Ostin tänään muoviin pakatun paprikamixin jossa oli kaksi paprikaa. Mutta vasta kun ajattelin laittaa ruokaa niin huomasin että toisen paprikan pääty on ihan homeen peitossa! En huomannut tätä kaupassa koska paprikan pääty oli toisessa paprikassa kiinni ja näin vähän piilossa. Voiko nuo palauttaa kauppaan ja tarviiko kuitin?
Voiko homeisen tuotteen palauttaa kauppaan?
17
5605
Vastaukset
- hohohohooo
No tietenkin epäkelvon tavaran voi palauttaa kauppaan. Siitä saa joko rahat takaisin tai sen voi vaihtaa kelvolliseen tuotteeseen.
Kuitin kanssa kaikki on aina helpompaa, mutta useimmissa tapauksissa (etenkin näin pienissä asioissa) homma hoituu myös ilman kuittia. - 319
Paprikan kans onnistuu palautus mutta homejuuston kanssa voi olla vaikeampaa.
- pirkko4
Olen aikoinaan palauttanut Elannon kauppaan homeisen sinihomejuuston...sain tuoreen tilalle.
- 121214214124412
Ostat suoraan uuden tuotteen niin sinä ja kauppa pääsette helpommalla. Paprikahan on halpaa, käytännössä lähes tulkoon ilmaista. Vai oletko työtön juoppoluuseri, jolla ei ole rahaa edes normaaliin elämiseen?
- Oyutta
Työttömät juoppoluuserit eivät kuule ostele paprikoita. Tuskin edes tietävät, että mitä ne on.
- Anonyymi
Kaltaistasi idioottia ei pidä päästää vapaalle koska haiseg pahalle ja pilaat ilman. 🤮🤮🤮
- Max Martin
Pilaantuneet vihannekset, kuten paprikat kuuluu palauttaa kauppaan, sillä se on osa kauppojen laadunvalvontaa ja ostajien kuuluu itsekin olla aktiivisia. Se siis kuuluu palauttaa, jos jaksat. Moni heittää roskiin, toipuu tapahtuneesta nopeasti ja aloittaa sitten elämänsä uudelleen. Mutta ole sinä aktiivisempi ja tee ilmoitus tapahtuneesta. Tilalle kuuluu normaalikäytännön mukaan saada uusi samanlainen tuote. Mikään ei ole täydellistä edes kauppojen maailmassa, vaan kaikkea aina sattuu ja tapahtuu.
- Homehome
Ostamassani rahkassa oli hometta päällä. Soitin ensin kauppaan ja sieltä sanottiin, että kauppaan tuotteet toimittava taho korvaa. Sain sieltä 5 euroa ja lisäksi sain kaupasta uuden rahkapurkin vaihdossa. Kannatti valittaa.
- minä vain
Voit palauttaa tuotteen ostamaasi liikkeeseen, suosittelen ottamaan ostoskuitin mukan, joissakin kaupoissa se vaaditaan näyttämään.
parsakaalit ovat lähes aina valmiiksi orastavassa homeessa ,.
Siis onko tämä joku teollinen tuote vai kaupan itse pakkaama? Teollisissa tuotteissa kannattaa yksinkertaisesti reklamoida valmistajalle netin kautta. Hyvityksen saa rahana tai ostokortteina.
- hohoooo
Hedelmien ja vihannesten tuoreudesta vastaa kyllä kauppa ihan sata prosenttisesti. Oli tuote kenen pakkaama tahansa.
hohoooo kirjoitti:
Hedelmien ja vihannesten tuoreudesta vastaa kyllä kauppa ihan sata prosenttisesti. Oli tuote kenen pakkaama tahansa.
Jos kyse on teollista tuotteista, siinä on parasta ennen päivä ja sen tulee säilyä siihen asti.- Minua ei juuri kiinnosta se, kuka on vastuussa. Kun kerran jäätelötuutti oli mennyt kaupan huonon säilytyksen takia pilalle, olisin voinut mennä tuutin kanssa kauppaan sönkkäämään ja ehkä saanut sen 40 senttiä takaisin. Minä päätin kirjoittaa valmistajalle ja sain neljän euron ostokortit.
- KALLE KELLO
Tottakai saa ja pitääkin. Itse olen palauttanut ainakin juuston. Oli sopivasti homeessa juuri sen punaisen muodin alla. Vein kauppaan, ja siellä olikin jo sopivasti läjä palautettuja homeisia juustoja
- Homejuusto
Ai niin kuin homejuuston, ilman muuta vie takoisin vain
- kuluttajax
Ilman muuta viet takaisin. Kuluttajan ei pidä koskaan hyväksyä pilaantunutta tai rikkinäistä tuotetta. Kaupan velvollisuutena on huolehtia siitä, että tuotteet ovat hyvälaatuisia ja -kuntoisia. Kaupan rahkeet kyllä kestävät tällaisten hävikkien kustannukset. Nykyisin kun hedelmiä myydään valmiiksi verkkopussitettuina niin joukokssa on lähes aina yksi pilaantumispisteessä oleva yksilö. Itse tarkistan pakkauksen jo kaupassa ja jos huomauttamista on, niin ensimmäistä myyjää hihasta kiiinni ja reklamaatiota kehiin. Ruoka yleensäkin on Suomessa niin kallista, että ihan periaatteen vuoksi huonoa laatua ei pidä hyväksyä, saatikka ostaa.
- lsals
Voi tietysti, kuten pilaantuneen ja vanhentuneen tuotteen yleensäkin.
Vaatii kyl useesti kuitin, mutta kyl ilmankin onnistuu just ainakin pienemmissä asioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä208219Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391591- 3761325
- 61265
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2621212- 661187
Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241026Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331020Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50972- 36958