Onko kukaan kokeillut paistaa samanaikaisesti kahta pellillistä esim. pizzaa uunissa, jossa EI ole kiertoilmamahdollisuutta? Onnistuuko esim. vähän tavallista pidemmällä paistoajalla ja/tai peltien paikkaa vaihtelemalla? Vai meneekö ruoka ihan pilalle?
Kaksi pellillistä tavisuunissa
8
7784
Vastaukset
- nainen4
Vaikeaa on, mutta onnistunee peltien paikkoja vaihtelemalla.
Miks ihmeessä pitää paistaa kaks pellillistä kerralla. Paisto aika on taatusti pidempi silloin ja peltien paikkoja on vaihdettava. (ylös ja alas) Ainakin leipä ja pulla; tulevat kärsimään jos luukkua avataan ja peltien paikkoja vaihdetaan. "Likilaskuista" tuppais tuleen,joten en suosittele! Jotain gratiineita ehkä vois toteuttaa,ehkäpä makaroonilaatikkoakin, kokeile itse niin tiedät!
Sen minkä sähkössä ehkä säästät; saattaa mennä moninkertaisesti pilalle menneiden raaka-aineiden hintaan,jos paistokset epäonnistuu!
Nopeastihan se selvenee,kokeilemalla.- marinaara
OOn joskus mutta eipä siitä isoa hyötyä kyllä ole jos joutuu vahtaamaan ja kääntelemään peltejä. Pizzan paistolämpötilan pitää olla korkea, esim ravitoloissa 350. Kotiuunista löytyy 300. Ei se niin kauan aikaa vie tehhä yksi kerrrallaan. Käytän munakellloa 7-8 min näin ei tarvia vahtia siinä paistumista. Ravintolan oikeat pizzauunit vetää max 2 lättyä kerralla ja niissä on hälyttimet kiireisemmille kokeille.
- Hellasärö
Ohje (joka on hyväksi havaittu - oli se sitten oikeaoppinen tai ei), jolla teen pizzaa, vaatii paistoajaksi noin 12-15 min per pelti.
Olisi tarkoitus tehdä pizzoja synttärijuhliin neljä pellillistä, ja ne olisi hyvä olla valmiina aika lailla samaan aikaan. Siksi ei oikein onnistu sellainen, että tekisi pizzat yksi pelti kerrallaan, kun neljäs olisi valmiina vasta noin puolen tunnin päästä ensimmäisestä. - kikka ja konsti
Leikkaa tarjolle pienempiä paloja pizzasta niin ehdit aina paistaa seuraavan valmiiksi ennen kuin edellinen on syöty loppuun.
Paistan usein neljä pellillistä silloin kun jälkikasvut kumppaneineen tulevan mamin luo syömään. Hyvin ehtii kun ei kaikkea tarvitse hotkaista kerralla kitaan.
ksi keino olisi paistaa kaikki neljä puolikypsäksi jo etukäteen. Siten kypsyvät puolet lyhyemmässä ajassa. Paistaa puolikypsäksi ja veää papereineen pelliltä odottamaan toista paistoa. Juustonkin voi lisätä vasta toiselle paistolle. - ...
Meneekö ne niin huonon makuisiksi, jos pakastaa ja lämmittää sitten uudelleen uunissa? Ehkä mahdollisen pakastimen maun voi peittää jotain lisäämällä.
- ...
Tai jos paistat ne kaikki samana päivänä ja jätät foliolla tai kenties kostutetulla pyyhkeellä (???) peitettyinä mietoon lämpöön uuniin? En ole itse ruoanlaittaja, joten en tiedä, kuivuvatko ne välttämättä ja voisiko niitä ehkä vielä ennen tarjoilemista tai lämpimänä pitämisen aikana mehustuttaa jollain.
- Hellasärö
Kiitokset vastanneille.
Teinpä tuossa eilen harjoituspizzat. Paistoin ne samanaikaisesti 300 asteessa niin, että toinen pelleistä oli ylhäällä ja toinen alhaalla. Vaihdoin peltien paikkaa noin 5 minuutin välein ja paistoin niitä yhteensä vajaat 20 min. Onnistui oikein hyvin! Paistoaika olisi voinut olla jopa vähän lyhyempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6052759Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671446- 1061444
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831370- 1381246
- 1111218
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1351023- 941006
- 48930
- 47871