Hei, voisiko joku kertoa, kauanko yleensä rasvanpolttokauden tai massakauden kannattaa kestää, että saa kans niitä tuloksia? Riittääkö n. 2kk?
Kannattaako alottaa nyt rasvanpolttokausi ja marras-joulukuussa aloittaa punttikausi?
Tavoite ois saada loppukevääseen/ kesään mennessä näkyvä sixpack ja kasvattaa muutenkin lihaksia, ylipainoa mulla siis ei ole...
Vai voiko sitä "rasvatonta lihasmassaa" kehittää esim. yhdistämällä molemmat niin, että käy esim HIIT- ja cardiotunneilla sekä lenkeillä ja salilla vuorotellen?
Apu ois tarpeen kiitos :)
Rasvanpoltto- ja lihasmassakauden kesto?
8
222
Vastaukset
- Polttaja_
Mulla lähti painosta n. 3 kg (n. 4% kokonaispainosta) vajaassa kolmessa kuukaudessa lenkkeilyn aloittamisen jälkeen, ja suurin osa siitä ihan pelkää rasvaa, joten eiköhän 2 kk:ssa aika paljon saa poltettua. Joo, ja ei mullakaan mitään ylipainoa edes alkujaankaan ollut, (lähtö BMI oli 22,7).
- pqinoläjä
Tosta on iso osa nestettä, osa lihasta ja osa rasvaa. Puoli kiloa viikossa on hyvä tahtia laihtua, varaa sitte siihen tarpeeksi aikaa. Sillä pysyvät lihakset. Kauhee kiire tuntuu olevan kumminki, eli laihdutustahtis on kumminki nopeempi.
2kk on liian lyhyt aika millekkään kaudelle. Miksi ei vois ottaa vaikka sitä puolta vuotta per jakso. Siinä ehtii löytää ne itselle oikeat elämäntavat jne.Esim jalkareenejäkin tulisi enemmän kuin sen 8 kertaa. - Polttaja_
pqinoläjä kirjoitti:
Tosta on iso osa nestettä, osa lihasta ja osa rasvaa. Puoli kiloa viikossa on hyvä tahtia laihtua, varaa sitte siihen tarpeeksi aikaa. Sillä pysyvät lihakset. Kauhee kiire tuntuu olevan kumminki, eli laihdutustahtis on kumminki nopeempi.
2kk on liian lyhyt aika millekkään kaudelle. Miksi ei vois ottaa vaikka sitä puolta vuotta per jakso. Siinä ehtii löytää ne itselle oikeat elämäntavat jne.Esim jalkareenejäkin tulisi enemmän kuin sen 8 kertaa.Noh, kuitenkin lantiolta ja vyötäröltä lähti iso kasa löllyvää, joten varmasti vaikutti suuresti raava prosenttiin, ja housut mitkä kiristi ennen eivät kiristä enää.
- Polttaja_
Polttaja_ kirjoitti:
Noh, kuitenkin lantiolta ja vyötäröltä lähti iso kasa löllyvää, joten varmasti vaikutti suuresti raava prosenttiin, ja housut mitkä kiristi ennen eivät kiristä enää.
Ja jos lihasta lähti, niin ei sitä kuitenkaan mitenkään näkyvästi lähtenyt. Jalat jopa paremamssa kunnossa kuin ennen, ja punnerrusten määärän onnistuin nostamaa 11:sta 35:een tuona aikana.
- emilyy97
pqinoläjä kirjoitti:
2kk on liian lyhyt aika millekkään kaudelle. Miksi ei vois ottaa vaikka sitä puolta vuotta per jakso. Siinä ehtii löytää ne itselle oikeat elämäntavat jne.Esim jalkareenejäkin tulisi enemmän kuin sen 8 kertaa.Tarkoitukseni ei siis oo laihduttaa, vaan kiinteyttää vähän, koska oon nyt jo suht. hoikassa kunnossa. mutta kiitos neuvosta!
- painoläjä
emilyy97 kirjoitti:
Tarkoitukseni ei siis oo laihduttaa, vaan kiinteyttää vähän, koska oon nyt jo suht. hoikassa kunnossa. mutta kiitos neuvosta!
Laihduttaminen=kiinteyttäminen. Vai meinsikko että ihra menis tiiviimpään kasaan
- Ai ---
painoläjä kirjoitti:
Laihduttaminen=kiinteyttäminen. Vai meinsikko että ihra menis tiiviimpään kasaan
Minä käsitän kiinteytymisellä lihasten kasvatusta. Sillä kropasta tulee timmimpi, kun löysän nahan alle saa lihasta.
Lihas kasvaa vain plussakaloreilla, joten laihtuminen samalla ei helpolla onnistu. Pitäisi olla tosi tarkka dieetti ja kova treeni. Aloittelijalla helpompaa.
- Jelena
Ensin massaksusi ja sitten dietataan ylimääräiset pois
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6338433Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3513234Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4222269- 1281357
- 331338
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151275Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091201- 931123
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651085- 46943