siskonmakkara keitto hieman erilailla

slurps, maiskis, nam

moi.

alkoi tuossa päivänä eräänä tekemään pirusti mieli siskonmakkara keittoa mutta en ollut ikänä sitä itse tehnyt ja jääkaapin sisältöä tarkastellessa siskonmakkaraa ei luonnollisestikkan löytynyt, mutta tuli aivan random-ajatus kun silmiin osui lidl :in 500 g rostbratwurst-makkara paketti että voisiko sillä korvata tuon siskonmakkaran ?. ja kyllähän sillä voi, oikeassa siskonmakkarassahan on vissiinkin n.60 % lihaa kun bratwurtissa se on 70-90 %. ja tuli muuten vähän pirun hyvää !. sellainen 5 L kattila katosi 24 h aikana yhdellä henkilöllä parempiin suihin (niin, en tietenkään syönyt sitä kattilaa, vaan sen sisällön). mutta jos alkaa tuolleen tekemään kannattaa muistaa että nuo saksalaiset makkarat on_ihan helevetin_suolaisia jo itsessään joten se keitto ei kaipaa lihaliemi kuutioita ja sen lisä suolan kanssa pitää olla varovainen.

tässä miten sen itse tein :

vettä n. 2.5L

reilu kilo perunoita

400 g keittojuureksia

500 g lidl bratwurst-makkaraa

1 dl soijakastiketta

varovasti suolaa lisää

tabascoa oman maun mukaan

ei lihaliemi kuutioita !!

kannattaa kokeilla jos sattuu keitoista tykkäämään, mutta niin kuin aina makuasiat on makuasioita, tuumasi jo piskikin aikoinaan kun pallejaan nuoli :)

1

677

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • baakarikin

varmaan ihan hyvää mutta ei voi kutsua siskonmakkarakeitoksi. tuota soijakastikkeen määrää en ymmärrä.
      hyvän keiton saa myös kun keittää lihasoppaa ja laittaa joukkon jotain tulista makkaraa jossa on chiliä. se antaa tosi hyvän maun keitolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      822
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      535
      756
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      677
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe