vegaani mutten eläinten oikeuksien puolesta

7+5

Hei, tämä ketju varmaan suututtaa monet teistä, mutta olen ollut nyt vegaani muutaman vuoden. Ongelma tässä on se, etten ole eläinten oikeuksien vuoksi vege vaan täysin itsekkäistä, terveydellisistä syistä. Lisäksi ympäristön, mutta lasken sen myös terveydelliseksi syyksi.

Ymmärrän Animalian ja eläinten oikeuksien puolustajien kannan täysin, mutten itse vain kykene juuri tuntemaan minkäänlaista empatiaa eläinkuntaa kohtaan. Tämän ääneen sanominen vegaanipiireissä saa monet vetämään useamman herneen aivoihin asti, ja ihmettelen miksi? En näe että kaikkien vegaanien tulee olla samaa massaa ja että heillä tulee olla täsmälleen samat aatteet ja ajatusmaailma.

Olen vegaani, koska siitä tulee minulle hyvä olo, olen terve, en tarvitse eläinkunnan tuotteita ja se on ympäristöteko. Kierrätän jätteeni, välttelen muovia ja muuta. Miksei se riitä? En minä voi pakottaa itseäni tuntemaan empatiaa jotain sardiineja kohtaan vaikken niitä syökään.

Lasken ihmiset myös eläinkunnan jäseniksi, ja sama empatian puute koskee myös ihmiskuntaa. Ehkä olen vain jonkin sortin psykopaatti.

3

226

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai niin

En mä ainakaan osaa liiemmin provosoitua tuosta. Eihän sillä mulle (tai niille eläimille) ole käytännössä mitään väliä, MIKSI joku muu tarkalleen ottaen on vegaani. Empatiakyvyttömyydessäsi olet ihan samoilla linjoilla kenen tahansa lihansyöjän kanssa, enkä mä niidenkään välinpitämättömyydestä jaksa joka päivä erikseen suuttua.

Kieltämättä mielenkiintoista, että lasket ympäristösyytkin "vain" terveydellisiksi syiksi. Ympäristölläkin on siis sulle ainoastaan välinearvoa, ja sekin saisi (ilmeisesti) sun puolesta tuhoutua, jos sen olemassaolosta ei olisi sulle itsellesi suoraa hyötyä.

• 20+16

Mielestäni olisi outoa alkaa syyllistää sinua empatiakyvyttömyydestä ja postailla sinulle naudannylkemisvideoita tai alkaa muulla tavalla "käännyttää" sinua, kun olet kuitenkin ympäristötietoinen vegaani.

Ihmisillä on monia syitä alkaa vegaaniksi, ja muiden syyt voivat olla erilaisia kuin toisilla. Tunnen esimerkiksi vegaanipariskunnan, jonka mielestä kierrättäminen on turhaa.

Edesautat valinnoillasi joka tapauksessa sitä arvomaailmaa, jota itse kannatan, joten sanon vain että mahtava homma : )

• hbjhb

Väliäkö tuolla.Eläimet hyötyy silti. Surullista kyllä ihmisen itsensä kannalta jos empatia puuttuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1338
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      717
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      649
    4. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      48
      620
    5. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      608
    6. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      579
    7. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      76
      576
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      558
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      190
      531
    10. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      522
    Aihe