vegaani mutten eläinten oikeuksien puolesta

7+5

Hei, tämä ketju varmaan suututtaa monet teistä, mutta olen ollut nyt vegaani muutaman vuoden. Ongelma tässä on se, etten ole eläinten oikeuksien vuoksi vege vaan täysin itsekkäistä, terveydellisistä syistä. Lisäksi ympäristön, mutta lasken sen myös terveydelliseksi syyksi.

Ymmärrän Animalian ja eläinten oikeuksien puolustajien kannan täysin, mutten itse vain kykene juuri tuntemaan minkäänlaista empatiaa eläinkuntaa kohtaan. Tämän ääneen sanominen vegaanipiireissä saa monet vetämään useamman herneen aivoihin asti, ja ihmettelen miksi? En näe että kaikkien vegaanien tulee olla samaa massaa ja että heillä tulee olla täsmälleen samat aatteet ja ajatusmaailma.

Olen vegaani, koska siitä tulee minulle hyvä olo, olen terve, en tarvitse eläinkunnan tuotteita ja se on ympäristöteko. Kierrätän jätteeni, välttelen muovia ja muuta. Miksei se riitä? En minä voi pakottaa itseäni tuntemaan empatiaa jotain sardiineja kohtaan vaikken niitä syökään.

Lasken ihmiset myös eläinkunnan jäseniksi, ja sama empatian puute koskee myös ihmiskuntaa. Ehkä olen vain jonkin sortin psykopaatti.

3

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai niin

      En mä ainakaan osaa liiemmin provosoitua tuosta. Eihän sillä mulle (tai niille eläimille) ole käytännössä mitään väliä, MIKSI joku muu tarkalleen ottaen on vegaani. Empatiakyvyttömyydessäsi olet ihan samoilla linjoilla kenen tahansa lihansyöjän kanssa, enkä mä niidenkään välinpitämättömyydestä jaksa joka päivä erikseen suuttua.

      Kieltämättä mielenkiintoista, että lasket ympäristösyytkin "vain" terveydellisiksi syiksi. Ympäristölläkin on siis sulle ainoastaan välinearvoa, ja sekin saisi (ilmeisesti) sun puolesta tuhoutua, jos sen olemassaolosta ei olisi sulle itsellesi suoraa hyötyä.

    • 20+16

      Mielestäni olisi outoa alkaa syyllistää sinua empatiakyvyttömyydestä ja postailla sinulle naudannylkemisvideoita tai alkaa muulla tavalla "käännyttää" sinua, kun olet kuitenkin ympäristötietoinen vegaani.

      Ihmisillä on monia syitä alkaa vegaaniksi, ja muiden syyt voivat olla erilaisia kuin toisilla. Tunnen esimerkiksi vegaanipariskunnan, jonka mielestä kierrättäminen on turhaa.

      Edesautat valinnoillasi joka tapauksessa sitä arvomaailmaa, jota itse kannatan, joten sanon vain että mahtava homma : )

    • hbjhb

      Väliäkö tuolla.Eläimet hyötyy silti. Surullista kyllä ihmisen itsensä kannalta jos empatia puuttuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1932
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1403
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1275
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      17
      1025
    Aihe