moi.
alkoi tuossa päivänä eräänä tekemään pirusti mieli siskonmakkara keittoa mutta en ollut ikänä sitä itse tehnyt ja jääkaapin sisältöä tarkastellessa siskonmakkaraa ei luonnollisestikkan löytynyt, mutta tuli aivan random-ajatus kun silmiin osui lidl :in 500 g rostbratwurst-makkara paketti että voisiko sillä korvata tuon siskonmakkaran ?. ja kyllähän sillä voi, oikeassa siskonmakkarassahan on vissiinkin n.60 % lihaa kun bratwurtissa se on 70-90 %. ja tuli muuten vähän pirun hyvää !. sellainen 5 L kattila katosi 24 h aikana yhdellä henkilöllä parempiin suihin (niin, en tietenkään syönyt sitä kattilaa, vaan sen sisällön). mutta jos alkaa tuolleen tekemään kannattaa muistaa että nuo saksalaiset makkarat on_ihan helevetin_suolaisia jo itsessään joten se keitto ei kaipaa lihaliemi kuutioita ja sen lisä suolan kanssa pitää olla varovainen.
tässä miten sen itse tein :
vettä n. 2.5L
reilu kilo perunoita
400 g keittojuureksia
500 g lidl bratwurst-makkaraa
1 dl soijakastiketta
varovasti suolaa lisää
tabascoa oman maun mukaan
ei lihaliemi kuutioita !!
kannattaa kokeilla jos sattuu keitoista tykkäämään, mutta niin kuin aina makuasiat on makuasioita, tuumasi jo piskikin aikoinaan kun pallejaan nuoli :)
siskonmakkara keitto hieman erilailla
slurps, maiskis, nam
1
666
Vastaukset
- baakarikin
varmaan ihan hyvää mutta ei voi kutsua siskonmakkarakeitoksi. tuota soijakastikkeen määrää en ymmärrä.
hyvän keiton saa myös kun keittää lihasoppaa ja laittaa joukkon jotain tulista makkaraa jossa on chiliä. se antaa tosi hyvän maun keitolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273455Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122619Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1172582Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1112231Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761703Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥481614Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261566Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001315- 1371267
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151166