Viren, Vasala yms. "huippujuoksijat"

Katsoja 6

Olen odottanut vuosikymmeniä milloin nämä huijarit tunnustavat, millä konsteilla olivat niin nopeita juoksijoita, että saivat osakseen etuisuuksia, joita ei tavallinen puhtoinen juoksija sanut. Onko teillä omaatuntoa?

2

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkökulmia

Vasalan 1500 metrin ennätys 3.36. Virenin ennätys kympillä 27.38 ja vitosella 13.16. Eivät ne ole nykyajan mittapuun mukaan erityisen kovia, jos verrataan maailman kärkijuoksijoihin.

Ehkäpä jotain käyttivät, joka ei ollut silloin kiellettyä, mutta mainitut tyypit olivat ennen kaikkea henkisesti kovia, ja pystyivät voittamaan tärkeitä kisoja.

• niin se taitaa olla

Kovaluontoisten laji kestävyysjuoksu, vaatii kovaa fysiikkaa ja päätä.

Lontoon olympialaisissa juostiin muuten mielenkiintoinen 10km loppukilpailu jonka voitti brittien ennakkosuosikki Mohammad Farah ja hänen harjoittelukaveri jenkki Galen Rupp oli toinen. Ei tiedä mitä ovat syöneet silloin 1970-luvulla vai ovatko mitään, mutta voittoaika oli Lontoossa n. 27.30, ja ratana oli varmaan nopeampi mondo kuin 1970-luvun alustat. Pää siinä taitaa lopulta ratkaista.

Lontoossa siis ei ainakaan juostu yhtään sen kovempaa kuin 1970-luvulla kun huomioidaan alustan kehitys. Oikein tarkkaan kun katsoo loppuratkaisuja viimeistä puolta toista kierrosta kympin juoksusta 2012, niin voisi jopa sanoa että valkohioiäisellä jenkkijuoksijalla Ruppilla olisi ollut mahdollisuus haastaa ja jopa voittaa kisa, kun olisi pitänyt paikkansa ennakkosuosikin ja treenikaverinsa perässä kuin iilimato, mutta sen verran antoi liikaa siimaa ja teki kirikierroksella nousua johtoporukan takaa, siinä palaa energiaa, kun mennään äärirajoilla ennen loppusuoraa. Kun viivalla ja loppukahinoissa on etiopilaiset, kenialaiset sekä ennakkosuosikki, että josko sittenkään ihan voittoon asti eli ei kuitenkaan uskoa ollut harjoituskaverin päihittämiseen. Lopun tuli jenkki tosi hyvin, mutta kirikierroksella ei voi antaa 1-1,5 sekuntia joukkoja kiertäen hyvää kun painellaan 52-53s viimeinen kierros.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1590
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1071
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe