Eli ihan peruskysymys ummikolta. Olin hajamielisenä unohtanut kääntää lämpöä pienemmälle kun lisäsin riisit ja huomasinkin pian että ne olivat palaneet pohjaan. Netti on täynnä erinäisiä poppa konsteja, mutta osaako joku äkkiseltään sanoa toimivan puhdistus tavan. Äsken laiton kuumaa vettä ja Fairya, mutta en tiedä riittääkö.
Riisi paloi pohjaan
6
3163
Vastaukset
- etsilleenvissiin
Joskus joku haluaa, että riisi paahtuukin pohjasta eli paella varsinkin. Rapsakkaa pitää olla. Mutta jos fairy ja kuuma vesi ei riitä puhdistamaan kattilaasi niin laita mitallinen pyykinpesuainetta muutamaan litraan vettä ja keitä sitä liuosta muutama tunti ja johan pinttymät lähtevät. Huuhtele hyvin ja kuivaa.
- sooda toimii
Pohjaanpaneen kattilan puhdistukseen ekologinen vinkki on laittaa kattilaan tilkka vettä ja pari ruokalusikallista ruokasoodaa. Kiehauta ja anna vaikuttaa puoli tuntia. Toinen keino on laittaa kidesoodaa, mutta sen kanssa pitää olla varovainen, se on myrkyllistä ja syövyttävää.
- Mamma neuvoo
Yksi cm vettä kattilan pohjalle ja konetiskiainetta ja kiehautat veden sähkölevyllä ja jätät sen jälkeen seisomaan. Veden jäähdyttyä palanut karsta irtoaa kevyesti tiskiharjalla pyöräyttämällä.
- kokkari
Mie laitan pyykkipulveria ja miel.kiehuvaa vettä, annan seisoa tunnin pari. Lähtee melkein ittekseen lika. Samalla konstilla saa pinttyneet kahvikupitkin puhtaiksi! Lopuksi pesu Fairyllä ja huuhtelu. Ettei jää pyykkipulverijäämiä.
Kantsii hankkia kaksiosainen kattila, jossa ala-tilassa on vettä. Meinaan, jos puuroja keittelee. - kotkotkoot
itse olen huomannut että kylmä vesi ja tiskiaine pelaa paremmin kuin kuuma vesi. aina kun laitan jotain likoaan laitan kylmään veteen.
- Vaahtovilla
Täällä käytössä vaahtoava saippuavilla pohjaanpalamisiin. Kätevä myös putsatessa uunipeltejä, uuniluukkuja ja pinttymiä hellan levyistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242422- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197