Hieman ihmetyttää, miksi Skepsis yhä edelleen tekee "yllättäviä" paljastuksia kaivonkatsomisista, spiritismistä, ennustamisesta ym. asioista jotka on moneen kertaan todistettu huuhaaksi jo ainakin sadan vuoden ajan?
Onko niin että on parempi pysyä turvallisissa aiheissa, niin ei tule ikäviä yllätyksiä?
Skepsis jankuttaa vanhoista asioista
12
301
Vastaukset
Tai sitten huuhaahyypiöt ei millään malta olla pitämättä samoja vanhoja juttuja tapetilla.
Kuten astrologiaa josta oikein kursseja pidetään.
http://www.suomenastrologinenseura.fi/kurssit_ja_esitelmat/- Toljottava mies
Minä voisin alkaa pitämään kaivoonkatsomis-kursseja. Aluksi tavalliseen ja kakkosvaiheessa porakaivoon, kolmosvaiheessa likakaivoon....
- fsefces
Doh... Johtuisikohan siitä, että aina vain löytyy ihmisiä jotka jostain käsittämättömästä syystä uskovat näihin asioihin? Mihinkä nyt erityisesti sitten toivoisit että skeptikot paneutuisivat?
Mitä paranormaaleihin ilmiöihin tulee, niin Skepsiksellä on kai edelleenkin voimassa kymppitonnin korvaus henkilölle, joka pystyy valvotussa koetilanteessa esittämään jonkin "yliluonnollisena" pidettävän ilmiön. Kymppitonni on mukava matkaraha Amerikkaan, jossa Randin säätiö tarjoaa miljoona taalaa ( korot) vastaavasta tempusta.
http://www.skepsis.fi/Toiminta/Skepsiksenhaastejastipendi.aspx
Ei ole ottajia. Miksi ei?
Hörhöjen "uudet" kujeet liittyvät yhä useammin globaaleihin salaliittoteorioihin, jotka ovat sinänsä mielettömiä, mutta hankalia ja kalliita osoittaa valheeksikaan. Miten todistat _tieteellisesti_ esimerkiksi chemtrailien olemattomuuden tai HAARP:in toimimattomuuden hörhöjen esittämässä laajuudessa?- totta se on
kemikaalivanat.fi
Netti on täynnä trolleja. Dokumentit puhuvatkoon puolestaan.
Vastaan sähköpostitse kaikkiin asiasta esitettyihin asiallisiin kysymyksiin. Niin moni Lääkäri, biologi, insinööri (ympäristö ja jopa avaruusteknologian) ja muu alan ammattilainen todistaa jo kemikaalivanojen olemassaolon puolesta.Lisäksi dokumentteja on vaikka kuinka paljon. Mitä muuta todistusaineistoa haluat ennen kuin uskot?
Ajattele jos se onkin totta, se vaikuttaa sinunkin lastesi ja lastenlastesi elämään. Alumiinihiukkasten hengittäminen.
Ole rehellinen itsellesi, tutki aihetta ja tee sitten vasta päätös.- Kalju Pitkätukka
Kollimaattori kirjoitti:
Epäilen trollia, ei kukaan oikeasti voi noin pönttö olla. Kunhan provosoit.
Älä koskaan aliarvioi huuhaaihmisten pöhköyttä.
- on tosi
vesisuonien olomassa elo on ihan kiistatonta
Joo voihan sitä pohjavettä virrata vähän maankamaran muuta huokostilaa vapaammin kiteisen kallioperän rakosissa tai esim. karbonaattikivialueilla liuottamissaan tunneliverkostoissa. Nämä ilmiöt on kuitenkin selvitetty hydrogeologisin tutkimuksin, siinä missä varpujen kanssa pitkin mantuja marssivien on tutkittu olevan aivan pihalla pohjavesiasioiden suhteen.
- skeptinen olen
No onko esim. uskovaisilla jotakin uutta tarjottavana?
- Kalju Pitkätukka
Astrologia ja muu ennustelu, taikavarvut, kummitukset jne vanhat aiheet kun
elävät vahvana edelleen, taikavarvulla "paikannetaan" kaapeleita ja vesiputkia, kaikenkarvaisilla ennustuksilla rahastetaan ihmisiä yhä.
Puuttuuhan Skepsis uusiin huuhaahoitoihin ja pseudotieteisiin siinä kuin vanhoihinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338546Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4367224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647