Istuinluut

hmmmm.....

Olen aloittelija ja tunteja ei ole takana vielä kovin montaa. Ongelmani on, että istuinluuni kipeytyvät häiritsevästi. Tämä on varmaan normaalia alussa, mutta kauanko tämä kestää? Ja kuinka suuri ongelma on "normaali"? Tuntuu että seuraavalle tunnille mentäessä luut ovat vielä arat viime kerrasta ja sitten kipeytyvät helposti heti uudestaan. Istuntani varmasti ei ole täydellinen, mutta yritän kiinnittää siihen huomiota ja oppia paremmaksi.

Asia on todella ärsyttävä, kun se häiritsee niin paljon ratsastusta. Esim näin alkeiskurssilla kun mennään paljon harjoitusravia, on hankala rentoutua kun sattuu. Ja jopa loppukäyntikin on epämiellyttävää. Onko kellään vinkkejä asiaan? Vai onkohan mulla jotenkin erityisen luinen takapuoli...;)

6

3062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selssi

Kokeile sitä että nojaisit vähän enemmän taaksepäin, niin että painosi on perslihasten päällä. Vähän liioitellusti taakse näin aluksi. Ja muista myödätä hevosen liikettä alavartalolla, ole kuin napatanssija, vyötäröstä alaspäin liikkuva, ylöspäin paikallaan.

• Selssin neuvot auttavat useimpia. Samat ohjeet minäkin olisin antanut.

• 10v hevosten parissa

Hei

Istunluiden kipu alkaa häviämään noin 1-2 vuoden sisällä

Ja rennosti istuminen auttaa asiaan jos on liian jäykkä niin se aiheuttaa kipuja enemmän joten rentoudu.

ja vielä että omat kokemukseni istunluiden kivuista 10 vuoden aikana
      voisin sanoa niin että kipuja tulee välillä vaikka olenkin jo ratsastanut 10v
      ja varsinkin silloin kun on ollut koulutunti niin silloin varsinkin Istuinluut ovat kipeät

• jääskelä

ei mulla koskaa oo ollu tota ongelmaa en usko et sulla on sitte persettä ollenkaa siellä takapuolella :Dd

• hmmmm.....

Kitos vastauksista. Kokeilen noita neuvoja seuraavalla tunnilla, toivon että auttaa!