Haastan jokaisen teistä osoittamaan Jumalan rakkautta lähiympäristöönne erityisesti tulevan viikonlopun aikana. Jumalan rakkautta voi osoittaa lukemattomin eri tavoin. Jumalan rakkauden osoittaminen ja välittäminen kun on paljon paljon tärkeämpää ja hyödyllisempää, kuin keskinäiset nahistelumme täällä keskustelupalstalla. Haluan haastaa myös itseni. Raamatussa sanotaan suurin piirtein näin;"siitä teidät tunnetaan opetuslapsikseni, että te rakkauden keskenänne pidätte" Vaellatko sinä Jumalan rakkaudessa?
Haaste keskustelijoille
21
294
Vastaukset
- Hyvästi sontiaiset
Jumala vihaa syntiä ja kadottaa jokaisen epäuskossa elävän henkilön.
Tämä on Jumalan rakkaus, hän tuli maailmaan kärsi syntiemme rangaistuksen että meillä rauha olisi. Hänen haavojensa kautta me olemme tulleet parannetuiksi.
Kun tänne tulee henkilöitä, joiden ainoa tarkoitus on pilkata Kristuksen Pyhää Evankeliumia, esikislestadiolaisia, pilkata Jeesuksen verta ja hänen ruumiinsa uhria, pilkata Jeesuksen apostolia Paavalia, jonka kautta evankeliumi on meille pakanoille julistettu, niin tehhtävämme on toimittaa heidät pois vaikka väkivalloin elleivät vapaaehtoisesti lähde. Tämä on Jumalan rakkautta hän ei salli itseään eikä omiaan pilkattavan. Näin toimitaan kaikissa kirkkokunnissa, jos tilaisuuksiin tulee henkilöitä räyhäämään ja häriköimään tilaisuuksia."niin tehhtävämme on toimittaa heidät pois vaikka väkivalloin elleivät vapaaehtoisesti lähde."
Mielenkiintoisia menetelmiä kun ottaa huomioon että tämä on nettipalsta eikä mikään yksityinen tila.
"Tämä on Jumalan rakkautta"
Juu varmaankin. Sellaisen jumalan jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä. Onneksi tuollainen jumalakuva on vain harvoilla täällä kirjoittavilla, liekö kellään muulla kuin sinulla.
"Näin toimitaan kaikissa kirkkokunnissa, jos tilaisuuksiin tulee henkilöitä räyhäämään ja häriköimään tilaisuuksia."
Juu varmaankin eikä siinä mitään. Siis _tilaisuuksia_. Et näytä ymmärtävän jumalanpalveluksen tai muun tilaiauuden ja tällaisen nettipalstan välistä eroa, vaikka olen yrittänyt taivuttaa sitä sinulle rautalangasta varmaan pari vuotta. Mutta olen kärsivällinen - eikö jossain puhuta siitä etta kärsivällisyydessä syntyy hyvä hedelmä tai jotain sellaista?
Kärsivällisyys ei taida sinun lukuisista hyveistäsi olla se päällimmäinen?- pohojalaane5
exhellari86 kirjoitti:
"niin tehhtävämme on toimittaa heidät pois vaikka väkivalloin elleivät vapaaehtoisesti lähde."
Mielenkiintoisia menetelmiä kun ottaa huomioon että tämä on nettipalsta eikä mikään yksityinen tila.
"Tämä on Jumalan rakkautta"
Juu varmaankin. Sellaisen jumalan jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä. Onneksi tuollainen jumalakuva on vain harvoilla täällä kirjoittavilla, liekö kellään muulla kuin sinulla.
"Näin toimitaan kaikissa kirkkokunnissa, jos tilaisuuksiin tulee henkilöitä räyhäämään ja häriköimään tilaisuuksia."
Juu varmaankin eikä siinä mitään. Siis _tilaisuuksia_. Et näytä ymmärtävän jumalanpalveluksen tai muun tilaiauuden ja tällaisen nettipalstan välistä eroa, vaikka olen yrittänyt taivuttaa sitä sinulle rautalangasta varmaan pari vuotta. Mutta olen kärsivällinen - eikö jossain puhuta siitä etta kärsivällisyydessä syntyy hyvä hedelmä tai jotain sellaista?
Kärsivällisyys ei taida sinun lukuisista hyveistäsi olla se päällimmäinen?ei ol terveen sanomaa "saastaset, sontiaaset, mäntit" ynnä alapääsanat, ne kertoovat vain hänestä itsestään.
- Kulkuri
Hyvä "hyvästi sontiaiset", eikös Raamattu kehota kiroamisen sijasta siunaamaan? Kumman luulet murtavan pilkkaajan sydämen: niska-pers -ote vaiko Jumalan rakkaus?
- su***
Kukaan ei salli Jumalan omia pilkattavan, näin kertoilee tällä kertaa hevosmies tai hänen apurinsa. Luulisin, että niissä toisissa kirkkokunnissa, missä ei faatikomainen lestadiolaiskiihko ole yllä. Niissä ei nimitellä ulkopuolisia kyykäärmeiden sikiöiksi, ei saa.tana äpäriksi, eikä kirota toisille vastoinkäymisiä.
Jumala vihaa syntiä, mutta ei syntisiä. Niinhän. Sinuakin ja minuakin hevosmies.
Paavali pääsi siihen asemaan, entisenä rikollisena ja henkisesti sairaana miehenä, että pääsi julistamaan maailmalle pelastusta, jota saavat kaikki Paavalin porukkaan kuulumattomatkin. Se pelastus tulee Jumalalta...kaikille....kaikille...hänen armostaan, koska hän on antanut meidät tänne syntyä, hän myös vastaa huutonsa, ja antaa armon....sinullekin, vaikka olet automaattisesta veripesusta tullut.
Kristinusko on tehnyt ihmisestä narrin. Pellen, joka hyppii omassa sirkuksessaan huvittaakseen kansaa, käärmeeiden kesyttäjinä ja tulen nielijöinä. Täällä niitä sirkustaiteilijoita riittää teltan täydeltä.
Anteeksi suorat sanani, mutta minäkään en salli minua pilkattavan
- Κέρβερος
Avaajalle:
"Haastan jokaisen teistä osoittamaan Jumalan rakkautta lähiympäristöönne erityisesti tulevan viikonlopun aikana."
-Olen mukana, jos voin jättää Jumala sanan pois.- Kulkuri
Toisaalta se on niinkin, että Jumalan rakkautta on mahdotonta osoittaa muille, jos itse ei ole päässyt siitä ensin osalliseksi.
- teu.
"kerberoc. "
Mitä sitte haluaisit kirjoittaa ,. Jos jättäisit Jumalan sanan pois ?
Kun olemme Esikois,Lessuj pastalla , jaz samalla kaikkien muiden ,
paiutsi VL:llien ,ja sen uussemarien , joitten nime'ä en nyt saa tähän.
Siis me kaikki olemme jo pitkään kirjoittaneet tänne ,, olen löytänyt ainakin
11-12vuotisia kirjoituksia ,Tosin sillon oli kaikki yhdessä palstassa . mutta
sielläkin oli toiset niin fiksuja , että nimittitivät kirjoituksiansa Es/Lesta nimel
Olen kirjoittanut ,sinun kanssa jo ainakin 3 vuotta , siksi en ymmärrä tuota
rajaamista ,
Mennäänpä tosivanhaan aikaan Kuka LOI Kaiken HERRA !
Kuka kävi tällä telluksella ensimmäisenä HÄN OLI HERRA !
Mitä Hän suunnitteli ((siitä kertoo)) osittain raamattu, HERRA !
Kun hän alkoi Luomisen työn, Koska , sitä emme koskaan tiedä
aivantarkkaan mutta , mutta Raamatun tarkkuus riittää , se kun oli
n.7655 vuotta täältä laskien ja 5642eKr. Tämä on lähihistoriaa ,
verrattuna tiedemiesten huu haa aikataluihin ((60'000'000v.))
mukaz oli didoja ,ei pidä paikkansa , aurinko luotiin 4 pv sitä ennen
oli paikat jä'ässä ..
ON vain tiedemihen sana että aurinko on 5 miljardia v vanha TÄTÄ ei
todista Raamattu siis se on huu haata .
Kun minä uskon Jumalaan , minä uskon Raamattuun ja sen
kertomuksiin , jotka on maailman vanhimmat kirjoitukset , kuinka
vanhat ,Jo aadami osasi lukea ,kirjoittaa, laskea . mistä tiedän sen
olen lukenut Raamattuas ja löytänyt sellaisia tietoja . Pitkin raamattua
Esimerkiksi , tämä Aadamin tapaus :Hänet opeterttiin ennen Eevan lupmista
tekemään noita asioita , Koskapa HERRA sanoi MINÄ HALUAN KULLA
MIKSI Ihminen nimittää kunkin eläimen , ja paljonko niitä'on se edellyttää
noita tietoja ja taitoja . joita edellä kirjoitin , Ja jotka olen poiminut eripaikoista
kukin voi uskoa ,tai sitten ei, uskovan on aina ollut vapaus uskoa , mikään määritys ei mene sen ohi , mutta seurauksitakin pitää sitten pitgaa varansa ..
- 1+12
Kulkuri, olen joskus mielestäni osoittanut rakkautta "tekemällä", siis oikein yrittämällä. Olen joutunut ojasta allikkoon.
Eikös se tule elämällä - elämällä todeksi sen, mitä uskoo?
Ymmärrän Kerberoksen ajatuksia myös. Tunnen ihmisiä, jotka eivät puhu mitään Jumalasta sen paremmin kuin uskostakaan, ja he ovat hyvin ystävällisiä ja avuliaita lähimmäisiään kohtaan.
Mitäs jos olen juuri tänä viikonloppuna sitä paitsi pahalla tuulella ja mieleni tekisi irvistellä kaikille? Jos mieluiten ärhentelisin vaan - osoita siinä sitten rakkautta! Se tuntuu silkalta teeskentelyltä.
Ehkä on parasta, että pysyttelen omissa oloissani ja jätän kanssaihmiset rauhaan rakkaudenosoituksiltani. Painun vaikka metsään ihailemaan syksyistä luontoa - jos sitten tämä ihmisluonto siitä rauhoittuisi.
En siis ota haastetta vastaan.- Kulkuri
Hyvä 1 12, ymmärrän pointtisi. Ei pidä yrittää väkisin. Lähden kuitenkin siitä olettamuksesta, että totisilla kristityillä on kokemus Jumalan rakkaudesta ja että tämä rakkaus ikään kuin pakottaisi osoittamaan rakkautta mahdollisimman monelle ihmiselle. Taisin olla väärässä. Istutaan sitten porukalla omissa oloissamme koko viikonloppu. Annetaan ihmisten olla oman onnensa nojassa, sillä eihän meillä kellään tunnu olevan mitään rakkautta ketään kohtaan. Sait ympäripuhuttua minut.
- Kulkuri
Kulkuri kirjoitti:
Hyvä 1 12, ymmärrän pointtisi. Ei pidä yrittää väkisin. Lähden kuitenkin siitä olettamuksesta, että totisilla kristityillä on kokemus Jumalan rakkaudesta ja että tämä rakkaus ikään kuin pakottaisi osoittamaan rakkautta mahdollisimman monelle ihmiselle. Taisin olla väärässä. Istutaan sitten porukalla omissa oloissamme koko viikonloppu. Annetaan ihmisten olla oman onnensa nojassa, sillä eihän meillä kellään tunnu olevan mitään rakkautta ketään kohtaan. Sait ympäripuhuttua minut.
En tarkoittanut sitä, että omilla hyvillä töillä ruvettais ansaitsemaan autuutta. Tarkoitin sitä, että sen armon ja rakkauden voimasta osottaisimme rakkautta muille esimerkiksi hymyilemällä, keittämällä kahvia, auttamalla lähimmäisiä erilaisissa askareissa ilman palkkaa jne. eli siis ihan tavallisia arkipäivän asioita. Viikonlopun voisi aloittaa vaikka Raamatun luvulla, jos vaikka sieltä saisi voimaa rakastaa lähimmäisiä. Tällaista tarkoitin mutta taisin olla väärässä. Antaa olla.
- muuttis
Kulkuri kirjoitti:
En tarkoittanut sitä, että omilla hyvillä töillä ruvettais ansaitsemaan autuutta. Tarkoitin sitä, että sen armon ja rakkauden voimasta osottaisimme rakkautta muille esimerkiksi hymyilemällä, keittämällä kahvia, auttamalla lähimmäisiä erilaisissa askareissa ilman palkkaa jne. eli siis ihan tavallisia arkipäivän asioita. Viikonlopun voisi aloittaa vaikka Raamatun luvulla, jos vaikka sieltä saisi voimaa rakastaa lähimmäisiä. Tällaista tarkoitin mutta taisin olla väärässä. Antaa olla.
Hei kulkuri!
Avauksesi oli hyvä, eikä ollenkaan turha.
Jumalan rakkauden kokeminen omakohtaisesti herättää halun juuri mainitsemillasi tavoin.
Usein tahtoo olla, että juuri silloin kun rakkautta ei ansaitse, sitä eniten tarvitsee. Tämä on kokemaani esimerkiksi perhe-elämässä arjen keskellä. Mukavia, vaivattomia lähimmäisiä on helppo rakastaa. Siinä tulee koitos kun esimerkiksi känkkäränkkää, vastentahtoista ja kiukkupussia yrittää rakastaa vaikka tekisi mieli sanoa: Pidä tunkkis :-)) - Kulkuri
muuttis kirjoitti:
Hei kulkuri!
Avauksesi oli hyvä, eikä ollenkaan turha.
Jumalan rakkauden kokeminen omakohtaisesti herättää halun juuri mainitsemillasi tavoin.
Usein tahtoo olla, että juuri silloin kun rakkautta ei ansaitse, sitä eniten tarvitsee. Tämä on kokemaani esimerkiksi perhe-elämässä arjen keskellä. Mukavia, vaivattomia lähimmäisiä on helppo rakastaa. Siinä tulee koitos kun esimerkiksi känkkäränkkää, vastentahtoista ja kiukkupussia yrittää rakastaa vaikka tekisi mieli sanoa: Pidä tunkkis :-))Muuttikselle: Vanha sanonta kuuluukin: "Rakasta minua eniten, silloin kun sitä vähiten ansaitsen. Itseasiassa Jumalan rakkaus on juuri tuollainen, armahtava rakkaus. Siksi myös meidän jokaisen tulisi suhtautua toinen toisiimme samalla armahtavaisella rakkaudella, jolla Jumalakin meitä rakastaa.
- muuttis
Kulkuri kirjoitti:
Muuttikselle: Vanha sanonta kuuluukin: "Rakasta minua eniten, silloin kun sitä vähiten ansaitsen. Itseasiassa Jumalan rakkaus on juuri tuollainen, armahtava rakkaus. Siksi myös meidän jokaisen tulisi suhtautua toinen toisiimme samalla armahtavaisella rakkaudella, jolla Jumalakin meitä rakastaa.
Kulkuri
13.9.2013 19:57
Totisesti aamen! - 1+12
Kulkuri kirjoitti:
Kulkuri! Pyydän anteeksi. EI ollut tarkoitukseni pahoittaa mieltäsi eikä kenenkään muunkaan mieltä.
Ymmärsin ajatuksesi kyllä - en vain voi sille mitään, että mun yritykseni "tehdä hyvää" ovat kariutuneet kummallisesti. Ehkä mulla ei ole arvostelu- tai arviointikykyä.
Siis pyydän anteeksi! Kaunista ja lämmintä viikonloppua sulle! - Kulkuri
1+12 kirjoitti:
Kulkuri! Pyydän anteeksi. EI ollut tarkoitukseni pahoittaa mieltäsi eikä kenenkään muunkaan mieltä.
Ymmärsin ajatuksesi kyllä - en vain voi sille mitään, että mun yritykseni "tehdä hyvää" ovat kariutuneet kummallisesti. Ehkä mulla ei ole arvostelu- tai arviointikykyä.
Siis pyydän anteeksi! Kaunista ja lämmintä viikonloppua sulle!Usko anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Ole vapaa. Kaikkea hyvää myös sinulle, 1 12!
- su***
Ihminen ei luonteelleen mitään voi, hän tykkää siitä minkä näkee hyväksi ja luo hyviä suhteita mistä haluaa hyviä vastauksia. Kotikasvatus ja yhteisöt kyllä antavat suuntaa
Jos kotona on sanottu lapsillekin, että niiden lasten kanssa ette leiki. Tai nuorisolle, että sinne ette mene. Nämä antavat ihmisille suunnan vain heille kerrottujen suunnan joille voi rakkauttaan osoittaa.
Aikuisen kun ihmiselle kehittyy elämän kokemuksia ja tuntemuksia ympäristöönsä jolloin hän itse kokee mihin suuntaan rakkauttaan pitäisi jakaa.
Yhteenkuuluvuus ja sitä myötä samojen tavoitteiden hakeminen tuo sitä toisen hyväksyntää ja hyviä suhteita. Yhteisöt ovat näitä. Ulospäin ollaan happamia.
Otetaampa esimerkkejä. Menen taas vanhaan eläneeseen aikaani. 1930 luvulla oli voimakkaita yhteisöjä. Lottajäsjestöt, suojelluskunnat, IKL-liikkeet ja työväen yhdistykset. Niiden yhteisöjen keskellä oli oma marssijärjestys. Työväen liike joka oli myös sisältä lämpiävä kuin ne muutkin luettelemani yhteisöt. Mutta työväenliikkeelle ei herunut rakkautta muilta. Ja taas nämä muut yhteisöt olivat kuin veljiä keskenään.
Kylkiäisinä oli kirkko voimakkasti rakkaudellaan muita yhteisöjä kohtaan mutta ei työväen liikkeeseen, vaikka sielläkin oli Jumalaan uskovia seassa.
Myöhemmässä vaiheessa "jostain syystä" nämä kolme yhteisöä kiellettiin ja ne hajosivat. Työväenliike paisui ja sai jalansijaa jopa kunniaakin. Kunnia ja aate alkoi sitten elintason mukana hämärtyä. Ennen ei ollut autonkuljettajalla omaa autoa, mutta vuosien mittaan oli oma auto ja oma koti vuokralaisen tilalle. Ei tämä duunareiden elintason nousu, mitenkään automaattisesti tullut, vaa he itse pitivät puolensa kansan voimalla elintason nousun jaosta. Ettei maanviljelijät ja firmain omistajat sitä kaikkea rohmunneet.
Tällä hetkellä rakkautta jaetaan eurooppaan. Erillaisen kulttuurin ja elikeinojen maihin. Sitten rakkaus omien kesken hälvenee. Niin maajusseilta työväen yhteisöistä rikkaisiin. Koska kaikki poliittiset yhteisöt sanovat olevansa sillä autonkuljettajan asialla. Rakasta siinä nyt kaikkia.
Ja sitten nämä uskonliike rakkauden pesät. Nämä yhteisöt vaativat rakkauttaan toisilta, mutta itse rakastavat vain sitä joka tukee heidän ajatuksiaan. Olivat ne sitten millaisia vähemmän tai enemmän uskottuja asioita. Heidän Jumalansa kilpailijat lobaalisesti ovat yhtä rakastavaisia omiaan kohtaan.
Katsoin juuri televieiosta jossa kaksi pappia keskustelivat kirkollisten toimitusten erillaisuuksista eriuskonnoisa. Heiltä tuli hyvä vinkki lestadiolaisillekin. Muista uskonnoista voi ottaa mikä on hyvää ja kaunista. Että ottakaa nyt minulta mikä on hyvää ja kaunista ja jakakaa rakkauttanne tännekkin päin, eikä vain tuomioita ja kirouksia.- Kulkuri
Hyvä "SU", kiitos kirjoituksestasi. Jumala rakastaa myös sinua ja Hän haluaa rakkaudessaan myös sinunkin pelastuvan. Ole rakastettu Jumalan rakkaudella!
- Toijala Rättö
Hämeenkyrössä on ollut, lehtitietojen mukaan, ns sosiaalipankki. En tiedä nykytilanteesta, verottaja iski siihen taannoin katseensa. Sosiaalipankin toiminta oli niin, että autettuaan naapurin mummoa 2 h, sai itse 2h joltain toiselta, sellaista apua mitä tarvitsi.
Ilman sosiaalipankkia pitää auttajan huolehtia omasta turvaverkostaan ja varata rahaa palvelujen ostoon. Jos autat lähikadun köyhiä, esim viet heille ylimääräiset elintarvikkeet tai vaatteet, niin mitään vastapalvelusta et mistään saa, kun itse olet avun tarpeessa.
Kristityt ihmiset elävät median rummuttamassa valhemaailmassa, siltä osin että uskovat yhteiskunnan auttavan hätää kärsiviä. Kaikki eivät tiedä eivätkä ota uskoakseen, että osasta Suomen kunnista on poistettu kotisisaret, nykynimeltä kodinhoitajat. Kristityt rientävät sitten paikkaamaan vajetta. Kun tämä ei ole ollenkaan organisoitua, niin suurten sukujen väsyneet äidit saavat avun herkemmin kuin hajalla-asuvaiset maan hiljaiset.- teu,
"Toijalan -rättö "
En mitenkään ymmärrä tuota verottajaa , Nyt tulee mieleen että ,sitä
istuttu KARHU LINNASSA , siihen malliin että sukan kudonta on mennyt
enemmän päähän , kuin raha jota luulin että verottaja vain haalii..
Onkin toinen juttu , että avuntarpeen pitäisi mennä perille, vaikkei siitä
mitään saa itse , Se on Jumalan sanan mukaista , aivan todella MIKSI?
Siksi kun Raamattu sanoo , anna tarvitsevalle ja se tarkoittaa ,että
jos minä annan . annan Rakkaudessa , Jos minä lainaan ,lainaan
ilman takaisin saanti toiveita . Tästä On Jumala luvannut palkan
Joka on suuri Taivaassa ..
- Toijala Rättö
Mainitsen erään tavan rakastaa lähimmäistä ja mainitsen henkilön, voin mainita sillä tämä henkilö on omalla nimellään ja kasvoillaan astunut julkisuuteen, TV ja lehdet, esim viimeisin "Seniori Terveys -lehti".
Hän on Merja Lintukanto-Rio. Hän taistelee julkisuudessa paremman vanhusten hoidon puolesta, niin koti- kuin laitoshoidon puolesta. Hän kertoo mitä on nähnyt omin silmin ja kertoo kuinka asioiden pitäisi olla.
Monet auttavat yhtä vanhusta joka on laitoksessa ja pitävät tätä hengissä ja toimintakykyisenä käymällä joka päivä ja osallistumalla hoitoon, useimmiten oma sukulainen kyseessä. Tämä ei riitä, asiat pitää nostaa julkisuuteen.
Tässä esimerkki miten antamalla haastatteluja voi rakastaa kymmeniä tuhansia kertaheitolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205313- 501371
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 46752
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52747- 46744
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49736Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8724