitä lakkauteta, palkattakoon pätevä ja motivoitunut.

      • Epäkohta.

        Näinpä, kuinkahan monta nykyisistä eduskunnassa istuvista poliitikoista olisi siellä jos heillä olisi sama palkka ja edut kuin siivoojilla.


    • Lazy Rich "Worker"

      EI IKINÄ! Minun hyväpalkkaista työpaikkaani eivät mitkään työttämät vie, se on kyllä jämpti niin.

    • Vehreiden runotyttö sai aikaan pahaa jälkeä, Ihalainen joutui ottamaan sittemmin rankan pestin vanhojen kouliintuneiden poliittisten broilereiden joukossa...

    • Loisvirkailija syö

      Suomi on loisvirkailijoiden suojakoti. Loispummivirkailijoita on kaikki valtion ja kuntien laitokset täynnä. Suuri osa heistä ei ole koskaan tehnyt mitään työtä. Sekin osa mikä tekee jotain johtuu organisaatiosta. He työllistävät itse itseään tekemällä raportteja toisilleen ja kopioimalla papereita toisilleen.

      • Sotilasvirkamies

        Meinaatko siis että vaikka aluetoimiston toimistoupseeri tekee turhaa työtä laatiessaan asiakirjoja?


      • No varsinkin ne
        Sotilasvirkamies kirjoitti:

        Meinaatko siis että vaikka aluetoimiston toimistoupseeri tekee turhaa työtä laatiessaan asiakirjoja?

        koko armeija on täynnä tyhjäpäisiä tyyppejä jotka pitäisi panna ensimmäisenä kortistoon.


      • Tuottaviin töihin
        Sotilasvirkamies kirjoitti:

        Meinaatko siis että vaikka aluetoimiston toimistoupseeri tekee turhaa työtä laatiessaan asiakirjoja?

        Naapurissa asuu paljon eläkeläisupseereja. On everstiä ja kenua. Eläkkeelle päässeet jo reilu viisikymppisinä. Olleet eläkkeellä jo kymmeniä vuosia 55 - 70 tuhannen euron vuosieläkkeillä.

        Kapiaiset ovat valitolle ja veronmaksajille hel*vetin kallis ja turha kuluelä. Ilmainen koulutus, ylläpito jo opiskeluaikana. Täysin turhia huutajia ja itsehyväisiä pulliaisturhakkeita koko klaani.


      • asssssssssss
        Tuottaviin töihin kirjoitti:

        Naapurissa asuu paljon eläkeläisupseereja. On everstiä ja kenua. Eläkkeelle päässeet jo reilu viisikymppisinä. Olleet eläkkeellä jo kymmeniä vuosia 55 - 70 tuhannen euron vuosieläkkeillä.

        Kapiaiset ovat valitolle ja veronmaksajille hel*vetin kallis ja turha kuluelä. Ilmainen koulutus, ylläpito jo opiskeluaikana. Täysin turhia huutajia ja itsehyväisiä pulliaisturhakkeita koko klaani.

        Miten ne noin paljon muka saavat eläkettä?
        Oma palkkani on juuri nyt 3500 € / kk. Se on noussut hitusen koko työurani ajan. En ole ylennyt ollenkaan, joten mistään urasta ei voi edes puhua. Olen yksityisellä töissä. Kohta tulee 34 vuotta vakituista työtä täyteen (pitäisi vähentää 1 v sivarista).
        Eläkekertymäni on selvitysten mukaan vajaa 1600 € brutto, ehkä vuoden lopussa on n. 1650 €.
        Tuohan tekee korkeintaan 20 000 €/vuosi. Olen 57 vuotias ja opiskellut 6 v yliopistossakin. Siis varmasti pääsisin eläkkeelle armeijasta noilla työvuosilla!


    • Veroparasiitit

      Suomessa on myös verovapaita suojatyöorganisaatioita, kuten kaikki ammattiliitot, kirkko, säätiöitä, yhdistyksiä, puolueita ja esim. eduskunnassa olevat useat tehtävät.
      Myös valtion suojatyövirastoja on perustettu turhaan. Yle, veikkaus ja vastaavat ovat poliittisia suojatyöpaikkoja.
      Kaikista huvittavin ja turhin organisaati on te keskukset. Siellä työttömät virkailijat, jotka saavat palkkaa, kyselevät toisilta työttömiltä, mitä kuuluu. Todellisuudessa kaksi työtöntä istuu vastakkain.

      • Te keskus on varkaus

        TE keskukset pitäisi lopettaa kokonaan. En ole koskaan kuullut, että niiden toiminnasta olisi ikinä ollut hyötyä yhdellekään kansalaiselle.


      • Tuuli

        Niin totta, ja sairasta, että todellisuudessa kaksi työtöntä istuu vastakkain te keskuksessa!
        Miten ihmeessä tällaista voi tapahtua, että valtion kustannuksella ylläpidetään näitä
        turhia ja ylimitoitettuja organisaatioita.


    • yvuvouy

      Ainoa este tälle on työsopimuslain takaisinottovelvollisuus.
      9 kuukautta pitäis ensin odotella, että paikka ei kelpaisi entiselle työntekijälle.

    • ...

      Muutama fakta työelämään liittyen

      "Aina löytyy joku joka tekee"

      "Hyville työntekijöille on aina töitä"

      • ....

        Kolmas fakta

        "Töitä löytyy aina, palkanmaksajista on vain puutetta"


    • islamisointuva meno

      Olen itsekin ihmetellyt, miten tällainen säätelemätön ja täysin ristiriitainen yhteiskunta voi kestää enää kauan. Kaikki ovat osallisia ainoastaan organisoidusta vastuunvapaudesta. Maaperä on niin kypsä muutokselle, että TYHMÄ uudempi sukupolvi sitä ei edes näe, kun maa täyttyy mamuista, joilla on ratkaisunsa: Tulkinnallisesti koraaniin perustuva arabisosialismi ja Sharia laki. Meno on kovaa maailmalla, mutta suomalainen päättäjäpoliitikkonainen tai -ämmämäismies ei sitä huomaa. Näissä kirjoituksisakaan EI enää mitään voimaa ole, kun TAVALLISTEN ihmisten, sinun ja minun pitäisi toimia maalaisjärjellisesti. "Varas ei ole tullut muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan." [Jeesus]
      Tämänkaltaista menoa tiedossa Suomessakin tällä menolla:
      http://www.youtube.com/watch?v=kGiaI5QoHXg

    • muurari100

      Olen vuororotteluvapaalla. Joku työtön saa töitä edes vuodeksi. Tästäkin paikaikasta tuli kova riita kuka sen työn saa. Lähiesimies oli sitä mieltä,että mulle teki hyvää olla välillä pois työpaikaltani.
      Olin samaa mieltä hänen kanssaan. Työpaikallani töitä kyllä on. Palkka vaan tahtoo laskea kun vanhenet, etkä saa aikaiseksi niin paljon kun ennen.

      Kukaan ei voi auttaa toistaan, koska omat suoritukset laskee. Ei lainkaan hyvä. Uusia työntekijöitä ei ehdi kukaan perehdyttää työhön.

      • Lystin kustantaja

        Vuorotteluvapaa on hienoa asia. Ongelmana tietty laskenut eläke.

        Opintovapaakin tarjoaisi mahdollisuuden työttömän palkkaamiseen, mutta aikuisopintorahaa tarjotaan vain kahdeksi vuodeksi ja kesiä ei korvata, joten AMK:n suorittaminen on kaikkea muuta kuin mukavaa ajankulua kun pitää 3,5 vuoden koulutuksesta yrittää taistella läpi rahoituksen aikana, ilman lomia.

        Herää kysymys kuinka loppuun poltettu kyseinen henkilö on sen jälkeen? Ilmeisesti järjestelmä onkin suunniteltu vain ammattikouluja silmälläpitäen vai saako työkokemuksella 1,5 vuotta leikattua koulutuksesta?

        Kummatkin kuitenkin todellisia vaihtoehtoja, eikä mitään mitään "anna tosille kenkää että minä saan harjoitella muutaman kuukauden töissä" -itkuja


    • hedelmäpommi

      Olisinpa suojatyöpaikassa sen sijaan, että olen joko työkkärin armoilla tai jossain mihinkään johtamattomassa harjoittelussa jossa niskaani kaadetaan p*skaa kaikin mahdollisin tavoin. Osa taas kärvistelee vuodesta toiseen työpaikassa, jossa saa koko ajan hermoilla, että milloin tulee monoa persuuksille - en oikein osaa heitäkään kadehtia.

      سمَـَّوُوُحخ ̷̴̐خ ̷̴̐خ ̷̴̐خ امارتيخ ̷̴̐خ

    • Suomessa riittää suojatyöpaikkoja ja hyviä esimerkkejä on valtion,kirkon,armeijan,
      ja vr:n laitoksissa,myös yksityisillä on niitä runsaasti.Sitten kun aletaan tehostaa
      toimintaa,niin sitten potkitaan ne pienipalkkaiset ensiksi pois,ne jotka tekee ne työt.
      Eihän missään firmassa johtajat alennu siihen.Väli ja johtoporras maksaa myös
      rahaa firmoille,mutta sitähän ei kukaan laske.Sieltä sitä löytyy niitä suojatyöpaikkoja.Olen monesti ihmetellyt,että kuka valitsee esimiehet,kun siellä
      on niin paljon epäpäteviä tolloja,ei se,että saa jonkun tittelin takaa sitä,että on sitten
      virheetön,vaikka tämä on valitettava tosiasia monella työpaikalla.Armeijassa pätee
      edelleen se,että mitä suuremmat jämät,sitä oikeammassa olet ja sieltä kai se
      ajattelumalli tulee muuallekkin.Näin luodaan niitä suojatyöpaikkoja,kun tollo valitsee toisen tollon alaisekseen.Monesti johtajat luo oman suojaverkon niistä
      alaisistaan,jotka ottaa kolhut vastaan,että oma kilpi säilyy puhtaana ja väliporras
      ohjaa kolhut alaisilleen jne.Epäpätevät johtajat luo suojatyöpaikkoja omalla
      taitamattomuudellaan ja siitä johtuu usein myös firman huono kannattavuus.

    • Onko vammainen mielestäsi lusmu?
      Minusta on törkeää puhua lusmuista jos kyseessä on vammainen ,hänellä on samat oikeudet työn tekoon kuin terveelläkin olis vain palkka sama.
      Monesti työttömiä osaa ei kiinosta juuri työn teko.

      • S24 tyrii taas

        Aloituksessa käytettiin minusta sanaa "suojatyöpaikka" sillä yleisellä väärällä tavalla, kun tarkoitettiin kai pakasteviroissa palkkaa nostavia. S24:kin oli kuvittanut keskustelulinkin vammaisen henkilön kuvalla -- automaattisestiko, huolimattomuudesta, piittaamattomuudesta, en tiedä. Väärin silti. Aito suojatyö varmasti edistää kuntoutumista ja parantaa elämänlaatua usealla.

        Mutta muuten olen samaa mieltä paljolti, hallinnossa voi olla tehottomuutta ja alhaista työmotivaatiota ja siten myös alttiutta työpaikkakiusaamiseen ja vastaavaan. Minusta kuitenkin virastot ovat tärkeitä ja niiden tulisi olla riittävän tehokkaita. Kaikenlaiset ulkoistamiset ja yhtiöittämiset -- ovatko ne koskaan tuottaneet valtiolle tai kunnille hyötyä, säästöä, voittoa?
        .


    • Huh huh

      Just esimerkiksi vanhustyötä vois kierrättää ja kukin vuorollaan osallistua ko. duunin pyörittämiseen. Tosin ei kovin hyväpalkkaseks tai lepäilypaikaksi voi sanoa, mutta kaikki sais jotain " motivaatioo" kyseisen duunin tekemiseen. On se niin puuduttavaa, että jotain vaihtoa täytyisi olla, ei kukaan muuten jaksa!

    • Kyllä se vaan niin on, että kun pitkäaikaistyöttömien juttuja kuuntelee ja lueskelee, niin selkeästi ymmärtää, ettei heille mikään kelpaa. Pitkäaikaityöttömyyteen on aina jokin syy. Jollain voi olla kyse heikosta terveydentilasta, mutta useammilla puuttuu joko työmotivaatio tai koulutus tai kokemus, mutta useammilla on myös asennevamma; halutaan kohtuuton palkka omaan työkokemukseen ja koulutukseen nähden. Pikemmin kannattaisi karsia näitä suojatyöpaikkoja kuin ottaa porukkaa lusmuilemaan lusmuilemisen ilosta.

    • Minsku 10

      Ja mihinkähän LUOTETTAVAAN tutkimukseen tämäkin perustuu...ettei vain MUTU -juttuun...? Täällä Suomessa on jos jonkinlaista harhaluuloa ja "varmaa" oletusta että niiden oikaisemiseen pitäisi palkata 500 nuorta!

    • maza21

      Laiskojen ja vähätöisten työntekijöiden potkut eivät vaikuta työttömien työnsaantiin.Ei heidän tilalleen tarvita ketään.Julkisella sektorilla 35 vuotta työskelleenä sanon ,että aikaisemmin oli runsaasti vapaamatkustajia suhteilla ja polittisin perustein tehtäviinsä otettuja suojatyölaisiä. Nyt on toisin
      Nyt on sellaisia jotka käyttävät maksimaalisesti oikeutensa "sairastaa" täydellä palkalla.Omalla ilmoituksella ollaan vähä väliä sairaana,mahataudissa ym.Muut tekevät näiden lusmujen työt.Olin usen se joka teki työt....
      Oikeutta sairastaa täydellä palkalla tulee vähentää.Ensimmäinen sairauspaivää tulee olle omalla vastuulla ja lääkärintodistus on vaadittava.

    • 77888899999999999999

      Ai että työttömätkin vielä pitäisi opettaa suurella palkalla tyhjäntoimittajina löhöviksi.
      Minusta se olisi parasta vaan pöllyyttää pihalle tällainen saatanallinen hyvillä palkoilla loisiva tyhjäntoimittajasakki.

    • Mistä vedit ton "pitkäaikaisilla työttömillä on hyvä työmotivaatio"?
      Juuri heillä sitä ei ole!

    • ne suhteet

      Mahottoman hyvä ajatus,mutta tuskin toteutuu.
      Suojatyöpaikkoja on paljon julkisellasektorilla,
      mutta ei niissä kököttävät tule niistä luopumaan.
      Sitäpaitsi niissä näennäistöissä olevat on suhteilla
      "hommansa" saaneet ja ne suhteet toimivat jatkossakin.

      Loisto esim.tämä Marko Ahtisaari.Takuulla sai ylipalkatun johtajan paikan suhteilla.Mutta eipä tainu oikein natsata kun ammattitaitoa ei ollut.
      Mies ei pystynyt armeijaa käymään,mutta Nokian huippu johtajaksi kelpas.

    • olipa taas ehdotus

      Olipas typerä ehdotus. Sellaista (pitkäaikais)työtöntä ei olekaan, jonka työkyky riittäisi edes minimaaliseen työntekoon. Eihän ne jaksaisi edes herätä aamulla krapulapäissään töihin! Palkan maksaminen olisi suurin virhe, koska se menee samantien päihteisiin.

      • tyhmiin kirjoituksii

        Kyllä taas kirjoittaja kirjoitti mitä sattuu. Tässä olisi ainakin yksi pitkäaikaistyötön, joka olisi varmasti pätevämpi kuin yksikään siellä virastossa papereita pyörittelevä byrokraatti. Työkyky varmasti riittäisi täysimittaiseen työntekoon. Jaksan herätä joka aamu aikaisin. En ole koskaan krapulassa enkä käytä päihteitä. Näkyy heti kuinka asenteellinen olet kirjoituksessasi. Missähän virastossa sinäkin papereita pyörittelet ylpeänä.


      • Olepa rehellinen

        Kuka tahansa voisi korvata esim. Teuvo Hakkaraisen ja tekisi varmasti parempaa työtä.


      • asssssssssssssss
        Olepa rehellinen kirjoitti:

        Kuka tahansa voisi korvata esim. Teuvo Hakkaraisen ja tekisi varmasti parempaa työtä.

        Mutta ei sahurina. Varmasti ollut kova työmies omassa yrityksessään.


    • besservisseri

      Helppo homma kakki tuet ja kaikki pyrokratia pois asteittain

      • 6+16

        Niinja päättäjät pois kans, eihän niitä edes tarvita.
        EU:ssa päätetään nykyisin asoista.


    • faktisti

      On se jännä kun työttömistä puhuvat ovat selvästi niitä "muita" - heillä on vain tunnevaltaisia asenteita asiaan, muttei lainkaan faktatietoa.

      Faktat ovat aika mielenkiintoisia ja kertovat eri tarinaa. Otan esimerkiksi Helsingin tilastoista tietoja kesäkuulta 2013.

      Työttömiä työnhakijoita 31 761, avoimia työpaikkoja 3 867.

      Koska kaikkia työpaikkoja ei ilmoiteta te-hallintoon, voisi arvioida että avoimia työpaikkoja olisi n. 20% enemmän eli n. 4700 - silti aikamoinen epäsuhta!

      Noista 31 761 työttömästä työnhakijasta, 60% oli 18-49-vuotiaita, 65 prosentilla oli hyvä koulutus (34% keskiasteen koulutus, 31% korkea-asteen koulutus).

      Pitkäaikaistyöttömiä työnhakijoista oli 20%.

      Tuosta näyttäisi sitten siltä että valtaosa Helsingin työttömistä ei ole pitkäaikaistyöttömiä, ei yli 50-vuotiaita, ei huonosti koulutettuja. Eli aika eri kuva kuin mitä mutuilijat esittävät.

      Miksi he ovat työttöminä?

      Samoista kaupungin tilastoista näkee muutokset edelliseen vuoteen verrattuna:
      - avoimia työpaikkoja 4%
      - työttömiä 22%
      - määräaikaisia työpaikkoja 10%
      - osa-aikaisia työpaikkoja 13%
      - pitkäaikaistyöttömiä 22%
      - alemman tai ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaiden työttömien määrän kasvu 28%

      Aika moni siis on joutunut lomautetuksi tai työt loppuneet kokonaan firmasta, tai sinnittelee pätkätöissä tai ei saa kokopäivätyötä. Kyllä mun mielestä näyttää siltä että vakituista työtä koulutetuille ihmisille ei ole vaan tarpeeksi. Työttömän persoonalla tuskin on merkitystä suurimmassa osassa tapausta.

      • onko jotakin pieless

        Se ihmetyttää, että Katainen hokee, että tarvitsemme lisää ulkomaista työvoimaa??? Miksi ihmeessä, kun Suomessa on 300 - 500 000 työtöntä työnhakijaa???

        Rakennusalallakin eestiläiset tekee niskat punaisena työtä, mutta suomalaiset makaa kotona valittaen.

        "Talonrakennusalalla työskentelevien ulkomaalaisten määrä on kaksinkertaistunut Suomessa kolmessa vuodessa. Arvioiden mukaan ulkomaalaisia työntekijöitä olisi talonrakentamisessa 25 000-30 000... Koko talonrakennusalan työmailla arvioidaan olevan yhteensä noin 100 000 työntekijää."

        Käyttääkö ministerit paljon viinaa tai jotkain huumetta, kun niiden puheet ovat niin paljon pielessä todellisuudesta?


      • asssssssssssss
        onko jotakin pieless kirjoitti:

        Se ihmetyttää, että Katainen hokee, että tarvitsemme lisää ulkomaista työvoimaa??? Miksi ihmeessä, kun Suomessa on 300 - 500 000 työtöntä työnhakijaa???

        Rakennusalallakin eestiläiset tekee niskat punaisena työtä, mutta suomalaiset makaa kotona valittaen.

        "Talonrakennusalalla työskentelevien ulkomaalaisten määrä on kaksinkertaistunut Suomessa kolmessa vuodessa. Arvioiden mukaan ulkomaalaisia työntekijöitä olisi talonrakentamisessa 25 000-30 000... Koko talonrakennusalan työmailla arvioidaan olevan yhteensä noin 100 000 työntekijää."

        Käyttääkö ministerit paljon viinaa tai jotkain huumetta, kun niiden puheet ovat niin paljon pielessä todellisuudesta?

        Palkkoja pystytään polkemaan kun on valtava määrä työttömiä. Tähän kokoomus pyrkii. Ainakin niitä polkevat ulkomaalaiset.


    • leeets woooorktogeth

      Suojatyö on sitä ,kun työnantaja on maksavinaan palkkaa ja työntekijä on tekevinään töitä.

    • uunbbhyyhvcfhkk

      Enemmänkin pitäisi pyrkiä vähentämään turhia, etenkin valtion, työpaikkoja.

    • niinpävarmaan9eyrw9r

      On se kumma kun ihmisillä on tapana leimata toisia. Ei riitä että työttömiä haukutaan työtä vieroksuviksi lusmuiksi vaan nyt pitää sitten leimata kymmenet tuhannet lusmuiksi joilla on hyvä työpaikka ja näihin voitasiin ottaa sitten työttömät töihin.

      Mä kysynkin, että What´s your point?

      Sekö että työtön otetaan töihin ja toinen pistetään työttömäksi?
      Mitäs helvetin järkeä tässä on ja kuka oikeasti päättäisi kuka on se työpaikan lusmu tai pätevä työtön.

      Kasvakaa jo aikuiseksi ja lopettaa sormella osoittelut ja katsokaa sinne omaan peiliin ja hyvää tulee.

      Tässä maassa kun leimataan ihan tarpeeksi niin työttömät kuin työssäolijat ja unohdetaan kokonaan että miksi on taloustilanne se mikä on eli kyllä ne rikkaat omistaja ja osinkojen saajat homaa vie eteenpäin siten, että työttömät ja duunarit on toistensa kurkussa ja rikkaat nauraa partaansa tätä tyhmää menoa.

      Aloittajan "loistava idea" on kuolemaan tuomittu jo ennen syntymäänsä kun yhteiskunta siitä ei hyödy ja jos joku väittää toisin niin kertokaa miten se hyötyy kun työtön otetaan töihin ja hänen altaan potkitaan toinen pois.

      Kaikkea älykääpiöitä maailmasta löytyy ja täällä niitä on useampikin näiden leimaavien kirjoituksien takana ja ideat mitä sattu.

      • 7+17

        Siksi leimataan, kun pelkäävät työttömiä, että he vievät näiden työt.
        Ovat uhka, siksi alistaminen esim täällä. .

        Vuorotteluvapaa on siksi hyvä, että nämä lopenuupuneet työntekijät saisivat huokaista ja osa työttömistä pääsisi töihin.

        Miksi sitten ei vakituiseen voisi olla esim 2 jengiä, jotka vuorottelevat työnlaadusta riippuen eri mittaisen työjakson. Työteho voisi pysyä paremmin yllä. Kuten laivoilla ( Silja, Viking....) työskentelevät eri mittaisia työvuoroja; 2vkoa, 3vkoa,jne. Jokaisella on vastapari. Toinen työskentellee, kun olet itse "vapaalla" ja sitten päinvastoin.
        Kun työtä jakaa, isompi määrä työllistyy. Pienempi kulutus / nenä, mutta suurempikulutus kun isompi joukko voi kuluttaa.

        Katainenkin on ollut niin uupuneen näköinen, että vuorotteluvapaa voisi tehdä terää. Voisiko joku työtön hoitaa kovinkaan huonosti sitä pestiä sen jälkeen. Jos yrittää olla laittamatta nimeään mikinkään lainatakauksiin, niin kohtalaisesti voisi mennä.


      • työnjakaminen ratkai
        7+17 kirjoitti:

        Siksi leimataan, kun pelkäävät työttömiä, että he vievät näiden työt.
        Ovat uhka, siksi alistaminen esim täällä. .

        Vuorotteluvapaa on siksi hyvä, että nämä lopenuupuneet työntekijät saisivat huokaista ja osa työttömistä pääsisi töihin.

        Miksi sitten ei vakituiseen voisi olla esim 2 jengiä, jotka vuorottelevat työnlaadusta riippuen eri mittaisen työjakson. Työteho voisi pysyä paremmin yllä. Kuten laivoilla ( Silja, Viking....) työskentelevät eri mittaisia työvuoroja; 2vkoa, 3vkoa,jne. Jokaisella on vastapari. Toinen työskentellee, kun olet itse "vapaalla" ja sitten päinvastoin.
        Kun työtä jakaa, isompi määrä työllistyy. Pienempi kulutus / nenä, mutta suurempikulutus kun isompi joukko voi kuluttaa.

        Katainenkin on ollut niin uupuneen näköinen, että vuorotteluvapaa voisi tehdä terää. Voisiko joku työtön hoitaa kovinkaan huonosti sitä pestiä sen jälkeen. Jos yrittää olla laittamatta nimeään mikinkään lainatakauksiin, niin kohtalaisesti voisi mennä.

        Työn jakaminen on ainoa oikea ratkaisu nykyiseen suureen työttömien ja ylityöllistettyjen töiden ja palkan jakamiseen. Uusia töitä ei tule koska tuottavaa työtä on Suomessa niin vähän.


    • Kannatetaan

      Nimenomaan. Pitkäaikaistyöttömät vuodeksi kansanedustajiksi ratkaisisi monia ongelmia. Mm. eläkettä kertyisi mukavasti ja saisi nauttia kerrankin kunnon kesälomasta.

    • VarpusPersuParvi

      Pahin tietämäni SUOJATYÖPAIKKA on EDUSKUNTA, siellä on lähes 200 kohtuuttoman kovapalkkaista täysin tyhjäntoimittajaa, kyllä 100 k.edustajaa hyvin riittäisi.

      Mukaan voi myös lukea monet ELY-keskuksen "asiantntijat", jne.. kuten RKTL, petotutkijat..jne..

      Nämä edellämainitut (ELY..RKTL..".. "suojatyöpaikat" on luotu HomoViherKokoomuksen myötävaikutuksella, toki mukana on myös peesannut heidän "juoksupoikansa/tyttönsä"..

      Valtaväestön= teollisuus,palvelu,,jne.. palkansaajien etuja ei aja nykyään enää kuin jotkut harvat kansanedustajat.
      Poliittiset päätökset osoittavat sen nykyään..

      Arhimmäen Vasurit keskittyy lähinnä Homoasioihin, unohtaen äänestäjäkuntansa..

      Demarit alkaa olla Kokoomuslaisempi kuin Kokoomus ikään..

      Lipponen-Jaakonsaari, linja kaappasi Demarit Kokoomuslaiseen komentoon jo 90 luvulla. Urpilainen-Junger on vaan hailu jatke sille..
      Niitä poliittisia hedelmiä nautimme parhaillaan..

      Kepun Sipilä on vielä arvoitus.? Maalaisliitto-Kepu on pelastanut Suomalaisen demokratian jo monesti ennenkin.
      Vuoden 1918 kansalaissodan jälkeen..K.J. Stohlbergin johdilla ja Vuoden 1944 "rauhanoppositio" Kekkosen johdolla..

      Nykyinen Kokoomuslainen "oikeistohyökkäys" näyttää ajautuneen upikujaan.

      Siitä antaa aavistuksen toistuva galluppitutkimus, joka osoittaa oikeiston= (nykyhallitus) alamäkeä..

      Perussuomalaiset on mielestäni lopulta Kokoomuksen apupuolue, (Kapinasuodatin, höyrynpoistaja), siihen porukkaan voi liittyä hihhuliuskovaiset, ymm... muutkin horhöt, joilla ei ole poliittista historinantuntemusta.

      Edellämainittu porukka hajoaa kuin varpusparvi kun kovapaikka tulee..

      • lahjontaKukoistaa

        Vähän aikaista väittää, että Perussuomalaiset ovat Kokoomuksen apupuolue.
        SDP, Vasemmistoliitto, virheät... ja eteekin Keskusta joka kehtaa olla sitä jopa oppositiossa, Juha Sipilän johdolla. Häpeä heille.


    • 14+11=25

      Suojatyöpaikka ? Kerroppas ja selitä mikä on suojatyöpaikka ? Ja miten hyvä palkka sielä on ? ja mistä lötytäää niitä työpaikkoja ???

      • Siivousta johtajille

        Ite kans oottelen tätä aloittajan vastausta tähän mielenkiinnolla.
        Aika moni täällä puhuu valtion suorittavan portaan töistä suojatyöpaikkana.
        Harmittaa kun näitä pomojen nuoleskelijoita on täällä.
        Itse olin ennen valtiolla siivoojana ja kun se ulkoistettiin yksityiselle niin tarkoitti sitä 2 siivoojaa ja 5 pomoa, valtiolla se oli toisinpäin ja työaikamme on nykyisin 6h kun se ennen oli valtiolla 8h ja sama työ on tehtävä pinemmällä palka sillä muuten siivous annetaan virolaisvuokra yhtiölle.
        Valtion töistä tällähetkellä suurin osa on ulkoistettu yksityisille joten ei sielä enää istu suojatyössä kun keskitason ja isompaa johtajaa joitten huoneita siivotaan.
        Minusta ihmiset eläkää nykyajassa jos jauhatte sujatyöpaikoista eikä sielä kuuskyt luvulla


      • Valtion loisijat

        Olin vuorotteluvapaasijaisuudessa valtion eräässä perustoimintayksikössä sihteerinä. Töissä oli ennestään huonoilla yo-todistuksilla ollut jo yli 30v. (teineistä lähtien)kaksi sihteeriä joiden työntekoa seurasin :työtä oli minimaalisen vähän ja jaaritteluun joka suuntaan jäi loppumattomasti aikaa. Minulla toitä oli maksimi kaksi tuntia päivässä, mutta toimistohuoneesta ei saanut poistua. Virkani oli siis täysin turha. Noiden kolmen sihteerin kaikki työt olisi pystynyt hoitamaan yksi yksityiseltä puolelta tullut sihteeri, sillä yksityisissä firmoissa osataan laskea mikä työteho on kannattavaa. Nämä kaksi vanhaa vakinaista naista valittelivat koko ajan työn kiireisyydestä vaikka siisnä valtion viraston yksikössä ei koskaan ollut kiira eikä aikataulua painamassa päälle ei koskaan ollut
        Itse olen ollut paljon yksityisellä puolella toissä ja moisella vetelyydellä ei yksityispuolella olisi noita naisia pidetty töissä edes koeaikaa.


    • annaliisajkjllkj

      Byrokraattisessakin virassa vaatii vuosikymmenien perehtymisen ensin apubyrokraattina, jotta osaat pyöritellä papereita oikealla tavalla. Sitten opettelet leimaamaan paperin. Sitten osaatkin uhkailla ja nöyryyttää kansalaisia ja osaat tehdä mielivaltaisia päätöksiä. Sinun ei tarvitse välittää sairastuuko kansalainen päätöstesi seurauksena masennukseen ja syrjäytyykö hän yhteiskunnasta. Saat byrokraattisessa virassa yhteiskunnalta palkkioksi mitalin hyvin tehdystä työstä. Kaikkia kansalaisia pitää kohtella ala-arvoisesti. missään tapauksessa ketään ei saa kannustaa. Tähän kaikkeen siis vaaditaan vuosikymmenien kokemus virastossa työskentelystä, jotta sinusta tulisi pätevä byrokraatti. Tätähän ei koulutettu pitkäaikaistyötön tietenkään osaisi. Todennäköisempää on että fiksu pitkäaikaistyötön ei tällaiseen virkaan haluaisi.

      • 14+11=25

        tuossapa oli aika hyvin selitetty ( en muuten vittuile , jos saa sellasen käsityksen. ) Olen tällähetkellä työkyvyttömyys eläkkeelä ( kaksisuuntainen mieliala häiriö ) mutta hoksasin mitä ajat takaa ! Toisinsanoin : kukaan ei ole seppä syntyessään.


      • Lei22maus

        Kerroppa missä virastossa leimataan papereita, ettet nyt vain olisi jäänyt vähän entisaikaan.


      • heinäsirkat

        Asoita varmaakin kyettäisiin hoitamaan, muttei olemaan byrokraatti


      • 7+1
        14+11=25 kirjoitti:

        tuossapa oli aika hyvin selitetty ( en muuten vittuile , jos saa sellasen käsityksen. ) Olen tällähetkellä työkyvyttömyys eläkkeelä ( kaksisuuntainen mieliala häiriö ) mutta hoksasin mitä ajat takaa ! Toisinsanoin : kukaan ei ole seppä syntyessään.

        Paitsi Veikko Valmis Seppä.
        Aikanaan elänyt Pohjanmaalla, nykyisin mullan alla.


      • hhhhhg
        Lei22maus kirjoitti:

        Kerroppa missä virastossa leimataan papereita, ettet nyt vain olisi jäänyt vähän entisaikaan.

        Ainakin minä olen ollut sellaisessa työssä. Puoli vuotta oli sellaiseen sopiva aika. Leimataan edelleenkin papereita, tehdään virallisia päätöksiä. Nämä päätökset sitten lähetetään ihmisille.


      • Tuuli

        Ehkä vähän kärjistettyä, mutta hyvin selitetty ja pitää pitkälti paikkansa!

        Nimim. annaliisajkjllkj kirjoitus.


    • Tosi juttu

      Kyllä on alemmuuskomleksista kärsivää porukkaa täällä. Veikkaan että suurin osa jotka haukkuu työttömiä ovat itse verorahoista palkkansa saavia. Eivät ole juurikaan vielä joutuneet työttömiksi. Ovat aina naukumassa ja haukkumassa heille palkkarahoja hankkivia yksityisaloja.
      Suomessa on sikäli huono tilanne että verorahoista palkkansa saavat ovat niitä pahempia sortajia kanssaihmisilleen. Johtuu heidän vielä varmasta työpaikasta. Tulevaisuudessa on tilanne toinen.

      • yrittäjä

        Siis nykyisin suurimman osan yksityisalojen töistä teetättää yhteiskunta ja sen rahan maksaa veronmaksajat joten elä sinäkin nykyaikaa etkä sielä eläkeikääsi aikaa.


      • Tosi juttu
        yrittäjä kirjoitti:

        Siis nykyisin suurimman osan yksityisalojen töistä teetättää yhteiskunta ja sen rahan maksaa veronmaksajat joten elä sinäkin nykyaikaa etkä sielä eläkeikääsi aikaa.

        Tosi on että yrittäjät saavat vielä verorahoilla tuetun työtekijän myös yksisaloille. Tarkoitin että kunnan ja valtion toimessa ja virassa olevien palkka maksetaan verovaroista . Katso tilastokeskus.


    • .....And ACTION

      Suojatyöpaikka on sellainen, jossa palkka on suurempi kuin työn tuottavuus. Suojatyöpaikan työnantajaa on yleensä tuettu valtion varoin tavalla tai toisella. Nykyinen lainsäädäntö ei anna mahdollisuutta näiden lusmujen ulospotkimiseen tai vaihtamiseen. Työilmapiiri huononee, tuottavuus katoaa -> yhteisten rahojen tuhlausta.

      Kyllä on käsittämättömän typeriä (ja suojatyöpaikkalaisia?) nuo jotka kommentoivat että mikä etu tästä olisi?

      Tuollainen lusmu kun potkittaisiin ulos, niin voisihan se motivaatio sitten parantua seuraavassa paikassa, kun elinikäistä suojaa ei enään olekaan.

      Ja toisaalta paikalle palkatun työttömän motivaatio tulisi a) kauan kaivatusta työkokemusta/todistuksesta b)mahdollisuudesta näyttää taitonsa c)palkasta (tottuisi elintason kohotukseen ja haluaisi myös pysyä siinä myös jatkossakin).

      Oikeasti toimisi hyvänä ponnahduslautana ja kannustimena työttömille ja parantaisi valtion rahojen tuottavuutta.

      Raaka karsinta pitää suorittaa ulkopuolisella, jotta myös esimiehiä lähtee ja hyväveli verkosto purkautuu.

      • Konsultoi sinä meitä

        Ekkö nää oo vielä huomannu, miten ulukopuolisia konsultteja parveilee kuntapuolella ja valtion hommia mylläämässä. Pittäähän niillehii töitä olla.


    • lakimies2

      Lain mukaan yhtiön on palkattava lomautetut henkilöt takaisin, joten uusia työntekijöitä ei voi ottaa. Ei siinä silloin katsota, kuka oppii työt kunnolla ja kuka ei.

      • 12+19

        Työnjako useammalle. Kun se tehdään laajemmin,mahdollisuudet paranevat myös työttömille. Mutta työttömien työn sabotoijat kuriin porukalla.


    • ollakkovaikoeikö

      olenko suojatyömaalla kun arki aamuisin töihin lähtö meinaa vituttaa?

    • Jotunen vaan

      Jaa-a onkohan sitä itsekin ollut suojatyöpaikassa. Palkka ei ainakaan ole ollut kovin hyvä. Tuliko mieleen että niissä "suojatöissä olevat" saattavat olla alun perin itsekin sellaisia joiden on ollut hankala löytää työtä taustalla esim. sairauksia mielenterveysongelmia.

    • velkaa velan päälle

      Ei oo työtä, jos ei oo velkaperusteista vaihtorahaa. Kaikki asiat mitä näet ympärillä on velkasaatavia. Esimerkiksi ostat autolainalla auton niin sinulla on maksamisen jälkeen velkasaatavia. Voit käydä vaihtokauppaa velalla, mutta et saa lisää kulutusta, jos joku ei ota lisää velkaa ja maksa velkaa sinulle esim. 30 000 euron vuosipalkka josta joku maksaa sinulle velkaa toisin sanoen maksaa tuloistaa osan pois pankille mm. 500 euroa kuukaudessa. 500 eurolla saisi kulutusta, mutta maksu mene pankille ja sinä saat kulutusta 500 euroa.

    • Jos kaikkea mitataan tuottavuudella,niin virkamiehet pitäisi laittaa suurennuslasin
      alle ja käyttää siinä ulkopuolista arvioijaa.Missä muussa ammatikunnassa on yhtä
      paljon suojatyöpaikkoja.Kuntaliitosten yhteydessä näitä "tärkeitä"henkilöitä vapautuu ja niille pitää löytää uusi paikka,koska heillä on 5 vuoden suoja-aika ja
      jos tulee uusi kuntaliitos,niin se on taas uusi 5 vuotta käytössä.milloikohan siellä
      tehostetaan toimintaa ja laitetaan virkamiehet samalle viivalle muiden kuolevaisten
      kanssa.Jos lusmuja etsitte,niin käykääpä oman kunnan virastossa katsomassa
      täysin tehotonta toimintaa.

    • kuluttaja3

      Palveluja voi vaihtaa mielinmäärin, mutta uusitumattomiin ja uusiutuviin pitää ottaa velkaa. Viime kuussa kulutettiin uusiutuvissa vuoden tuotantomäärä ja loppuvuosi kulutetaan velaksi. Kulutamme velaksi vaikka esim. elintarvikkeista puolet tuodaan Euroopan ulkopuolelta.

    • james3

      Kyllä, mutta pitkäaikaistyöttömien kokemus on taas nolla

      • palvelua

        Suomen BKT.sta palvelut 72 prosenttia. Palveluihin ei tarvitse työkokemusta, koska palvelut on aineettomia. Voit tehdä työtä vaikka kukaan ei osta palvelua tai ei tehdä vaikka joku haluaisi palvelua tiettynä aikana, mutta sinulla menee pitempää...


    • elinympärsitö

      Moninpaikoin vienti on muttunut tuonniksi esim. Englanti oli vielä 2000 luvulla öljyn ja kaasun vientimaa ja nykyään iso osa öljystä ja kaasusta tuodaan Englannin ulkopuolelta. Velka on elämisen kannalta elinehto. Suomella on AAA-luottoluokitus, mutta Kreikalla BBB ja tämä näkyy heti elinympäristössä.

    • vähittäiskauppa

      Tässä Suomen tullin tilatoja mitä voit saada palkaksi vaihtorahalla.

      Ulkomaantuonti kuukaudessa:
      Elintarvikkeet ja elävät eläimet 320 milj
      Juomat ja tupakka 45,7 milj
      Raaka-aineet, pl. polttoaineet 323 milj
      Poltto- ja voiteluaineet, sähkövirta 960 milj
      Eläin- ja kasviöljyt ja -rasvat 33 milj
      Kemialliset aineet ja tuotteet 613 milj
      Valmistetut tavarat 519 milj
      -nahka
      -kumituotteet
      -puutuotteet
      -paperi
      -tekstiili, vaatteet
      -rauta-terästuotteet
      Koneet, laitteet ja kuljetusvälineet 1 200 milj
      Erinäiset valmiit tavarat 412 milj
      Muut tavarat 178 milj

    • 14+11=25

      Kylläpä te ootte viisaita !

      • ymmärrys

        Viisaus tarkoittaa yleensä kykyä tehdä sellaisia päätöksiä ja tekoja, jotka pitkällä aikavälillä tuottavat "yleisesti hyvän" lopputuloksen. Ymmärryksellä tarkoitetaan kykyä ymmärtää asioita. Älykkyys on arkikielen ja psykologian käyttämä käsite, joka viittaa yksilön oppimisen ja sopeutumisen kykyyn. Lukemansa ymmärtäminen...


    • marsa21

      Julkiset palvelut rahoitetaan suureksi osaksi velkarahalla.Esimerkiksi tk-lääkärien 6000 € kuukausipalkkoihin otetaan ulkomaista velkaa.Mielestäni vähempikin palkka riittäisi.Ainakin lomarahat olisi heti poistettava verovaroilla velalla rahoitettavien julkisten alojen työntekijöiltä.
      Tuottavaa työtä tekee enää pieni osa työvoimasta.Heille tulee maksaa hyvää palkka ja myös lomarahat.
      Lisäksi vientialojen tuotannon ja palvelujen sektoreilla tehdään hyvin tärkeää työtä.

      • HallituksenKorrupt.?

        Ja se on törkeää, että verohuijauksen porsaanreijät ovat edelleen auki, kun nämä ulkomaalaisten omistukseen ostetut tervyspalvelu vievät voittorahat verovapaasti veroparatiiseihin.


    • Vailla virkaa

      Olisiko aika tiivistää ketjun keskustelua.

      Työnhakijoita ovat ne, joilla on koulutus ja työkokemusta. Heille maksetaan ansiosidonnaista tai peruspäivärahaa siksi, että he ovat nyt vailla työtä, mutta hakevat kuitenkin töitä (ihan itsenäisestikin). Heitä voi verrata yrittäjiin.

      Sen lisäksi valtiolla ja kunnilla on työttömän virkoja. Näihin virkoihin pääsee helpoiten, jos puuttuu koulutus. Palkka maksetaan työmarkkinatuen nimellä. Työttömän virassa olevilla ei ole työntekovelvollisuutta eikä heidän tarvitse vaivautua nousemaan ylös aamulla tiettyyn aikaan. Palkka ei ole suuren suuri, mutta eipä paina työtkään. Osa työttömän virassa olevista osaa maksimoida palkkansa, koska kunta ja valtio voivat maksaa peruspalkan lisäksi erilaisia lisiä esimerkiksi toimeentulotuen ja asumistuen nimellä tai vaikkapa elatusmaksuina työttömän virassa olevan lapsille. Näin palkka ei ole hassumpi, kun ajattelee, että työpaikalla ei yleensä siis ole edes pakko käydä. Aiemmin valtio saattoi velvoittaa työttömän virassa olevia näyttäytymään parin kolmen kuukauden välein, mutta nykyisin työttömän virassa olevan ei yleensä tarvitse vaivautua. Joskus valtio tai kunta äityy vaatimaan työttömän virassa olevalta jotain, mutta siitä pääsee yleensä eroon huutamalla "orjatyö, orjatyö".

      Liikennettä tapahtuu toki molempiin suuntiin. Iäkkäät työnhakijat saattavat joutua myös työttömän virkaan, koska osalla työnantajista on heitä kohtaan ennakkoluuloja. Myös sairaus saattaa ajaa joitain työnhakijoita ottamaan vastaan työttömän viran.

      Valtiolla ja kunnilla on myös sellaisua virkoja ja toimia, jossa edellytetään, että työntekijä tulee työpaikalle ja tekee jotain. Se mitä tekee, vaihtelee työpaikan mukaan. Työttömän virassa olevien mukaan heidän työnsä on kahvin juontia, papereiden leimaamista ja papereiden siirtelyä huoneesta toiseen. Miten paljon tuota työtä on, on hieman epäselvää. Kuitenkaan esimerkiksi siivoojan ja lähihoitajan työstä papereiden leimaaminen ei liene kovin suuri osa työstä. Nämä virat ovat sellaisia, joihin pääsee työttömien virassa olevien mukaan ilman koulutusta eikä niissä tarvitse osata mitään. Näin esimerkiksi siis kunnat voivat ottaa kouluttamattomia henkilöitä lääkärin, sairaanhoitajan, kirjanpitäjän ja rakennustarkastajan virkoihin. Moni työttömän virassa oleva hoitaisi nämä hommat vaikka vasemmalla kädellä, tekisi mielellään vaikka palomiehen tai verovirkailijan hommaa 4-6 kk, jonka jälkeen antaisi taas paikan seuraavalle työttömän virassa olevalle.

      • Näkee selvästi

        että olet juuri tuollainen suojatyöpaikassa oleva, joka huomattuaan, että saattaa kohta olla lähtö edessä valtion velkaannuttua niin, ettei velkaa enää saa. Ja siksi vetäydyt oikeata työtä tekevien selän taakse olemalla muka samalla asialla. Mutta muista, että sairaan ja muita hoitajia sekä lääkäreitä kuin myös palomiehiä ja poliiseja voi vähentää ja yksityistää vain määrättyyn rajaan saakka, jolloin tulee lopulta tämä suojatyöpaikkojen haltijoiden vuoro, vaikka kuinka innostaisi valtiota ja kuntia perustamaan erilaisia valvontatehtäviä ja paperien allekirjoittamisia ja leimaamisia lisää. Jos ei poliitikot uskalla alkaa siihen, niin määräys tulee lopulta ulkoa käsin, lainan saannin ehtona.

        Muistissani on hyvin muuan tapaus, monien muiden lisäksi, joka oli lehdissä ja jonka eräs turhake sai aikaan. Kun eräs yrittäjä piti maalais puotia ja möi sielä itse leipomiaan pullia, jotka kaiken lisäksi oli leivottu käsittelemättömään maitoon.
        Tämä ely tahi minkä liene keskuksen innovaattori astui paikalle, ja kielsi noiden pullien myynnin sisätiloissa niiden aiheuttaman mahdollisen terveysvaaran vuoksi, mutta antoi luvan myydä niitä ulkopuolella ko. liikehuoneiston, jossa paikassa hänen mielestään niiden aiheuttama vaara pieneni olemattomiin. Nyt jos tämä yrittäjä olisi leiponut nämä pullansa käsiteltyyn maitoon, hän olisi saanut jatkaa niiden myyntiä sisäpuolella, mutta olisiko se silloin ollut enää maalaispuoti maalaistuotteineen.
        Tiedämme, että tämä yrittäjä lopetti koko toimintansa, koska tuo oli viimeinen pisara hänelle pitkään jatkuneessa prosessissa byrokratian koukeroisessa maailmassa!
        Niin tuossa on esimerkki turhake työstä, eli jos edes tuollaista määräystä on olemassa (mahdollisesti aiheutuva terveysvaara itse leivotuista pullista), ja ettei se ollut vain tuon virkailijan omaa tulkintaa, niin ne voi purkaa pois huoletta ja kun tarpeeksi puretaan saman kaltaisia, saamme noita, muka tärkeässä työssä olevia veronmaksajien rahoista palkkansa saavia ja jotka vielä menevät sairaanhoitajien ja lääkäreiden selän taakse, muka yhtä arvokasta työtä tekevinä, pois pois kilometritehtaalle. Vaikkapa myyskentelemään yrittäjinä omia leipomiaan pullia ja sitäkautta tuomaan oikeasti, eikä vain laskennalisesti, tuloja veroina valtiolle


    • Nimeätkö vielä hieman tarkemmin keitä nämät tuhannet suojatyöpaikoissaan olevat työhaluttomat lusmut ovat?
      Ilman tätä tarkennusta kirjoituksesi on sisällöltään täysi 0.

      • jokumuutyppi

        älä ota niin vakavasti. Asia on niin, ettei Suomessa tehdä mitään, ennen kuin kaikki valtion ja kuntien omaisuus sekä kansalaisten omaisuus on lahjoitettu ulkomaalisille sijoittajille, sitten vasta alkaa Kreikka II suomessa.

        Mikään järkipuhe ei Suomen ylpeälle Kokoomus-Keskusta-SDP-vihrät-RKP-vasuri-halliuksille ei ole koskaan kelvannut.

        He nostavat vuorotellen sokeri ja Al-veroa ja samaan aikaan sitten keksivät pari uutta veroa auton omistajille, lapsiperheiden taakan lisäämisestä puhumattakaan.

        Yritystuet ovat huimassa nousussa, mutta media ja jopa oppositio on hiljaa?

        Miksi tukea valtionvelalla suuryrityksiä, jopa ulkomaalaisten omistamia?

        Miksi pitäisi tehdä valtavia tyhmiä hankeita jo valmiisiin kasvukeskuksiin, kun muu suomi rapistuu ja kuolee käsiin? Tyhmää! Työllistää ulkomaalaisia rakennusmiehiä, kun suomalaiset ovat itse kortisossa? Missään muussa maassa ei ole näin tyhmää työllistämispolitiikkaa ja oman maan työvoiman ja kansalaisten rasismia!

        Sitten ylpeenä näytetään tilastoa, että Suomessa on esim. 30 000 ulkomaista rakennusmiestä töissä. Samat ihmiset ihmettelee, miksi nuoret syrjäytyy ja niille ei ole opiskelupaikkoja! Raha virtaa ulkomaille joka sektorilta.

        Sauli Niinistö ja Kokoomus-SDP viher-sekohallitus ovat Suomen suurimmat pahantekijät ja isänmaan viholliset sairaan euronsa kanssa ja eu-sekoiluneen.

        http://www.youtube.com/watch?v=7FYpbCPJNy4


    • jätkä30+v

      ei jaksanu lukea kaikkea.. mut meikä on kova tekemään töitä. jaksan tehdä raskaita töitä. ...Mutta, kun ei töitä vaan saa ni ei maha mitään.. Paitsi pimeet työt! 70e päivässä puhtaana käteen, ja sitte aina kelakorvaukset ni ihan kivasti pärjää työttömänä. työkkärii joutuu valehtelemaa jotta e joudu mihinkää paska 8e/pv kurssille yms.

      ps: missä käyn pimeissä, luontais etuihin sisältyy ruoka majoitus. ei voi valittaa :)

      • pienex jää

        No kunhan koittaa eläkeikä....


    • Elää työssään.

      En ole koskaan sanonut niin.

    • 57+9

      Eikös suurin suojatyöpaikka ole tuo kortiston työttömän pitkäaikaistyöttömyys? Ei siellä oleva jaksa nousta aamulla tylsään suojatyöpaikkaan.

    • KALLE KELLO

      Suomen Suojatyöpaikat löytyvät ainoastaan ja vain: Eduskunta, Useat eri ministeriöt ja niiden alaisuuteen räätälöidyt "työpaikat". Eli työpaikat, jotka hallitus on tekemällä tehty eduskunnasta putoileville päille. Näitä HYVÄPALKKAISIA suojatyökeskuksia on ainoastaan Helsingissä. Näihin ei oteta, koska yksikään näistä vammaisista ei luovu rahakkaasta "työpaikastaan".

    • Väsynyttä porukkaa

      Kyllä on yli10vuotta nähty noita määräaikaseks palkattuja. Työmotivaatio 0. Ei haluta edes oppia tekemään. Helpompaa ku tekee itse ja antaa toisen levätä,kun on valvonut myöhään yöhön.

      • Tosi juttu

        Tuskin sinäkään määräaikaispalkkattua huonopalkkaista työtä tekisit kovin intohimoisesti.
        Työttömyys on kumminkin osittain tarkoituksella järjestettyä valtion toimesta. Työttömyys hillitsee palkannousuja. Lisäksi saadaan kansa pysymään nöyränä ainainen pelko työpaikan menetyksestä.
        Nykytilanteessa pitäs enemmän kierrättää verovaroista maksettujen työtä niin että ne vain määräaikaisia ja saisivat työttömät vuorollaan tehdä myös töitä. Yksityisten työpaikkojen tuet lopetettava HETI. Niin paljastuu oikeat yrittäjät jotka eivät maksa henkilöiden palkkoja verovaroista saatavilla pitkäaikaistyöttömien tuilla.


    • tietämättömät ihmise

      Suojatyöpaikan käsite taitaa tarkoittaa vähän eri asiaa eri ihmisille. Olen kuullut usein sanottavan, että esim. kunnalla tai valtiolla toimistotyöntekijät olisivat kaikki suojatyöpaikoissa. Onko ihmiset oikeasti niin pihalla, etteivät tajua, että jonkun täytyy tehdä niitä paperihommiakin julkisissa laitoksissa?

      Olen käynyt kauppaopiston ja sen vuoksi tunnen monia toimistosihteereitä: osastosihteeri sairaalassa, veroneuvoja verotoimistossa, toimistosihteeri rakennusvalvontavirastossa, palkanlaskija kunnalla jne. Jonkun pitää tehdä myös sitä arkistointia, kopiointia, valmistelua ym. Totta kai voitaisi pistää kaikki paperinpyörittelijät pois, jolloin rakennusvalvonnassa arkkitehdit itse arkistoisivat piirrustukset, kunnanhallituksen puheenjohtaja itse kirjoittaisi pöytäkirjat puhtaaksi ja tilinpäätöstaitoiset kirjanpitäjät skannaisivat dokumentteja jne. On paljon järkevämpää, että se matalammin palkattu työntekijä tekee niitä avustavia tehtäviä ja toimii assistenttinä. Ihmettelen, että ihmiset eivät ymmärrä tätä logiikkaa. Eikö ole helpompaa hankkia esim. neljälle insinöörille yksi osastosihteeri sen sijaan, että palkattaisi viides kovapalkkainen insinööri?

      Aika paljon on myös esimerkiksi verovirastossa ja muissa kunnan laitoksissa puhelinneuvontaa ja sellaista, että jonkun pitää olla paikalla vastaanottamassa asiakkaita, vaikka esim. rakennusvalvontainsinööri olisikin pitämässä katselmusta kunnan asukkaiden rakennustyömailla. Silloinkin vain se "turha" toimistotyöntekijä on konttorilla vastaanottamassa rakennuslupaa ja vastailemassa asiakkaiden puheluihin sen sijaan, että yrittäisi kymmeniä kertoja soittaa sille insinöörille.

      Jos haluamme, että kunta tarjoaa lukuisan määrän palveluita verovaroilla, niin silloin jonkun pitää tehdä ne työt palveluiden saamiseksi. Jonkun pitää tehdä työtä siellä taustalla, jotta asiat hoituvat (esim. palkanlaskentaa, kirjapitoa, reskontranhoitoa, laskutusta, arkistointia, tilastointia, tietoturva-asioita, ATK-tukea).

    • E. Biaudet

      Olen suojatyöpaikassa vähemmistövaltuutettuna, johon pääsin pätevien hakijoiden ohitse RKP:n jäsenkirjan avulla. Palkkani on 7000 euroa kuussa, mikä ei ole paljon, mutta toisaalta eipä työkään kovin vaativaa ole. Pari kertaa vuodessa annan haastattelun lehdille, jossa paheksun perussuomalaisia ja Teuvo Hakkaraista, ja muun ajan istuskelen kahvihuoneessa tyttöjen kanssa. En usko, että monikaan pitkäaikaistyötön pystyisi samaan.

      • Jängänpolkija

        Juuri näinhän se menee,siellä kivipalatseissa näitä nokankaivajia ja

        tukan/kaljun raapijoita riittää tai raplaanpa kännykkää,muka töissä.

        Ennen oli kunnan hommissa sama juoni,muttei nykyisin enää onnistu.

        Kepu pettää aina, on pitänyt kyllä aika hyvin paikkansa tuokin sanonta,

        kun selaillaan historian kirjoja.


    • Jokainenomanonnensa

      Olen itse ollut työpaikassa, missä oli pääasiassa vanhempaa kaartia. Joukossa oli sekä perustyöntekijää, työmyyrää että lusmuja. Osa ei ollut todistetusti saanut mitään aikaan vuosiin. Tarkoitan siis, ettei edes tehnyt mitään. Tuli töihin, leimasi kortin, oli jossakin, leimasi kortin ja lähti pois.

      Näiden joukossa oli myös muutamia tärkeän oloisia touhottajia, jotka käyttivät koko työpäivänsä näkyvän osuuden kahvihuoneessa kiireitään valitellen tai jotain jonninjoutavaa tehden kuten kahvikassaa tai porukkalottoa hoitaen.

      Eräs keskiportaan johtaja ei ollut koskaan paikalla. Kukaan ei edes tiennyt missä hän oli ja mikä oli hänen toimenkuvansa. Palkka oli jo silloin mukavat 5000 euroa kuussa. Tämä tapahtui eräässä valtion virastossa. Kaikki uudet saivat 3-6 kk:n määräaikaisuuden. Myös työelämävalmennukseen otettiin ilmaistöihin.

      Aloittaja on ainakin siinä oikeassa, että uusilla tulijoilla on yleensä motivaatio kohdallaan, mutta tilaisuutta ei usein tule, sillä aikoinaan kun työpaikat saatiin olemattomallakin koulutuksella, ja julkisella sektorilla vakivirkoina, niin nämä ihmiset ovat ja pysyvät ja käyvät töissä. Tekemisestä ei saa aina selvää.

      Pitkäaikaistyöttömien ja työttömien joukossa on taatusti monia työhalukkaita. Leimaaminen vain on niin helppoa, kaikki lusmuja. Suomessa on todella helppoa päätyä jo huonon tuurin kautta vuosien työttömyyteen.

      Kokoomusnuori ryntää kiljuen esiin ja vaatii päitä pölkylle, koska hän tietää, että jokainen on oman onnensa seppä (itsellä usein suhteilla hankittu työ ja vanhempien sponssaama opiskelu, jota voi tehdä korkeakoulussa täysipäiväisesti muiden paitsi suhdetöiden häiritsemättä). Hänkään ei olisi valmis tekemään kahta täysipäiväistä työtä tai 12 tunnin työpäivää "työpaikkakohtaisesti sovitulla" palkalla, jolla ei tule toimeen nyky-Suomen hintatasoilla. Mutta se, mitä hän sanoi, ei kuitenkaan koske häntä itseään, koska eri säännöt eri kastille.

    • kunta-alan lusmut

      JUURI NÄIN:

      Näin kuntasektorilla työskennelleenä voi vaan ihmetellä mitä tuo kuntien natina kiristyvästä rahoituksiesta on. Tervemenoa yksityiselle puolelle seuraamaan oikeaa työtahtia. Yksityisellä töitä tehdään normaalitaukojen puitteissa ja vähän ylikin, tarpeen vaatiessa.

      Kuntapuolella päivä käynnistyy varikolta seitsemältä, töihin lähetään niin, että ollaan työmaalla työkalut kädessä VARTIN VAILLE KASIN. Kahville tarttee lähteä ajoissa (ei puhettakaan tauon pitämisestä työmaalla) PUOLI YHDEKSÄN starttaa auto. Takaisin työmaalle PUOLI KYMMENEN. Ruokkis on seurava mielessä, kun nyt ensin on nojailtu lapioon ja näytelty töitä.

      Ruokkikselle lähdetään PUOLI YKSITOISTA (kierrellen ja kaarrellen, olemattomia työkohteita muka tarkastellen). Ruokkikselta palataan KLO KAKSITOISTA. Kahvin aikaan jo väsyttää ankara pakerrus, kahville startataan PUOLI KAKSI, takaisin PUOLI KOLME. Rankan työpäivän jälkeen lähdetään varikolle VARTIN YLI KOLME. Muistetaan vielä kertoa kuinka rankka päivä oli kun oli NIIIIN kuuma! Hah. Varsinaisia työtunteja päivän aikaan kertyi 4 TUNTIA !!!!

      Tämä kuvasi omaa kokemustani kuntatyöstä. En sano että kaikki on tällaista. Mutta kieltämättä, laittoi ajattelemaan..... miten kehdataan tehdä tällä motivaatiolla töitä kuntalaisille, jotka sen palkan maksavat. On todellakin aika karsia ja laittaa nää kuntasuojatyöpaikat uudelleen jakoon ja kilpailutukseen. Kaikki kuntatyöt arvioitavaksi ja tulosvastuulliseksi.

      • olen nähnyt

        Juuri samoja on omatkin kokemukset kunta-alalta. Lisäisin vielä useat turhat pikkupomot, jotka kuluttavat päivänsä ajelemalla kilometrikorvauksella ympäri kyliä ja istumalla huoltoasemilla kahvilla. Kunnantalolta löytyy sitten pataljoona turhia naisvirkailijoita.


        Mutta kyllä nämä suojatyöpaikat ovat kunnan sisällä tiedossa, mutta kun niistä ei vaan päästä eroon sillä irtisanominen on mahdotonta.


    • nimimerekki

      Taidan olla juurikin sellaisesta työpaikassa mistä on puhe. Mutta on aivan täysin hörhöilyä väittää etten tekisi töitä parhaimman mahdollisen työtahdin mukaan. Onhan se aivan varma että työntekijän motivaatio on "parempi" jos hän on tehnyt työtä vasta alle 6kk. Tosin hän ei tiedä työstä yhtään mitään ja vie tärkeitä työtunteja muilta pois, kun häntä pitää kouluttaa.
      Olen ollut tässä raskaahkossa hommassa yli 6vuotta.. enkä missään vaiheessa ole saanut niin paljon palkkaa mitä työttömät haluavat joiden kanssa olen keskustellut.
      Työssä jaksamiseen on pakko olla muita keinoja kuin työorjuus jota avaaja ehdottaa.

      • Jaafa

        Ai. kyllä mulla työmotivaatio on edelleen huipussa. Mutta, en teekään työtä vaan rahasta. Työmoraali tulee ihan kotikasvatuksesta. Kaikilla sitä ei vaan ole. Sori.


    • Luoja Armahtakoon

      Olen ollut pätkäläisenä työpaikassa, jossa suojapaikkoja kukki. Oli koomista olla mukana palavereissa, joissa pohdittiin, minne uskallettaisiin sijoittaa eräs suojapaikkatyöläinen. Todellakin kyse uskaltamisesta, koska lähes kaikki, mihin hän lähti mukaan, meni mystisesti persiilleen. Hän teki uskomattomia mokia, joita itsekin todistin. Hänen toimintansa vaaransi jopa työpaikan uskottavuutta. No, siellähän tämä uskollinen työntekijä porskuttelee kämmäilemässä, kun pätkäläiset, pätevämmät, pistettiin pihalle. Hän teki niin uskomattomia juttuja, etten voi paljastaa, mutta itse olin aivan järkyttynyt. Ja esimiesten täytyi vain katsella läpi sormien ja käsitellä silkkihanskain, ettei vain tulisi paha mieli!!
      Onhan siellä muitakin "uraohjuksia", jotka volisevat, kun saavat pikkuisenkin vastuuta. Ja todellakin vastuuta, jonka kanssa pärjäisi kokematonkin. Kirjaimellisesti meni itkuksi, kun asetettiin liikaa vaatimuksia, mutta palkkahan saa rauhassa juosta yhtä suurena kuin aiemminkin...raukat

    • Paperinpyörittäjä

      Mielestäni monet suojatyöpaikat voisi lopettaa tyystin, sillä se parantaisi kilpailukykyämme maailmalla. Monella alalla on aivan turhaa pääläkkäisyyttä taikka tekemällä tehtyä rahastusta, koulutusta tms. Tekemällä tehtyjä työpaikkoja, eli täysiä suojatyöpaikkoja.
      Alalla jolla juuri itse työskentelen, on tälläistä aivan järjetöntä paperinpyöritystä, koulutusta, valvontaa, jolla ei ole lopputuotteen kanssa mitään tekemistä. Ymmärrän toki, että miksi näin on, koska maksamme EU:n kassaan tietyn summan ja meidän on saatava sieltä takaisin tuosta maksamastamme summasta mahdollisimman paljon, muuten jäämme häviölle. Vaan tarvitseeko tämä olla tälläinen "sirkus" , eikö samalla rahalla voisi tehdä jotain todella tuottavaakin.
      Harva näissä töissä oleva alkaa pitämään meteliä turhasta työstään, koska oma työpaikka on silloin vaakalaudalla.

    • Virkasuojatyöläinen

      Lähtökohtaisesti tarpeeton työnteko kannattaisi lakkauttaa ja vain hyödyllistä ja tarpeellista ynnä tuottavaa sekä ennenkaikkea välttämätöntä ylläpitää.
      Ei liene vaikeaa arvijoida mikä taas on sellaista?
      Valitettava tosiasia on nykyään se jotta jonninjoutavasta huu-haa feikki suojatyöstä (jota ilman tultaisiin ehkä paremmin toimeen) vaikkapa tarpeettomista konttorihommista
      maksetaan usein parempaa palkkaa kun aivan välttämättömästä kuten vaikka
      siivous työstä.
      Tarpeeton byrokratia olisi syytä karsia koska se kyllä työllistää monia mutta väärällätavalla.
      Eli ei tuota juuri muuta kun kuluja ja vaikeuksia yksinkertaistenkaan asijoitten hoidossa ja on kansantaloudellisestikin tehotonta työaikaa.

    • Eihän töitä tee monikaan:

      Tässä vitsi vuosien takaa...

      "Katsohan; maamme asukasluku on noin 5,1 miljoonaa, joista 2,2 miljoonaa on eläkkeellä. Jäljelle jää 2,9 miljoonaa, joiden pitää tehdä työtä.

      Maassaamme on 1,8 miljoonaa koulutettavaa, joten jää 1,1 miljonaa, joiden on tehtävä työ.

      Erilaisissa hallinnollisissa tehtävissä on 660 000 henkilöä, joten jää 440 000, joiden pitää tehdä työ.

      Armeijan palveluksessa on 93 000 henkilöä, joten jää 347 000, joiden on tehtävä työ.

      Työttömänä on 300 000 henkilöä, joten jää 47 000, joiden on tehtävä työ.

      Sairaaloissa on hoidettavana 43 000 henkilöä, joten jää 4000 henkilöä, joiden on tehtävä työ.

      Maamme vankiloihin on suljettuna 3998 henkilöä, joten jää vain kaksi henkilöä, joiden on tehtävä työ, Sinä ja minä!

      Ja sinä se vaan istut siellä netin ääressä!"

      • HomoAjanKirous

        Olen työtön ja ei hän työtön saa työtä tehdä?

        Revi nyt huumoria tästä?


    • Petterikkk

      Ihmettelen kommentteja, joissa väitetään että korkeastikoulutettu saa varmasti työtä. Minä korkeasti koulutettu olen kyllä ollut työvoimatoimistossa työnhakijana. Sain työpaikkoja, jotka todellakin tuntuivat itsestäni tarpeettomalta paperinpyörittelyltä valtion virastossa. Niihin minut pakotettiin karenssin uhalla. Ne olivat juuri tällaisia suojatyöpaikkoja. Koin oloni nöyryyttäväksi. Juuri sellaisia siirretään paperi toiseen huoneeseen ja lyödään leimoja. Korkeasti koulutettuna en halua enää tällaiseen suojatyöpaikkaan .Siten jouduin kieltäytymään. Siksipä olen sitten karenssilla. Lisäksi minusta on turhauttavaa kirjoittaa jotain työtön-sanaa johonkin hakemukseen. Ihmettelen myös sitä miksi pitää ilmoittautua byrokraatin luona säännöllisin väliajoin. Olen siis menettänyt täysin työhaluni työvoimatoimiston byrokraatin ala-arvoisen kohtelun takia. Siksi olen pitkäaikaistyötön, voisi sanoa myös syrjäytynyt.

    • kit kat

      Kateelliset taas kaakattaa :)

      Eiköhän jokainen yritä saada kohtuullisen duunin, toisilla käy säkä, saa hieman helpompaa, toisilla ei. Ja ehkäpä ne ns. suojatyöpaikat ovatkin oikeasti kuluttavia, jos näyttää siltä, että ihmiseltä puuttuu motivaatiota.

    • EDUSKUNNASTA ALKAEN

      Ei tarvitse kelata eduskuntataloa pidemmälle ja katsella karttapalloa hieman etelämmäksi, Saksan maisemiin. Väkimäärältään 25-kertainen sakki meihin verrattuna pysyy tolpillaan puolella meikäläisten edustajamäärästä. Meillä ei kun mietitään erityisavustajalle eristyisavustajaa.
      Politiikan kultapossulaiset homostelevat ja jakavat toisilleen kovapalkkaisia vakansseja vailla vastuuta ja mikä "hauskinta" tavisten kustantaessa lystin.
      Kun maata johtaa porukka, jolla ei ole tuntiakaan rehellistä työtä cv:ään niin miten ne osaisivat etsiä keinot työllisyyden hoitoon?

    • titityys

      Muistuu mieleen yksi tuttu. Oli Nokialla töissä projektin vetäjänä. Kertoi avoimesti kuluttavansa päivät netissä surfaamiseen. Palkka alkoi nelosella.

    • Rehellisyys kunniaan

      Olen seurannut politikkaa jo monen kymmenen vuoden ajan ja uskon tietäväni siitä jotain. Minua on pyydetty politiikkaan mukaan ja nyt harmittaa, että miksi en mennyt. On monta ministeriä, joiden osaaminen on aika heikkoa ja ihmettelen, että miten heistä on tehty ministereitä.
      Sipilä on osoittanut työelämässä, että hän osaa ja on menestynyt. Hän on sivistynyt ja fiksu ja ei hauku muita vaan puhuu asiaa. Mitä Jutta, Jyrki ja Paavo ovat tehneet työelämässä ja missä on heidän näytöt menestymisestä? Kyllä se työsuhdeauton takapenkki on kiva paikka rupatella ystävien kanssa ja kehuskella, miten hyvin itsellä menee, unohtaen miten oman puolueen ja Suomen edun ajaminen on unohtunut. Tärkeintä on oma palkka ja edut, niitä ei opettajana saisi eikä tyhjäntoimittajana.

      • en luota Keskustaan

        Sipilä on jo pilattu okyrikas tyyppi, joka edustaa lähinnä ja vain ja ainostaan Kokoomusta piste. Keskustassa on sama vanhat jemut odottamassa ministerin pestiä. Sipilä on esko aho II, esittää toista, mutta kuten ennenkin hän lappaa rahaa minne Saksan herrat käskee. Sipilä on vannoutunut euron takuumies, eli pitää huolen, että Suomi on Euron pakkopaidassa ja alasajo jatkuu.


    • Ulos laitettu

      Sipilä on huutanut, että ikääntyneiltä työttömiltä on ansiosidonnaiset poistettava, törkeää puhetta, samaa linjaa kuin Aho ja Vanhanen, Sipilän mielestä eläkeikä nostettava heti, itsellään on rahaa ja iso palkka.
      Olen tehnyt töitä yli 40 vuotta jasen jälkeen irtisanottiin, mistä Sipilä järjestää töitä, josta saan palkkaa, ansiosidonnainen ainoa pelastus.
      Törkeää näiden Kepu/Kokoomus herrojen puheet, onko työttömyys meidän syytä, meidän jotka olemme tehneet yli 40 vuotta raskasta työtä, nuorten työttömyydestä ei Kepu herrat puhu, vain vanhojen kimppuun käydään, jokaisen 40 vuotia työtä tehneen pitäisi päästä eläkkeelle.

    • valtion orja..

      Hei, olen suojatyöpaikassa mitä tekisin, alkuun homma oli ihan mielenkiintoista ja minulla oli jopa mahdollisuuksia edetäkin uralla ja elämä tuntui mukavalta. Tätä kesti vuodet 1996 - 2006, kunnes alkoi nämä organisaatio uudistukset ja palveluiden ulkoistukset, sain ensimmäisen kieroksen jälkeen ihan surkean homma kun viereltä kaveri joka oli ihan täys lusmu sai huippuhomman, silloin minulta meni usko valtioon työnantajana, tämän jälkeen ei enään ole ollut motivaatiota eikä työnantajan etukaan kiinnosta pätkän vertaa, teen vain sen mikä on välttämätöntä mutta mihinkään ylimääräiseen en lähde vapaa ehtoisesti mukaan. Tärkeintä on vain enää oman perseen turvaaaminen että pääsee ajoissa eläkkeelle, en viihdy töissäni mutta ei oikeastaan näin vähällä saa mistään parempaakaan palkaa joten koitan vaan sinnitellä ja luovia tulevienkin organisaatio uudistusten läpi jotenkin ehjin nahoin. Ilolla antaisin työni jollekin työttömälle jos pystyisin sen jälkeen ylläpitämään nykyisen elintasoni joka sekään ei mikään ihmeellinen sinänsä ole. Nykyisten muutosten jäljiltä tilanne on hyvin tulehtunnut, edes lähiesimiehiäkään ei enään kiinnosta mikään muu kuin tulevan muutoksen läpi pääseminen, turha niiltä on mitään kysyä, eivät vastaa kun eivät tiedä... elämme suuren ahdistuneisuuden aikaa jokapuolella ja valonpilkkuja ei näy missään, kaikki mediat vaan toitottaa kuinka kaikki on matkalla päin huonompia aikoja.. yleensä tämmöinen alakulo vain ruokkii itseään lisää ja kierettä ei noin vaan katkaista kun kaikki on niin globaalia myöskin tuo alakulo joten pitäkää kiinni hatuistanne ja koittakaa selvityä ja välitää lähimmäisistänne.. muuten ei jaksa..

    • Lukekaa, ajatelkaa

      Minulla myös näkemystä niistä suojatyöpaikoista. Aivan uskomattomia lusmuja on työpaikoilla vakkareina. Et sovi edes porukkaan, jos olet kiinnostunut työnteosta. Olisi kaikkien etu, että mahdollisimman paljon laitettaisiin kiertoon. Käytännössä taitaa kuitenkin tarkoittaa sitä, että mikään ei muutu, koska työnantajat on kiedottu lusmujen pikkurillin ympärille.

      Asiasta pitäisi säätää laki. Enkä ymmärrä, miksi vaihtojen täytyisi olla väliaikaisia. Ihan kokonaan vaan. Pitkäaikaisimmat ulos. Näinhän meillekin on tehty. Katsotaan sitten kymmenen vuoden kuluttua, miltä näyttävät.

    • "pitkäaikaistyöttömiä, joiden työmotivaatio olis korkea"
      ROLF

      Huh huh.. hetkiin ole näin koomista juttua kuullutkaa.. Onko työhaluisia pitkäaikaistyöttömiä? Työtävieroksuvia yhteiskunnan tuella siipeiliöitä kyllä piisaa. Ei MaMut ja mustalaiset ainoita ole jotka osaa tukikeinottelun. Miksi mennä töihin kun rahaa saa makaamisesta.. Eriasia on joku opiskelia ja juuri valmistunut joka omaa työhaluja.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe