Hei, tämä ketju varmaan suututtaa monet teistä, mutta olen ollut nyt vegaani muutaman vuoden. Ongelma tässä on se, etten ole eläinten oikeuksien vuoksi vege vaan täysin itsekkäistä, terveydellisistä syistä. Lisäksi ympäristön, mutta lasken sen myös terveydelliseksi syyksi.
Ymmärrän Animalian ja eläinten oikeuksien puolustajien kannan täysin, mutten itse vain kykene juuri tuntemaan minkäänlaista empatiaa eläinkuntaa kohtaan. Tämän ääneen sanominen vegaanipiireissä saa monet vetämään useamman herneen aivoihin asti, ja ihmettelen miksi? En näe että kaikkien vegaanien tulee olla samaa massaa ja että heillä tulee olla täsmälleen samat aatteet ja ajatusmaailma.
Olen vegaani, koska siitä tulee minulle hyvä olo, olen terve, en tarvitse eläinkunnan tuotteita ja se on ympäristöteko. Kierrätän jätteeni, välttelen muovia ja muuta. Miksei se riitä? En minä voi pakottaa itseäni tuntemaan empatiaa jotain sardiineja kohtaan vaikken niitä syökään.
Lasken ihmiset myös eläinkunnan jäseniksi, ja sama empatian puute koskee myös ihmiskuntaa. Ehkä olen vain jonkin sortin psykopaatti.
vegaani mutten eläinten oikeuksien puolesta
3
192
Vastaukset
- vai niin
En mä ainakaan osaa liiemmin provosoitua tuosta. Eihän sillä mulle (tai niille eläimille) ole käytännössä mitään väliä, MIKSI joku muu tarkalleen ottaen on vegaani. Empatiakyvyttömyydessäsi olet ihan samoilla linjoilla kenen tahansa lihansyöjän kanssa, enkä mä niidenkään välinpitämättömyydestä jaksa joka päivä erikseen suuttua.
Kieltämättä mielenkiintoista, että lasket ympäristösyytkin "vain" terveydellisiksi syiksi. Ympäristölläkin on siis sulle ainoastaan välinearvoa, ja sekin saisi (ilmeisesti) sun puolesta tuhoutua, jos sen olemassaolosta ei olisi sulle itsellesi suoraa hyötyä. - 20+16
Mielestäni olisi outoa alkaa syyllistää sinua empatiakyvyttömyydestä ja postailla sinulle naudannylkemisvideoita tai alkaa muulla tavalla "käännyttää" sinua, kun olet kuitenkin ympäristötietoinen vegaani.
Ihmisillä on monia syitä alkaa vegaaniksi, ja muiden syyt voivat olla erilaisia kuin toisilla. Tunnen esimerkiksi vegaanipariskunnan, jonka mielestä kierrättäminen on turhaa.
Edesautat valinnoillasi joka tapauksessa sitä arvomaailmaa, jota itse kannatan, joten sanon vain että mahtava homma : ) - hbjhb
Väliäkö tuolla.Eläimet hyötyy silti. Surullista kyllä ihmisen itsensä kannalta jos empatia puuttuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1493969Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso123531Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai492957Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani122932Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1442541- 522241
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist161488"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1051446Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es631324Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t381189