Ostosten erottelupalikka kaupan kassalla?

Miehen logiikalla

Kuuluuko omien ostosten perään laittaa ITSE se kapula vaiko seuraavan asiakkaan?

Joskus näkee että kaupan kassa asettaa kapulan erottelemaan pienet, yksittäiset ostokset.

Entä pitääkö se kapula laittaa jos ketään muuta ei ole perässä jonossa?

21

1535

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olkaa kohteliaita

      Jokainen asiakas voi laittaa itse ne kapulaT sinne, eteen ja taakse.

      Voi olla kohtelias ja laittaa sen kapulan myös ostosten perään, jotta omat erottuvat. Ja seuraava asiakas voi laittaa omansa hihnalle.

      Kassa voi toki laittaa etupuolelle, mutta myös asiakas voi olla sen verran kohteliaasti aktiivinen.

      Olen laittanut kapulan perään, just in case, että jos joku tulee, ettei sitä tarvitse vahtia. Saahan kassa sen pois siitä. JA se kapula pysäyttää sen hihna oikeissa kohdissa.

    • Hullu ukko

      Etteks te nyt oikeesti osaa käyttää niitä?

    • Kun asioita pohtii muutamaaan kertaan, niin itseasiassahan se kapulan asettaja ilmoittaa sanattomasta, ettei ehdottomasti suostu maksamaan sen toisen tyypin ostoksia. Ja jos ei aseta, niin sillä ilmaisee että yrittää saada tavaransa toisen maksettaviksi.

      *aiheuttaa uuden neuroosin*

      ;)

    • simppeliä

      Kassan kapula siis kassan työ.

    • vili.

      Jos sitä oikein *ittumaiseksi äityy, jälkimmäisenä asiakkaana otan railosta sen kapulan, kumautan etummaista idioottia voimakkaasti päähän ja laitan sitten sen kapulan ostosten väliin. Oppiipahan ketku tavoille.

      Hähä! :D

    • se laitetaan omien ostosten perään, kaikki eivät näin kylläkään osaa/viitsi tehdä jolloin sen joutuu laittamaan siihen omien ostosten edellekin..
      ja voi sen kapulan laittaa vaikka ketään ei jonossa takana oliskaan, pysäyttääpähän ainakin sen hihnan ettei kassahenkilön tarvi sitä pysäytellä erikseen.

      mur

      • 7+1

        juu, kauheata jos ei jalka nouse polkimelta!


      • 7+1 kirjoitti:

        juu, kauheata jos ei jalka nouse polkimelta!

        Heh polkimelta :)

        Kyllä se hihna pysähtyy ongelmitta ilman sitä kapulaakin, jollei vain ole änkenyt hihnaa täyteen, jolloin tavarat saattaa kasaantua eikä tunnistin toimi kuten pitää.

        Toki kapula on aina hyvä laittaa ostostensa perään. Laitan myös eteen, jollei edellinen asiakas ole sitä tehnyt.

        Mulla on useimmiten mukana pikkuapuri, joka mielellään niitä kapuloita asettelee paikoilleen ja ostoksetkin hihnalle latoo, niin pääsee helpolla itse.


    • Ninnu :)

      Menin tänään Marketin kassalle vain nostaakseni tyhjistä pulloista saadun rahan. No, koska minulla ei ollut siinä mitään ostoksia, en laittanut mitään palikkaakaan. Seuraavana jonossa ollut asiakas semmoisen siihen 'mielenosoituksellisesti' perääni nosti.

      Pohdin tässä nyt, että kuinka minun olisi pitänyt tuossa tilanteessa oikea oppisesti toimia?

      Apua?!

    • Mä olen kehittänyt oman harrastuksen niistä palikoista. Käännän aina perässä tulevan näkyviin nästa kund-puolen, jos vaikka joku pakkoruotsi-foobikko osuis siihen perään =)

      • 05 palstaveteraani

        Minä aina meilläpäin maksan jokaisen ruotsia puhuvan asiakkaan ostokset joka lähikaupassani puhuu ruotsia. Ei ole tullut kalliiksi.

        Åkså kaikille någån ulkomaankielellä jotain kysyvälle vastaan min väldigt jättebra sujuvalla pakkosvenskalla, koska tottakai ne sitä förstår, koska svenskan osaaminenhan on tunnetusti portti osata muita kieliä.


    • sorry vaan

      Vain palikka käyttää palikkaa!

    • 05 palstaveteraani

      Näen tämän kysymyksen erittäin oleellisena suomalaisena ongelmana. Näitä pikkuasioita kun kertyy miljoonia rasittamaan mieltä ja elämäämme, niin jo on ihme jos ei joudu viikonloppuna vetämään perskännejä ja ennen pitkää ajamaan perheen lumihankeen.

      Jossain muualla maailmassa saattavat esimerkiksi aukaista suunsa kertoakseen kassajonossa mihin omat ostokset päättyvät, jos on epäselvyyden vaaraa.

    • jännäpoika

      Ap voi työntää sen palikkansa vaikkapa persiisseensä.

    • Kyllä.

      Ei.

      • Ps. Kannattaa laittaa ne palikat siihen, jos hakee pullorahaa. Monesti ku osti röökiä, niin kassa imasi seuraavan ostokset ja jäin kauniisti välistä ilman kapuloita. Tosin sillon onneks se next asiakas oli oma mutsi, et no harm done.


    • ------------

      Pitääkö tuosta yleensä tehdä jotain tiedettä? Minä en tiedä lakikirjassa mitään kohtaa, mikä ottaisi kantaa siihen, miten kapulaa pitää käsitellä. En ole myöskään huomannut moista Kultaisen käytöksen kirjasta. Minkään kaupan kassalla en ole huomannut koskaan mitään ohjeistusta asiasta. Olen siis päätellyt, että se laittaa kapulan, joka ehtii tai joka kokee sellaista tarvittavan. Itse yleensä laitan ostosteni perään merkiksi seuraavalle, että minun tavarani on tässä, sinä voit alkaa latoa omiasi paikoilleen. Jos edellä oleva ei ole sitä laittanut, niin minä laitan sen edellekin, koska silloin varmistan, ettei minun ostoksiani mene edellä olevan ostosten sekaan, jolloin kuluisi turhaa aikaa rämplätä niitä takaisin. Vaikka laittaisin sekä eteen että taakse, niin minun kuntoni kestää sen kyllä fyysisesti samoin kuin mielenterveyteni henkisesti. Toivoisin, että ainakin suurin osa ihmisistä selviytyisi asiasta yhtä hyvin kuin minäkin.

      Jos takanani ei näy jonossa ketään ja varsinkin jos elän kuvitelmassa, ettei taakseni tulekaan ketään, niin en laita sitä kapulaa. Silloin saattaa käydä niin, että taakse tuleekin joku esimerkiksi silloin kun olen jo pakkaamassa ensimmäisiä tavaroita, vaikka viimeiset ovat vielä hihnalla, jolloin en ehkä huomaa tai edes viitsi juosta laittamaan sitä kapulaa väliin. Näin ollen saattaa siis olla, että takanani oleva joutuu joskus tuohon vaativaan voimanponnistukseen ja tekee sen kapulan laittamisen jopa molemmin päin.

    • //Mies//

      Sen 'erottelukapulan' käyttö taikka käyttämättä jättäminen kertoo ihmisestä yllättävän paljon...

    • kapulaa rattaisiin

      Minusta sen perässä tulijan pitää laittaa kapula. Mitä ihmeellistä siinä on? Laittaa vaan kiltisti ja huomaamattomasti kapulan, jos tahtoo jo ruveta ostoksiaan siihen latomaan.

      Eikö me voitaisi siis toimia niin, että hän, kuka katsoo tarvivansa kapulaa, sen laittakoon!

    • Kyöstix

      Asian ydin: suomalaiset ovat huonoja jonottajia.
      Syntyy rutinaa ja jupinaa mitättömistä asioista.

    • Maalainenkatsoosilmiin

      Palikat ja jonoliput on jotain vastenmielistä koneistoa, jossa ei inhimillisellä kontaktilla ole sijaa. Vastustan. Olisiko liikaa todeta, että "kaljat on mun ja tamppooneista alkaa neidin ostokset". Ja pikkuinen tervhdys ja hymy kaupanpäälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1658
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      110
      1254
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      86
      1097
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      835
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      748
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe