Kuinka kovaa pyörällä pääsee

1917

Kuinka kovaa ammattilaiset tai tosiharrastajat pääsee tasaisella ilman vetoapua, ja ihan tavallisella maantiepyörällä? Huiput, ei lenkin keskivauhti.

En tarkoita mitään labraolosuhteissa ratapyörällä ajettuja tuloksia vaan aivan vakiolenkkipyörällä tavallisella maantiellä säännöllisesti saavutettavia nopeuksia.

72

7311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p.p. asentaja

      Aika hankala kysymys monestakin syystä, vauhti riippuu niin paljon lenkin pituudesta, maastosta ja tuulesta eikä täysin tasaista riittävän pitkää etappia tahdo oikein löytää. Huippuihin vaikuttaa tietenkin kunnon, voiman ja tekniikan lisäksi paino ja pituus (itselläni 100 kg/194 cm, 54 v). Vartalon koko tulee >35 km/h nopeuksilla merkittäväksi, koska ilman vastus alkaa tällöin olla suurin vastustava voima.

      Katselin omien lyhyiden (40-60 km) lenkkien huippuja ja näyttäisivät olevan tasaisen osuuden puolessa välissä reilut 40 km/h (ei vastatuulta!). Parempi mittari olisi minusta vaikka 1 km keskari ja paras sellainen löytyi Sport Trackerin lokeistani paikallisen pyöräilyseuran 12 km suht. tasaisen maaston tempoajoista tältä kesältä 39 km/h, koko matkan keskari oli 37,5 km/h. Kilpasarjassa sm-tason nuoret menevät saman matkan n. 50 km/h keskarilla, jolloin hetkelliset huiput ovat varmaankin luokkaa 55 km/h.

      • XC 5

        Ei voi, kun kateellisena lukea, että 40 -60 km lenkki on lyhyt :=). Itse ajan (51 v 89kg/183 cm) 21 km lenkin joka ikinen päivä huhtikuun lopusta aina liukkaiden alkuun asti. Fillarina yli 20 tuh km ajettu Nishiki XC 5, joka hiukan tuunattu vakiosta mm suorempi stemmi, kapeammat renkaat, satula...


      • 7897

        "vaikka 1 km keskari ja paras sellainen löytyi Sport Trackerin lokeistani paikallisen pyöräilyseuran 12 km suht. tasaisen maaston tempoajoista tältä kesältä 39 km/h, koko matkan keskari oli 37,5 km/h. Kilpasarjassa sm-tason nuoret menevät saman matkan n. 50 km/h keskarilla, jolloin hetkelliset huiput ovat varmaankin luokkaa 55 km/h."

        Kilpasarjassa ei ole nuoria, jos sillä tarkoitetaan M-18 sarjalaisia. Yksikään suomalainen pyöräilijä ei n 50 km keskarilla mainitsemaasi matkaa ( tempona), puhumattakaan nuorista, oli ne nyt mitä hyvänsä. Tempoajojen keskarit Suomessa Elite-tasolla yleensä n. 45 kmh ja hyvissä olosuhteissa n 47, hetkelliset huiput saattavat olla vaikka 65 kmh, mutta tarvitaan alamäkeä ja myötätuulta.


      • jeppe20

        Ilmanvastus ei ole suurin vastustava voima 35 km/h nopeuksista alkaen vaan jo 5 km/h alkaen. Kaikki muut vastukset on täysin mitättömiä ilmanvastuksen rinnalla, paitsi ehkä jos on puhjenneet renkaat ja kiinni ruostuneet ketjut.


    • 17v Kuutioitsija

      Cube litening 2011, ja perus lenillä koulun jälkeen (klo18 - 20:30 & 60 - 100km)
      keskarit vaihtelee 25 ja 35 välillä. Tämän kesän olen tuon pyörän kanssa ajellut, mutta mitä nuihin huippuihin tulee, niin oikein tasasella ja sileellä aspfhaltilla paikaltaan hetken levänneenä kiihdyttäen loppuu vaihteet kesken siinä 70km/h jälkeen. Sykkeet pomppaavat tuonne 200 pintaan ja hapot polttelee jälkikteen.
      Kesken lenkin lenkkivauhdista ( á 32km/h -5km/h) kiihdyttäessä jaksaa useimmiten sinne 55 pintaan vispata, sitten runnomalla pari yksikköä päälle, mutta niinikän sykkeet ja hapot samoissa lukemissa ja asemissa tuon jälkeen.

      Porukkalenkkien nopeinta kilometriä en tiedä, aika vähän kun nuilla olen ollut, mutta yhden osuuden muistan missä mentiin reippaasti yli 40 pitkän matkaa. Alamäkeä kylläkin, pikkusen kumpuja muutaman kilometrin matkalla.

      • Kilpaurheilija

        Tuon kaiken jälkeen heräsit ja laitoit kissan ulos pissille.


      • mies pyöräilijä.
        Kilpaurheilija kirjoitti:

        Tuon kaiken jälkeen heräsit ja laitoit kissan ulos pissille.

        Olen mennyt 80 km / tunnis alamäessä fillarilla Tunturi country side maastopyörällä. Se on fillarilla jo aikamoinen vauhti. Tasasella poljen jotain kolmeekymppiä joskus jos ei ole kovaa vasta tuulta.


      • HikiLentää
        mies pyöräilijä. kirjoitti:

        Olen mennyt 80 km / tunnis alamäessä fillarilla Tunturi country side maastopyörällä. Se on fillarilla jo aikamoinen vauhti. Tasasella poljen jotain kolmeekymppiä joskus jos ei ole kovaa vasta tuulta.

        Pelkällä painovoimalla voi päästä kovempaa kuin mitä ikinä jaksaisi tasasella polkea. Ylämäissä vauhti putoo dramaattisesti, jollei ole sitten Tourin polkijoiden kunnossa.


      • 3214356789uuu
        HikiLentää kirjoitti:

        Pelkällä painovoimalla voi päästä kovempaa kuin mitä ikinä jaksaisi tasasella polkea. Ylämäissä vauhti putoo dramaattisesti, jollei ole sitten Tourin polkijoiden kunnossa.

        CChoon pouikkalenkillä pudotetaan kovimmatkin kumitossu bosset.Älkää tulko meidän sisäsiittoiseen porukkaamme opettelemaan kilvanajoa vaan pysykää pyöräteillä ,pois meidän ajajien ryhmästä.Me ajamme ajoradalla eikä sinne ole turisteilla asiaa ja jos joku tai jotkut rohkenee tulla on pudotuksen paikka viimeistään ekan tauon jälkeen.


    • ent.kilpapyöräilijä

      Muutaman kymmenen vuoden ajalta on kokemuksia, mutta nopeusmittareita on ollut vasta aika myöhään. Yksin tehdyillä lenkeillä tuli säännöllisesti kokeiltua huippunopeutta loppukirejä varten. 60 Km/h on kovan työn takana. En ihan usko tuohon 70Km/h nopeuteen...voihan se ollakin, mutta...
      Tässä täytyy olla rehellinen itselleen, onko myötätuuli, alamäki tms.

      • p.p. asentaja

        Minäkään en oikein usko edes hetkelliseenkään 70 km/h nopeuteen maantiepyörällä tasaisella. Vaatii nimittäin ihan hillittömät tehot, tässä laskemia http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm laskurista:
        - maantiepyörä, alaote, tuubirenkaat, 7,0 kg
        - kuski 180cm/75kg
        - 20C/nousu 0%/ 0 m merenpinnasta/tuuli 0 m/s
        - CAD 120 rpm

        70 km/h -> 1726 W
        60 km/h -> 1103 W
        50 km/h -> 653 W
        40 km/h -> 348 W

        Itse olen suhteellisen kookas ja lihaksikas ja pääsen pp-ergossa nousevalla rasituksella 1 minuutin huipputehoissa tuonne 500 W paremmalle puolelle. Loivaan alamäkeen 50 km/h menee rikki, mutta eipä juuri enempää.

        Myötätuuli ja alamäki muuttavat tarvittavaa tehoa oleellisesti, lukuja voi pyöritellä em. laskurissa...


      • Kilpaurheilija
        p.p. asentaja kirjoitti:

        Minäkään en oikein usko edes hetkelliseenkään 70 km/h nopeuteen maantiepyörällä tasaisella. Vaatii nimittäin ihan hillittömät tehot, tässä laskemia http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm laskurista:
        - maantiepyörä, alaote, tuubirenkaat, 7,0 kg
        - kuski 180cm/75kg
        - 20C/nousu 0%/ 0 m merenpinnasta/tuuli 0 m/s
        - CAD 120 rpm

        70 km/h -> 1726 W
        60 km/h -> 1103 W
        50 km/h -> 653 W
        40 km/h -> 348 W

        Itse olen suhteellisen kookas ja lihaksikas ja pääsen pp-ergossa nousevalla rasituksella 1 minuutin huipputehoissa tuonne 500 W paremmalle puolelle. Loivaan alamäkeen 50 km/h menee rikki, mutta eipä juuri enempää.

        Myötätuuli ja alamäki muuttavat tarvittavaa tehoa oleellisesti, lukuja voi pyöritellä em. laskurissa...

        "Itse olen suhteellisen kookas ja lihaksikas"

        ja komea :=)


      • p.p. asentaja
        Kilpaurheilija kirjoitti:

        "Itse olen suhteellisen kookas ja lihaksikas"

        ja komea :=)

        Komeus on katsojan silmissä, mutta lihasmassani tiedän ihan tasan tarkkaan ja se on fakta eikä mielipide. Lihasta on kehon koostumusanalyysin mukaan 49,5 kg satkun tietämillä olevasta kokonaismassasta ja rasvaa n. 12%. Jakauma vielä sellainen, että pääosa lihasmassasta on jaloissa...


      • art ja tu
        p.p. asentaja kirjoitti:

        Komeus on katsojan silmissä, mutta lihasmassani tiedän ihan tasan tarkkaan ja se on fakta eikä mielipide. Lihasta on kehon koostumusanalyysin mukaan 49,5 kg satkun tietämillä olevasta kokonaismassasta ja rasvaa n. 12%. Jakauma vielä sellainen, että pääosa lihasmassasta on jaloissa...

        Ei taida asentaja nyt oikein eroittaa lihasta läskistä. Jos mies painaa 100kg on hän lihava, eli kansankielellä lihava. Mutta ei hätää, muistaa vain viisaan lauseen "minä olen lihava ja sinä olet ruma, mutta minä voin laihduttaa.


      • 7575
        p.p. asentaja kirjoitti:

        Minäkään en oikein usko edes hetkelliseenkään 70 km/h nopeuteen maantiepyörällä tasaisella. Vaatii nimittäin ihan hillittömät tehot, tässä laskemia http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm laskurista:
        - maantiepyörä, alaote, tuubirenkaat, 7,0 kg
        - kuski 180cm/75kg
        - 20C/nousu 0%/ 0 m merenpinnasta/tuuli 0 m/s
        - CAD 120 rpm

        70 km/h -> 1726 W
        60 km/h -> 1103 W
        50 km/h -> 653 W
        40 km/h -> 348 W

        Itse olen suhteellisen kookas ja lihaksikas ja pääsen pp-ergossa nousevalla rasituksella 1 minuutin huipputehoissa tuonne 500 W paremmalle puolelle. Loivaan alamäkeen 50 km/h menee rikki, mutta eipä juuri enempää.

        Myötätuuli ja alamäki muuttavat tarvittavaa tehoa oleellisesti, lukuja voi pyöritellä em. laskurissa...

        Veldormilla 200 metrin eräajossa loppunopeudet ovat usein yli 70 kmh ( maailman huiput) 1 km aika-ajossa keskinopeudet velodromilla ovat kovimillaan yli 60 kmh, koska ennätys on alle 1 minuutin.


      • 79878
        p.p. asentaja kirjoitti:

        Minäkään en oikein usko edes hetkelliseenkään 70 km/h nopeuteen maantiepyörällä tasaisella. Vaatii nimittäin ihan hillittömät tehot, tässä laskemia http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm laskurista:
        - maantiepyörä, alaote, tuubirenkaat, 7,0 kg
        - kuski 180cm/75kg
        - 20C/nousu 0%/ 0 m merenpinnasta/tuuli 0 m/s
        - CAD 120 rpm

        70 km/h -> 1726 W
        60 km/h -> 1103 W
        50 km/h -> 653 W
        40 km/h -> 348 W

        Itse olen suhteellisen kookas ja lihaksikas ja pääsen pp-ergossa nousevalla rasituksella 1 minuutin huipputehoissa tuonne 500 W paremmalle puolelle. Loivaan alamäkeen 50 km/h menee rikki, mutta eipä juuri enempää.

        Myötätuuli ja alamäki muuttavat tarvittavaa tehoa oleellisesti, lukuja voi pyöritellä em. laskurissa...

        Tasaisessa maastossa 50 kmh nopeuden saavuttaminen ei vaadi ihmeellistä kykyä. Kuinka kauan sitä sitten jaksaa ajaa on ihan toinen juttu.


      • 7878

        Kovat kirimeihet saavuttavat tasamaakireissä yli 70 kmh nopeuksia ( Cavendish, Greipel jne...


      • kukkakepit hiljaa
        art ja tu kirjoitti:

        Ei taida asentaja nyt oikein eroittaa lihasta läskistä. Jos mies painaa 100kg on hän lihava, eli kansankielellä lihava. Mutta ei hätää, muistaa vain viisaan lauseen "minä olen lihava ja sinä olet ruma, mutta minä voin laihduttaa.

        Katso nyt vähän pituuttakin. Olisi se vähän liikaa 170 cm pitkälle.


      • Wiki P.
        art ja tu kirjoitti:

        Ei taida asentaja nyt oikein eroittaa lihasta läskistä. Jos mies painaa 100kg on hän lihava, eli kansankielellä lihava. Mutta ei hätää, muistaa vain viisaan lauseen "minä olen lihava ja sinä olet ruma, mutta minä voin laihduttaa.

        Kukaan, jonka rasvaprosentti on 12, ei ole lihava!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasvaprosentti
        "Rasvaprosentti ilmoittaa rasvan määrän prosentteina koko kehon painosta. Se on jonkin verran parempi mittari ylipainon arviointiin kuin painoindeksi, sillä jälkimmäinen olettaa lihasten olevan keskimääräisessä kunnossa. Esimerkiksi kehonrakentajilla painoindeksi voi näyttää ylipainoa, vaikka rasvaprosentti on alhainen. Jos lihaskunto on heikko, painoindeksi voi näyttää normaalipainoa, vaikka rasvaprosentti onkin yli normaalin. Normaalin rasvaprosentin ihannearvona miehillä pidetään noin 15 prosenttia, hyvän suosituksen vaihdellessa välillä 13–18 % ja naisilla noin 22 prosenttia."


      • 70 km/h
        7878 kirjoitti:

        Kovat kirimeihet saavuttavat tasamaakireissä yli 70 kmh nopeuksia ( Cavendish, Greipel jne...

        "Kovat kirimeihet saavuttavat tasamaakireissä yli 70 kmh nopeuksia ( Cavendish, Greipel jne... "

        Tässä on siis kyseessää maailman huiput, jotka saavat nämä 70 km/h huiput peesistä lähtiessään max muutaman kymmen sekunnin ajan. Tämä aiemmin kirjoitellut "...niin oikein tasasella ja sileellä aspfhaltilla paikaltaan hetken levänneenä kiihdyttäen loppuu vaihteet kesken siinä 70km/h jälkeen." ei taida kuitenkaan olla Cavendish eikä Greipel...


      • roinatkaa vaan

        Jos alkaa kisamaan täytyy pystyä ajamaan hetkellisesti yli7kymppiä.6kymppä on oltava helppoa ,sen jälkeen vasta alkaa erottua parhaat miehet prähdyksiä varten.Ja jos loppuun asti jaksaa painaa niin voittaaksesi oppukirin niin viimeinen 200me 7kymppiä ja yli.


      • sens siliän tien
        p.p. asentaja kirjoitti:

        Minäkään en oikein usko edes hetkelliseenkään 70 km/h nopeuteen maantiepyörällä tasaisella. Vaatii nimittäin ihan hillittömät tehot, tässä laskemia http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm laskurista:
        - maantiepyörä, alaote, tuubirenkaat, 7,0 kg
        - kuski 180cm/75kg
        - 20C/nousu 0%/ 0 m merenpinnasta/tuuli 0 m/s
        - CAD 120 rpm

        70 km/h -> 1726 W
        60 km/h -> 1103 W
        50 km/h -> 653 W
        40 km/h -> 348 W

        Itse olen suhteellisen kookas ja lihaksikas ja pääsen pp-ergossa nousevalla rasituksella 1 minuutin huipputehoissa tuonne 500 W paremmalle puolelle. Loivaan alamäkeen 50 km/h menee rikki, mutta eipä juuri enempää.

        Myötätuuli ja alamäki muuttavat tarvittavaa tehoa oleellisesti, lukuja voi pyöritellä em. laskurissa...

        Aika heikko esitys.Fillari-messuilla asiakkat kokeli Watti-pyörää.Tuloslistaan merkittiin monelle yli 1000wattia,minä mukaanlukien.Painoa hikiset 73kg.Enkä osaa edes kumeja vaihtaa.


      • M-18
        sens siliän tien kirjoitti:

        Aika heikko esitys.Fillari-messuilla asiakkat kokeli Watti-pyörää.Tuloslistaan merkittiin monelle yli 1000wattia,minä mukaanlukien.Painoa hikiset 73kg.Enkä osaa edes kumeja vaihtaa.

        Wattbikessä oli kyseessä huipputehot. Minäkin 175cm/59kg/9% vartalolla saan 1150W 5s sprintit, mutta minuutin ajan jaksan pitää n. kuuttasataa wattia. Veikkaanpa, ettet kykene samaan.


    • Wiki P.
    • ent.kilpapyöräilijä

      Ne kirimiesten huippunopeudet ovat viimesen sadan metrin matkalta, kun lähdetään 60 km/h nopeudesta vetäjän peesistä. Tällä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kysymyksen kanssa, eli yksin ajettuna. JOS joku maailman HUIPPU ajaa radalla kilometrin 60 keskarilla, se tarkoittaa käytännössä sitä, että yksikään ukko ei aja viimeistä kilometriä lopuukirissä minuuttiin, yksin. Porukka sitävastoin tulee sieltä takaa 65-70 km/h ja nielaisee yksinäisen yrittäjän väistämättä.
      Kirimiesten huippu saattaa käväistä ihan hetken, parin polkaisun verran siellä 70 tienoilla, mutta jos siinä ajoituksessa tulee pienikin virhe, kiri ei onnistu, vaan voitto menee muille.

    • tosikovamenijä

      En tiedä teistä, mutta itse pääsen kyllä TOSI lujaa sekä maasto-kännärilläni, että maantie-spessullani. En käytä mittaria, mutta siis tosi lujaa kyllä.

      Nuorena poikana Kainussa tulin lisäksi Leipivaaralta alas silloisella Crescentin "kilpapyörällä" ja vaihteet loppui kun lasissa oli 85km/h.

    • ilman satulaa

      Ilman satulaa ajoin 27km/h gepsin mukaan eli aika lujaa.

      • patkipute

        Oliko satulan putki kuitenkin paikoillaan? Antaa kummasti energiaa......


    • HOPLAA PAPPAA

      40-50 vauhtiin ei paljon tarvita tasaisella asfaltilla. Siinä kohtaa jo loppuu vaihteet. Tuo 85 on skeidaa. Normi matkavauhti 30-35-45. Paljon on kiinni myös lenkin pituudesta. Jopolla tähän ei kyllä pääse.

    • kypä

      Polkupyörällä ei oo kukaan ajanut vielä niin kovaa kuin sillä pääsee.

    • cyclomania

      Kaveri ajoi tuossa juuri eilen turengin ja hämeenlinnan välillä traktorin perässä 5km matkan 53km keskinopeudella, pääsi hyvään peesiin. Jos vaan on joku tasamaalla vetämässä siinä edellä sitä ilmanvastusta pois niin kyllä tuon 50km/h pystyy ajamaan. Itselläni on ennätys tältä kesältä 40km matkalle keskinopeudella 37.5km/h.

      • Apupyörät ja torvi

        No just. Jos hää ois vetässy sen viis kilsaa 53 km/h keskarilla, niin kai hää ois pyyhkässy sen traktorin ohi, heittämällä, eikä jääny jonneki peesiin polkemaan. Oliko hää ihan siun mielikuvituskaveri vai näitkö ihan unta moisesta?

        Kyllä täällä on kaikenlaisia selittäjiä. Kaikki on olevinaan niin maailman parhaita ja kuka on pystynyt mihinkin saavutuksiin.


    • ilivemylifenow
    • ufo75

      Itse olen kiiruhtanut kauppaan hakemaan olutta klo20:55 lähden ja klo 20:59 kaupan ovella, etäisyys 2km.
      Onko 30km/h?

      • alkup.tuna

        On, kova pitää olla kaljan himo, oletko alkoholisti?


    • cayo2

      Vuelta menossa ja siellä ysinjunat vetää 53 km/hplus vauhtia 27km ja metrit ja hilut päälle!!
      Kun lukee niinSuomessa on nopeita harrastelioita kilsalle,kympille jne...

    • komeapyörämies

      Navin mukaan mun huiput on 82km/h. Mutta oonkin tosi lihaksikas ja komee.

      • perskannikat

        Menikö edessä toinen gay ?


    • Pyörällä pääsee just niin kovaa,kun jaksaa polkea,:)

    • Pyörällä pääsee just niin kovaa,kun jaksaa polkea,:)

    • Pyörällä pääsee just niin kovaa,kun jaksaa polkea,:)

    • crezentti

      alamäessä, ajoin poliisin tutkaan 40kmh alueella 55kmh kyllä ne siitä oikein huomautuksen kirjoittivat,siis kyseesä oli ylinopeus ylitysmäärä sekä tekoväline,joka tässä tapauksessa oli polkupyörä mallia credent 3v rumpuvaihteilla toiste en aja

    • ???

      Kuinka nopeasti pyörällä pääsee 100 metriä, yleisurheilukentällä? taitaa juoksemalla päästä nopeammin

    • peterbild1

      muista en tiedä mutta itse ajoin kylläkin alamäessä poliisin tutkaan 72km/h nopeusrajotus oli 60km/h kehottivat ottamaan rauhallisemmin.

    • niimpähnii

      nii lujaa ku jaksaa polkea (?)

    • tunturi.

      typerä kysymys

    • miki-66

      Kukaan ei ole vielä koskaan ajanut pyörällä niin kovaa kun sillä pääsee.

    • 28" hybridillä pääsin aikoinani mittarin mukaan johonkin 50 km/h isoon alamäkeen - ehkä kovempaakin olisi päässyt mutta vaihteet ottivat ja loppuivat kesken. Tasaisella taisin päästä jotain 35 km/h hetkellisesti. Paska kunto, myönnän :)

    • ennätystehdas

      Oma enkka 60 kilsan maantielenkillä on 1 h 10 min.

      • ent.kilpapyöräiljä

        Aika hyvin!! Oma ennätyksen 50 tempokisassa (virallinen ajanotto) on saman verran. 100 km olen ajanut 2tuntia ja 10 min päälle (porukassa)


      • suvin houte
        ent.kilpapyöräiljä kirjoitti:

        Aika hyvin!! Oma ennätyksen 50 tempokisassa (virallinen ajanotto) on saman verran. 100 km olen ajanut 2tuntia ja 10 min päälle (porukassa)

        Nää on nähty hoidossa kirralla.Ei pelkästään pään takia vaan flimmerin .Liikaa kestävyysreeniä punpulle ja sit heräillään kun on myöhäistä.Lopettakaa ajoissa ja sirtykää sivuun ,vaikka puntille.Saatte vähän lihasta luittenne pääle.


    • Pyöräiliä

      Jopolla ylämäessä vastatuuleen keskarini on semmoiset 50-70 km/h, mutta olenkin 240 cm pitkä ja lihasmassaa minulla on 80 % ruumiinpainosta, josta suurin osa on tietenkin jaloissa. En tahdo kehua, mutta tasaisella kun vedän päivittäisen 800 km lenkin niin keskari kohoaa sinne 80-90 jopa 100 km/h. Alamäessä myötätuuleen ei kukaan tietysti edes laske nopeuksia mutta noin 400 km/h ovat huippunopeuteni.

    • Seppo6090

      Kun ajan maantiellä ilman kovaa kiirettä vauti on noin 20km/h

    • Doupingitta

      Pyörii siinä 50 km/t kun ajetaan tosissaan kilpaa. Kun on viimeinen kilometri, niin nousee jo 65 km/t.
      Kisat ajetaan ryhmässä maastosta riippuen 35 - 48 km tuntivauhdilla.

    • Jakeeeeeeeeeeee

      Teininä hetkelliset huiput tasaisella asfaltilla 28" perusfillarilla olivat hieman kovemmat, kuin vakiokuntoisella mopolla eli noin 40km/h. :-) Kovinkaan montaa sataa metriä tuota vauhtia ei kuitenkaan jaksanut pitää yllä.

    • fillari valtiolle

      Lain mukaan polkupyörän suurin sallittu nopeus on 20 km/h, eli siitä vain sitten sakkoja keräilemään jos osuu liian virkaintoinen konstaapelipartio kohdalle:) Ylinopeus on aina ylinopeus.

      • wwerwer

        >20 km/h

        Höpö.


      • ent.kilpapyöräilijä

        Ihanko itse keksit tuon lakipykälän?


      • fillarilla3

        Polkupyörällä on se nopeusrajoitus joka sillä tiellä on muutenkin. Tosin jos vieressä ei mene autotietä niin en tiedä mikä rajoitus sitten on. Ehkä taajamassa 50 ja muualla 80?


    • FS29

      Raleigh FS29

      Tasaisella ajan 30-40 km/h.

      Alamäkeen huippu oli 51 km/h.

    • 134

      Polje polje
      http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/lihasvoimalla 134 kmh ndash polkupyoran nopeusennatys rikkoutui/a931466

    • fdserwfdsfs

      Kaverini ainakin runttasi mummopyörällään tasaisella kaverin mopon ohi joskus junnuna, vaikka mopo kulki kuitenkin 45 km/h. Luulisi kilpapyöräilijän aika reilusti tuon ylittävän, vaikka kaverilla onkin aika hyvin potkua jaloissa.

    • ajatar on......

      Moni nainen ajaa paaaaaljon kovempaa,kuin yksikään täällä kommentteja antanut pajunvarsi.

    • Sven1967

      Vanhalla insera hybridillä kymmenen kilsan rykäisy keskinopeudella 47km/h huippunopeus tasaisella lopussa 67km/h. Hybridiin on vaihdettu droppitanko ja täysi ultegran osasarja. Kiekot ja renkaat on alkuperäiset.

    • Sirkka- eno

      Eksyin kerran Hyvimkäälle ja samaan aikaan oli kilvanajajia menossa ympyrää.Huusivat toisilleen "vedä apina välillä" ,"mee takas hännille ,ei sust oo mihinkään",olivat kuulemma jotain ikäloppu sm-kisaajia.Moni hyyty niin pahasti et kaatu ylämäessä,osa joutu taluttaa.Osa täälläkin surfailijoista taitaa olla samoja reikäpäitä.

    • jokupyöräilijä vaan

      Olen pyöräillyt 2.5 vuotiaasta saakka ilman apupyöriä. Ensin lenkit olivat kotipihalla ja siitä hiljalleen pidentyivät. Jo 4 vuoden iässä poljin 16km lenkkejä vanhempieni kanssa. Mutta ennätykseni tasaisella maalla vauhdissa on 71km/h.. Kyseessä oli pitkä suora maaseudun rauhassa.

    • iijhbv

      Jens Voigt polku äsken eli18.9. 2014 maailmanennätykseksi tunnin ajossa 51,11 km

    • 120kgmies

      "Ei taida asentaja nyt oikein eroittaa lihasta läskistä. Jos mies painaa 100kg on hän lihava, eli kansankielellä lihava. Mutta ei hätää, muistaa vain viisaan lauseen "minä olen lihava ja sinä olet ruma, mutta minä voin laihduttaa."


      Et taida itse erottaa lihavaa laihasta.
      100kg ei tarkoita lihavaa.
      Laihduttaminen on akkojen hommaa.

    • Vrooooom

      Lujassa myötätuulessa tracker näytti 45 km/h, mutta sen vilkuilu on sinänsä jo vauhtia hidastava tekijä. Alamäessä pääsin 51 km/h, ja silloinkin yritin sekä polkea kovaa että seurata trackeria.

      Polkupyöräni on 7-vaihteinen vakio citypyörä, joka on varustettu sivulaukulla. Varustuksenani on farkut, lenkkarit ja lepattava tuulipusakka. Olisi tietysti kiinnostavaa joskus katsoa vastaavat lukemat kunnon kalustolla ja fiksummalla pyöräilyasulla. Ja joku muu saisi hoitaa vauhdin tarkkailun, että saisi edes pidettyä kahdella kädellä ohjaustangosta!

      • FaariVauhdissa

        Mummopyörän välitykset loppuvat 45:n kohdalla, sen verran jalat pysyvät polkimilla reilussa myötäisessä tai alamäessä.

        Tasasella tyynessä raja tulee vastaan neljänkympin tuntumassa.

        Pystyasento, kaksi koria ja painava reppu ja ikää sen verran, ettei koipi enää nouse miestenpyörän yläputken yli


    • Anonyymi

      Omani ennätys on 62km/h (sis. Olen lapsi)(pituus ja paino) 146cm ja 35kg

    • Anonyymi

      Viisari väpätti kuudenkympin kohdalla kun otin kaikki irti tasaisella kohtalaisessa myötätuulessa, pyörä oli Helkama Kuningaskulkuri ja aikaa tuosta melkein 40 vuotta.
      Korvissa kävi valtava humina ja ilmakehä todella kongretisoitui.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      172
      7089
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4152
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1624
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe