Parhaat einesruoat ja hinnat

vvhyfh

Elikkäs kertokaas omat lempi einesruoat :) mikä maistuu? Mitä kaikkea kyseinen tuote sisältää? Hinta? Kiitos.

29

791

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eineksen purija

      Jos hinta/laatua katsoo, niin mielestäni parasta on Lidlin Chili con carne sieltä viileäkaapista. Maksaa noin 2 euroa, annoskoko on riittävä, riisi todella hyvää ja kastikekin laadukasta. Parempaa kuin kilpailijoiden litkumaiset viritykset.

      Lidliin oli tullut jotain purkki chili con carneakin, pitää joku kerta testata sekin, tosin se on kai ns puolivalmiste, eli joutuu riisit keittämään erikseen, eli ei sovellu oikein työpaikkaevääksi.

    • moro, einesruoista?

      No enpä tiedä onko nimettömänä asiallista kehua edes positiivisessa mielessä mitään tunnettujen merkkien ruokaa (joskus olen kehunut jotakin ruokaa tässä Suomi24:ssa, mutta aika varovainen olen).

      Omat suosikkini parhaiksi Suomen ruoakaupoissa myytäviksi eineksiksi ovat:

      - eräs tunnetun A:lla alkavan ranskalaisnimeen nimensä perustavan yrityksen suomalaisissa ruokakaupan pakastealtaista myytävä kalakeitto; melkein yhtä hyvää kuin itsetehty, on ollut kalakeitto silloin kun olen ostanut, joskin kallista.

      - eräs Keskon kaupoissa myytävä pussikermapasta: pelastanut opiskelijaelämässä nälästä monta kertaa tilanteissa, joissa ei ole gourmetiin ollut varaa. Hyvä hinta& laatusuhde ko. einesruokatuotteessa.

      - monien tunnettujen ruokamerkkien villiriisit liha- tai kasvis- tai kalaliemikuutiolla höystettynä: niihin ei tarvitse kuin lisätä vähän jotakin kasviksia tai kalaa tai lihaa, on maistuva ateria.


      Einekset eivät toki koskaan ole yhtä hyvää ruokaa, kuin tuoreruoka. Suomessa on tajuttoman pitkät eines-sontaruoan hyllyt ja liikaa hampurilaisbaareja.


      Mitä en koskaan itse ostaisi, testattuani, ovat ne kamalan makuiset mikroateriatötteröt muka jotakin eksoottista ruokaa kaupan pakastealtaissa a' 300 grammaa, koska niissä maistuu ainoastaan lisäaineet ja ne eivät vie edes nälkää, vaikka hinta on yli kolme euroa lapsen annoksesta. En pidä myöskään paneroiduista pakastealtaiden kalatuotteista, vaikka joskus niitä on pakko syödä, kun pitää jäädä rahaa laskujen maksamiseenkin.

      Lidlissä voi käydä vain rikkaat. Köyhimmillä ei ole autoja sinne matkustaakseen arkiruokien ostoon.

    • halpaa SS-marketista

      "Lidlissä voi käydä vain rikkaat. Köyhimmillä ei ole autoja sinne matkustaakseen arkiruokien ostoon."

      Siksi minäkin vähävarainen pyöräilen sinne.

      • moro, einesruoista?

        No hyvä, jos sinulla on varaa pyöräillä. Minulla ei ole edes polkupyörää, enkä koskaan edes uskaltaisi lähteä tonne jääloskaan lähemmäs kymmentä kilsaa ( ainakin yli kakskytkilsaa edestakaisin) polkemaan polkupyörällä käydäkseni Lidlissä, kun siinä olis pian lääkärilasku kohta varmaan saman verran, jos sellaista "ruokahuoltoa" alkaisin harjoittaa, mutta minä olenkin asunut kaupungeissa kohta kaksikymmentä vuotta, eli joko kävelen tai käytän bussia ja autoa tai ajoorttia en koskaan ole edes omistanut.


        Lidlit sijaitsee bussiyhteyksien kannalta mielestäni yleensä törkeän huonoissa paikoissa, eli edullista ruokaa halutaan tarjota vain varakkaille, jotka samoilla Prisma- ja Citymarket- jne.reissuillaan poikkeaa sitten ostamassa autoillaan, bensaa säästämättä, Lidliinkin, ostamaan sen euroa halvemman tomaattimurskapurkin tms. mitä lie.


        Mutta jos luulet, että mä olen joku kermaperse, olet väärässä. Aikoinaan kävin esimerkiksi vuorotöissä
        ( raskas fyysinen työ tehtaassa), missä työvuoro saattoi alkaa usein vaikka viideltä aamulla, ja melkein jokaikinen työpäiväpäivä - jollen sitten joskus harvinaisesti saanut joltakin ystävällisesti autokyytiä - polkypyöräilin yhteensä kaksikymmentä kilometria päivässä työmatkat, siis sen fyysosesti raskaan työn lisäksi. Siinä sain kyllä pyöräilystä sen verran tarpeekseni; sen työn jälkeen, että päätin, että polkupyörällä minä en koskaan enää aja. Kukaan muu työpaikan tyypeistä ei tullut töihin muuta kuin autoilla tai jos tuli, paljon pienemmän matkan takaa kuin minä ja ne oli duunareita, joilla oli pakkelit aina ojennuksessa.


        Minusta Lidlia ei tarvitse erityisesti ylistää, vaikka on siellä tietysti edullista ja joitakin hyviäkin tuotteita. Itse haluaisin listan suomalaisomistuksessa olevista Suomessa olevista ruokakaupoista; käyttäisin vain niitä, jos minulla olisi tieto. Enkä siksi, että missään määrin olisin ainakaan mikään kiihkoisänmaallinen hörhö, vaan siksi, että olen realisti, ja koska jos kukaan ei osta suomalaisilta, tälle maalle käy huonosti.


      • halpaa SS-marketista
        moro, einesruoista? kirjoitti:

        No hyvä, jos sinulla on varaa pyöräillä. Minulla ei ole edes polkupyörää, enkä koskaan edes uskaltaisi lähteä tonne jääloskaan lähemmäs kymmentä kilsaa ( ainakin yli kakskytkilsaa edestakaisin) polkemaan polkupyörällä käydäkseni Lidlissä, kun siinä olis pian lääkärilasku kohta varmaan saman verran, jos sellaista "ruokahuoltoa" alkaisin harjoittaa, mutta minä olenkin asunut kaupungeissa kohta kaksikymmentä vuotta, eli joko kävelen tai käytän bussia ja autoa tai ajoorttia en koskaan ole edes omistanut.


        Lidlit sijaitsee bussiyhteyksien kannalta mielestäni yleensä törkeän huonoissa paikoissa, eli edullista ruokaa halutaan tarjota vain varakkaille, jotka samoilla Prisma- ja Citymarket- jne.reissuillaan poikkeaa sitten ostamassa autoillaan, bensaa säästämättä, Lidliinkin, ostamaan sen euroa halvemman tomaattimurskapurkin tms. mitä lie.


        Mutta jos luulet, että mä olen joku kermaperse, olet väärässä. Aikoinaan kävin esimerkiksi vuorotöissä
        ( raskas fyysinen työ tehtaassa), missä työvuoro saattoi alkaa usein vaikka viideltä aamulla, ja melkein jokaikinen työpäiväpäivä - jollen sitten joskus harvinaisesti saanut joltakin ystävällisesti autokyytiä - polkypyöräilin yhteensä kaksikymmentä kilometria päivässä työmatkat, siis sen fyysosesti raskaan työn lisäksi. Siinä sain kyllä pyöräilystä sen verran tarpeekseni; sen työn jälkeen, että päätin, että polkupyörällä minä en koskaan enää aja. Kukaan muu työpaikan tyypeistä ei tullut töihin muuta kuin autoilla tai jos tuli, paljon pienemmän matkan takaa kuin minä ja ne oli duunareita, joilla oli pakkelit aina ojennuksessa.


        Minusta Lidlia ei tarvitse erityisesti ylistää, vaikka on siellä tietysti edullista ja joitakin hyviäkin tuotteita. Itse haluaisin listan suomalaisomistuksessa olevista Suomessa olevista ruokakaupoista; käyttäisin vain niitä, jos minulla olisi tieto. Enkä siksi, että missään määrin olisin ainakaan mikään kiihkoisänmaallinen hörhö, vaan siksi, että olen realisti, ja koska jos kukaan ei osta suomalaisilta, tälle maalle käy huonosti.

        Nojoo, mulla ei ole liiteriin edes seitsemää kilsaa matkaa. Tosin pyöräkin on yli 30 vuotta vanha. Mut saa ne safkat haettuu kaupasta kuin kaupasta. Ja onhan siinä toki muitakin kauppoja matkan varrella.


    • simppeliimakaipaan

      Ei ole "parasta" einestä vaan teen kaiken itse ja makua saa kuten itse haluaa.

      No sinänsä minäkin lankean loveen - hinta/laatusuhteeltaan paras eines, jota koskaan olen syönyt taitaa olla Pirkan kasvishernari (vettä, hernettä ja suolaa) - maultaan täyteläinen, hinnaltaan edullinen, mutta syön vain korkeintaan pari kertaa kuussa.

      Muut einekset kyllä jätän hyllyyn.

    • Saarioisten Atria

      Aniharvoin syön hernekeittoa eineksenä, koska sitä on helppoa ja vaivatonta väsätä itsekin. Aikaa se kuitenkin vie, ja akuuttiin hätään tulee sit ostettua tätä ihan kelvollista HK:n pötköä. Paahtaa vähän chorizoa sekä pikkasen dijonia ja meiramia sekaan. Rkl kermaa ja tippa tabascoa, niin on ihan mainiota.

      Pussipastat (puolivalmisteista) on myös hyviä, kun varaa korjaussarjaa mukaan. Paprika, salottisipuli, valkosipuli, chorizo, pekoni, savukylki, basilika, rosmariini, kermat, juustot yms. sopivasti käsiteltynä kombinaationa mukaan, niin tulee jopa syötävää.

      • Mesu2

        Niin tosta sun HK:n pötköstä puuttuu vielä säilykemandariinilohokot ja kirsikat, nautitaan suklaakääretortun kera! Hmm...???


      • Saarioisten Atria
        Mesu2 kirjoitti:

        Niin tosta sun HK:n pötköstä puuttuu vielä säilykemandariinilohokot ja kirsikat, nautitaan suklaakääretortun kera! Hmm...???

        Ei se kyllä silleen ole mun mielestä hyvää, mut makunsa kullakin. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.


      • välilläsimppelii

        Eiköhän tuollaisen "korjaus-sarjan" jälkeen tulisi mieleen tehdä se pasta-ateria ihan itse ja jättää puolivalmiste suosiolla hyllyyn.

        Itseasiassa hernakin on aivan pelkästään hyvää - varsinkin Pirkan luomukasvis-hernari, joka sisältää vain vettä, herneitä ja suolaa. On oikeastaan käsittämätöntä miten noinkin yksinkertainen voi olla niin hyvää, mutta totta se vain on.

        Toinen simppeli, mutta hyvä on rainbowin lihapullapyttipannu - mukaan kun pienii yhden keltasipulin ja lykkää uuniin, niin 20 minuuttia myöhemmin päsee nauttimaan.


      • Saarioisten Atria
        välilläsimppelii kirjoitti:

        Eiköhän tuollaisen "korjaus-sarjan" jälkeen tulisi mieleen tehdä se pasta-ateria ihan itse ja jättää puolivalmiste suosiolla hyllyyn.

        Itseasiassa hernakin on aivan pelkästään hyvää - varsinkin Pirkan luomukasvis-hernari, joka sisältää vain vettä, herneitä ja suolaa. On oikeastaan käsittämätöntä miten noinkin yksinkertainen voi olla niin hyvää, mutta totta se vain on.

        Toinen simppeli, mutta hyvä on rainbowin lihapullapyttipannu - mukaan kun pienii yhden keltasipulin ja lykkää uuniin, niin 20 minuuttia myöhemmin päsee nauttimaan.

        Juu, näin se normaalisti meillä menee. Lähinnä sieniretkiä yms. varten kaapissa on näitä puolivalmisteita (ja pakastimessa itse kuivattua jauhelihaa), ja kun joskus niissä päiväykset paukkuu yli, on tää ihan hyvä keino päästä niistä eroon - jos nyt ei sinne metsään ennätä.


    • Rikaslaiska

      Pizza rustica (namnam)
      Maksaa noin 5 e

    • Ihmetteleväihminen

      Mietin missä ihmeen siperiassa ihmiset asuu kun lukee noita matkoja Lidliin! Itsellä Lidl 300 metriä. Sitten toinen Lidl 12 km. Ja kolmas avautuu 8 km. päähän.

      • t35t35y

        42 km lähi-Lidliin, että silleen. No, mopolla ei mahdoton matka.


    • ei_mikään_niuho

      Paras eines on ostamatta jätetty eines. Kyllä perusruoanlaitto tulee kuulua kansalaistaitoihin.

      • Orgaaninen-Olli

        Totta toinen puoli - joskus vain on niin kiireinen ja väsynyt ettei ruoanlaittoon ehdi ja jaksa - kuten nykyisen rempan alikana.

        Mutta noin yleensä teen ruoan itse tuoreista raaka-aineista kuten äskettäin kasviskeiton pääosin omasta sadosta - vähän toki joutui ostamaan kaupasta mikä ei omassa maassa ollut vielä kasvanut riittävästi sadonkorjuuseen kuten porkkanat, kurkut ja pumput - papuja taas on yli oman tarpeen.

        Parhaita eineksiä on Pirkan luomu-kasvishernari ilman lihaa, Saarioisten laktoositon pinaatti-keitto, Violan kasvissosekeitto ja Rainbown salami-pitsa. Toki joitakin joutuu vähän "tuunaamaan" eli peppaa sekaan, vähän lisäjuustoa pitsaan jne..mutta ne onkin makuseikkoja - keittojen kanssa hyvää ruisleipää juustolla tai leikkeleillä ja pitsan oheen hyvä tomaatti/sipuli-salaatti fetalla ja oliiveilla hyvän kastikkeen kera, vähän maun mukaista yrttiä ja johan luulisi maistuvan.

        Kuten sanottu niin harvemmin käytän eineksiä ja varsinkin näin kesän sadonkorjuun aikaan pyrin hyödyntämään oman hyöty-puutarhan antimet mahdollisimman tuoreina eli potaattia, sipulia, herneitä, papuja, domskuja,chilejä, yrttejä, juureksia ja just näyttää ensimmäiset kurkut pölyttyneen, joten "mummon kurkkuja" syödään vissiin viikkoja eteenpäin - ja jälkkäriksi hyvää vanilja-jäätelöä omien marjojen kera eli vähän pensas-mustikkaa, karvareita eri värisiä, herukoita myös eri väreissä, muutama mansikka - vattujen aika on ikävä kyllä jo ohi.

        Eineksiä voi aina "piristää" lisämausteilla tai tuoreilla yrteillä/kasviksilla makunsa mukaan - mulle einekset ovat yleensä helppo pohja, johon saa makua ja rakennetta lisää helposti käyttämällä mausteiita, yrttejä ja tuoretta kasvista ainoa, jota en lisä-mausta on Pirkan kasvishernari - se ei vain tarvitse mitään lisää - se on hyvää sellaisenaan.


    • nakkikastike_muusilla

      Atrian 300g ateriat ovat edullisia ja terveellisiä. Sen sijaan että lähtisi lounasbuffettiin, syö tuollaisen mikroaterian lounaaksi. Paino laskee ja jaksaakin paljon paremmin kun ei ole maha liian täynnä.
      Ns. "kunnon ruokaa" syömällä vain maha kasvaa ja aika nopeasti turvottaa itsensä ylipainoiseksi - se jos mikä on epäterveellistä.

      • Eipidäpaikkaansa

        Kyllä mä luulen, että eineksiä syömällä se maha vasta kasvaakin, koska einekset sisältävät paljon aineenvaihduntaa sotkevia lisäaineita sokeria ja rasvaa.
        Kunnon ruokaa syömällä voi syödä kasviksia, salaattia ja kokolihaa/kalaa/kanaa ilman rasvaa.


    • HKsuosittelen

      Jos laihduttaa tai syö kevyesti ja haluaa tietää kalorit

      HK 300 g Broileria ja muusia tai muuta samaa sarjaa 80-100 kaloria 100g

      näillä onnistuin kun söin näitä ja pakaste keittojuureksia yms.

      enkä ole vielä kuollut tai edes sairastanut mitään, siitä on 12 vuotta kun onnistuin, tosin 2 kg tullu viime jouluna.

      Kotikokin on jotenkin rasvaisia ja kaloripommeja, tulee enemmän nälkä, minulle.

      • Äläsyökemikaaleja

        Jos laihduttaa, ei pidä syödä lisäaineita.
        Eineksissä on lisäaineita.
        Lisäaineet ovat kemikaaleja.
        Kemikaalit eivät ole ravintoa.
        Elimistö ei tunnista kemikaaleja.
        Aineenvaihdunta hidastuu, kun syö jotain muuta kuin ravintoa.
        Lihominen on seurausta aineenvaihdunnan hidastumisesta.

        Lihomisella ei ole juurikaan tekemistä kaloreiden kanssa. Älä syö kevyesti kemikaaleja. Syö mieluummin oikeaa ruokaa, vaikka siinä olisikin kaloreita enemmän. Kun aineenvaihdunta toimii, elimistö polttaa kaloreita kuin roihuava nuotio. Tiedäthän nämä laihat ihmiset, jotka syövät koko ajan laskematta kaloreita? He eivät ole pilanneet aineenvaihduntaansa syömällä "kevyesti kemikaalipitoisia eineksiä"


    • saaarioisten

      Yllättävän hyvää on Saarioisten graham-kasvispiirakat, 4 klp jotain 2.40 e. Sopivan pieniä (mulle)sisällä kokonaisia vehnänjyviä, paprikaa ja porkkanaa. Sen kun vielä tuunaa kinkkusiivulla ja cheddarjuustolla on parempaa kun tavan lihikset joiden täyte on teollisen makuista mössöä.

    • maksista

      Jos tykkää maksalaatikosta, niin Saarioisten maksis on oikeasti hyvää, eikä sisällä lisäaineita. Joskus muinaisina vuosina sai kaupan lihatiskiltä ostaa valmista maksalaatikkoa sen määrän, mitä halusi. Maistui ihan samalta ja hyvältä kuin Saarioisten. Ehkä se olikin sitä. Meillä se pelasti monta kertaa päivän, kun ei jaksanut työpäivän päälle alkaa tehdä mitään erityistä, ei muuta kuin maksalaatikko vuokaan ja uuniin ja sen lisäksi puolukkahilloa tai ketsuppia, jotain vihannesta tietysti mukaan ja päivän ateria oli valmis hyvin nopeasti. Meitä ei ollut kuin äiti ja poika ja pieni koira.

      Koiralle tosin maksalaatikkoa ei suositella kovin usein annettavaksi, mutta eipä tuo näyttänyt siitä miksikään menevän, eli 14-vuotiaaksi ja kuoli periaatteessa vanhuuteen. Eikä siihen aikaan vielä ollut nämä eläinten ravintosuositukset sitä mitä nykyään. Ennen annettiin kissoillekin maitoa ja jopa kermaa ja hyvin näyttivät voivan.

      Kyllä joku kinkkukiusauskin joskus evääksi menettelee, en ole tuoteselosteita kauheasti tutkaillut, mutta tuskin niihin eineksiin varsinaisesti kukaan kuolee.

      Valmis chili con carne-pussillinen jauhelihan kanssa ohjeen mukaisesti valmistettuna ja pita-leivän väliin piilotettuna on ainakin nuorison mielestä herkkua ja kelpaa se mullekin.

    • nomnomnom

      Hetki kana cesar ja soija mustapapu salaatit <3

    • herkkua_mahalle

      Eines, kaupasta, on kiireisen pelastus.
      Nyt puhutaan yleisesti eineksistä, ei matkoista tai hinnoista.
      Minun suosikkini silakkalaatikko (koska en ehdi valmistaa ja sit pakastaa)
      ja päälle pluiru omena/rakuuna viinietikkaa. Jos etikkakurkku/punajuuret loppu.

    • eineksiä_tai_ei

      Onkohan eineksiä mutta Fresh ja Hetki- salaatit, ihan kaikki.
      Ja meidän K-kaupassa on salaattivaunu josta voi kasata itse omanlaisensa.
      Kabanossi perinteinen makkarasta saa hyvän stroganoffin.

      Maksalaatikkoa ostan kun se on -30%, mun nelijalkaiset tykkää siitä yli kaiken.

    • kannattaa-ajatella

      "Ja meidän K-kaupassa on salaattivaunu josta voi kasata itse omanlaisensa"

      On kyllä hurjan kallista, tosi kallista.

      Meidän K kaupassa joutuu maksaa astiasta vielä lisähinnan,
      vaikka astia punnitaan ja siitä joutuu maksamaan myös salaatin hinnan.

      • eineksiä_tai_ei

        Minä otan salaatin ihan puntissa, samoin kurkun ja tomaatin normaalisti hyllystä.
        Muut lempparit kuten chirosio-pyörykät, surimin, minipikkelssikurkut, oliivit, salamirouheen,grillatut kanapalat .. ja mitä milloinki vaihtevassa pöydässä on- sieltä.
        Yhdestä salaatista tulee näin ollen kaksi.


      • dfdsf

        Nuo salaattipisteet jossa voi itse kasata salaattinsa on muuten ihan jees mutta usein sieltä salaatin seasta saa poimia muiden asiakkaiden hiuksia ym. roskia.


    • Suosittelen.HK

      Tällä Hetkellä parasta näin laihduttajan näkökulmasta HK Broileria ja muusia mikroateria, sininen pahvirasia, 300 gr, jotain 280 kaloria.

      On sopivan maukasta ja tulee hyvä olla, sen syö ja lähtee pöydästä pois.
      ei tarvi yhtään mitään lisää, muuta kuin lusikan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe